Pffffff dat geld is wat he!! Wij ik stonden 3 kaart terug op het punt eerste eigen huis te kopen! Helaas ben ik na Mn verlof uit Mn vaste baan gewerkt door Mn lieftallige collega’s! Dag dag eigen huis! Nu een redelijk mooie oplossing gevonden... bij Mn ouders op het erf. Maar we hebben nu al afgesproken Mn man en ik dat we keihard gaan knokken om binnen 8 jaar alsnog onze eerste stek te kunnen gaan kopen! Onze droom is een klein vrijstaand boerderijtje met stukje grond... Momenteel ben ik volledig thuis tot de kids naar basisschool gaan allen. Daarna gauw weer wat parttimes zoeken en mega hopen en duimen dat mijn eigen net gestartte onderneming gaat lopen! Valt tegenwoordig ook allemaal niet nee hoor vind ik, financieel gezien dan. Wij hier voor eigen opvoeding gekozen en leven dus op 1 inkomsten.. maar man o man! Boodschappen alleen al... belachelijk!!!!! En de loontjes mogen vooral niet stijgen :/
De vloer is 150 vierkante meter, maar we hebben een schuin dak vanaf de grond, ik denk dat we daar bijna de helft mee verliezen. Heb daar wel kasten in gemaakt om toch nog iets met die ruimte te kunnen Ach lieverd klein wonen is helemaal hip. Heb je genoeg bergruimte? En hoe zit je buiten? Ik vind het klein wonen ergens best wel knus en ook overzichtelijk. En een kind ziet het niet. @roever wat een mooie oplossing inderdaad! Op één salaris is het inderdaad niet makkelijk om iets moois te kopen!
@Vogeltje90 wat heb je dat slim opgelost ! Buiten hebben wij echt een heerlijke tuin, die ga ik nog missen in de toekomst. Het is gewoon meer dat ik er eerst tevreden mee was dat wij nog niet in een echt huis wonen en nu opeens denk ik blehh echt een chalet uitstraling van binnen. Geen betonnen muren, niet alles recht... Ik schaam mij zelfS soms gewoon wanneer er mensen langs komen. En voor dat feit schaam ik mij ook weer. Ondertussen werkt mijn vriend zich uit de naad om het zo mooi mogelijk te krijgen. Hoe triest...
Haha wij hebben wel een “echt” huisje met bovenverdieping en alles recht etc, maar geloof me... Ik schaam me net zo goed! Meer omdat het rommelig en oud en versleten is! Haha Ik denk.... maar kan ik ook heel goed naast zitten... dat het ook een kwestie is van het accepteren zoals je leeft/woont. Ofwel, tevreden zijn met een dak boven je hoofd enz. Wijze woorden van iemand die momenteel helemaal niet blij is met situatie zoals het is hahaha! Maar denk maar zo... je hebt nog n heel leven voor je om een huis/situatie/omgeving te creëren wat je daadwerkelijke droom is! Blijf daar in geloven!! En ga er voor met je partner!
Ik heb me ook geschaamd voor ons huis. Nu in het appartement ben ik dat wel wat meer kwijt Ons huis was echt vreselijk. De gaten zaten erin, niet uit te roeien schimmel, totaal geen bergruimte, ijskoud en gewoon vies (ondanks eindeloos schoonmaken).. Wou er het liefst niemand ontvangen. Maar aan de andere kant: echte vrienden kijken daar doorheen. En dat deden ze ook. Maar toch blij dat we daar niet meer zitten hoor haha!
Haha thanks meiden! Is ook helemaal waar hoor en ik ben ook altijd tevreden met wat ik heb! Daarom valt het me nu zo tegen van mezelf, ik gooi het maar op de hormonen. Lastig te filteren alleen. Ohh @Vogeltje90 als ik dat zo lees kan en mag ik mij niet schamen. Hebben geen last van schimmel, alles is netjes. Alleen het plafond is wat lager...
Hier meiden die juist minder zijn gaan slapen ? Hoe ik eerst een gat in de dag kon slapen, zo ben ik de laatste maanden al vanaf 6 uur klaar wakker. Ook al ben ik moe... Geeft niks, maar benieuwd of ik de enige ben
Haha Ik heb vorige week godzijdank eens een week flink kunnen slapen.... maar afgelopen twee nachten echt nihil! Alleen is de reden hiervan de twee mormeltjes die er al rondlopen haha :/ Sinds tweede er is, kan ik de lange nachten op Mn buik schrijven :/ Ivm zwangerschap heb ik ver leer niet meer of minder slaap geloof ik... Los vd kids ben ik al een standaard slechte slaper Wel moet ik vaak snachts ff plassen nu
Vooral heel herkenbaar Kan ook pas laat in slaap vallen, dochter wordt nog wel eens wakker 's nachts en idd vroeg wakker. Heerlijke combi Nog een week werken, dan lekker vakantie! Hopelijk gaat 't slapen dan ook beter
Heerlijk al die huis perikelen te lezen.... wij wonen prima is het ruim nee... maar het is wel een prachtig plekje lekker in de open ruimte. Wij zijn aanbeet wachten tot mijn schoonouders gaan verhuizen want dan willen wij in hun huis (voormalig boerderij dus ruimte zat). Als we een vierde mogen krijgen krijgt deze een “kamer” van 1 bij 2 denk ik. Daar maken we dan een bedstee zodat het wel zijn eigen plekje heeft. Echt in het begin is een kamer delen gewoon echt niet handig later als ze doorslapen kan de baby dan samen met broer (onze meiden slapen al samen). Sterkte voor de slechte slapers... hopelijk kunnen jullie nog af en toe lekkere nachten naken voordat de nachtvoedingen van start gaan...
Yep.. snachts moeite om in slaap te komen, sochtends vroeg wakker omdat ik of moet plassen, maagzuur heb of moet kotsen en dan kan ik niet meer slapen.. afgelopen weken was het 05.00
Volgens mij is dat echt een kwaaltje voor het laatste trimester. Kan ik mij van mijn dochter ook nog heel goed herinneren. Is niet leuk! Maar zodra je over de 20 weken bent kan je gelukkig wel weer aftellen.
Het verschilt hier enorm. Maar merk wel dat ik in de middag het zwaar krijg. Maar elke keer niet mijn rust pak.
Wat n heeeeerlijk weekend hier zeg! Haha Na ons donderdagochtend verslapen te hebben (dat dat überhaupt gebeurde haha) hadden we besloten er een snipperdag van te maken.. Oudste heeft zeer lieve en begripvolle juf op psz.... Maar vanaf donderdag middag oudste ziek... tot gisteren koorts. Afgelopen nacht godzijdank allemaal lekker door geslapen, en jawelll..... nu heeft onze jongste koorts! :/ En zelf ongelooflijk veel last van harde buiken, en min voelen.. heb echt het idee dat nmr 3 niet zo heel lang meer op zich laat wachten... kan niet eens fatsoenlijk boodschappen doen zonder het gevoel te hebben dat baby er zo uit vallen kan , oops. Desondanks kijk ik zooooooo ongelooflijk veel uit naar onze nieuwe gezinslid!! <3 Ik weet megod niet hoe ik de eerste weekjes door kom, maar oef, t mag van mij nu wel al zover zijn! Hoewel... over twee weken pas verhuizen :/ Oei oei oei... Ik kijk er naar uit om weer thuis te mogen bevallen! (hoop ik) Weer van die kleine handjes en voetjes, kleine kleertjes, heerlijk tegen je aan!! Zo benieuwd wat de oudste ervan vind dit x... die word over 3 weekjes 3 jaar. Heeft nu wat meer besef omtrent baby’s dan toen met zn eerste jongere broertje... ( bijna 1,5) Ohhhh en ik hoop zo van harte dat ik redelijk snel weer goed te been ben! Of, in ieder geval sneller dan vorig jaar! :/ Maar denk dat ik toen zelf te snel weer van alles wilde wat me is gaan tegen werken :/ Nou, ik gaat me nog heel even verlekkeren aan die kleine babykleertjes en dan gauw Mn bed in voor ik hoop n rustige nacht....
Haha wie weet... Maar ach ik weet ook dat het allemaal helemaal niets zegt!! Haha Bij de eerste dacht ik ook op tijd te wezen en tikte bijna 42 weken aan. Bij de tweede dacht ik juist weer zo lang te moeten wachten en was ie er met 40.1 haha Ja.. een drukke bedoeling maar oh zo leuk zijn ze samen!<3 Zijn echt twee dikke vriendjes, en delen dezelfde interesses! (Uiteraard ook veel ruzies)
Vind het knap hoor, hier eentje van 3 jaar. En die mag deze hele week van mij wel achter het behang. Verschrikkelijk. En dan denken we al eens, waar zijn we aan begonnen met een tweede.
@roever jij gaat ook alweer hard zeg! Alles helemaal klaar qua voorbereiding? Mijn vriend was ook met vier kinderen onder de vier kar, hij vind het nog leuk! @Vogeltje90 merk jij of dat er iets begint te rommelen?
Hier waren het destijds ook 3 onder de 3.... idd wat je zegt dikke vriendjes en dikke ruzies. Kunnen niet met en zeker niet zonder elkaar. Nummer drie gaat zich er nu steeds meer in mengen wat de verhoudingen wel wat op scherp zet maar ook eer leuk om te zien want ook zij wordt steeds meer een vriendje van de oudste twee. Soms wil ik 3 rollen behang maar meestal kan ik alleen maar genieten... zelfs van de ruzies