Dank voor je coplument!! We zijn er voor elkaar he.. Het zou zo maar kunnen dat je aan de clobid moet , ik ken meer meiden die pco hebben. Die gebruiken clobid. Als het wachten ooit beloond word is het het wachten waard meis.
Hallo Meiden, Ik kom hier hier ook aanmelden, ik heb jullie verhalen gelezen en ik vind het heel erg herkenbaar. Ik wil jullie allemaal succes wensen! Ik ben sinds dec 08 bezig, tot nu toe helemaal niets. In feb zijn we voor het eerst naar de gyn gegaan. Tot nu toe zijn alle onderzoeken goed, zaadonderzoek, bloedonderzoek, echo en de samenlevingstest. Morgen heb ik een HSG. De 31ste moeten we weer terug komen om te bespreken wat ze verder gaan doen.
Dit kan ik me zo goed voorstellen!! Het liefst wil je nu ook gewoon hulp, zodat je gauw zwanger mag raken, maar van de andere kant, zou het natuurlijk super zijn, om ' gewoon' natuurlijk zwanger te raken! Als de samenlevingstest nu weer negatief is, denk ik eigenijk dat je 30% niet haalt,toch? maar ja ben geen arts... Hier is het doorborduren op goede hoop!... we wachten geduldig op onze 1ste afspraak.....! xxx
Het verbaast me elke keer weer hoeveel verschil er kan zitten in de trajecten die iedereen doorloopt. Nikske en Kaat die bezig zijn met HSG-onderzoeken en daarna pas te horen krijgt hoe en wat, Marnat die al aan de ICSI bezig is, klein Wondertje die bloed laat prikken en wacht op de uitslag en ik uhm... tja, ik hoop dat ik een eisprong gehad heb! Hoewel me dat wel aannemelijk lijkt, aangezien ik ongesteld ben. Ben ergens ook wel bang dat ik dadelijk ook nog samenlevingsonderzoeken en HSG-tests moet laten doen. Ik hoop gewoon dinsdag te horen wat het plan is. Er is nu al 3x door een gyn tegen me gezegd dat ze mijn cyclus recht moeten gaan trekken, dus het lijkt mij dat er dan dus dinsdag wel een plan gemaakt zal worden. Toch?? Of niet? Word er een beetje onzeker van... Nikske, ik hoop voor je dat de samenlevingstest goed is. Aan de andere kant hoop ik ook heel erg voor je dat ze je snel kunnen gaan helpen. Het lijkt mij verschrikkelijk om nog langer te moeten proberen, terwijl je je soms toch al wel moedeloos voelt door aal dat aangeklus?! xx
Ook ik meld me hier. Sinds 2006 gestopt met de pil. zo'n 5x IUI gehad zonder resultaat. Daarna gestart met ICSI. Helaas geen terugplaatsing. We zaten er behoorlijk doorheen en hebben daarom een pauze ingelast. Het begint nu toch weer te kriebelen dus we hebben het ziekenhuis gebeld. In juli kunnen we pas terecht voor een afspraak en dan nog een wachttijd van 6 maand voor de ICSI...Maargoed..de eerste stap is gezet
ook ik sluit me hierbij aan, we zijn al 2 jaar bezig, we hebben al getemperatuurd zag erg goed uit 3 keer zaadonderzoek we komen uit op ongeveer 30% , gisteren de samenlevingstest gehad volgende maand krijg ik een hsg onderzoek zoals nikske89 heeft beschreven. daarna horen we over de gang van zaken en wat de volgende stappen zijn
Ik heb het HSG onderzoek ook gehad. De 1 vind het verschrikkelijk en de ander vind het allemaal wel meevallen. Bij mij zat het er middenin
Eevie, ik denk dat het per persoon verschillend is, mijn cyclus was goed en bij de eerste afspraak hebben ze gelijk een ei op de echo gezien. Bij jou willen ze dat misschien eerst rechttrekken maar ik denk wel dat je ook die onderzoeken moet hebben. Ik snap dat je er onzeker van wordt. Joekie, Veel succes kan me goed voorstellen hoe moeilijk het moet zijn. Ilayda, veel succes met alle onderzoeken.
Hoi Kaat, Bij mij zagen ze bij de eerste echo ook dat ik PCO heb, vandaar dat ze toen al begonnen over pillen. Zaad was goed, hormonen ook, eisprong weet ik dinsdag pas. Ze hebben nog niets gezegd over HSG of samenlevingstests. Allen dat als we weten wat we nu dus weten, dat ik dan waarschijnlijk aan de hormoonpillen moet. Ik hoop gwoon dat ik niet nog een maand hoef aan te rommelen!! Jij hebt volgens mij vandaag de HSG? Succes in ieder geval! xx
Ja ik snap het, misschien hoeft het dan bij jou niet. Hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt. Vanmiddag heb ik ind de HSG, ik ben best wel een beetje zenuwachtig.
hey meiden, nou ik heb al mijn bloed laten prikken hoor dus nu is het wachten geblazen....... kan van mij niet snel genoeg de 25e zijn. ben deze maand weer een dag eerder ongi geworden dus een cyclus van 25dgn met een eisprong op waarschijnlijk de 16e dag. op zich had ik er niet zoveel moeite mee dat ik weer ongi was had het al verwacht maar gister voelde ik me toch even zwaar klote hoor!!! kreeg een smsje dat een collega van me zwanger is na 2 maanden proberen. dat was al niet leuk om te horen maar het ergste komt nog. 2 collega's van me die weten mijn verhaal en hadden al een idee dat zij dus zwanger was. dus ze hadden mij al voorbereid. ik had weinig zin dat ze het zou vertellen en ik dan in tranen zou uitbarsten. dus heb haar mijn verhaal verteld en gezegd dat we het idee hadden dat zij zwanger was. zit ze gewoon glashard in mijn gezicht te liegen dat het niet zo was en ze niet snapte hoe we erbij kwamen en een week later verteld ze dood leuk dat ze 11 weken zwanger is!!! nou ben blij dat ik daar gister niet bij was zeg maar!! snap wel dat ze het mag zeggen wanneer zij wil, maar ik had het toch anders gedaan als ik wist dat een ander al zo lang bezig is, en een week van te voren die vraag had gesteld. of ben ik nou zo slecht?? het is gewoon allemaal zwaar oneerlijk en daar kan ik gewoon heeeeeel slecht tegen!! nou meiden hou me op de hoogte hoe het allemaal bij jullie gaat en succes en sterkte natuurlijk! liefs
Ik weet totaal niet hoe zo'n kansberekening in z'n werk gaat, dus ik heb ook echt geen idee wanneer we boven of onder die 30% zitten. Het is inderdaad even leven op goede hoop nu... (soms wat moeilijk!) xxx
Het kan heel goed zijn dat ze nu een plan maken om je cyclus recht te trekken, dat je dat een aantal maanden moet proberen, en als er dan nog geen zwangerschap optreed dat jullie dan alsnog een samenlevingstest en/of HSG onderzoek krijgen. Die samenlevingstest stelt echt niets voor!!! Ik word nu na 16 maanden ook echt moedeloos, en al helemaal als ik eraan denk dat we misschien nog wel 6-12 maanden zelf moeten proberen... Helaas is de MMM vooral wachten wachten wachten, en de touwtjes overdragen aan iemand anders!! xxx
Meis welkom hier, wat een verschrikkelijk lange weg hebben jullie al afgelegd!! Het is jullie van harte gegunt, Hopenlijk kun je hier wat steun vinden. xxx
Spannend meis!! We zitten dus in hetzelfde schuitje, alleen is er bij ons nog geen kanspercentage bekend. SPANNEND!!!
Nou meis 1 ding heb je dus al erop zitten!! En logisch dat je baalt van je collega. Ik heb hier ook een hoop zwangeren & baby's om me heen, dus kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt!! Voor je het weet is het de 25e en hopenlijk gaan bij jullie alle onderzoeken snel zodat ze jullie snel kunnen helpen. xxx
@nikske mijn bloedonderzoeken is het laatste wat ze gedaan hebben hoor heb al verschillende echo's gehad en mijn vriend zijn zaad is ook al getest. op de echo's was niets afwijkends te zien alleen dat mijn ei wat aan de late kant is, en mijn vriend zijn zaad is goed. de 25e krijgen we te horen of er iets gevonden is bij mijn bloeduitslagen en zo ja wat ze gaan doen. dus heb alle vooronderzoeken al gehad moeten nu alleen wachten tot de 25e tot we meer weten. groetjes
Bedankt! Nou ik heb het gelukkig achter de rug. Het deed bij mij onwijs veel pijn. Het gaat wel heel snel, op het moment dat ik dacht dat ik het echt niet meer ging trekken was het over. We konden gelijk meekijken op het scherm, het is helemaal goed. Het komt er dus op neer dat ze geen oorzaak kunnen vinden. Nu de 31ste maar afwachten wat de verdere stappen zijn.