Nikske even voor jou de uitleg. 15 maart naar de gyn geweest. Ik moet aan de pil wat ik wel een vreemde gewaarwording vind. Ik wil zwanger worden en moet de pil er voor slikken...... We zijn op de wachtlijst geplaatst voor ICSI waar waarschijnlijk eind mei / begin juni de eerste van zal zijn. Ik krijg deze week als het goed is bericht met een datum wanneer ik moet starten met de pil. Waar we het meeste tegenop zien is het prikken en voor de zoveelste keer manlief helpen om zijn zaadjes te halen. Is toch niet echt romantisch iedere keer. Volgens de gyn hebben we ongeveer 20% kans op een wondertje als we stoppen met roken wat we dus ook gaan doen. Alles gaat afhangen van de eerste ICSI, aangezien daar in ieder geval een paar goed bevruchte eitjes uit moeten komen en er minimaal 1 terug geplaatst kan gaan worden. Als er geen eitje over blijft wat terug geplaatst kan worden is het over en uit. Dan is onze droom definitief voorbij. We gaan dus duimen op een echt wonder.
@ Mellak: ik hoop dat de clomid zijn werk gaat doen !! Duim duim... @ Marnat: wat ontzettend spannend en wat een druk moet er op jullie liggen als je weet dat het nu in 1 klap afgelopen KAN zijn. Pfff mijn duimen draaien op volle toeren!!
Hey Nikske, Sinds 2 maanden zitten mijn vriend en ik ook in de mmm. Ik ben 23 en mijn vriend 28. Ook bij ons is het na ruim een jaar nog niet gelukt om zwanger te worden. Ik heb al veel testen gehad in het ziekenhuis. Als eerste moest mijn vriend zaadjes inleveren. Dit was goed geen afwijkingen. Daarna een samenlevingstest en echo. De test was 2 dagen na mijn ei maar er waren levende zaadcelen gevonden maar die waren trillerig. Dat kon komen omdat het na mijn eitje was. Ik moest daarna bloedlaten prikken en wachten tot ik weer ongesteld werd en dan bellen voor een hsg. Dit was het meest erge tot nu toe wat ik moest doen maar uiteindelijk vond ik het nog meevallen. Hier uit is gebleken dat mijn baarmoeder 2 hoornig is. Maar dit heeft geen invloed op het zwanger worden. Uit de bloedtest is gebleken dat ik geen antistoffen heb aangemaakt tegen rode hond. ondanks ik wel 2 keer ben ingeent. Afgelopen donderdag een samenlevingstest gehad deze was negatief want het was nog veel te vroeg mijn eitje. Hij was pas 8mm dus aankomende maandag kan ik weer langs komen voor een nieuwe samenlevingstest. Ik vind de mmm toch wel tegen vallen. Maar heb het er graag voor over! liefs mimy
@ Mimy,, Wat vervelend dat jullie ook in de MMM beland zijn!! Gelukkig zijn de zaadjes goed, maar wat moeilijk dat er nog geen oorzaak is gevonden zeg. Dan dit je nog steeds in onzekerheid... Ik hoop echt dat ze snel de oorzaak vinden en dat jullie snel zwanger zijn. Houd ons op de hoogte!!! ------ Nou even een update over hoe het hier gaat: Ik begin nu echt super zenuwachtig te worden voor donderdag. Mijn ongi is zo goed als over, maar ik durf nog niet opnieuw te klussen omdat ik bang ben dat ik opnieuw begin te bloeden (dit gebeurt wel vaker) en dat ze dan geen inwendige echo kunnen maken.... Pfff je begint je vanalles af te vragen: zullen ze ons weg sturen om mijn leeftijd?? Wat als...?? Wat als...?? Ik word moe van mezelf xxx
Hoi Nikske, Wij zijn net ook begonnen met de MMM en hebben afgelopen week het eerste onderzoek gehad. Wij hadden ook eerst een gesprek met daarin alle vragen vanuit de arts. (roken-drinken-menstruatie-sex-alles!) Daarna heb ik een echo gehad, waaruit bleek dat ik mogelijk PCO heb. (Zie topic "Twijfelaartje met PCO", daar schrijf ik ook mee). Woensdag heb ik bloed laten prikken en mijn vriend heeft ook een potje ingeleverd. Vrijdag horen we weer meer... Die echo kunnen ze in ieder geval wel maken. Ik werd namelijk de ochtend van het onderzoek ongesteld.... Maar gelukkig was er niets te zien tijdens het onderzoek. Ik gaf het wel van tevoren aan en de reactie van de arts was dat dat hem niets uitmaakt, maar dat ik het misschien vervelend zou vinden. Maar als jij al op het einde zit, dan zal het donderdag wel goed zijn. Bij het topic ´Zijn jullie ook wel eens onzeker of het zal lukken´ schrijven ook een aantal meiden mee die net in die molen zitten! Succes donderdag!!
@ Nikske Soms ben ik juist bang dat ze niks kunnen vinden. Dat er geen reden is waarom het nog niet is gelukt. En daarover ga ik me dan heel erg druk maken. Ik was ook zo zenuwachtig de eerste keer naar de gyn. Maar uiteindelijk viel het heel erg mee en was ze erg aardig. Ik ben ook nog erg jong en dacht ook misschien zegt ze nou ga maar naar huis en probeer het nog een half jaar. Maar zo reageerde ze helemaal niet. Ze was erg begripvol. Succes donderdag en hou ons op de hoogte! Ik mag morgen weer voor een samenlevingstest! @ Marnat en andere meiden Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is! liefs Mimy
lieve Nikske, Wilde je veel succes wensen vandaag. Zit ook on hetzelfde schuitje. nov 08 gestopt met de pil, dec 09 zaadtest 30% bewoog waarvan het grootste deel matig bewegend. MMM zou het worden. pas in feb 10 konden we terecht bij de gyn.. Nu bleek begin januari dat ik in de maand van de slechte uitslag toch zwanger was geraakt! een wonder, ik was zoooooooo gelukkig, we waren eraan ontsnapt! Krt erop kreeg i keen mk met 6 weken, mijn afpsraak in feb ging dus gwoon door. Ontroostbaar hierdoor, ondertussen allemaal zwangere vriendinnen om me heen ,de en na de ander. Inmiddels weet ik het wel, als mensen stoppen met mij te bellen zij nze meestal zwanger en durven ze geen contact met mij op te nemen...omdat ze het zielig vinden. Inmiddels zit ik in ronde 15 en heb deze week mijn laaste ei voordat we in mei gaan starten met iui. Al het wachten is pijnlikj en veel. We hebben sinds de eerste zaadtest en intake met alle vragenlijsten gehad. Hij: 2 x zaadtest, bleodtest, proefbewerking zaadjes. Ik : bloedtest, uitstrijkje, inwendige echo, hsg Volgende week hebben we het laastste gesprek en dan horen we hoe en wat om te beginnen. Ik hoop dat je snel actie mag ondernemen. Sterkte, het is best pittig allemaal en belangrijk dat ej op een lijn zit. liefs
Hey meiden, Ik wil jullie als allereerste super bedanken voor alle berichtjes!! Ik hoop echt met heel mijn hart dat het bij jullie allemaal snel raak is!! Nou, vanochtend was het dus zover. Op naar het ziekenhuis!! Met lood in mijn schoenen en gierende zenuwen gingen we erheen. Ik had eerst de echo en deze zag er goed uit, er was ook een follikel te zien van 2 cm. Die vrouw van de echo zei dus dat mijn eisprong elk moment kan zijn. Mijn reactie was, nu al??? Ik zit pas op dag 10!! Maar goed, terug naar de wachtkamer en even later kwam de arts ons halen. Het was een super aardige vrouw en we werden bekogeld met vragen. Gelukkig had ze begrip voor onze situatie en begon ze niet over mijn leeftijd ofzo. Het bleek dat ik meerdere eiblaasjes in mijn eierstok had en deze eiblaasjes maken een hormoon aan die een soort van sein aan je hersenen geven dat je nog niet ongesteld mag worden. Doordat ik dus meerdere eiblaasjes heb word dat hormoon dus veelvuldig aangemaakt en daar kan de onregelmatige cyclus vandaan komen. (Dit hebben meiden met PCO ook, maar dan in veeeeel ergere maten dan ik) Na alle vragen ging ze dus uitleg geven over de onderzoeken die nog moeten volgen, en aangezien ik nu ongeveer in mijn vruchtbare dagen zit mogen we morgenvroeg al voor een samenlevingstest Vanavond na 22.30uur moeten we dus klussen en dan word morgen om 10.15 uur wat baarmoederslijmvlies weggezogen om te kijken of de zaadjes overleven. We krijgen dan ook meteen de uitslag en gelukkig kan vriendlief met me mee Nou na die samenlevingstest moet ik nog meerdere malen bloedprikken en op 11 mei hebben we dan weer een afspraak om alles opnieuw te bespreken en hoe verder. Dit gaat misschien een lange weg worden met vooral veel wachten, maar de start is er en ik voel me er fijn bij Nu hopen dat we snel resultaat hebben..... xxxxx
@ Nikske: fijn dat er vooruitgang in zit!! Spannend allemaal, lijkt me! Wil je veel succes wensen met alles!
NIKSKE@ Oeps ik was het vergeten sorry!! ben blij dat het is mee gevallen. Hoop dat de samenleving s test veel zaadjes op levert. Had nog even te druk met me huishouden, ben zelf gister geweest. Komt het mis wel van.
Dankjewel mamacharlotte Marnat bedankt voor je berichtje, je kan natuurlijk ook niet van iedereen op het forum bijhouden hoe of wat Hoe was het bij jullie gister?? xx
Goed ik ben gister meteen met de pil begonnen. 27 mei moet ik beginnen met spuiten, het oefenen ging me goed af. ben er niet bang voor . verder update in mijn eigen topic.
hallo dames, ook wij zijn vanaf jan 09 bezig voor een 2de wondertje met helaas ook nog geen resultaat.. eind vorig jaar naar huisarts geweest omdat mijn menstruatie wegbleef, doorgestuurd voor een echo daar was niks op te zien en dag erna werd ik ongesteld! toen mochten we toch het zaad van mijn vriend laten testen, daar bleek dat het niet helemaal goed was! zodoende doorgestuurd naar de gyn, daar allemaal onderzoeken gehad in een vlot tempo achter elkaar... wonder boven wonder is daar niks raars uitgekomen en is alles goed! ook zaad van mijn vriend! samenlevingstest is super (zag zelf de zaadjes zwemmen) hsg test was goed, eigenlijk alles! maar ja toch worden we niet zwanger?? dus volgens het ziekenhuis is het niet te verklaren, nu hebben we te horen gekregen dat we nog tot augustus moeten proberen zijn we dan nog niet zwanger mogen we terug komen en gaan ze verder kijken! dus ik snap er niks van.. mijn mening is wel dat de mmm zwaar is (vind ik dan he) maar heel veel succes! en hopen dat je ook snel een wondertje in je armen mag hebben!!
Hey meiden, Vanochtend dus de samenlevingstest, Helaas geen enkele zaadcel gevonden , dat kan meerdere oorzaken hebben: * Het kan zijn dat mijn baarmoederslijmvlies te zuur is en ze dus niet overleven, maar dan zou je eigenlijk dode zaadcellen moeten zijn dus daar twijfelde de arts nog over. * Het kan zo zijn dat ik antistoffen aanmaak en dat ze daarom de baarmoedermond niet halen. * Maar het kan net zo goed zijn dat R. zijn zaadcellen heel snel dood zijn en daardoor de baarmoedermond niet halen. Het is dus echt nog even gissen naar de reden en daar krijgen we dus weer meer onderzoeken voor. Ze heeft ook een uitstrijkje gemaakt voor baarmoederhalskanker. Die uitslag krijg ik bij het volgende gesprek. Nu moet ik doorgaan met ovu testen en dan 4x bloedprikken en dan 11 mei hebben we weer een gesprek. Ik hoop alleen niet dat ze er op mijn werk moeilijk over gaan doen dat ik vaker weg moet tussendoor Ze weten wel waarvoor het is. Maar hun vinden me nog jong (bah dat rotcijfer) en vinden dus dat we het ook nog wel even hadden kunnen aankijken -xxx-
das een enorme domper. kan alleen maar zeggen dat ze snel weten waar het aan ligt en dat je een snelle behandeling hebt zodat je snel mag genieten van een zwangerschap. wat je werk betreft..... ja das altijd moeilijk. zodra ze op mijn werk weten dat er iemand met een bepaalde tijd contract heeft dan ligt die gene er uit maar ja dat is een supermarkt. ze weten op je werk waar je het voor doet en je baas staat achter je had je al eerder verteld dus ik heb goede hoop dat je contract geen probleem zal zijn maar de tijd zal het leren.
Ja het is inderdaad een flinke domper, heb ook wel even een traantje weggepinkt. Maar goed we moeten door... Opzich denk ik ook wel dat dat contract verlengd word, denk dat ik me nu gewoon druk maar om niets omdat het me allemaal even wat veel word. We gaan eerst een vechten voor een wondertje en ons daarop concentreren
Hey Nikske, Waarom moet je 4x bloedprikken? Waar gaan ze dan naar kijken? Ik hoop dat ze op je werk niet zo moeilijk doen. Het zou juist steun moeten geven dat ze het weten! Een beetje meeleven kan toch wel! Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor een echo, om te kijken of er iets rijpt. Niets te zien... Dokter was een beetje een botte hork, dus dat was minder leuk. Gelukkig zijn het zaadonderzoek en het hormoononderzoek goed, dus dat was dan nog positief. Woensdag moet ik weer terug, weer kijken of er iets iets gezelligs aan het doen is. Heb dan wéér een andere arts trouwens... (Ben nu 6x bij de gyn geweest en heb 6x een andere arts gehad!!) Weet je, ik keek ergens een beetje uit naar de onderzoeken, omdat je dan toch het gevoel hebt dat er iets gedaan wordt. "We zijn ermee bezig, we worden gehelpen, het komt goed". Dat gevoel. Maar ik vind het wel zwaar. Niet zo zeer de onderzoeken, maar meer de stress er om heen. Je hebt toch die hoop, het idee dat de dokters iets kunnen doen. Ze kunnen je wel op weg helpen, maar ze maken je niet zwanger. Sorry, ben een beetje moe en teleurgesteld...
Over dat ze je nog jong vinden: niets van aantrekken. Dat is niet hun zaak verder. Ik vind mezelf ook relatief jong om al aan de kids te gaan. Maar als je wens zo sterk is, dan is het toch alleen maar goed dat je je dromen achterna gaat? Nou ja, verder heb je een PB'tje van me gehad Sterkte meis!