Bijwerkingen Mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nala, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb zelf anderhalf jaar de Mirena spiraal gehad. Ik heb me daar nooit goed bij gevoeld. Sinds 2 weken is het spiraaltje verwijderd en vandaag kwam ik onderstaand forum tegen. Wilde de info graag met jullie delen, omdat er op zwangerschapspagina.nl ook aardig wat meiden zitten die een spiraaltje hebben, hebben gehad of overwegen te nemen. Doe er je voordeel mee:
    http://mirena.forum2go.nl/

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

ff lezen...

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik heb geen klachten van de mirena,
    alleen dat het na 4 jaar wel over is bij mij.
    want ben wel zwanger geworden dat ik hem even langer dan 4 jaar had.
    maar kan niet wachten tot het weer geplaatst kan worden.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Met alle respect voor die dames, maar ik zou er niet te veel lezen als je nergens last van hebt. Je moet je maar indenken dat deze vrouwen elkaar alleen opzoeken ómdat ze ergens last van hebben. Het overgrote deel van alle vrouwen heeft nergens last van, slechts enkele vrouwen hebben last van de hormonen, van bijwerkingen, ... Zo kun je best ook de bijwerkingen op vele bijsluiters van medicijnen niet té ernstig nemen want dan word je al op voorhand ziek ;)

5. gemini79

gemini79 Lid

9 jan 2007
    34
    0
    0
    Dat is ook mijn ervaring. Ik heb afgelopen vrijdag de mirena laten plaatsen en zag er verschrikkelijk tegenop door alle verhalen die je tegenkomt op forums.
    het is mij echt 100% meegevallen, het inbrengen was zo gebeurd en deed niet echt zeer. De 1e dag wel behoorlijke buikkramp gehad, maar nu bijna niet meer en nauwelijks bloedverlies.
    Dus inderdaad niet te veel afgaan op al die negatieve verhalen!

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hey ladies!

Ik wil niemand bang of ziek maken hoor. Er zijn heel veel vrouwen voor wie de mirena een uitkomst is. Maar helaas zijn er ook een heleboel vrouwen die een mirena hebben en niet weten waar hun vage klachten vandaan komen. Die vrouwen hebben misschien (net als ik) de bijwerkingen die vermeld staan in de bijsluiter met een korreltje zout genomen.
    Vandaar dat ik alleen maar wil zeggen: luister naar je lichaam. Ik heb het veel te lang genegeerd.

Liefs Nala

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik kan er nog niet over mee praten zit nog steeds te twijfelen over anticonceptie na de bevalling

8. bouchere

Bij mij is de mirena vorige week weer geplaatst.
    en heb nog 2 dagen nagevloeid,en nu niks meer.
    ik ben blij dat ik hem weer heb.
    het scheelt mij een hoop migraine en de anticonceptie is mooi meegenomen.
    nu alleen opletten dat ik hem na 4 jaar laat vervangen :D

groetjes

diana

9. Ik was helemaal niet blij met mijn mirenaspiraal. heb hem in okt. laten zetten,heb gevloeid tot ca. midden februari. Had heel veel rugklachten,misselijkheid enz.voelde me gewoon weer zwanger.

3 wkn geleden hebben ze hem eindelijk verwijderd omdat ik er niet meer tegen kon. Heb nu de prikpil ben er reuze blij mee vooral omdat al de bovenstaande klachten helemaal verdwenen zijn. Ook bleef de spiraal maar verschuiven waardoor ik telkens zorgen maakte over eventuele zwangerschap.
    Ben blij dat ik hem niet meer heb.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook de mirenaspriaal, en ben er enorm tevreden over.
    Heb jaren op de pil gezeten en toen ik daar mee gestopt was, wist ik niet wat ik mee maakte, zo goed voelde ik mij.

Met de ha overlegt en toen kwamen we op de spiraal, heb een weekje gevloeit en nu is het wat onregelmatig maar zo weinig. Ik voel me heerlijk en me man is ook blij ;)

11. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    De Mirena kun je 5 jaar laten zitten en zou er niks mogen gebeuren ik heb de mirena nu 6,5 jaar en had hem 3 mnd voor dat de 5 jaar om zijn laten vervangen ik heb nergens last van en vind het persoonlijk de uitvinding geen pil die je kunt vergeten bijna niet ongesteld echt heerlijk.

Maarja dat is dus wel heer verschillend per persoon.

Groetjes nadine

12. Niet meer actief

Ik heb nu anderhalve week de mirena. het plaatsen viel me 100% mee, maar ik heb nu wel al anderhalve week last van krampen die ook doortrekken in mijn benen, word er niet zo goed van eigenlijk en flinke bruinige afscheiding en bloedverlies (sorry :D ) als het zo blijft ga ik na het weekend ff de ha bellen, want volgens mij hoort dat niet zo te zijn toch?

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    tjsa wat zal ik hier eens op zeggen :)

ik heb zelf een mirena spiraal gehad. het zetten deed heel erg veel pijn, terwijl ik best een hoge pijn grens heb. de maanden die erop volgde had ik bijna iedere dag pijn (volgens de artsen waren het zelfs weeachtige pijnen) ik ben zeker 3 keer terug geweest bij de gynacoloog (die had hem ook geplaatst) en die zei maar er is niks mis alles zit goed, nou ja dit geloofde ik dus ook maar. maar 5 maand na het zetten ben ik midden in de nacht na de huisartsen post gegaan want ik hield het echt niet meer uit van de pijn, de dokter heeft de mirena toen ook per direct verwijdert, en ja hoor een dag later geen pijntje meer te bekennen.

dus als je mijn menig zou vragen dan raad ik hem af, omdat ik er hele slechte ervaringen mee heb gehad.

en voor mij NOOIT meer een spiraaltje.

14. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Zo zie je idd dat het heel verschillend is met een spiraaltje.

Ik had geen pijn bij het inzetten en had alleen een paar dagen een raar gevoel in de buik verder niks nergens last.

Dus een spiraal is toch iets wat je denk ik moet uitproberen of het voor jou geschikt is of niet.

15. Anique

Anique Niet meer actief

Ik overweeg ook deze spiraal te laten zetten.. maar word wel een beetje bang van de verhalen hier :confused:

Ik kan niet goed tegen de pil, ik wordt er onwijs prikkelbaar van dus dacht ik dat dit misschien wel de oplossing is.. maar ja, in de Mirena-spiraal zitten ook hormonen natuurlijk.... en dat is waar ik niet goed tegenkan... ik twijfel nog heel erg. :(

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier iemand die overgevoelig was voor de hormonen in de pil en Nuvaring. allebei na de bevalling geprobeerd, en ik werd er helemaal gek van. ik was mijzelf niet meer en continue koppijn.

Reden; Pil en Nuvaring worden door heel je lijf afgegeven (volgens arts) en Mirena alleen in de baarmoeder.

Vorige week dinsdag mirena laten zetten. Beetje vervelend gevoel tijdens het zetten maar een zware ongi is erger qua gevoel. 2 dagen erna gevloeid en dat is nu weg. Geen hoofdpijn meer en geen stemmingswisselingen. Kortom ik ben mijzelf weer! HEERLIJK!

17. Anique

Anique Niet meer actief

Oh das echt fijn zeg! Nou misschien dat ik hem dan ook maar eens ga proberen.... :)

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Toen ik stopte met de pil voelde ik me een heel ander mens. Maar had na de bevalling natuurlijk weer anticonceptie nodig. In overleg met de VK kwamen we op de mirena. Hij werd 8 mei geplaatst. En deed alleen tijdens het plaatsen, en enkele uurtjes na het plaatsen kortstondig even pijn. Heb maar 1 dagje gevloeid. Heb er verder geen last van.
    Mijn eerste ongie zonder mirena duurde ca. twee weken. Ik heb nu net mijn tweede ongie achter de rug. Dit was er eentje met mirena en duurde een kleine 3 weekjes. Bloedverlies is wel minimaal... paar druppies per dag.

Hier dus tevreden over de Mirena, en zou niet anders willen.

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden idd ik wordt bang van de neagtieve verhalen van de mirena ik heb morgen een afspraak bij de huisarts want ik wil ook de mirena althans dat denk ik want
    doet het plaatsen ervan pijn? ben net bevallen en dan zit je in een soort roes hier ben ik toch echt met me volle verstand bij

20. bouchere

hoi fiona,
    nee bij mij deed het plaatsen geen pijn.
    je voelt het,maar pijn doet het niet.
    net alsof je tegen je periode aanzit,dat is wat ik voelde bij de plaatsing.
    heb er voor de rest geen klachten van gehad.
    maar ,ga jij morgen echt al naar je huisarts?
    laat je hem dan ook al plaatsen?
    ik mocht hem niet eerder dan 10 weken na de bevalling laten plaatsen,
    omdat je baarmoedermond nog genezende is.

groetjes

diana

Deel Deze Pagina