Ik hoop het voor je meid!! dat je droom gauw uit komt. Id allemaal zwangere vrouwen erg he... ik kijk daar de laatste tijd anders tegen aan, zo van hoe zal dat ontstaan zijn?
pff meid, dat zijn lange wachttijden....! We zijn nu zo'n 9 a 10 maanden verder, maar straks in ronde 8. mijn cylcus varieert ook van 33 tot 42 dagen, dus vrij onregelmatig. Door dit en mijn gevoel dat er iets niet klopte, zijn we al vrij snel naar de huisarts gestapt. Hij vond dit prima en adviseerde dus een zaadonderzoek. Dit was uitermate slecht...maar wel productie, dus dat geeft hoop! Vanuit daar dus nu een afspraak bij de FA. Ik zal in ieder geval mezelf en manlief eens mentaal gaan voorbereiden op een nog langdurige tijd van wachten... Ik heb ontzettend veel bewondering voor iedereen die al een tijdje in de mmm zit, en die hoopvol blijven, ondanks alle emoties, verlangens, boosheid ed. !!!!
Ik heb verschillende boekjes meegekregen en daar staan gewoon letterlijk (ik zal even citeren) : " IUI leidt gemiddeld bij 1 op de 10 behandelingen tot een zwangerschap. Na zes behandelingen is de kans dat U zwanger bent geraakt ongeveer 25 tot 35 procent. De meeste vrouwen zijn dus na 6 behandelingen nog niet zwanger........" Ik vond het ook niet zo positief, maar ja we gaan van het beste uit dan maar.......
Precies wat ik op de vorige bladzijde al zei Elke behandeling geeft 10% kans, na 6 behandelingen is zo'n 25% zwanger.
Pff... is het erg als ik zeg dat me nu weer even de moed in de schoenen zakt?! Zo groot blijkt die kans dus toch niet te zijn, en das nu juist waarschijnlijk het eerste (volgens de vele internetpagina's die dit zeggen)waar ze bij ons mee willen beginnen.... denk ik zo... Pff nou ja, misschien horen we toch met een beetje geluk bij die 25%.... Toch fijn dat ik het hier even kan neerzetten! xxx
Poemelke als het zaad van je man echt ZEER slecht is, zoals je in het onderschrift schrijft dan komen jullie misschien niet eens in aanmerking voor IUI. Zaad dat voor IUI in aanmerking komt moet toch beweeglijk zijn. Maar meis loop zelf maar niet teveel op de zaken vooruit, en geloof me ik weet hoe moeilijk dat is!!! En als er 25% zwanger word door IUI zijn dat 25% gelukkige koppels, zo kun je het ook bekijken. Het glas is niet half leeg, maar half vol KOP OP !!!!
Ja weet je de arts zei dat het zeer slecht was, maar in vergelijking met wat.... Tuurlijk we proberen absoluut moed te houden! er zijn stelletjes die vergaat het erger/moeilijker! Ik moet zeggen 'zeer slecht'.... er was in elk geval beweeglijkheid ik geloof dat er 0,7 (dus dat zijn er 7 miljoen) gezonde beweeglijke zaadcellen gevonden waren. Dus eigenlijk is dat niet heel slecht...maar in vergelijking met goed..wat er tussen de 100 en 200 miljoen moeten zijn...tja... Maar de arts zei wel weer van, er is in elk geval productie, alleen zal het waarschijnlijk niet voldoende zijn om natuurlijk zwanger te worden.... ik zal mn onderschrift dan toch maar aanpassen naar 'slecht'...maakt het voor mezelf misschien ook wat makkelijker! (en manlief natuurlijk) x
Nope, gaat dat dan gebeuren? ben nog niet zo op de hoogte... veel bij aan het lezen en vragen stellen... xxx
Meis ga niet teveel uit van 1 zaadtest, de fertiliteitsarts zal ook altijd een tweede en vaak zelfs een derde zaadtest doen. Bij ons verschilde de eertse en tweede zaadtest (2,5 maanden later) echt als dag en nacht!! Kijk maar.... 1e zaadtest..................2e zaadtest Volume 2 ml ............... Volume 6,5 ml Aantal 10 ............... Aantal 16 Normale cellen 6,5% .... Normale cellen 4% Goed beweeglijk 18% ... Goed beweeglijk 15% Zwak beweeglijk 36% ... Zwak beweeglijk 39% Zo zie je maar ze verschillen echt heeeel erg!! Wij hebben nu dus de samenlevingstest gehad en ik heb een aantal keer bloedgeprikt. Onze fertiliteitsarts gaf al aan dat er misschien een derde zaadonderzoek komt....
echt waar????! Als het zoveel kan verschillen dan ben ik eigenlijk toch wel een beetje blij.... (ik heb de uitslag niet bij de hand trouwens, zit op het werk) Maar bij ons stond er dus een hoeveelheid geloof ik van 0,7, dus de huisarts zei dat zijn 7 miljoen goede... maar in principe zal het slecht blijven bij de volgende test want pas vanaf 80miljoen kwam je in de categorie 'goed', dus als we de uitslag keer 10 doen (wat wel enorm verschil zal zijn) zal het nog onder de noemer 'slecht' vallen.... nja zoals je zegt...we wachten het af, alles wat beter is bij de volgende zaadtest is meegenomen! Ik ben heel blij dat je me info en advies geeft!!! vind het altijd fijn om wat op de hoogte te zijn van zo'n afspraak straks! maar goed daarnaast kan je jezelf ook gek maken, door teveel te lezen... herkenbaar waarschijnlijk...! xxxx
Klopt je kunt jezelf echt gek maken door teveel overal te gaan lezen, maar doordat ik een medische opleiding heb gedaan wist ik er van te voren al heel wat van af. Ik lees dus ook niet echt, want dan zie je op een gegeven moment door het bos de bomen niet meer!!
@nikske en poemeltje ik zat bij jullie te lezen en als ik het goed begrijp is tegen jullie gezegd dat er 200 miljoen zaadcellen in een ml moeten zitten toch? dat is geen goede info vlgs mij. mijn vriend heeft zijn uitslag gehad en dat was goed vlgs de gyn. er zaten bij hem 74 miljoen zaadjes per ml wat gemiddeld 20 miljoen per ml moet zijn werdt ons verteld. zijn beweeggelijkheid was 46% en de gyn zei dat 40% goed was. dan had je nog de vorm dat was bij mijn vriend onder het gemiddelde. maar dat was niet erg zei ze omdat dat bij meer mannen er onder zat. ik heb hier een site gevonden waar de gemiddelde uitslag op staat mischien hebben jullie er wat aan. Fertiliteit.info - Uitslag van het sperma-onderzoek onze MMM loopt nu als volgt; zijn zaad is getest en was goed. mijn blaasje was de laatste echo woens 16,5mm en zou volgens de gyn gister gesprongen moeten zijn. nou moet ik vlgd week vrij bloed laten prikken om te kijken of er dan voldoende progesteron aangemaakt wordt door het eitje. de 2e dag van mijn nieuwe cyclus moet ik weer bloed laten prikken en dan horen we de 25e de uitslag. meiden ik hoop dat jullie wat aan de site hebben ik vond het best duidelijk er staat ook info over verschillende trajecten. groetjes
Onze beide zaaduitslagen zijn uitgelegd door de gyn, 1 was er onder gemiddeld en 1 was er voldoende (maar niet goed). Hier dus een samenlevingstest gehad, daar was geen enkele zaadcel gevonden. Onze MMM ziet er nu zo uit: 11 mei terug naar fert.arts voor de uitslagen van mijn bloedprikken en een nieuwe samenlevingstest inplannen... Daarna waarschijnlijk nog een HSG en een kansberekening op een natuurlijke zwangerschap... Spannend spannend dus
Hey Meid! nee ik had zelf ergens gelezen dat rond de 100 en 200miljoen zaadcellen werd gezien als erg goed! op mij formulier staat dat alles boven de 80miljoen goed was... Bij ons waren het 7 miljoen op 2,5ml, dus das natuurlijk niet zo goed... Bij ons staat er 25 mei de eerste afspraak bij FA! ben benieuwd! erg spannend... @ nikske, nog een dikke week hè!!! ik zal duimen!! xxx
Hey ladies, Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven. Ik heb t super druk gehad, vandaar! Ben vorige week vrijdag nog geweest voor een echo. De blaasjes waren helaas niet gegroeid Nu moet ik komende maandag bloed laten prikken om te kiijken of ik een eisprong heb gehad. Kan daarna pas op 18 mei weer naar de gyn voor een gesprek om het vervolgtraject af te spreken. 3 jaar geleden heb ik ook inwendige echo's gehad. Ik vroeg de arts of ze toen al had kunnen zien dat de eitjes niet goed liggen. Zij vond het nodig om mij te zeggen "Dat ze zowiezo de eitjes niet kon zien, maar de eiblaasjes en dat we nog helemaal niet lang bezig zijn en dat het al heel wat is dat we onderzocht worden." GRRRRRRR!!!!! Zij mag het misschien nog niet lang vinden, maar WIJ WEL!! 11 maanden, verdomme!! Ik kan daar zo boos om worden..... Als ze het toen al hadden gezien, dan had ik toen geen spiraal laten zetten! Maar goed, het is nu lekker vakantie en dat scheelt weer. Maandag weer prikken en dan zien we wel verder. @Klein wondertje; top dat jij hier nu ook bij zit!! Wij blijven elkaar volgen, meis!! @Nikske; ik vind het ook zwaar!! Dat gewacht de hele tijd. Het voelt soms alsof de kansen kleiner worden, door al dat gewacht. xx
Nou Eevie, helemaal met je eens hoor! wij gaan dalijk ronde 8 in, en toevallig omdat ik een raar gevoel had, heeft de HA toch een zaadonderzoek gedaan, het is natuurlijk nog kort, maar nu blijkt wel dat we misschien medische hulp nodig hebben, het is toch fijn daar zo vroeg mogelijk achter te komen lijkt me! vreemde opmerking van die arts...zit je natuurlijk niet op te wachten... ik kan me voorstellen dat je boos was!! xxx
hey eevie gezellie jij ook hier!!! ja we houden elkaar op de hoogte. sterkte zowiezo ook voor de andere meiden!! liefs
Hoi, Ik vroeg me af hoe het met iedereen is!! Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, erg fijn... Had me er eigenlijk ook op ingesteld. Op naar de volgende maand... Word er een beetje moedeloos van!!! xx