Start - November/december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door exciting, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Uhm.... voorbereiding???? :(
    Toevallig heb ik vd week maar een doos klaargemaakt met alle babykleertjes en spul wat we direct nodig zouden moeten hebben voor het geval dat...
    Onze nieuwe slaapkamer is bijna klaar net als die van de oudste jongens.
    Met beetje geluk zit ik er over twee weken in, haha
    Zou nu ook wel al kunnen, maar wil absoluut niet dagelijks Mn ouders (moeder vooral) tegenkomen!!! Maar met beetje geluk gaat vanaf volgend weekend alles afgesloten worden tot echt twee eigen woningen!
    Dus begin m nu af en toe wel n beetje te knijpen... maar meer om t feit dat ik de jongens al een week daar heb willen slapen voor de baby komt wat weer andere spanningen met zich mee brengt...

Maar toe maar, ik weet ook dat niemand er dood aan zal gaan als het anders loopt, dus druk maken heeft geen zin!
    Volgend weekend iig de pony’s verhuizen naar een weide... heb ik daar al even geen omkijken direct meer naar.

2. roever

roever Niet meer actief

Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar hoe het er straks idd uit gaan zien met de nieuwe “samenstelling” :)

Slapen ze bij jullie apart op gedeelde kamer?

3. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @wolkje1994 Hier gisteren voor het eerst wat lichte menstruatiekrampjes, heel licht en beetje zeurderig. Maar verder rommelt er nog niks, zelfs nog geen enkele harde buik gehad. Dus hij zal nog wel even blijven zitten:rolleyes:

Ik ben ook wel benieuwd of de kinderen samen slapen bij jullie @roever en @Maritiem! Als er bij ons meerdere kindjes mogen komen dan komen die ook samen te liggen, ivm maar één slaapkamer over. :p

LaQueen, roever en wolkje1994 vinden dit leuk.
  4. roever

roever Niet meer actief

De bedoeling is, dat de beide jongens straks (na verhuizing) samen op 1 kamer komen te liggen... :eek: vind dit heulll spannend! Zeker met en door alle drukte op komst haha!
    Maar he! Vroeger gebeurde het zoveel, dus komt vast goed! Hihi

LaQueen en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    @Vogeltje90 spannend zeg! Misschien zorgt de kleine nog wel voor een verrassing! Mocht er bij ons een tweede binnen een jaar of drie komen, dan komen de kids ook op één kamer. Maar ok ben wel heeel blij! Ons aanbouwtje wordt toch wat groter gebouwd dan gepland. Waardoor we uiteindelijk mijn grote kledingkast ergens anders kwijt kunnen, passen er ook twee kindje op één kamer. Maar eerst blijft mijn kledingkast even op de babykamer. Is er ook ruimte voor kraambezoek en stoelen de eerste kraamdagen op de slaapkamer :)

@roever oooo joh! Dan was ik om de war, dacht dat het klaar was. Maar hee, nood breekt wet. Komt wel goed anders. En een baby merkt er niks van :thumup:

Vogeltje90 vindt dit leuk.
  6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    Hoe hebben dames eigenlijk hier het eerste pakje? Ik ben lekker aan het neuzen. Onze kleine wordt als het goed is in oktober geboren, zal dan niet heel warm zijn. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, moeten dus ook naar huis.

Is een romper met lange mouwen en een boxpakje / of broekje met longsleeve genoeg? En dan hebben we het super schattige berenpakje van de prenatal voor de rit naar huis toe. Ben nu al zooo bang dat ik haar te koud of te warm aankleedt. Ik ben zelf zo’n koukleum :$

7. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    ONze meiden slapen samen onze zoon heeft het rijk alleen. Wij hebben wel een grote kamer voor de meiden met een zelf gemaakte roomdivider die ook gebruikt word om mee te spelen. Ze kunnen elkaar als ze in bed liggen niet zien wat wel een aanrader is want daardoor heb je minder “gedoe”

8. roever

roever Niet meer actief

Hahahaha
    DAT was en is dus ook het aller eerste wat er gaat gebeuren; het zo inrichten dat ze geeeeeeeen oogcontact kunnen maken! Haha
    Nu slapen ze in twee kamertjes naast elkaar, en dat is al dolle pret af en toe! :)

Ach, t zal allemaal wel loslopen... (letterlijk en figuurlijk)

9. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Interessant om te lezen! Ik hoor toch vaak dat het niet lukte met meerdere kinderen op 1 kamer, of dat de baby pas goed ging slapen in een kamer alleen. Dan denk ik: oh jee.. Maar goed ze zullen wel moeten :p en inderdaad vroeger gebeurde het nooit anders.

@wolkje1994 Ik ga ervanuit dat de kraamhulp of de verloskundige mij zegt hoe ik hem aan moet kleden voor de rit naar huis :p ik heb echt geen idee. Weet alleen dat hij lange mouwen aan moet ondanks een eventuele hittegolf ofzo.

10. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113

11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    N is echt een hele slechte slaper, dus ben enorm benieuwd hoe het straks gaat als de baby er is... De babykamer ligt naast haar kamer. Kan alleen maar hopen (en bidden) dat ze snel went aan het gehuil :roflmao: Ik moet er dus niet aan denken dat ze een kamer zouden moeten delen, diep respect voor jullie dat je het gaat proberen en dat 't zelfs werkt!! :D

@wolkje1994 Lange mouwen romper en boxpakje is idd prima, jasje aan als jullie naar huis gaan. En mutsjes meenemen. Zou wel meerdere pakjes meenemen naar het ziekenhuis, N was na de geboorte heel misselijk (vruchtwater ingeslikt) en heeft de 1e dag al 5 pakjes onder gespuugd in 't ziekenhuis ;)

LaQueen, roever en wolkje1994 vinden dit leuk.
  12. roever

roever Niet meer actief

Na alle lof over hoe leuk t wel niet is al die ukjes.....
    Ik ben vandaag op een punt gekomen dat ik absoluut mega veel spijt heb van die twee mormel monsters en derde op komst!!!!!!!
    (Uiteraard is spijt een verkeerd woord ;) )

Hun hele dag in tranen, ik vanmiddag in tranen, en mezelf een mega slechte moeder vinden!
    Laatste weken komen we behoorlijk weinig buiten, gezien ik lichamelijk gewoon niet veel meer kan... en Mn laatste energie naar jongens en beestenboel en verhuizen gaat.

Conclusie:
    Tv kijken ze niet meer naar om, slaan elkaar de hersenen in, pakken continue elkaars spullen af en allles is verkeerd!!!!
    Ik ben nu werkelijk voor het eerst ten einde raad en zie het echt gewoon niet meer zitten even......

Hoe in godsnaam kom ik komende tijd door zeg.. :(

Familie vragen voor hulp is echt een No Go....

13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Heb net groei echo gehad van onze kleine man. Hij is flink gegroeid tov de vorige keer, nu alle metingen mooi gemiddeld of er net iets onder. Gewicht wordt nu geschat op 1077 gram. Over 4 weken weer terug komen :thumup:

14. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Lastig van die dagen (weken). Wat ik meestal doe op zulke dagen is 2 tenten in elkaar Flansen (of een muurtje van kussens... en jij speelt aan die kant en jij aan die. Wie over de grens gaat mag even in de bijkeuken....meestal helpt dit en zo niet... dan eten we vroeg en gaan ze daarna rap in bed...

Sterkte want zulke dagen gaan je niet in de koude kleren zitten

LaQueen vindt dit leuk.
  15. roever

roever Niet meer actief

Nou, t is de tweede of derde keer sinds 1,5 jaar dat het wat extremer is, maar vandaag de eerste dag dat ik ze wel wat aan kan doen! :/ :/ :(

T probleem is, is dat ik niet even deurtje verder wat kan gaan doen oid, t is hier klein!!!!
    Ons buurvrouw zet dan radio gewoon op standje zoveel hard wat ook al irriterend is....
    Godzijdank komt vriend zo thuis, die mag “gezellig” met ze gaan eten en ik duik even naar boven... :/

16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Even kort een berichtje van mij, want ik denk dat ik de komende week of zelfs weken minder reageer, maar...... we hebben de sleutel!!! En al onze bestrating ligt er gewoon al voor het weekend in. :D

Maritiem, Magnolia29, Cil88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Mooi, wat fijn! :) het gaat bij jou ook echt al opschieten!

@LaQueen gefeliciteerd :D veel succes en plezier!

@roever Geen oppasmeisje beschikbaar dat jij af en toe even bij kan tanken?

Magnolia29 en LaQueen vinden dit leuk.
  18. roever

roever Niet meer actief

Nee, tot op heden hebben we bijna nooit oppas gehad, vond/vind dat overbodig...

Maar, zodra we verhuisd zijn gaan we wel op zoek naar een oppas aan huis voor als ik naar schhonmaakadresje ga eens in de twee weken, en zodat ik me straks bijv. 1 of 2 middagen op mezelf en onderneming storten kan.

En dan hoop ik ook dat ik wat sneller met Mn vriend de deur ga af en toe.... want de wil is er wel, alleen zit ik absoluut niet op ouders/schoonouders als oppas te wachten :/

LaQueen vindt dit leuk.
  19. roever

roever Niet meer actief

Zo.... jongens tussen half 7 en 7 naar bed gewerkt met uiteraard ook nu weer de nodige tranen! :/

Vriendlief moest klein boodschapje doen voor die thuis kwam...
    Zodra ik zn auto hoorde ben ik naar boven gegaan, oops!
    Jongens zaten te eten...
    Vriendlief heeft daarna gauw stofzuiger door huis gehaald en jongens nog wat vermaakt en klaargemaakt voor bed.
    Hij moest net weer weg (hooi halen voor de pony’s....)
    En toen ik beneden kwam had hij een heerlijk geurkaarsje gekocht en aangestoken met een reep chocola ernaast gelegd :D <3

Wat een wereld vent heb ik toch ook!!! En godzijdank.... zijn de jongens nu aardig stil, en lig ik op de bank te chillen en bij te komen! Haha

Lang leve t moederschap!!

Vogeltje90, Maritiem en LaQueen vinden dit leuk.
  20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Owja herkenbaar.. Denk dat we (iig ik) ook wat minder kan hebben..
    Heerlijk wanneer ze in bed liggen hé!
    En 3 kindjes onder de 3, respect!!

@LaQueen veel succes en plezier!

Hier hebben alle 3 kindjes een eigen kamer, en daar ben ik erg blij mee:roflmao:

Hier gaat alles nog goed!

Sorry voor het inbreken, ik lees altijd nog wel mee!

Deel Deze Pagina