Start MMM

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Nikske89, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Haha wat een leuk stukje :p Die ga ik mijn man laten lezen vanavond :p haha !!!

xxx

2. Seertje

Seertje Bekend lid

Sep 22, 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ja, ben wel blij hoor dat het sneller kan. Twee tegelijkertijd, pffff dat is een hoop baby. Heavy denk ik, maar wel leuk.

3. Seertje

Seertje Bekend lid

Sep 22, 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Doe je wel een beetje rustig aan met werken? Je doet al gauw teveel!

Ik heb heeeeeeeeeerlijk genoten. Het was echt SUPER!
    Langzaamaan begin ik het, als het zo uitkomt, te vertellen aan mijn overige collega's. Iedereen reageert heel lief!
    Maandag mijn bloed laten prikken en overmorgen dus mijn intake. Dus ja, het is even afwachten.
    Vannacht om 4 uur uit mijn bed gebeld (had dienst). Om kwart voor 6 weer in mijn bedje gekropen tot 9 uur. Lekker naar de sportschool gegaan en 1,5 gebikkeld. Mocht lekker thuisblijven, dus heb een onverwachte vrije middag. Die ik zo meteen ga vullen met strijken en het huis doen.......Moet ook gebeuren he!
    Vanavond ook nog squashen, dus kortom heel actief vandaag ;)
    Heb zin in zaterdag, dan gaan we naar Sensation!!!!! WHOEHOEEE!!!

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant

Hihihi, ik lag in bed en werd een beetje melig!! Dan is ínternet op de telefoon erg handig. Zat me ook te bedenken dat als mannen zwanger zouden zijn, dat het er ook een keer uit moet... Hahahaha! Zo kun je ook om jezelf lachen! :p

Ik vind dat we vooral positief moeten blijven. Als je zo af en toe eens naar de lucht kijkt en hoe die 's avonds verkleurt, bedenk dan hoe prachtig de wereld kan zijn. En wij gaan daar een kindje op zetten. Ons geduld gaat beloond worden! (en zo af en toe klagen mag ook; daar hebben we de forum-meiden voor ;))

Geniet van de mooie avond, ladies!

x eevie

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Eevie, Hahaha inderdaad een leuk stukje! Ik heb het mijn man maar niet laten lezen:D Dan voelt tie zich aangesproken:D:D

Seertje, Ik heb gelezen over je erfelijke aanleg, wat rot zeg! Dat lijkt me erg frustrerend! Fijn dat je collega's zo lief reageren dat is wel een geruststelling lijkt mij. Hoe was Sensation?

Hier, ik ben begonnen met spuiten en morgen moet ik weer komen voor controle dus ik ben benieuwd.

6. klein wondertje

klein wondertje Actief lid

Mar 17, 2010
    100
    0
    0
    hey meiden,
    zo dat is wel weer even geleden he. ik heb even tijd voor mezelf en mijn ventje genomen. we hebben de uitslagen gehad, ik ga gelukkig niet in de vroege overgang maar mijn FSH was nog steeds te hoog. het betekend dus dat mijn eierstokken lui zijn en niet goed genoeg functioneren. IUI is de beste oplossing voor ons omdat de hormonen mijn eierstokken hopelijk weer aan de gang krijgen!! voor dat we mogen beginnen met IUI moet is eerst (vandaag) een kijkoperatie doen om te kijken of mijn eileiders open zijn. hij vertelde als we nu gewoon beginnen met hormonen en insimineren en je eileiders zitten verstopt, dan doen we alles voor niets. dat begrepen we uiteraard wel. dus moet ik vandaag om 13.30uur in het ZH zijn. ben tot nu toe een beetje gespannen omdat alles voor mij helemaal nieuw is, ben nog nooit opgenomen, nog nooit onder narcoze geweest en dus nog nooit geopereerd. maar we hebben er alles voor over natuurlijk. nou meiden jullie allemaal sterkte met wachten, dat mag ik straks ook weer gaan doen :D. liefs

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier zouden we wel graag een tweeling willen :D Hihi
    Maar we zijn al meer dan dol gelukkig met 1 klein babytje natuurlijk :D

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meis

Hoe was je intake?? En hoe was Sensation :)??

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meis,

Hoe gaat het spuiten? Ik hoef de eerste 3x alleen de pregnyl te spuiten, dus dat is maar 1x per cyclus. Maar vind het wel een beetje eng hoor :p hihi

Hoelaat heb je vandaag de controle? Houd ons op de hoogte...

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meis

Tijd voor jezelf en je ventje is ook erg belangrijk!! Dus goed dat je dat even gepakt hebt...

Wat fijn dat je nog niet in de overgang zit zeg :) Dus de IUI kan zo goed als gestart worden. Hopenlijk zijn je eileiders goed vrij en knap je snel op van de kijkoperatie. Dan zal een wondertje hopenlijk snel volgen voor jullie

Succes vandaag en we denken aan je!

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Nou even een update over mij :p

Vrijdag ongi geworden, vandaag dus dag 4. Rond dag 10 krijg ik de eerste follikelmeting (moet vanmiddag terug bellen, want dag 10 valt op zondag) en dan zullen we denk ik rond 15 juli de eerste IUI krijgen.

Ik vind het nu wel erg spannend worden!!

Ik hoop dat het binnen 3 pogingen lukt, want na 3 pogingen krijg ik de kijkoperatie. Ik ben al 2x onder narcose geweest enzo, een 3e keer zie ik niet echt zitten. Natuurlijk zou ik het wel doen hoor als het niet lukt binnen 3 pogingen, maar ik hoop dus dat ik daar nog onderuit kom :)

xxx

12. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Kan me voorstellen dat je het eng vind, vond ik ook maar het lijkt wel of je steeds meer durft in de mmm. Het spuiten vind ik nu geen punt meer. Ik ben vandaag al geweest maar ik snap er nog niet zoveel van. Volgens mij heb ik 3 of 4 eicellen gezien twee van 12mm en de rest zit op 10. Donderdag moet ik weer terug voor een fm.
    Jij gaat nu ook bijna voor IUI, spannend zeg!

13. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Heel veel succes vandaag!

14. Seertje

Seertje Bekend lid

Sep 22, 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hallo meiden!
    Allereerst even over de intake. We werden verwelkomd door de fertiliteitsverpleegkundige. Een hele lieve en aardige dame. Heel prettig gelukkig!
    Zoals jullie dus allang weten werd er eerst een heel uitgebreide anamnese afgenomen.
    Aangezien Ric rookt werd daar even bij stil gestaan. Of hij dus zóu kúnnen stoppen. Hij zou het kunnen gaf hij aan, maar wil eerst het semenanalyse afwachten. Mocht het slecht zijn, dan stopt hij. Voordeel is dat hij niet in huis rookt (en ik dus niet mee rook). Wisten jullie dat eierstokken met 10 jaar verouderen als een vrouw (mee)rookt!?!?! Ik was verbaasd!!
    Afijn, even alles goed doorgenomen.
    Vroeg ze heel lief of wij het goed vonden of ze deze cyclus mocht volgen. NATUURLIJK!! Des te sneller weten we de eerste uitslagen!

Mijn bloed had ik vorige week maandag al laten prikken en was gelukkig goed. Vervolgens een echo gehad en daar was te zien dat in mijn beide eierstokken eitjes aan het groeien waren. Ook dat was goed nieuws. Ze had eigenlijk een uitstrijkje willen doen, maar de spullen waren in die kamer op. Ze gaat het dus woensdag doen als ik toch voor een echo kom. Dan wordt er gekeken of de eitjes goed groeien. Als we zin en tijd zouden hebben, konden gemeenschap hebben op dinsdagavond en kon ze woensdag gelijk een samenlevingstest doen. Twee vliegen in een klap. Mooi meegenomen ;)
    Ric heeft ook alvast een potje mee gekregen. We moeten nog een afspraak plannen, zodra ik niet in mijn vruchtbare periode zit.

Ben erg benieuwd naar alle uitslagen!!

Sensation was TOP! De opening was minder spectaculair dan voorgaande jaren, maar heb het evengoed super naar mijn zin gehad!!!
    Voor het eerst was ik zo extreem gekleed en ik moet zeggen dat ik dat geweldig vond hihi!
    Had een korset met daaronder een heel kort (lees tot nét over mijn billen) doorzichtig tutu aan gemaakt van organza/voile. Met overknee laarzen en een pittige witte bobline pruik. Wat een aandacht krijg je dan zeg! SUPERLEUK!

15. Seertje

Seertje Bekend lid

Sep 22, 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @ klein wondertje: hoop dat alles goed is verlopen vandaag!
    @
    Nikske89: wat spannend allemaal! Hoop dat die kijkoperatie niet hoeft, het is er toch weer 1.....
    @ Kaat2000: hoe was je controle vandaag? Merk je iets van die spuiten? Veranderingen ofzo?

16. klein wondertje

Mar 17, 2010
    100
    0
    0
    hey meiden,
    nou ik heb goed en wat minder goed nieuws!! het goede nieuws is dat alles doorgankelijk is!!! het minder goede nieuws is dat ik waarschijnlijk pas in sept kan beginnen met IUI!!

de operatie zelf is goed verlopen en heb ik niets van gemerkt. de narcose vond ik niet vervelend en daar ben ik goed uitgekomen zonder misselijk te zijn, heb gelijk kunnen eten toen ik weer op de kamer was. het meest bang was ik voor het infuus en ja hoor dat hebben ze 2x moeten prikken!! heb er een mooie dikke blauwe hand van nu. met de napijn valt het ook nog best mee, heb wat spierpijn in mijn buik en voel de wondjes. af en toe voel ik mijn schouders, maar niet zo erg als gister toen we in de auto naar huis reden! als het zo erg was had ik heel de dag op bed gelegen vandaag, gelukkig is dat niet zo!! al met al is alles reuze mee gevallen en ben ik met goed nieuws naar huis gegaan!!
    maar nu vandaag. ik moest vandaag bellen om over 2 weken een afspraak te maken om te bespreken hoe en wanneer we de behandeling gaan starten. dus ik ging er van uit dat ik de 20e de afspraak had en dan diezelfde week nog kon beginnen omdat ik die week ongi werd. toen werd mij verteld dat ze in de zomervak geen inseminaties doen!!! en dat ik op zijn vroegst pas 25 aug kon beginnen met injecties!! natuurlijk loopt mijn cyclus anders. ik ben eens gaan rekenen in aug gaat het zoiezo niet worden wat ben dan te vroeg ongi. dus dan komen we weer in sept!! baal hier zo van en haat dat stomme wachten echt!!! maar ja kan er niks aan veranderen helaas. 28 juli hebben we weer een afspraak en dan hoor ik alles definitief. jullie allemaal veel succes met spuiten wachten en natuulijk hopen dat het raak is!!
    liefs

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Seertje, Fijn dat alles zo snel gaat bij je, dat scheelt dan weer. Hahah dat je dat aan durft!!! Wel gaaf hoor!!! Ik vind het spuiten wel meevallen, ik voel me ook niet anders ofzo.

Klein Wondertje, Jeetje balen dat je zolang moet wachten! Elke minuut is eigenlijk al teveel, nou heel veel succes met wachten.

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Seertje, wat fijn dat de onderzoeken zo snel gaan :D Voor je het weet hebben jullie ze achter de rug! Dat pakje is wel leuk maar ik zou het zelf nooit aandoen. Ik zou die aandacht niet zo fijn vinden, hihi.

Klein wondertje, wat fijn dat de kijkoperatie is meegevallen en dat jullie in aanmerking komen voor IUI. Natuurlijk is September nog lang voor je gevoel, en geloof me ik begrijp je helemaal!! Maar meis ben blij dat jullie voor IUI in aanmerking komen, en dat het niet nog slechter is. En voor je het weet dan is het september. Nog 2 maandjes!! Wij slepen je er wel doorheen. Nu eerst goed opknappen en zelf nog even klussen.

Liefs

19. klein wondertje

Mar 17, 2010
    100
    0
    0
    jullie hebben ook eigenlijk wel gelijk, we wachten nu al zo lang deze 2 maanden kunnen er ook nog wel bij. maar mijn zus had een goed idee, ik kan natuurlijk ook vragen of ik de hormonen gewoon mag nemen nu al en dat we dan dat insemineren gewoon 2 maanden zelf proberen. omdat er met de zwemmers van mijn vriend niets mis is en het aan mijn eierstokken ligt vind ik dat wel een goed idee. hopelijk vind mijn gyn dat de 28e ook. ik ga het gewoon vragen nee heb ik ja kan ik krijgen toch?? zo is het voor ons ook veel spannender en leuker ook als het dan raak is hebben we het toch zelf gedaan!!! ik zal dat de 28e is mooi gaan brengen haha. fijne avond en veel voetbalkijkplezier!!!! ik ben er klaar voor hoor!! HUP HOLLAND, OP NAAR DE FINALE!!!

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Meis de inseminatie gebeurd doormiddel van een catheter die rechtstreek uitkomt IN je baarmoeder. Dit kan je (denk ik) zelf niet, omdat je zelf geen eendenbek (speculum) kunt inbrengen en kunt zien waar de opening van de baarmoedermond ziet.

Wat je wel kunt is het gewoon met een spuitje inbrengen, maar dit komt op hetzelfde neer dan diep penetreren en dan een zaadlozing.

Misschien is het wel een optie om de hormonen te nemen om jouw cyclus wat te verbeteren en daarnaast gewoon te klussen??

Nou nu maar hopen dat de gyn de 28e toch nog een goede oplossing heeft voor de komende 2 maanden. Houd ons in elk geval op de hoogte!!

xxx

Share This Page