Vanavond zet ik pregnyl voor helaas alweer onze 5e iui poging. Na al een aantal keer de dosis gonal f te hebben opgehoogd blijf ik maar 1 eitje hebben. Er zijn er wel twee maar de ander is steeds te klein. Nu 1 van 18,5 en 1 van 13. Nu was mijn ei de vorige poging al op dag 8 gesprongen nog voordat ik de pregnyl had gezet. Mijn gyn gaf aan dat ze als deze poging mislukt ze op amh willen prikken. Ik vroeg of mijn snelle eisprong van afgelopen keer hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden. Ze bevestigde dit en dat een ei die zo snel springt ook niet van goede kwaliteit is. Mijn oma was 34 toen ze in de overgang was en mijn tante dacht ik ook. Mijn moeder heeft nooit wat van een overgang gemerkt, maar die werd ziek op 45 jarige leeftijd en moest toen met de pil stoppen en kreeg chemo en is nooit meer ongesteld geworden. Ikzelf ben nu bijna 37 en begin me nu toch zorgen te maken. Ik heb elke maand netjes een eisprong. Afgelopen maand dag 8 en meestal rond dag 10, soms 11. Herkent iemand dit als signaal voor vervroegde overgang?
Wat heftig, candy. Inderdaad goed om je amh te laten testen. Gelukkig heb je zo te lezen nog wel een regelmatige cyclus, dat is een goed teken. Er is een topic 'Ervaring en tips primaire ovariele insufficiëntie', waar je misschien wat aan hebt, hier zitten allemaal laag amh'ers. Veel van ons volgen een traject in Düsseldorf omdat Nederland helaas niet veel mogelijkheden biedt voor laag amh'ers.
Dank je voor je reactie ga daar zeker kijken. Ik zie dat jij al een heftige weg hebt belopen. Ik hoop voor je dat het nog mag lukken.
Ik herken mezelf erg in je verhaal. Ik ben nooit duidelijk geprikt op de overgang, maar de vermoedens zijn erg sterk bij mijn gynaecoloog. Aangezien wij overstappen naar Gent, hebben ze het hier niet verder onderzocht. Ze zullen daar wel onderzoeken naar doen. In Nederland willen ze geen IVF meer doen en ben ik aangewezen op eiceldonatie. Er zijn namelijk 2 pogingen afgebroken.
Wat lastig! Natuurlijk hoop ik dat het deze iui raak gaat zijn. Anders is het zeker een goed idee om de amh te laten prikken! Ik heb zelf niks van de overgang gemerkt omat ik altijd anticonceptie had. Na het stoppen had ik al meteen geen cyclus meer. Het is dus een goed teken dat je nog een cyclus hebt. Bij de vervroegde overgang zie je in het begin vaker een kortere cyclus dan dat je gewend was. Bijvoorbeeld 25 dagen ipv 28. Daarna sla je vaker een ronde over dus zit je vaak op een cyclus van 40+.
Jeetje pittig zeg! Ik hoop dat je terug plaatsing gaat lukken. Ik vind mijn cyclus eigenlijk wel heel netjes. Voornamelijk 27-28 dagen en een enkele keer 26 of 29 dagen de afgelopen anderhalf jaar tijd. Kwam ook gelijk op gang na het verwijderen van mijn spiraal. Ik dacht eigenlijk dat ze hier standaard op prikten, maar toen we voor onze dochter bezig waren heb ik er specifiek om gevraagd ivm familie. Deze uitslagen waren toen goed, maar we zijn nu wel 5 jaar verder.
Eigenlijk wel gek dat ze daar dan niet op geprikt hebben. Jij moest ook steeds meer spuiten? Ik zit nu op 125eh gonal f. Mijn gyn gaf aan dat het eitje wat afgelopen keer op dag 8 gesprongen was dan ook van slechte kwaliteit is. Ik hoop nu hij op dag 12 springt hij wel goed is en bevrucht word.
Met iui zat ik op gegeven moment op 112,5 geloof ik en elke keer 1 ei. Met IVF zat ik op 225. Ik heb met iui en eerste IVF fostimon gespoten en de laatste 2 IVF heb ik menopur gespoten. Eerste IVF is afgebroken er kwamen geen eitjes Tweede IVF had ik 2 eitjrs, waarvan 1 bevrucht en terug geplaatst. Helaas geen zwanger zwangerschap. De laatste IVF is bij de punctie afgebroken, want er waren 2 van de 3 eitjes al gesprongen. Ze hebben toen niet getest, omdat ik anders niet meteen door kon naar de volgende behandeling. Er moest namelijk getest worden op 3e cyclus dag. Ze was er wel zo zeker van, dat ze me niet een cyclus wilde laten wachten. Mijn cyclus zit tussen de 16 en 36 dagen. Op dit moment moet ik ongesteld worden denk ik, maar ik heb al dik een week alleen maar bruine afscheiding. Geen idee of dat ook een teken is. Ik ben niet zwanger, heb voor de zekerheid nog een test gedaan. Maandag heb ik mijn eerste afspraak in Gent.
Je cyclus is wel heel wisselend zeg. Die is bij mij gelukkig wel stabiel. Lijkt me echt heel verdrietig als de ivf poging wordt afgebroken omdat er al twee eitjes gesprongen zijn. Met zo weinig eitjes ben je heel zuinig. Ik hoop dat de resultaten bij Gent wel positief zijn en je zwanger mag raken en blíjven. Vanmiddag heb ik eerst mijn iui en laten we hopen dat deze poging slaagt. Anders over een aantal weekjes weet ik meer, maar doordat ik al niet op 125eh reageer baart me wel zorgen.
Wat een verschil in artsen zeg. Ik had vandaag mijn iui en vroeg wanneer ik op amh moet laten prikken als deze poging mislukt. Hij gaf aan dat hij het niet nodig vond omdat ze er toch niks mee doen....