ICSI April/Mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Friesin, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hallo dames,

mijn man en ik zijn 23 April begonnen met ronde 2 in het ICSI traject.
    Nou lijkt me het leuk om samen met alle andere dames die ook in April of Mei starten, ervaringen te delen.

Elkaar supporten :)

Hoor graag van jullie!

Lfs Friesin

2. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik mag aanstaande dinsdag naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho... ben nu sinds begin april deca aan het spuiten en hopelijk dus vanaf as dinsdag menopur erbij... hoop rond 10 mei de punctie te hebben...
    jij bent dan denk ik net wat later dan ik of niet? 2 weken deca eerst?

3. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Friesin,

Wij zijn 5april begonnen met onze 1ste icsi, morgen hebben we onze 3de fm. Hoop deze week op een punctie :). Tot nu toe zijn er bij mij 5 eitjes die goed doorgroeien. Spuiten valt mij ontzettend mee, weinig tot geen bijwerkingen nog.
    Ik lees dat het jullie 2de icsi is, mag ik vragen hoe de 1ste bij jullie is geweest?

Ik ben trouwens 27jaar, woon ook in Friesland, en ben inmiddels al weer 11jaar samen met mijn man.

Liefs.

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Hallo meiden,

Ik woon in provincie Groningen, maar doe ICSI in Zwolle i.c.m. Drachten. Vanmorgen heb ik weer een meting gehad en de punctie is gepland voor a.s dinsdag. Ik heb helaas een lage amh waarde dus de kansen zijn bij mij niet heel groot. Heb 4 mooie grote follikels (tussen 19 en 22 mm) en 2 rond de de 15 mm. Vorige keer had ik ook 4 follikels maar was er slechts 1 eicel gevonden die dmv ivf niet bevrucht was. Nu dus icsi...ik spoot dagelijks decapeptyl, 225 eh Gonal F en 75 eh menopur. Elke dag 3 injecties is geen pretje, dus ben blij dat ik er nu weer vanaf ben. Vanavond nog even pregnyl zetten en dan op naar de punctie met hopelijk beter resultaat dan de vorige keer.

Wat zijn jullie redenen om icsi te doen?
    Heel veel succes allemaal. Hopelijk hebben we allemaal heel veel geluk tijdens dit traject!

5. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Hoi,

Wij hebben morgen onze punctie voor de eerste icsi. Hartstikke spannend!
    Wij lopen in Groningen in combinatie met emmen. We zouden de punctie in emmen hebben, maar helaas is daar morgen niemand die de punctie kan doen.

Wij hebben eerst clomid gebruikt, daarna puregon voor negen keer iui. Nu dus icsi. Het zaad van m'n vriend is niet zo best. We hadden bij iui tussen 900.000 en 5 miljoen zaadjes na bewerking. Wel met een beweeglijkheid van 75 á 80%.
    Deze hoeveelheden zijn niet genoeg voor ivf, dus daarom gaan we voor icsi.
    Ik heb pcos, dus dat werkt ook niet echt mee...

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij moeten icsi omdat er bij mijn man zeer weinig actieve zaadcellen heeft (20.000 geloof ik).

Onze eerste icsi heeft al een lief klein mannetje opgeleverd.. verse poging helaas niet blijven plakken...1e cryo wel...nu de andere cryo's geprobeerd, maar helaas geen geluk, dus n nieuwe poging... ik zat de vorige keer tegen ohss aan...had ongeveer 30 follikels...gelukkig alles wel door mogen gaan...:)

7. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Nikkie23, wij zitten ook in zwolle. Ik heb momenteel ook 5follikels, hoop stiekem morgen dat er nog wat bij komt ;). Die van mij zitten nu tussen de 15 en 18mm. Ik spuit 20eh lucrin, 150eh gonal f. Hoop morgen op goed nieuws.
    Succes dinsdag!!!
    Wij komen alleen nog voor icsi in aanmerking ivm slecht zaad. En jullie?

8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113

Spannend! Hopelijk groeien ze mooi door en ja wie weet verschijnen er nog een paar bij. En dan maar hopen dat de laboranten het juiste zaadje uitzoeken:)
    Bij mij is begin dit jaar een lage eicelreserve vastgesteld helaas. Waarschijnlijk zal ik vervroegd de overgang in gaan. Het betekent ook dat ik niet veel eicellen meer heb en dat de kwaliteit van de eicellen die er nog zijn ook niet geweldig zal zijn. Het zaad van manlief is perfect, daar ligt het niet aan. Maar we blijven hoop houden, maar zijn wel realistisch dat de kans van slagen bij ons niet heel groot is.

Succes! Hopelijk ben je deze week ook klaar voor de punctie. Is dit je eerste poging?

9. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Succes morgen Poebelie! Hopelijk een mooie opbrengst.

Fiona jij ook succes deze week weer met het spuiten!

10. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Jullie zijn al aardig op weg lees ik! Mooi hoor!

Ontzettend veel succes morgen tijdens de punctie Poebelie. Hopelijk kunnen ze mooi wat eicellen bij je vandaan halen! En vinden ze ook veel beweeglijke zaadcellen bij vriend.

Lianne en Nikki ik hoop dat jullie aanstaande uitgangecho's positief zijn zodat jullie gauw door kunnen naar de punctie. Lekker de vaart erachter :). Voelen jullie je goed?

Fiona, ik hoop dat de pregnyl goed zijn werk zal doen, en je dinsdag een mooi resultaat zult hebben bij de punctie! Lekker dat je na vanavond klaar bent met spuiten. 3 spuiten op een dag lijkt me erg pittig! Al die hormonen.. Pff. Voel je je goed? Mooi dat je al een prachtige zoon hebt!

Wij zitten nu bijna 2 jaar in de MMM. We gingen naar de huisarts omdat onze kinderwens, na een jaar geprobeerd te hebben, niet in vervulling kwam. Omdat ik behoorlijk uiteenlopende cyclussen had (tussen de 28 en de 60 dagen, PCOS) dachten we dat het probleem bij mij lag, maar uit verdere onderzoek bleek dat mijn man het grootste probleem had. Mijn man heeft Azoöspermie. Bij het eerste onderzoek vonden zij niet meer dan 5 zaadcellen (noch levend, noch dood). Onze kinderwens zou dus vanaf dat moment voorbij zijn.

Het ziekenhuis waar wij toen behandeld werden konden ons niet verder helpen en werden wij, voor verder onderzoek, doorgestuurd naar het UMC Radboud in Nijmegen.

Hier is mijn man van top tot teen onderzocht, maar helaas hebben ze niets kunnen vinden. Onverklaarbaar dus.

Omdat er tijdens ieder zaadonderzoek toch tussen de 5 a 10 zaadcellen werden gevonden (sommige bruikbaar en sommige niet) gaven ze ons toch een kans voor het ICSI traject met uitzicht op een TESE voor mijn man.

Behoorlijk onzeker gingen we het traject in en moest mijn man zich aan "leefregels" houden om zijn zaad te optimaliseren. Bij een tussentijdse zaadonderzoek, bleek inderdaad dat de leefregels positief effect hadden op het zaad van mijn man.

Vlak voor de punctie moest mijn man zijn zaad inleveren en tijdens de punctie kregen wij te horen dat er een aantal honderd bruikbare zaadcellen waren gevonden. SUPER natuurlijk!

Uit het eerste traject zijn uiteindelijk 3 goede bevruchtingen gekomen. Uiteraard is er 1 terug geplaatst en de twee andere zijn in de vriezer gegaan.

Helaas werd ik ongesteld. Dat was echt een ontzettende domper! Erg verdrietig om geweest. Maar we hadden gelukkig nog twee embryo's in de vriezer. Maar beide embryo's hebben de ontdooiing niet overleefd. Dus ineens waren we weer terug bij af. Het heeft daarna 3 maanden geduurd voordat ik weer kon zeggen dat ik weer lekker in mijn vel zat.

Van het spuiten zelf heb ik amper last gehad. Soms wat hoofdpijn en krampjes. Maar niet ondraaglijk. Het was meer het wachten op uitslagen wat me echt uitputte!

Het heeft daarom ook een jaar geduurd voordat we aan de tweede poging toe waren. We moesten er echt naar toe groeien. Weer even van de dingen genieten die wij toen moesten laten.

We stappen blanco in deze behandeling en we zien wel hoe we er uit komen! We hebben ons voorgenomen om te proberen er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn en vooral lekker veel afleiding op te zoeken.

Ik woon trouwens in Regio Utrecht. Ik ben op mijn 22ste verhuisd voor manlief! Ik kom uit het mooie Makkum. Waar ik nog steeds ontzettend verliefd op ben :)

11. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heftig joh, heel veel succes dinsdag en hopend op heel veel goede berichten in mei!!

12. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Succes morgen en ook voor jou hoop ik een vette positieve test in mei!

13. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Wat een heftig verhaal Friezin. En wat fijn dat de leefregels ook zoden aan de dijk zetten.

Ik kan me goed voorstellen dat je na de eerste icsi ff tijd voor jezelf hebt genomen. Het blijft gewoon een ontzettend emotioneel traject. Ik hoop dat het voor jullie een hele succesvolle icsi gaat worden!

14. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Hier ook weer bijna weer beginnen met onze 4e poging en nu in DD. A.s. woensdag uitgangsecho in Düsseldorf en daarna beginnen als ik menstrueer. Deze keer geen pil en decapeptyl.

Ik heb ook een lage eicelvoorraad en ik slik nu al 6 weken DHEA op advies van DD. Tevens nu geen decapeptyl omdat dit voor mij juist heel slecht is gezien mijn lage eicelvoorraad. Ik krijg nu een neusspray en menopur.

Voor alle dames hier, heel veel succes!

15. Sofia86

Sofia86 Lid

30 okt 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    #15 Sofia86, 26 apr 2015
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
    Hey dames,

Allemaal veel succes en ik duim voor jullie! Zelf zit ik in de 2e icsi poging. Vorige keer maar 1 tp, sloeg aan, maar miskraam na 8 weken. Had toen maar 3 eitjes, maar geen indevriezer. dus nu lichte verhoging van gonal f 175e ipv 150. Moet op 4 mei komen voor follikel meting. Spannend weer allemaal! Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is best lastig. Dus veel leuke dingen blijven doen. Beste advies dat ik heb gehoord en heel goed voor jezelf zijn :)
    Off subject Hoe krijg je zo'n standaard ondertekening?

1e icsi start 3 oktober
    Half december missed abortion *
    2e icsi 12 april start DP
    26 april gonal f

16. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    In de bruine balk staat 'gebruikersinstellingen'. Als je daarop klikt, opent een menuutje waar oa in staat 'handtekening wijzigen'. Hier kun je een standaard ondertekening schrijven.

17. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    friesin, denk dat je in de war bent...ik heb nog geen punctie...dinsdag uitgangsecho...

er was wel iemand die dinsdag punctie heeft hoor...nikki..:)

18. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey. Net weer een echo gehad. Alles zag er goed uit. Zoals ze het nu konden zien zijn er 8eitjes tussen de 18mm en de 25mm. Woensdag de punctie, vind het nu echt spannend worden.

Veel succes meiden! En een fijne koningsdag!

19. Sofia86

Sofia86 Lid

30 okt 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poebelie, bedankt voor je reactie. Hoop dat de punctie goed is gegaan! Daarna lekker op de bank bijkomen en jezelf beetje verwennen. Nikki23 en Lianne095 succes morgen en overmorgen! Zal aan jullie denken.

Ik moet nog een weekje wachten, maar hoop het beste. Voor mij voelt het al veel beter dat ik in ieder geval iets doe. Als ik al die kindjes om me heen zie, kan ik niet stil zitten. Maar moest wel een paar maanden bijkomen van ma.

Oja om op eerdere vragen nog te reageren: we zitten in ICSI, vanwege slechte zaad van m'n man, ook rond de 20.000. En ik neem Decapeptyl en Gonal F 175eh.

Ik duim voor jullie!

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    netjes hoor lianne, op naar een mooie punctie as woensdag!

sofia, is 4 mei jou eerste fm? dan lopen wij precies gelijk haha.. ik heb morgen uitgangsecho en dan 4 mei 1e meting..

Deel Deze Pagina