Hahhaa heerlijk om nu al de verhalen te lezen over eten. Mijn vriend was helemaal verbaasd gisteren dat ik vroeg om cola. Ik ben namelijk anti cola, maar goh ik heb er van genoten. Later denk je dan, ohh wacht even... zwanger! Ik wilde nog even deze teat met jullie delen!
Voor een keertje is dat geen probleem! Net als dat je prima een bakje koffie mag, als je er maar niet te veel van drinkt. Ik drink nu op het werk soms wel 4-6 cappuccino. Nouja van die kleintjes, dat je maar 150ml denk ik ongeveer hebt. Maar dat wordt nog wel even afkicken.. denk dat ik dan met mijzelf moet afspreken dat ik er nog maar 2 per werkdag mag.
@LaQueen Loopt je banner nog goed, cd 10? Want dan komt je ei er al weer bijna aan gelukkig! Ga je nog iets leuks doen in de vakantie met L?
O shoot wat stom, schaam me bijna. Ik ben vanaf de positieve test van 6/5 bakken koffie op een dag naar 1 kopje koffie gegaan. En dan neem ik cola... Ben ik er zo mee bezig, denk ik niet aan de cola/cafeïne Stom!
Ja, vandaag alweer CD 10! Eitje zal tussen dag 13 en 19 zijn. Dus we gaan het de komende week gewoon gezellig maken. Ik ga nu maar uit van een cyclus van 28 dagen, maar het kan ook weer 26 of gewoon 32 dagen zijn. Maar aangezien ik een beetje ‘afbouw’ (32 - 31 - 26), hoop ik op een niet te lange cyclus. Dit keer in ieder geval al begonnen, dus ik neem aan dat als we dit zo vasthouden, we het eitje niet kunnen missen. Ach en man heeft instructies gekregen dat dit een belangrijke week is, haha. Dus dat komt dan wel goed. Wij gaan vandaag een stuk fietsen, morgen lekker even naar de kinderboerderij, dinsdag gaat ze naar mijn ouders en gaan wij een dagje vloeren kijken voor het nieuwe huis (ze zijn bezig met de fundering en volgende week komt ons houtskeletbouw en staat hij gewoon opeens!! ). Juli ergens sleutel, dus we moeten ook daarin nu wel knopen gaan doorhakken. Woensdag met L. zwemmen, doen we altijd op woensdag. Donderdag met een vriendin en L. lunchen. Ze werkt ook in het onderwijs en de vakanties zijn altijd de momenten waarop we elkaar weer kunnen zien, haha. Volgende week zaterdag gaan wij bij onze nieuwe buren op visite, of komen ze bij ons. Echt leuk, ze is in juli uitgerekend van hun eerste kindje en we hebben eigenlijk nu al een super goede klik. Dus gaat wel gezellig worden als we straks echt buren zijn! En hopelijk komt er bij ons dan over een niet te lange tijd ook een kindje bij, zijn ze ongeveer even oud! En zondag viert mijn opa z’n verjaardag, dus hebben we weer een familiemiddagje. @Magnolia29 ga jij nog leuke dingen doen met N? En de rest, nog leuke weekend plannen?
Ik drink toch echt gewoon mn 2 bakken koffie en blik cola minstens per dag hoor. Noem me ontaard maar als je echt overal op gaat letten mag je helemaal niks meer... en je mag al zo weinig als je zwanger bent... ieder zn ding natuurlijk
@LaQueen Wat een leuk weekend en week heb jij in het vooruitzicht! Heerlijk! Zo kunnen jullie inderdaad het eitje haast niet missen! Hoop idd voor je dat je cyclussen was ‘afbouwen’. Scheelt toch weer wat ! Morgen gaan mijn vriend en ik, online aanmelden bij de verloskundige. Gek hoe je daar naar kan uitkijken. Ook hebben wij nog een bruiloft van mijn suiker opa en oma vanavond! Ik ben vandaag de hele dag zo misselijk geweest, maar gelukkig nu aardig weg! Gisteren heb ik aan mijn werkbegeleider verteld dat ik zwanger ben. Ik krijg namelijk een andere functie binnen de organisatie en wordt er nu heel hard gezocht naar vervanging voor mijn functie die ik nu heb. Eerder kan ik niet met de nieuwe functie namelijk beginnen. Ondertussen is er zelfs een vacature uit. In mijn hoofd zat ik alleen maar te denken aan hun hollen zo hard om wat te regelen. En dan komt ik straks met maar er is een verlof in het vooruitzicht. Het is nog heel pril, maar toch al erg mee bezig.... Mijn werkbegeleider reageerde perfect, zei dat het dan jammer was maar overal een oplossing voor! Ik moest vooral genieten. Nou ik ben tien kilo lichter .
@wolkje1994 ik drink af en toe ook gewoon een glas cola of ijsthee hoor. Daar gebeurt niks ergs door @LaQueen ik vind het ergens nog best snel gaan, nu alweer bijna je ei! Ik denk dat ik sinds gisteren de kleine voel ❤ regelmatig kleine plopjes. En heb sinds deze week ook ineens een buikje! Ga me steeds meer zwanger voelen zo
Leuk die plopjes!! Ik was bij de 1e ook 18 weken.. dan voel je je pas echt op en top zwanger he?! Genieten hoor!!
Hoi allemaal ik heb weer even alles bijgelezen. Best irritant om geen meldingen te krijgen terwijl ik wel graag in dit topic mee blijf lezen/leven en schrijven. Heb nu even opnieuw op 'volgen' gedrukt, wellicht helpt 't. @wolkje1994 Gefeliciteerd super leuk. Hebben jullie het, naast je werkbegeleider, al aan anderen verteld? @Lisalisalisa Pff wat klote dit zeg. Hoe gaat het nu met je? @Summer1991 Ik heb een hele lijst verzameld in de afgelopen jaren met bijzondere, mooie en unieke namen (vind ik zelf). Misschien kun je in een privé berichtje de naam van je kind sturen zodat ik een mooi lijstje voor je kan selecteren uit mijn lijstje?
Namen Wij hebben tot nu toe 1 meisjes naam (inclusief 2de naam) die het eigenlijk sowieso gaat worden. Nu nog hopen dat niemand uit m'n nabije omgeving hem gaat 'jatten' haha, want we hebben geen reserve. Jongensnamen vind ik veel lastiger. Daar hebben we nog geen naam waarvan we denken JA! Althans, we hebben er 1 maar die kan ik zelf niet goed uitspreken met m'n Amsterdamse 'R' haha dus dat wordt 'm helaas niet. In m'n hoofd en op papier en als anderen hem uitspreken is ie geweldig. Wij gaan denk ik meer richting klassiek en tijdloos. Niet te kort. Geen naam die uitleg nodig heeft. Geen top... 50... Of in ieder geval geen naam die dus hip is of waarvan er veel kinderen met die naam in/op dezelfde klas/school zitten. Tips?
Ohhhhh wat leuk!! Ik weet nog dat ik dat bij M met 12 weken al voelde. Kan echt niet wachten. Zo’n fijne bevestiging!!!
@Vogeltje90 ohh wat heerlijk! Echt zwanger voel je jezelf dan denk? Ik heb ni zoiets het is dat ik weet dat er wat gebeurt in mijn buik en ik met vlagen misselijk ben... maar zwanger voel ik me niet. Komt vast als ik meer ziet / merkt @RobinBird ja irritant he, geen meldingen! Wij hebben het nog aan niemand verteld! Eerst nog een paar weken niks zeggen. Ik zou het t liefst 8 maart vertellen op een etentje met mijn ouders en zusjes. Mijn vriend wilt dat alleen niet, dan ben ik 6 weken en 5 dagen... Hij vind dat te vroeg. Zat ok eerst best mee, is hij bang dat het mis gaat? Gisterenavond over gepraat en zijn conclusie erover was. Iedereen verteld het toch pas met 10/12 weken? Waarom wij dan zo vroeg. Kan ik ergens ook goed begrijpen, hoor alleen steeds vaker rond de 7 welen vertellen...
Ik snap hem ook. Maar jou snap ik meer haha. Ik heb m'n naaste familie (vader en zus) ook met 6.5 verteld omdat zij heeeeeel belangrijk voor mij zijn en het voelde alsof ik iets verzweeg haha maar ieder stel/koppel maakt dat zelf uit, er is geen goed of fout. Lastig alleen dat jullie het oneens zijn haha!
Ja precies ! Vanochtend zegt mijn moeder, ja en dan met het uitje 14 juni gaan er karten! Liefst zou ik zeggen nee dat gaat niet want... maargoed ik ben nu zo pril, nu is ook nog te vroeg. Maar ik kan echt niet wachten, en hij gaf wel aan dat hij er nog een keer over na zal denken. Snapte mijn idee erachter ook wel. Lijkt me zo bijzonder om te delen met de mensen heel dicht bij ons...
@wolkje1994 ik heb het ook met 6.4 verteld aan mijn ouders en broertje/schoonzus. En een week later aan schoonouders en schoonzussen. Ik vond het niet prettig meer om het voor me te houden, en als het mis zou gaan dan zou ik het toch ook vertellen. Dan maar liever zo, dat ze met positief nieuws eraan kunnen wennen heb het toen ook aan de dichtste vrienden verteld. De rest pas veel later, met 11/12 weken.