Start MMM

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikske89, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pff hier terug van de gyn... (samenlevingstest)

De uitslag was hetzelfde als de vorige keer. Geen enkele zaadcel gevonden. Geen dode EN geen levende :(

Vriendlief moet 3 juni WEER een potje met zwemmers inleveren. Deze worden dan bewerkt, op dezelfde manier als hoe ze dat voor een inseminatie doen. Dat betekend dus dat ze het kwakje helemaal gaan scheiden, en alleen de aller beste blijven dan over. En dan in de nieuwe cyclus moet ik voor het HSG onderzoek gaan.

Daarna hebben we alle onderzoeken gehad.

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    He wat balen:(
    Bij ons was het net zo:(
    We hebben alleen geen tweede samenlevingstest gedaan...
    Hopelijk geeft de HSG wel het goede nieuws dat daar alles in orde is!!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nikske @ Balen dat de test nog net zo was, hoop dat uit de laatste onderzoeken beter resultaat komt meis.
    KNUFFIE

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Niske: Wat balen zeg!! Kan me voorstellen dat je hierdoor van slag bent :(
    Waarom gaan ze het 'kwakje' scheiden? Wat gaan ze daar dan mee doen?

Sterkte !!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik denk dat ze dan kijken of de actieve zaadcellen wel door het baarmoederslijmvlies komen...

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ohh wat balen zeg, dat lijkt me erg frustrerend! Nu zit je nog in die onzekerheid. Hoop echt voor je dat het volgende onderzoek beter is. Ik ga voor je duimen! Dikke knuffel!

7. klein wondertje

klein wondertje Actief lid

17 mrt 2010
    100
    0
    0
    @nikske ah acht balen meid dikke knuffel en sterkte ermee!!

8. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hello ladies,
    Vandaag weer naar de gyn geweest, deze keer voor het evaluatiegesprek. Alle uitslagen waren goed. Ze konden uit mij bloed opmaken dat ik ooit chlamydia heb gehad. Dat is gelukkig weg, dus dat is mooi. Zaadjes zijn ook goed, dus ook mooi. Heb ook een eisprong gehad; helemaal mooi. Maar... Vanwege die chlamydia kan het zijn dat er verklevingen in de eileiders zijn. Dus de gyn vertelde over het HSG-onderzoek, maar zei daarbij dat hij dat niet wilde doen. Dit omdat het als erg pijnlijk wordt ervaren door de meeste vrouwen, maar ook omdat de uitslag niet 100% betrouwbaar is.
    Daarom wil hij een kijkoperatie doen (laparoscopie). Ze kunnen dan kijken of er verklevingen zijn. Als dat zo is, dan is dat mooi klote en dan zouden we waarschijnlijk aan IVF moeten gaan denken. Als die er niet zijn, dan is dat top want dan kan ik de maand erna met hormoonpillen mogen beginnen. De operatie moet ik de 2e week van de cyclus. Mooi balen want ik zit nu in die week. Maar goed, nog een maand wachten op ons toekomstige ukje is te doen. (Hoewel ik daarna weer moet wachten tot de menstruatie daarna, want je slikt die pillen vanaf dag 3).
    Dus, dit is the story so far.

@ Nikske; da's mooi klote meid. Kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt inmiddels!! En is een kijkoperatie geen optie voor jou?
    @ Marnat; ik weet wat je voelt. Ik ben vorig jaar januari gestopt. Wel van de ene op de andere dag, maar ik rookte echt nog maar een pakje per week. Dus ik vond het goed te doen, maar soms... heel soms heb ik nog wel trek in een sigaret. Niet doen!!!!!!!! We gaan voor dat kindje en diekan al die nicotine niet gebruiken.
    @ Klein wonder; volgende week meid... Ik ben erg benieuwd wat je te horen gaat krijgen.
    @ de andere meiden: ik heb even niet meer op een rijtje wie nu wat gaat doen!! Wie kan me bijpraten??

xx

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Eevie@ Wat spannend een kijk operatie, ik hoop dat er geen gekke dingen uitkomen.

IK rook niet!! het gaat goed zo

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    De zaadjes worden precies zo bewerkt als voor een inseminatie. Zo kan de gyn zien hoeveel goede zaadjes er precies over blijven en welke behandeling mogelijk zou zijn met dat aantal zaadjes.

@ Eevie: Onze gyn wou juist geen kijkoperatie omdat een HSG maar even pijnlijk is en een kijkoperatie dan toch wat ingrijpender. Maar goed, ik heb nooit chlamydia gehad, dus de kans op verklevingen is bij mij heel klein. Dan is een operatie natuurlijk een beetje over the top. Als je een eisprong hebt gehad, waarom moet je dan hormoonpillen nemen??
    Bij verklevingen ben je niet altijd op IVF aangewezen, ze kunnen de eileiders soms ook doorspuiten zodat ze schoon zijn (licht natuurlijk aan de ernst van de verkleving!!)

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Eevie@ Veel sterkte! Ik hoop dat alles open is, ik heb vorige week een HSG gehad, deed idd erg pijn maar het is wel heel snel voorbij. Bij mij konden ze gelijk zien dat alles open is.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hoi meiden,

Mag ik me officieel bij jullie aan komen sluiten?

Mijn vriend en ik zijn sinds 2008 bezig voor een kindje
    In juli 2009 kwam ik er achter dat ik zwanger was, maar helaas is dat mis gegaan bij 5,5 week.
    Inmiddels zijn we weer bijna een jaar verder en zitten we in ronde 22.
    Gisteren hebben onze afspraak bij de huisarts gehad en daar werden we doorverwezen naar het ziekenhuis.
    Dus ik heb een afspraak gemaakt met de gyn voor 17 juni en met de fert.arts voor 23 juni!

Schijnbaar moest dit zo, want Nikske vroeg al waarom eerst gyn....
    Heeft iemand van jullie dit ook zo gehad en zoja, wat vraagt de gyn dan allemaal?

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Als je de eerste keer bij de gyn komt dan vraagt ze allerlei dingen over je familie, wat voor werk je doet (schadelijke stoffen), roken ja/nee, hoelang kinderwens, of je veel klachten hebt, enz enz. Bij mij hebben ze de 1e afspraak een inwendige echo gemaakt. Zo ging het bij mij.
    Dat je eerst naar de gyn moet is niks raars hoor, ik loop alleen maar bij een gyn. In het vorige ziekenhuis en in dit ziekenhuis ook.
    Je mag wel snel naar de gyn, dat is wel fijn. Ik moest 3 maanden wachten tot de 1e afspraak.
    Heel veel succes, o ja, tip trek voor de zekerheid en lange trui of t-shirt aan, mocht ze gelijk een inwendige echo doen dan voel je je wat meer op je gemak. ;)

14. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Welkom G89! De eerste afspraak moest ik een vragenlijst inleveren die gaat hij dan bespreken. Ik zit ook alleen maar bij de gyn. Bij de eerste afspraak hebben ze een uitstrijkje en een inwendige echo gemaakt.

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Thnx voor je snelle reactie! Nu weet ik een beetje wat er komen gaat.
    Er werd me gisteren telefonisch ook gezegd, dat ik een vragenlijst moest invullen en bij de fert.arts weer in moest leveren.

Ik had liever de afspraak in de ochtend gehad, omdat ik nu vrij moet vragen voor mijn werk, maar dan moest ik wachten tot juli/aug en dat wilde ik niet! Dus dan maar vrij vragen, dan kon in wat sneller terecht.

Ik zat al te denken om het mijn leidinggevende te vertellen, maar ik wacht even tot mijn contract verlengt is en daarna kan ik het altijd nog vertellen. Even op safe spelen!

Dank je wel voor de tip m.b.t. de inwendige echo, die heb ik ook gekregen toen ik op na controle moest na mijn miskraam.
    Op zich heb ik daar niet zo veel moeite mee, maar ik trek wel makkelijke kleren aan!

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Dank je wel. Ik vind het allemaal erg spannend, maar krijgen nu wel duidelijkheid.
    Er werd mijn inderdaad ook gezegd, dat ik een vragenlijst mee zou krijgen en bij de fert. arts weer in moest leveren.

Werd er niets bij je vriend/man gedaan?

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Dat was al eerder gedaan en dat was helemaal goed. Ja het is idd allemaal heel erg spannend! Succes:)

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dank je wel! Mijn vriend heeft zo'n 3 a 4 jaar geleden eens een zaad onderzoek gedaan en daar was hij zo'n 40 a 45 % vruchtbaar. De test is 2 x uitgevoerd op verschillende dagen en daar kwam weer de zelfde uitslag uit, maar de HA vertelde ons dat, dat percentage heel normaal schijnt te zijn!
    Maar ik hoop alsnog dat ze hem nog eens checken!

19. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    De gyn ziet gelijk of het goed is of niet. Ik heb eigenlijk geen idee welk percentage goed is.

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij hadden meteen de eerste afspraak bij de fert.arts.
    Ik kreeg inderdaad een echo en we moesten allerlei vragen beantwoorden, meteen de dag erna konden we terug komen voor onze eerste samenlevingstest...

Gaat dus allemaal erg snel gelukkig!

Deel Deze Pagina