@Maritiem @Vogeltje90 @Cil88 @Magnolia29 Dank jullie wel voor de lieve antwoorden. Vol frisse moed en herkenning, ga ik weer voor de eerste ronde❤️
Herkenbaar! Je hebt het goed voor elkaar en je hebt liefde in overvloed. Dat is het belangrijkste. En dit gevoel is eigenlijk ook goed. Want dat laat zien dat je niet zomaar deze keuze maakt en dat je voor zover kan goed voorbereid bent! Ik had ook tijdens de zwangerschap weleens van “oh help ik kan niet meer terug” Maar als kindje er is dan denk je waar heb ik over getwijfeld. Komt echt goed!
Hebben jullie ervaring met van die “vroege” zwangerschapstesten. Ik moet nog 1 week wachten en word steeds ongeduldiger!
Het enige dat ik zie bij meiden die te vroeg testen is dat je nóg onzekerder wordt als je een witte test hebt... Toch hoop houden of juist de hoop verliezen enz. En dan vind ik het persoonlijk weggegooid geld. Twee dagen voor NOD zou ik het wel aandurven, heb met N ook een dag voor NOD positief getest. Hoeveel dagen moet je nog wachten tot je NOD?
Nou... volgens mij heeft mijn vriend ook last van koudwatervrees. Ik word zo moe van dat uitstelgedrag. Nouja... moe.... vooral heel teleurgesteld en verdrietig. En als ik dat dan benoem, doet hij er gewoon lacherig over en moet ik mij niet zo aanstellen. Echt hoor, mannen.... Nu zegt hij weer dat hij pas in maart/april eil beginnen. Ik ga het gesprek zo maar weer aan zodra dochter slaapt, want ik ben het zo beu.. heb er gewoon niet van gegeten. En dan gaat er ook niet een lampje branden ofzo.
@Jessicaw nog gestest? Jammer voor de meiden die ongesteld zijn geworden! Op naar de volgende ronde! @LaQueen wat vervelend! Idd goed het gesprek aan gaan, want nu worden jou emoties heen en weer geslingerd...ik denk dat het koudwatervrees is van je man. Maar dat gaat ie echt niet toegeven! Fijn dat het trouwens goed gaat met je dochter op het nieuwe bed ! Hier is de oudste nu ziek... Griep! Overgeven,, diarree, koorts, keelontsteking, oogontsteking .. Zit in de lappenmand..afgelopen nacht was hij aan het ijlen . Wat is dat vreselijk!! Hij zag van alles...
Oh bah dat is niet leuk! Ik wilde ook veel eerder dan man. Hij was toen alleen maar bezig met nieuwe huis. We hebben toen allebei op een briefje geschreven wanneer we het wilde. Dat laten zien. En de maand die er precies midden in zat is het geworden. Misschien idee.
@LaQueen Vreselijk die mannen....!!! Soms snappen ze het echt niet. Geeft hij ook aan waarom hij dat wil? Vanwege het huis of iets anders? Dan kun je het in ieder geval goed bespreken. Hoop dat t gesprek vanavond goed gaat en je gewoon vanaf januari kunt beginnen @exciting He bah, zieke kindjes is nooit leuk! Hoop dat het vannacht wat beter gaat. En natuurlijk dat jullie niet allemaal ziek worden nu... dat ijlen lijkt me echt vreselijk om mee te maken, beterschap met je moppie!
Waarom ga je geen ovulatie testen gebruiken? Dan heb je wat meer inzicht. Is je cyclus altijd onregelmatig?
@LaQueen Heel herkenbaar, mijn vriend was het ook al aan het uitstellen sinds mei. Bij hem was het vooral onzekerheid over hoe hij het zou gaan doen als vader. Achteraf ben ik blij dat we hebben gewacht en nu op het punt zijn dat we het allebei graag willen. Probeer er goed achter te komen waarom hij het uitstelt. Wie weet zit er wel iets anders achter dan je verwacht. Probeer wel ook echt je eigen gevoel naar voren te laten komen. Wie weet heeft hij niet door dat het voor jou zo belangrijk is om eerder te beginnen.. succes!
@LaQueen aaah nee... wat super klote dat ie dit weer doet.. hopelijk kun je goed met hem praten vanavond en maak maar eens goed duidelijk dat ie hier niet mee aan de gang kan blijven joh
Zo ovulatietesten gekocht. Ik verwacht dat ik rond dag 20 me ei heb.. vanaf wanneer moet ik dan gaan testen? Nu nog ongi dus tijd genoeg maar kan het maar vast weten haha...
Snap heel goed wat je bedoelt... Alleen zie ik het dan bij mijn vriend, omdat juist ik zolang uitstelde... Hij had er heel veel respect voor, maar vond het wel lastig.
Nog niet kunnen praten helaas. Dochter was helaas toch weer aan het spoken en toen moest ik naar training. Nu is hij voetbal aan het kijken, dus ook niet echt de beste timing. Ik las iets over compromis, dat hadden we al gedaan. Dat is toen december geworden, nu dus januari. Maar wel goed om hem hieraan te herinneren misschien. Het hoort ook wel een beetje bij hem moet ik zeggen, hij ziet altijd beren op de weg. En nee, hij heeft echt geen idee hoe beladen dit voor mij is. Dat gaat hij ook niet snappen, want hij voelt niet de hormonen door het lijf heen razen zoals wij vrouwen dat hebben. Hij bedoelt het niet kwaad, maar hij zei iets in de trant van ‘dat hij er nog niet echt aan toe is’ en dus nog 2/3 maanden langer wil wachten. Het is niet zo dat ik het pas 2 weken geleden heb geopperd ofzo. We hebben het er al 1,5 jaar over.. het eerste idee was starten in juni en dat is telkens door de bouw van de woning verschoven. Dat is nu niet meer aan de orde, want ze zijn begonnen vorige maand. Daarom denk ik gewoon dag het koudwatervrees is. Morgen vieren we Sinterklaas, dus ik denk dat ik er zondag dan maar even over begin. Of misschien ga ik mijn gevoelens ook wel even opschrijven ofzo, dan kan hij het lezen en komt het misschien anders op hem over. Ga ik nog even over nadenken. Ik hoop toch wel dat hij bijdraait.
He bah, dat je er nu vanavond niet meteen over kunt praten is echt vervelend... Denk dat je moet proberen om je eigen gevoel en frustratie uit te leggen... of via een brief of in een gesprek En benoem dat je zijn koud watervrees snapt, maar dat je nu al zo lang hebt gewacht en de wens zo sterk is. Komt vast helemaal goed, hij draait wel bij ❤ Eerst maar focussen op een gezellige Sinterklaas morgen!