Ik ben ruim 39 weken zwanger en sta dus echt op knappen Ik ben aan het nadenken over welke soort anticonceptie ik strax na de bevalling wil gaan gebruiken. Ik had altijd de pil, maar ik heb weinig zin om strax elke dag er aan te moeten denken om de pil in de nemen. Daarnaast hebben Danny en ik ook besloten om de eerste jaren te genieten van onze kleine meid, dus het is niet zo dat er al heel snel een tweede aan komt. Ik heb het nog niet met mijn HA of VK overlegd, ben benieuwd wat jullie ervaringen en ideeën zijn. Ik wil ook borstvoeding geven, dus in het begin zal ik toch nog even aan die pil zijn die kan bij borstvoeding, maar daarna wil ik over op iets makkelijkers.
Misschien is een hormonenspiraal iets voor je? Dat is voor minimum 2 en maximum 5 jaar, en schijnbaar kun je het ook gebruiken als je bv geeft! Meer info: http://www.mirena.nl/html/index.html
Ik neem mijn koperspiraal waarschijnlijk weer terug. Helemaal geen hormonen meer in mijn lijf, en dus ook geen enkel risico met de borstvoeding. (waar ik me niet in verdiept heb, dus weet ik weinig van af). Dus dat is mijn tip
Een spiraaltje trekt mij wel heel erg ja (wss omdat mijn eigen moeder dat vroeger ook heeft gehad?). Het vloeien is nog niet helemaal over, wel bijna (tenminste, daar lijkt het op) en dan naar de HA.
Heb vorige week ook een Mirena spriraaltje laten plaatsen. Voor mijn zwangerschap ook altijd de pil gebruikt, maar had ik het wel mee gehad. Je moet er elke dag aan denken en de hoeveelheid hormonen is hoger als met hormoon houdend spiraaltje. Daar komt bij dat het plaatselijk is en dus niet je hele lijf door moet. En de meeste vrouwen hebben na een paar maanden geen bloedverlies meer. Het plaatsen ging heel snel en viel mij erg mee, tot nu toe een aanrader dus Oh ja ik geef nog wel borstvoeding, maar vanwege de lage dosering hormonen zou dit geen probleem zijn.
Er zit geen minimum aan de mirena, je kan hem laten verwijderen wanneer je wilt, of bedoelde je het niet zo?
Zelfs al zou er een minimum aan zitten, dan is dat nog geen probleem, omdat wij eerst optimaal willen genieten van Lana en mocht er een 2e bijkomen, kan dat wel eens zijn als Lana al 4 is ofzo. Kortom, er zal minimaal 2 jaar tussen zitten, als er al een tweede komt. Met oog op het minimale aan hormonen wat je in je lichaam krijgt en de BV, denk ik wel dat ik wacht met laten zetten als Lana zo'n 3 maand is. Mochten die hormonen dan echt invloed hebben om mijn BV productie, dan heeft ze in elk geval 3 maanden BV gehad. Tot die tijd wordt het hier maar behelpen met condooms
Vergeten te zeggen. Ik geef bv, en productie is gelijk gebleven. Heb de mirena nu anderhalve maand. En sowieso krijg je mirena pas tussen de 6 en 8 weken na de bevalling.
Bij mijn was het plaatsen erg pijnlijk. Ze zeggen als je zwanger bent geweest dat het een stuk minder pijn doet omdat de baarmoedermond zachter is. ze plaatsen hem zo: je moet gaan liggen met benen omhoog, je krijgt een eenden bek in je vagina, ze gaan met een tang naar binnen, deze pakt je baarmoedermond, dan komt het spiraaltje in de bijde eierstokken zo dat er geen eitje bevrucht kan worden..... Zo iets hoor, Vind het lastig om te formuleren.
hier de link van de mirena site. staat ook hoe t geplaatst word. Het ziet er vervelender uit dan dat t is
Ach, na een bevalling kan het plaatsen toch niet zo erg zijn Nog 1,5 week, dan is Lana 6 weken en dan bel ik de HA, dan zie ik wel verder...