Hey eevie (wij willen als we ooit een dochtertje krijgen haar Evy noemen) Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Wat lijkt me dat vervelend dat je zo vaak een andere gyn hebt. In ons ziekenhuis werken maar 2 fertiliteitsartsen, dus wij hebben gewoon 1 vaste arts en als zij er een keer niets is krijgen we de andere. Opzich ben ik wel blij met onze arts, ze is heel aardig, rustig en begripvol. Het bloedprikken is om mijn hormonen na de eisprong te volgen. En 1 algeheel onderzoeken. Dat stelt dus niet veel voor, dat laat ik gewoon hier op mijn werk prikken. Van de samenlevingstest baal ik wel, van de uitslag dan tenminste, maar goed we moeten positief blijven (hoe moeilijk dat soms ook is) Rust vandaag maar lekker uit xxx
Hey Nikske, Mijn vaste arts (want hij zei dat hij dat wel is) zei dat ik voor de echo's wel elke keer iemand anders heb. Die hoeft hij niet perse te doen. Dat kan ook niet, omdat hij niet elke keer werkt en ik natuurlijk op verschillende dagen moet komen. Gelukkig is hij wel een aardige vent. Jong, rustig en positief. En hij heeft ook wel humor. (Tegen mijn vriend zei hij: "dan krijgt u een potje mee en dat moet u ook weer inleveren voor zaadonderzoek. We moeten natuurlijk wel weten wat u bij haar erin stopt.") Ik houd wel van zo'n instelling!! Ben benieuwd of wij ook een samenlevingstest moeten doen. Vervelend is die spanning elke keer, he? Steeds de vraag; waar ligt het aan? Ligt het aan hem? Nee. Ligt het aan mij? Ja. Kan ik er iets aan doen? Nee. We hebben dus hulp nodig. Bah... Dat wat van ons samen was, is nu van mijn vriend en mij en de dokter. Gelukkig dat het een leuke dokter is... Ik heb een hekel aan die onzekerheid. Kunnen ze aan het uitstrijkje ook zien of er iets met de zuurgraad is? xx 11 mei moet jij weer he? Heb jij ook zo'n moeite met het wachten?
he Nikske en alle andere meiden natuurlijk, Wat vervelend dat de samenlevingstest negatief was. Ik heb 2 keer een samenlevingstest laten doen 1 keer iets te vroeg en toen waren er ook geen zaadjes te bekennen! Maar de eerste keer was net na mijn ei en toen waren er genoeg zaadjes gevonden maar die waren 'trillerig' waarschijnlijk door het slijm. Nu moest ik deze maand opnieuw mijn ei gaan vinden en heb de afgelopen 9 dagen 3 echo's gehad maar hij groeide niet goed 12 mm op dag 18 en vandaag weer een echo en hij is weg! Maar geen eisprong. Ik moet nu 2 weken wachten op een nieuwe afspraak met de gyn wat we nu verder gaan doen. Ik voel me echt rot. Had zo gehoopt dat het eitje groot genoeg was. nu zit ik in onzekerheid, weet niet wanneer ik nu weer ongesteld moet worden of wanneer er misschien toch nog een eisprong gaat plaats vinden. pfff nou ja hoop blijven houden! groetjes mimy
Ook bij ons wil het zwanger worden niet lukken. Ik ben al lang van de pil af, regelmatig ongesteld en ben sinds 3 maanden aan het temperaturen. Heb duidelijk een eisprong! Maar waarom lukt het dan niet? Ben zo bang dat me partner zijn zaad niet goed is... Omdat we beide 29 jaar zijn en nu wel eens willen weten waarom het niet lukt zijn we 3 weken terug naar de huisarts geweest! Die verwees ons door naar het ziekenhuis. Ook wij gaan dus de MMM in. Er staat wel een enorme wachtlijst voor, we kunnen pas 1 juni terecht bij de gynacoloog. Hoop zo dat de tijd voorbij vliegt en we snel geholpen kunnen worden. We verlangen al zo lang naar een mooi, lief, klein wondertje!!!
@ Nikske: wat balen v.d. samenlevingstest! Hopelijk weet je gauw de oorzaak en wat ze ermee kunnen doen...
@ Eevie, ik vind de onzekerheid en het wachten echt killing. Je wacht natuurlijk al 1 jaar en nu moet je ook steeds weer wachten. En zoals jij het zegt, het is niet meer alleen van jou en je vriend, maar iemand anders heeft nu ook de touwtjes in handen. Dat vind ik wel moeilijk, hoe leuk onze arts ook is. Het het onzekere hoe alles gaat lopen vind ik moeilijk!! @ Mimy, ik kan me voorstellen dat je je rot voelt meid! Mijn follikel was vandaag 2,1 cm (gister 2cm) @ Gelukkig, wat balen dat het bij jullie ook niet wil lukken meid! Hoe moeilijk de stap voor de MMM ook is, we moeten ons voorhouden dat het het waard is @ Juffertje83, DANKJEWEL !
NIKSKE@ Balen meis dat de samenlevingstest niet goed was baha. Maar niet op geven he , komt vast goed knuf
Hey girls, Nou hier zeiden ze donderdag EN vrijdag dat mijn eisprong elk moment kon zijn omdat ik zo'n mooie follikel had op de echo, maar de ovu testen blijven nog steeds hardstikke wit. Echt vreemd!! Ik denk dus dat ik een grotere follikel heb dan gemiddeld. Ik hoop wel dat het bloedprikken dan toch op de goede dagen ingepland is, anders moet dat volgende maand misschien weer helemaal opnieuw. Pff het is moeilijk allemaal....
Wilde je even een grote knuff geven Nikske! Sterkte met deze ellendige situatie... Weet hoe je je voelt, zit trouwens ook in ronde 15. Wij hebben vlak na kerst de slechte zaaduitslag gekregen en als het goed is mag ik volgende rond voorteggie met hulp starten. Onze intake met gyn was begin feb pas, ruim een maand na de eerste zaadtest. Het wachten is het lastigst maar soms ook nodig om ff er bovenop te komen als je weer iets rots hebt gehoord. Al met al heeft het ongeveer drie maanden geduurd eer ale onderzoeken waren afgerond. Een tip, laat je niet steeds afschepen met een afspraak na 3-4 weken. Ze proberen hun agendas in het zh ook maar gwoon efficient in te plannen, dus gewoon protesteren als ze zeggen kom over 2 maanden terug. Heb ik ook gedaan en dat helpt wel hoor. Gewoon zeggen dat je het niet trekt anders. Ik heb alles gehad, de behandeling is ook al besloten en toch wilden ze mij het afrondende gesprek met de gyn pas na 2 maanden laten hebben. Toen ik protesteerde kon het ineens wel bijna anderhalve maand eerder. ??? Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en weer een stapje dichterbij jullie kleintje bent. liefs HElena
Hey ladies, Ik ben vandaag weer voor een echo geweest. Na de domper van vrijdag (stomme dokter!!) had ik er niet echt heel veel zin in . (Als je al naar die onderzoken uit kunt kijken!!). Maar goed. Deze keer weer een andere arts (ik heb inmiddels het hele bataljon aan artsn daar al gezien denk ik) en dit was en lieve vrouw. Een beetje een moeder-type. Zij wist ons te vertellen dat er 2 eitjs groter zijn. De één is 13,5 mm en de andere 11 mm. Nu moet ik vrijdag weer terug om te kijken of ze nog verder zijn gegroeid. Het mindere niuws was wel dat ik ooit chlamydia heb gehad. Heb helemaal geen klachten gehad, dus dit wist ik niet.... Maar goed, ze zoeken nu uit of het helemaal weg is. Volgens mij is het niet zon probleem, anders had de gyn dat wel gezegd denk ik. Ik kwam eigenlijk erg blij uit het ziekenhuis. Alsof ik het gevoel had: "Mijn lichaam doet het!! Er rijpt iets!! 2 ietsjes zelfs!!" Nu weer afwachten tot vrijdag. Nikske, ben jij al aan het bloedprikken ? x
Ik ga me bij jullie aansluiten! Na 21 maanden gaan we deze week de huisarts bellen!! Al een paar maanden probeerde ik mijn vriend over te halen, maar hij is anti ziekenhuis! Maar nu was ik het zat en heb gezegd; ik bel deze week of begin volgende week de huisarts! Hij antwoordde direct; Oké!!! Dus nu hopen dat we ook echt serieus worden genomen en een verwijs brief krijgen!
G89, ik had in ons andere topic natuurlijk al gezegd dat het super is dat jullie de MMM ingaan!! Een wondertje komt nu weer iets dichterbij. Ik heb vandaag voor de tweede keer bloed geprikt, en 11 mei moeten we terug naar het ziekenhuis. SPANNEND!!!
Bij de eerste keer bloedprikken werd alles gecontroleerd, suiker, schildklier, ontstekingscelen, hormonen enz enz Gedurende de cyclus moet je dan weer een aantal keer bloedprikken en dan word er gekeken hoe de hormonen zich ontwikkelen tijdens de cyclus. xxx
Ik ben er ook erg blij mee, maar ik weet wel dat ik echt de huisarts deze week MOET bellen, want mijn vriend begint weer een beetje terug te krabbelen. Hij ziet het ziekenhuis echt niet zitten. Het ligt niet aan de onderzoeken e.d. helemaal niet, maar het zit echt tussen zijn oren. Hij is gewoon anti-ziekenhuis. Arm uit de kom.... zet hem zelf wel "effe" terug! Weekje rustig aan doen, is weer ok! Met alle vingers klem tussen een auto deur komen! Pf, even onder een lauwe kraan houden en klaar! Gebeten door de hond (lees: bloedende wond)... ach gaat wel over! Tja, een bikkel misschien! Maare, toch zal hij er aan moeten geloven.. op naar het ziekenhuis
Mijn vriend is ook zo hoor, die gaat echt nergens voor naar de huisarts. Inderdaad met zijn rug op rotsen gevallen, geen controle. Flink hard tegen een boom aan beland met zijn stuntfiets, nee hoor ik ga wel plat en het komt wel goed. Maar dit is toch heel anders, je gaat nu naar de dokter voor een mooi resultaat. En ik weet zeker dat jullie dat mooie wonder snel gegund word, althans ik hoop het ontzettend voor jullie!!! Mijn duimen draaien xxx
hey hallo meld me hier ook. wij zijn vorige week don voor het eerst bij de gyn geweest. waarschijnlijk is mijn LF te kort, wordt snel na mijn ei alweer ongi namelijk. (dit weet ik omdat ik al 4 mnd temp) zit zo heb een cyclus van 26 dgn, normaal springt je ei dan rond dag 12. vorige week don zat ik op dag 8, echo gehad en daar was te zien dat het blaasje nog te klein was om op dag 12 te springen. gisteren dag 12 weer een echo gehad toen was het nog te klein. nu moet ik woens dag 14 terug voor een echo om te kijken hoe het dan is. mijn vriend heeft zijn zwemmers al ingeleverd en ik kan pas bloed laten prikken na mijn eisprong. al die uitslagen horen we 25 mei pas en dat duurt nog zoooooooo lang!!!! zijn vorig jaar juni gestopt met de pil en 2 cyclussen later echt begonnen, dus vind eigenlijk dat we al lang genoeg wachten op ons kleine wondertje!! ik wil gewoon wat zekerheid nu, maar denk dat jullie dat allemaal wel willen. succes allemaal! liefs
Hoi Dames! Ook ik kom me hier melden, vorige week vanwege m'n cylcus naar de huisarts geweest, ik had zo'n voorgevoel... Hij heeft ons een zaadonderzoek laten doen...wat blijkt... heel slecht zaad... we zijn er erg verdrietig van... Vandaag verwijzing naar gynaecoloog gekregen, nu maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren... xxx
@ Klein wondertje, wat vervelend dat je LF zo kort is!! Dat een innestelling natuurlijk moeilijk. Balen joh !! Ik hoop dat ze heel snel iets voor jullie kunnen doen en dat de andere uitslagen meevallen!! @ Poemelke, wij kregen onze eerste zaaduitslag op kerstavond te horen en die bleek ook heel slecht Nou ik heb de hele kerst met bonkende hoofdpijn van het huilen rondgelopen!! Ons tweede zaadonderzoek bleek ietsje beter, maar nog steeds niet voldoende/gemiddeld. Wij hebben een samenlevingstest gehad bij de gyn en daar was geen enkele zaadcel gevonden in mijn baarmoederslijmvlies, dat was dus weer balen!! Wat ik bedoel te zeggen is dat ik jullie verdriet precies begrijp. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen... STERKTE MEIDEN
Hoi Dames! Ook ik kom me hier melden, vorige week vanwege m'n onregelmatige cylcus naar de huisarts geweest, ik had zo'n voorgevoel... Hij heeft ons een zaadonderzoek laten doen...wat blijkt... heel slecht zaad... we zijn er erg verdrietig van... Vandaag verwijzing naar gynaecoloog gekregen, nu maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren... xxx