Ik moest ook even goed zoeken!! Maar ik ben er weer bij! Ja, ik mag als alles normaal verloopt aan het eind van de middag weer lekker naar huis. Niks beters dan thuis! Lief dat jullie zo meeleven. Ik denk ook aan jullie hoor!! x
Ik moest hem ook ff zoeken WELKOM Mama van Dewi! Ik ga het denk ik ook na onze eerste afspraak vertellen, geeft wel meer rust denk ik. @Eevie: succes alvast! Operatietechnisch is het gelukkig niet moeilijk (zeg ik als operatieassistente), maar kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Probeer zo goed mogelijk te ontspannen. Heb je toevallig een slaap/ontspanningstabletje gekregen voor vooraf? Als je gaat slapen, denk dan aan iets leuks. Vakantie oid. Sommigen gaan daar dan over dromen
Ik vond het echt veel schelen dat ik het verteld had. Ik heb alleen wel een klein team van directe collega's. Ik hoefde het maar 4 mensen en mijn manager te vertellen... Gelukkig hebben ze er allen begrip voor (alleen mijn manager is een vrouw, de rest zijn mannen!)
Dank je wel Seertje. Vind t nog steeds spannend, maar wil dit wel doen. Alles voor n kindje! Welkom, mama van Dewi! X Eevie
Zo vandaag de intake gehad. Mijn vriend blijft die hele MMM maar niets vinden..Maargoed. Hij gaat mee en we hebben het ook desondanks best gezellig gehad vandaag. We hebben allebei bloed af laten nemen en mijn vriend moet nu twee keer zijn potje inleveren. (met twee weken tussen elkaar) 18 augustus hebben we dan weer de volgende afspraak. Daarin gaan we bespreken wat de mogelijkheden zijn. Weer voor ICSI of toch eerst IUI proberen.. We wachten af..
Hoi meidn, Ik ben er weer! Gisteren was de kijkoperatie. Ik kreeg om 12.30 uur heerlijk een eigen kamer en mijn moeder en vriend mochten dus bij mij blijven. Dat was echt superfijn, we hebben spelletjes gespeeld en zitten kletsen. Daardoor was ik ook vrij rustig. Ik werd uiteindelijk pas om 14.45 opgehaald. Bij de ruimte waar ik een infuus zou krijgen moest ik nog even wachten. Kennelijk had één van de verplegers een dochter gekregen, want die kwam hij laten zien. Word je zo net voor de operatie nog even met je neus op de feiten gedrukt, waarom je dit ook al weer doet. Uiteindelijk ging ik meteen naar de kamer voor de OK en daar moest ik op het andere bed stappen. Toen kreeg ik ook pas het infuus en warme doeken, want ik had het heel koud. En toen kwam de spanning... Ik kon niet meer stoppen met trillen en huilen! Iedereen was wel heel lief. De arts zou nog even gedag komen zeggen, maar dat duurde heel lang. Uiteindelijk zeiden ze opeens "zo, nu ga je lekker slapen!" en toen kreeg ik de narcose al. Het is zo fijn dat ze dan ook nog zeggen dat ze heel goed voor je gaan zorgen enzo. Ging echt heel relaxt weg! Toen ik wakker werd, rond 16.00 uur, stond er al meteen iemand naast m'n bed. Ik was echt supermisselijk en had het best wel pijn in mijn buik. Ik voelde me zo beroerd!! Ik raakte door de verwarring en de pijn en de misselijkheid in paniek. Het is echt geweldig hoe die zusters allemaal reageren. Ik vond ze echt super! Uiteindelijk was ik tegen 5 uur weer op m'n kamer, maar voelde me echt heel slecht. Heb best veel geslapen en ik heb geprobeerd om te eten, maar daar werd ik alleen maar misselijker van. Om 18.00 uur zou de afdeling sluiten, dus toen ben ik naar een andere afdeling gebracht. Daar heb ik tot 21.00 uur nog gelegen. Uiteindelijk heb ik een heerlijk crackertje met smeerkaas op (dat smaakt wel, nadat je 14 uur niet hebt gegeten!!) en toen kon ik naar huis. De rit naar huis was ook niet tof; werd meteen weer misselijk. Gelukkig wonen wij heel dicht bij het ziekenhuis! Ik heb nog op de bank liggen slapen en vannacht in mijn eigen bed. Nu lig ik weer op de bank. Kan eigenlijk alleen maar liggen, want als ik sta of zit word ik misselijk en krijg ik pijn in m'n buik en schouders. Op zich doen de wondjes geen pijn, maar de ruimte onder m'n navel wel. Mijn buik en benen zijn bruin van de jodium en blauw van de contrastvloeistof! Ik plas zelfs blauw!! Dat schijnt nog n paar dagen zo te blijven. Ik kan ook niet te lang rechtop zitten. Ze blazen de buik opp met en bepaald gas en dat moet mijn lijf nog uit. Maar ik kan zeggen dat dat bij mij toch wel pijn doet. Veel druk op m'n ribben en schouders. Dat hoeft trouwens niet bij iedereen zo te zijn. Maar dan nu het belangrijkste!! De uitslag! Alles was goed doorgankelijk!! Hoera hoera hoera!! Dus nu gaan we over 2 weken weer naar de gyn en dan verder praten. Ik wil dan nog vragen of we ook nog een samenlevingstst moeten doen, maar ik ga er vanuit dat ik dan aan de hormoonpillen moet. Ben morgen trouwens precies een jaar bezig. Toch wel een bizar gevoel. Dank je wel dat jullie aan me gedacht hebben!! Dikke kus voor jullie. Dat we allemaal maar snel zwanger mogen zijn!
Hey meid Wat een goed nieuws dat het allemaal goed doorgankelijk was. Het zou natuurlijk vreemd zijn als je nu zou zeggen dat je weer kiplekker rondloop, het is toch een operatie!! Doe maar lekker rustig aan, laat je goed verwennen en zorg dan dat je snel weer opgeknapt bent!! Liefs xxx
Gister kwam ik op mijn werk een van de gyn's tegen die de fertiliteit doet en vroeg haar hoe het precies gaat zo'n afspraak enzo. Zij dus uitleggen enzo. Toen zei ik dat als ik de afspraak heb, op dag 6/7 van mijn cyclus zit. Dus zij gelijk: "Nou dan geef ik je alvast een labformulier, dan kun je gelijk op dag 2, 3 of 4 prikken (afhankelijk van het weekend) en hebben we gelijk de uislag als jullie komen. Dan doen nog prikken zus en zo, een paar echo's hier en daar en dan hebben jullie begin augustus alle uitslagen binnen Oooo okee, TOP! Doen we! Affijn, het is allemaal goed getimed dus blijkbaar. Moet vrijdag of zaterdag ongi worden, dus zal waarschijnlijk maandag gaan prikken. Gewoon bloedbeeld, glucose, schildklier en tig hormonen. Ben benieuwd! Dat maandje is toch hard gegaan, de afspraak is alweer volgende week. SPANNEND! Doordat mijn oma en moeder op 43 en 41-jarige leeftijd volledig uitgemenstrueerd waren, en dus in de overgang waren, heb ik niet alles tijd. Ze begonnen klachten te krijgen eind 30, mijn moeder was 38. Erg jong dus. Mij staat dit ook te wachten helaas....Nu had ik gister een gesprek met mijn collega. Stel dat het nu binnen/na een jaar (positief gedacht) of na 3-5 jaar (negatief gedacht) zwanger word, dan ben ik 30/32-35. Dat betekent dat als we een 2de zouden willen, dit heeeeel snel moeten beslissen en moeten gaan proberen. Of dat we dus bij 1 moeten laten (áls we zwanger worden). Pffff, dat zijn hele vervelende gedachten...... Is er hier nog meer met van die hele fijne erfelijke cadeautjes?
Hey, Dat is balen zeg, als je zo erfelijk belast bent! Ik hoop echt voor je dat t niet voor jou geldt en dat je maar snel positief nieuws krijgt! En n positieve test natuurlijk! Wel ontzettend fijn dat je al weet wat er gaat gebeuren en dat er zo'n tempo achter zit. Ik vind al dat wachten verschrikkelijk! Maar ben ook niet zo geduldig... Ik heb vorig jaar wel n erfelijkheidsgesprek gehad. Mijn moeder had voor mij nog n kindje, maar die moest met 7maanden komen vanwege afwijkingen. Hij kon ook niet zelfstandig leven... Gelukkig had de gyn geen reden om te denken dat ik erfelijk belast zou zijn. Was toen een hele opluchting. Wist natuurlijk niet dat t langer zou gaan duren! We hebben ook besloten dat we niet jaren wachten met n tweede! Verder gaat t wel ok, heb vandaag meer pijn dan gisteren. Dat herstellen is echt bij iedereen anders! X
Mag ik zeiken?!?!?!?!? Ik word echt niet goed van al die mensen die zeggen: "Oooo, maar het komt vast goed!". Of: "Je bent er teveel mee bezig, je zal zien dat als je je aandacht op iets anders vestigt dat je dan zo zwanger bent!". Of: "Je bent nog zo jong, je hebt alle tijd!". Mensen, houd aub je waffel dicht, want je weet NIETS! Goed bedoeld hoor, maar no tnx! Vandaag ongi geworden.......BALEN! Gelijk op mijn werk gemeld dat mijn afspraak van volgende week bij de fertiliteitpoli is. Ze had al een donker bruin vermoeden Mocht ik meer tijd nodig hebben emotioneel gezien of wat dan ook moest ik het gewoon ff melden. Verder moet ik haar op de hoogte houden. Was erg lief! Ben blij met haar reactie! Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend? Ikke wel Lekker morgen naar de sauna (Veluwse Bron). De hele dag op mijn blote gat en lekker genieten! 's Avonds blijven we daar in een leuk B&B slapen, dus niks rozig terug rijden. HEERLIJK! Ik ga met een vriendinnetje, als jubileumviering voor onze vriendschap.
@ Seertje, wat rot van jouw erfelijke aanleg zeg!! Maar wel fijn dat je nu zo snel al kan laten bloedprikken enzo. En wat jij zegt over die 2e dat begrijp ik wel hoor. Wij hebben het er hier ook weleens over gehad: "wat doen we bij een tweede?" "willen we nog een keer de MMM in?" enz enz... Hopenlijk zijn jullie snel zwanger van de eerste (of meteen 2 tegelijkertijd)
Hey ladies, Wat een prachtige dag is het toch vandaag. Ik zit alleen wel binnen. Ben gisteren met vriend en nog een stelletje naar Concert at Sea geweest. Was erg gaaf!! En ben toen toch een beetje verbrand (ondanks het flinke smeren), dus vandaag heeft m'n huid maar wat rust nodig. Aan de voorspellingen te zien, zullen we nog genoeg zon gaan krijgen! Ben al weer vrij ver hersteld. Moerk dat ik het toch nog wel rustig aan moet doen, goed naar m'n buik luisteren. Gisteren dus vooral ok veel op een kleedje gelegen!! Morgen lekker weer werken, heb ik toch wel zin in! @Seertje; irritant inderdaad!! Fijn dat we jong zijn; hebben we nog tijd om door die hele freakin' molen te gaan voordat het "echt te laat is". Grrrrr!!!!!!!!! Ik grom gewoon even met je mee. Wel fijn dat ze op het werk zo reageerde. Dat maakt het ook makkelijker als je wat vaker naar het ziekenhuis toe zal moeten. Hopelijk geniet je van de verwennerijen dit weekend! (Zon, suana, vriendschap) @Nikske: Wij denken inderdaad ook aan "wat nou als we een 2e willen?" We willen dus niet te lang wachten! Maar goed, eerst die 1e maar eens! Ben jij al met de hormonen begonnen? Fijne dag nog vandaag!! x
Hallo Meiden! Ik ben weer terug van weg geweest, ben heerlijk in italie geweest, lekker weer. We zouden er alleen nog tot donderdag zitten maar ons laatste plekie beviel ons zo slecht dat we besloten hebben om naar huis toe te gaan. Ik heb alles helemaal losgelaten maar ben gisteren weer ongi geworden dus dat heeft bij mij niet geholpen. Dus we gaan morgen bellen voor een afspraak voor de uitgangs-echo en dan gaan we beginnen aan onze eerste IUI. Hoe is het met iedereen? Zijn er nog ontwikkelingen?
Hey Kaat, Wat fijn dat je lekker genoten hebt van de vakantie! En nu hopelijk ontspannen aan de IUI beginnen. Ik weet niet zo goed meer hoe het met iedereen is; hoever we zijn. Even kijken hoor: Ik: kijkoperatie gehad, alles ok, wachten wat de volgende stap is. Kaat: wachten op IUI Nikske: wachten op IUI Klein Wondertje: eerst kijoperatie daarna waarschijnlijk ook IUI. Joekie: wachten op IUI of ICSI Seertje: wacht nog op afspraak? Dus... bijna iedereen is aan het wachten!! x
Haha! Inderdaad! Er staat ergens op t forum n topic over wachten. Ontzettend leuk geschreven, zoek t maar ns op. Ik zal morgen ook wel ns kijken of ik m kan vinden, dan post ik m wel. Het komt er uiteindelijk op neer dat wanneer we eindelijk het geluk hebben om zwanger te raken, dat we dan nog moeten wachten, wachten op dat kindje! Haha! Waarom kunnen mannen niet zwanger worden; zij zouden toch t geduldige soort zijn?! Heeft moeder natuur niet goed uitgedacht. Of juist wel, want juist met hun pijngrenzen, zouden er weer weinig kinderen zijn... Nou ja, dat is een vraagstuk wat ons allemaal wel bezig kan houden. En als je t op die manier bekijkt, is t hele wachten nog niet zo erg! Ik ga slapen, ik ben aan t raaskallen! Hihi! Slaap lekker meiden!