Start - November/december

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door exciting, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Okay, dames.... ik heb het alvast op mijn telefoon getypt. :roflmao: Ik ga het met jullie delen, want ik wil even van jullie weten of het een beetje okay op jullie overkomt en of mijn gevoel nu een beetje duidelijk omschreven is, zonder dat het aanvallend is of zeurend.:o:

.........….........

Lieve X,

Ik weet niet zo goed hoe ik het mondeling moet uitleggen, dus doe ik het zo.

Afgelopen vrijdag was ik namelijk echt verdrietig over je opmerkingen. Jij denkt dat ik alleen maar mijn zin wil doordrammen, maar zo bedoel ik het helemaal niet. Sterker nog, ik ben mij al een dik jaar aan het inhouden en was dan ook telkens teleurgesteld als we het starten voor een tweede kindje wéér moesten uitstellen.

In februari/maart is het straks een jaar geleden dat we bij XX (bouwers huis) vandaan kwamen en ik voor het eerst zichtbaar teleurgesteld was over het feit dat we dus niet vanaf september aan een 2e zouden kunnen beginnen. September voelde (als het aan mij had gelegen zouden we er vanaf juni al voor gaan, maar ik weet dat jij er dan echt nog niet aan toe was geweest) al als een eerste uitstel vanwege het huis en dat ging al niet door. Vervolgens zei ik oktober/november dan starten, jij liever pas in maart en daarom zijn we toen als compromis tot december gekomen. Allebei niet geheel tevreden, dus een middenweg was dan wel zo reëel. Doordat de bouw toch ietsje later is gestart ben ik in jouw wens voor dan toch echt een maand later meegegaan. Niet voor mij, maar voor jou.

Keer op keer begreep ik het, maar was ik wel weer teleurgesteld. Het is niet zo dat ik 2 weken geleden dit idee geopperd heb, de kriebels (noem het hormonen/gevoelens) voor een 2e heb ik al een dik jaar. Of eigenlijk al wel voor L. haar 1e verjaardag, maar dat leek mij vooral heel onpraktisch, dus probeerde is die gedachtes uit te schakelen. Ik ben daarom dus telkens niet blij zodra jij ‘grapjes’ maakt over uitstellen en na vrijdag ben ik echt teleurgesteld en verdrietig over het feit dag je aangaf dat je het ergens meent. Ik dacht dat we dit namelijk door het compromis getackeld hadden. Ertussen in, zodat we beide onze ‘planning’ wat moesten bijschaven.

Ik denk dat ik het via deze weg beter onder woorden kan brengen, omdat je volgens mij niet helemaal door hebt hoeveel het bij mij elke keer weer teweeg brengt. Het is niet mijn zin doordrammen, het is voor de zoveelste keer uitstellen omdat ik weet dat jij dat nodig hebt. En dat doe ik echt met liefde, maar ik hoop dat je begrijpt dat ik net zo goed heb aangepast voor dit compromis. Al voelt dat voor jou misschien niet helemaal zo.

Ik hou van jou en van L. en de kleine en grote dingen die we samen doen. Dat maakt mij gelukkig en daarom wil ik zo graag al een behoorlijke tijd met jou deze nieuwe uitdaging aangaan! (Hartje)

Kunnen we het er nog weer over hebben? Ik wil gewoon erg graag weten waar ik aan toe ben, maar ik wil ook dat je mijn gevoelens hierbij weet, voordat je een keuze maakt.

RobinBird, Summer1991, wolkje1994 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier kan hij niet meer om heen.. Prachtig!

Hier een goede nacht gehad. Koorts is gezakt!! Yes! Vandaag een kerstboom halen en optuigen met de jongens.

LaQueen vindt dit leuk.
  3. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Succes @LaQueen snap dat je het erover gaat hebben.

Hier al een paar ochtenden vroeg wakker. Niet goed kunnen slapen en een ongesteldheid die niet doorbreekt zoals ik gewend ben. Beetje bruinverlies gehad en dat was het. Alweer witte test vanochtend. Maar wel enorme last van mijn buik/banden.

4. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @LaQueen ik vind het een hele mooie brief, vooral dat stukje waarin je hem vraagt om zich in jou te verplaatsen, dat hij de impact die het op jou heeft niet beseft/daar niet bij stilstaat. Ben benieuwd wat hij ervan vindt :)

@Cil88 spannend!

Wij hebben maandag de eerste echo. Knijp hem behoorlijk! Ik hoor zoveel miskramen om me heen, of mensen die voor de eerste echo gaan en dat het dan mis is. Kon ik de tijd maar doorspoelen!

Magnolia29 en LaQueen vinden dit leuk.
  5. Jessicaw

Jessicaw Actief lid

26 nov 2013
    341
    305
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Nee heb nog niet getest, denk ook niet dat het nodig zal zijn, hier last van menstruatie krampen, en hele vreemde dromen de laatste paar dagen, heel vaag.. kan het niet plaatsen, droom de laatste tijd alleen maar gekke dingen over me schoonzus..

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat knap dat je je in kunt houden!!

Jessicaw vindt dit leuk.
  7. Jessicaw

Jessicaw Actief lid

26 nov 2013
    341
    305
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    :eek:Boh jullie hebben niet stil gezeten met de berichtjes, net “even” alles bijgelezen..:cool:

Hier word het waarschijnlijk ook opgeschoven:( hij wilt toch nog even wachten tot we verhuisd zijn.
    (Zijn gelukkig maar 2 maanden) maarja me hormonen gieren wel door me lijf en schreeuwt om een 2de:oops::rolleyes:
    Hij geeft hele rare signalen af, we waren de zolder aan het opruimen, en toen wilde ik wat babyspullen wegdoen en toen was het van “gooi dat maar niet weg, straks heb je het nodig” dus stond ik daar weer van “ ehh??:eek: Wat wil je nou?!” Dus ik heb een vermoeden dat als we dalijk verhuisd zijn en goed zitten dat die dan zegt dat het nu goed is, en niet meer raar doet..

LaQueen vindt dit leuk.
  8. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    @LaQueen heel erg mooi geschreven zeg! Op een mooie manier ook duidelijk dat jij je 'zin' niet wilt hebben... Maar dat dit jou oprechte gevoel is voor een tweede.

@Vogeltje90 ahh maandag al! Komt vast goed❤️

LaQueen vindt dit leuk.
  9. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Lieve reacties dames! Gisteren natuurlijk via telefoon getypt, dus heb de brief net wat bijgewerkt nog en wat aangepast. :) Ik ga vanavond denk ik alles verder weer lezen en beantwoorden of misschien straks nog wel even voor de visite komt. Hij is nu even naar de kapper, voor mij een moment om de brief dus bij te werken op de PC en uit te printen, haha. Ben ook erg benieuwd naar z'n reactie, we zullen zien. Nu eerst even schoonmaken hier en dan gaan we samen een leuke dag hebben.

Jessicaw vindt dit leuk.
  10. Summer1991

Summer1991 Niet meer actief

Hele mooie brief. Je hebt het goed in de ik vorm geschreven en geen verwijten gemaakt. Succes!

LaQueen vindt dit leuk.
  11. Summer1991

Summer1991 Niet meer actief

Kijk dit zijn trouwens mijn oplopende ovulatietesten.

Bijgevoegde bestanden:

LaQueen vindt dit leuk.
  12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    mijn telefoon heeft een duik in de wc pot genomen,ben dus even afwezig!:(:(

13. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @Vogeltje90 probeer je niet gek te laten maken hoor! Komt vast goed! :)

14. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wachtend op een mooi wondertje

Cil88 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 - NOD 5 december
    Jessicaw - 33 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 10 december
    RobinBird - 28 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 12 december
    Summer1991 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 15 december
    Emma1995 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 16 december
    exiting - 29 jaar - 3e kindje - ronde 1 - NOD 17 december
    Wolkje1994 - 24 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 24 december
    SZ91 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 31 december
    Buko - 30 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 2 januari (ICSI)
    kly073 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 4 - NOD 7 januari
    Fee89 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 2 - NOD 10 januari
    Lisalisalisa - 24 jaar - 3e kindje - ronde 2 - NOD ? januari
    Magnolia29 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2 - NOD ?
    Maritiem - 28 jaar - 4e kindje - ronde 2 - NOD ?
    LaQueen - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 17 februari (WOD 13 december / 15 januari)

ZWANGERRRRR!

Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 zwanger - UG medio 20 juli 2019

roever - 32 jaar - 3e kindje - ronde 1 zwanger - UG medio 9 augustus 2019
    Eef31 - 24 jaar - 1e kindje - ronde 2 - UG medio 9 augustus 2019

Heb je een wijziging? tag @Maritiem in je bericht.

RobinBird vindt dit leuk.
  15. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @Vogeltje90 eerste echo blijft altijd spannend! hoop voor jullie op een mooi kloppend hartje!

@LaQueen hele keurige brief. ik hoop voor je dat dit beter bij hem overkomt en jullie een goed gesprek kunnen hebben samen zodat jullie beide weten waar jullie aan toe zijn.

@Jessicaw balen dat hij even op wil schioven. aan de andere kant als hij zeker weet dat hij het over een paar maanden wil en jij dat oke vind (jammer blijft het natuurlijk altijd) is dat toch ook prima.

@Cil88 spannend nog even. hoop dat je snel duidelijkheid hebt. dan kun je weer verder in ieder geval.

hier weer wachten op eisprong. hoop weer een beetje een normale cyclus deze keer (ze varieren bij mij tussen 26 en 47 dagen). we zullen zien. in gunstigste geval eind volgende week een eisprong.

LaQueen en Jessicaw vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @LaQueen Prima brief! Ben benieuwd naar zijn reactie. Veel plezier vanavond met Sinterklaas vieren, wat krijgt L allemaal? En wat heb je voor jezelf gekocht? ;)

@Vogeltje90 Wat spannend, maandag al! Gaat helemaal goed komen, het is echt heel speciaal om mee te maken. Jullie ukkie voor het eerst zien ❤

@Jessicaw Oh nee... snap wel dat hij wil wachten hoor, is praktischer, maar je gevoel en hormonen houd je moeilijk tegen.. Twee maanden is gelukkig nog te overzien!

Voor de meiden die wachten op een eisprong; zitten in hetzelfde schuitje haha :roflmao: We wachten nog maar even verder.

17. Jessicaw

Jessicaw Actief lid

26 nov 2013
    341
    305
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Gelukkig heb ik er geen probleem mee dat hij even wilt wachten, lijkt me eerder ff beter ivm de verhuizing, kan ik mee helpen slepen.. woensdag word het koopcontract getekend. Zelf hebben we nog niks gevonden..

hier vanmiddag even creatief geweest met boetseerklei..(foto erbij, die andere foto is een voorbeeld hoe ik het straks aan het raam wil hebben)

Wel ff fijn je hoofd op iets anders te richten, van de week ook al een boek uitgelezen via Storytel. “ kwaad bloed” spannend boek.. zijn hier GTST fans :oops::rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Magnolia29 en exciting vinden dit leuk.
  18. Jessicaw

Jessicaw Actief lid

26 nov 2013
    341
    305
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Aaah nee!! Hopelijk doet die het snel weer en is de schade niet te groot...

19. roever

roever Niet meer actief

Hoi hoi,

Hoe is het hier met iedereen?
    Ik ben weet beetje bij zinnen ;)
    Ben over de grootste schok heen hihi.. en ondanks is bang ben voor n lichamelijk zwaardere tijd kijk ik er nu ook wel naar uit!
    Heb echt bijna 0,0 symptomen wat me doet twijfelen, maar ik weet dat het helemaal niets zegt!!

Ahw ik lees veel bij jullie over praktisch enz.
    Maar weet je, uiteindelijk komt alles vroeg of laat op zn pootjes terecht! Wij zijn al twee jaar bezig met opruimen/verbouwen etc en ondertussen een k* zwangerschap en een mooi afgewerkt kindje ... en nu dus weer zwanger..

Is het ideaal? Nee absoluut niet! Haha
    Maar langzaam bij beetje komt t allemaal goed!!! :)

Succes ladys!
    En iedereen op t wachtbankje nog veel meer succes gewenst haha verschrikkelijk dat wachten :/

exciting, LaQueen en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wanneer heb jij je eerste echo @roever ? En wanneer gaan jullie het familie enz vertellen, gewoon met 12 weken?

Deel Deze Pagina