Start - November/december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door exciting, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Nou..... daar komtie!
    Echt weer een verhaal voor mij/ons!

    Aller eerst stress, de stoel van de auto kon niet meer terug, dus mocht gezellig zelf rijden i.p.v. Mn vriend (die past er nu niet tussen qua lengte)
    Altijd gezellig met hem, NOT, dus goedgelovig rij ik de weg in die hij zegt, hartstikke mis dus! Gas erop ....!

    In ziekenhuis aangekomen, net iets te laat en na een sprintje aan de ctg.
    Mijn hartslag stuk hoger door alle drukte etc.
    Ergens halverwege gaat er een alarm af.. op computer stond eerst iets van ontslagen...
    En daarna dacht Mn vriend te lezen, druk hier om bevalling te starten.....
    Hoe in godsnaam hij dat gelezen had (draagt bril ;) ) geen idee, maar hij was zo serieus dak bijna in Mn broek pieste van het lachen! En mijn hartslag was plotsklaps ook van t scherm verdwenen.... gelukkig kwam die terug, en was ik nog on leven :)

    Oke to the point...
    Ctg zag er ondanks alles meer dan prima uit , en na de verpleegkundige kwam de verloskundige, super fijne vrouw.
    Ook de echo zag er meer dan goed uit! En meer dan genoeg vruchtwater etc

    En nu komt het....
    Er is met Mn uitgerekende data “geprutst” ofwel.... ben geen 41.5 maar 41.2!!!
    Holladijeeeeee!!! Dit betekend dus dat ik gewoon nog nog niet zo ver ben en ook nog niet ingeleidt hoeft te worden! En echt, als t hartfilmpje nog aan had gestaan was dat metertje een halve meter naar beneden gezakt zon last viel er van Mn schouder!!
    Dus ik heb gewoon nog wat extra tijd thuis... en moet zaterdag en maandag iig op controle komen voor ctg scan.
    Afgesproken dat mocht t er dan nog niet zijn, er maandag of dinsdag nog thuis vliezen geprikt mogen worden.... en anders in overleg ergens begin volgende week inleiding.

    WoW, heel verhaal verder , en ik ben echt weer mega zen iig! :D

    Voor nu weer even op chillstand! ;)
     
    LaQueen en Cil88 vinden dit leuk.
  2. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Wat een verhaal roever! Nou ik hoop echt heel erg dat het lekker spontaan begint voor jullie!!
     
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @roever wat fijn dat je nog wat extra tijd hebt. Maar hoezo met de datum geprutst :eek:????? Ik hoop voor je dat het alsnog vanzelf begint! (Hier drie inleidingen gehad, en het is (in mijn ervaring) echt niet zo erg als dat vaak wordt geschetst, dus mocht het nodig zijn, er zijn ook voldoende positieve verhalen )
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief


    Naja niet echt geprutst maar wel wazig! Ha
    In begin vd zwangerschap waren er twee uitgerekende datas naar boven gekomen op 1 of andere manier... vraag me niet hoe of wat want snap er zelf echt werkelijk helemaal niets meer van, en vind t nu ook wel prima! :rolleyes:
    Ik ben er van overtuigd dat het nu wel goed gaat komen... (ook nu, vraag me niet waarom.. :) )

    T is ook niet de bangmakerij denk ik omtrent inleiden maar meer dat het mega tegen mijn gevoel/principe ingaat...
    Maar bij nood zou ik er absoluut ook niet moeilijk over doen lijkt me ;)
    Met hoeveel welen was jij ingeleid die keren?
    Bedankt iig voor je woorden :)
     
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    38/4, 39,4 en de laatste bij 38,5 was allemaal ivm te hoge bloeddruk en dreigende pe...
     
  6. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @Cil88 wat spannend en mooi ❤ het lijkt me heel gek om de datum te weten, ik zou dan echt heel zenuwachtig zijn denk ik haha!!

    @roever fijn dat je nog extra tijd hebt! De kans is groot dat het nog vanzelf komt. En anders geloof ik ook echt dat jij dit kan, en ik heb ook heel veel positieve verhalen over inleiden gehoord! :)

    Meneertje heeft vannacht ineens een keer 4 uur tussen de voedingen laten zitten, van 23.30 tot 3.30... luxe!! Ben hem nu overdag wakker aan het maken om de 3 uur voor een voeding. Hij zat ineens in een patroon waarbij hij overdag om de 4 uur kwam en snachts om de 2.. Toi toi toi dat het werkt :p

    Ik ga ook proberen hem in te bakeren. In de draagzak slaapt hij subliem, maar in de puckababy wordt hij nog steeds wakker van zijn armpjes en beentjes, en ligt hij de hele tijd te spartelen in zijn slaap. Ook schrikt hij heel veel, we hebben houten balken en als zo'n balk zich zet hoor je een tik, hij springt bijna 10 cm omhoog :p ❤ dus ik ben benieuwd of de pacco hem meer rust gaat geven.
     
    Magnolia29, LaQueen en Cil88 vinden dit leuk.
  7. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Vogeltje90 wat fijn dat je jezelf steeds beter gaat voelen! Ik hoor veel goede verhalen over het inbakeren! Heerlijk 4 uur achter elkaar slapen, ik geniet er nog maar even extra van:roflmao:

    @roever wat fijn dat je extra tijd zo hebt! Ik blijf voor je duimen!
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @roever Wat fijn zeg! We wachten af!

    @Cil88 Wat spannend zeg!

    @Vogeltje90 Wat goed zeg van M! Hopelijk houdt hij dit vanaf nu vol, kun je weer een beetje bijslapen ;)

    Vandaag m'n eerste en gelijk laatste werkdag na de vakantie gehad :D Alles overgedragen aan m'n vervangster. Vond het gek om m'n collega's voor zo lang gedag te zeggen!
     
    Cil88, LaQueen en roever vinden dit leuk.
  9. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen

    Geniet van je verlof!!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    @roever hebben ze dst vanaf het begin sl verkeerd gezegd dan?
     
  11. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Magnolia29 Wooow, nu al verlof haha. Gaat hard! Begin je dan een paar dagen voor de kerstvakantie of gewoon erna?

    @Vogeltje90 Het harde werken wordt eindelijk beloond! Hopelijk gunt M je gauw meer van die heerlijke nachten met iets meer slaap.

    @roever Hopelijk geeft het meer rust en komt de baby nu alsnog zelf.
     
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik neem gelijk ouderschapsverlof op, dus ik hoef pas eind maart weer te beginnen :eek::D Aso niet? :roflmao: Ja gek he, 34 weken ook al! Ik vind 't steeds spannender worden :D
     
  13. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Nee joh.... ik moet de eerste week van april ook alweer beginnen. :eek: Maar ik neem mijn ouderschapsverlof op verdeeld over de komende jaren. Tsja, keuzes.. haha. Maar anders vind ik dat ik echt te veel werk en dat zie ik met 2 kleintjes niet zitten. Ik moet na ongeveer 12 weken ook wel weer gewoon werken vind ik zelf (al zal ik dat op dat moment best moeilijk vinden), ik ben leerlingencoördinator en dan is het ook niet fijn om een te lange periode te missen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ah ja, dat heb ik na N ook gedaan idd omdat ik toen nog fulltine werkte. Maar ik werk nu 3 dagen, om het verspreid op te nemen zou betekenen dat ik nog maar 2 dagen voor de klas sta en dat vind ik echt niks. Dus dan maar alles achter elkaar en daarna weer vol aan de slag ;). En ja, dat onderwijs hart hè.. Ondanks alles er ook gewoon voor de lln willen zijn, erg herkenbaar ;)
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Wie van jullie heeft ervaring met rugweeen? :oops:
    Ik ken ze absoluut niet maar sinds vanmiddag wel ineens van uit het niets een zeurende onderrugpijn.....
    Zit t tussen Mn oren nu?
     
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Geen ervaring mee, naja soort van tijdens de ‘weeën’ in t ziekenhuis. Maar ik hoorde daar dat het heel goed een teken van m bevalling kan zijn!
     
  17. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier een paar dagen voor de bevalling last van de onderrug! Spannend hoor!
     
  18. roever

    roever Niet meer actief

    Alweer aardig afgezakt/weg...

    Pfff ik lig nu lekker nog buiten,
    Maar allemachtig, t zou toch ook heerlijk moeten zijn om buiten te bevallen?! Haha
    Zouden ze daar in mee gaan! Hahaha
     
    RobinBird, Vogeltje90 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  19. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Oohh buiten bevallen, dat lijkt me superchill, bevalbad in de tuin :p

    Hier bijna alleen maar rugweeën gehad, maar niks van tevoren. Mijn bevalling begon uit het niets met het breken van de vliezen.
     
    roever vindt dit leuk.
  20. roever

    roever Niet meer actief

    Tjongejongejonge.... nog maar eens een zeur berichtje van mij!

    Kennen jullie het gevoel van dat je zo naar kerst uitkijkt, blij bent eindelijk de boom te mogen optuigen enz, en als t klaar is dat je alles weer opruimt voor het volgende jaar??!
    Nou.... zo voel ik mij momenteel!

    De trein is zn stationnetje al voorbij gereden...

    Ik keek er ontzettend naar uit, blij dat ik eindelijk alles voor de baby heb klaar kunnen zetten etc... alleen is het ons huisje voorbij gegaan.
    En ben ik in staat om alles zo weer op te ruimen, voor de volgende keer/jaar! Haha
    Het “kerstgevoel” is verdwenen....
     

Deel Deze Pagina