Jaa roos wat fijn zeg! En volgende week vast en zeker een kloppend hartje. Bijzonder is dat hé? Ik weet het nog goed van mijn zwangerschap van mijn dochtertje. Geniet ervan roos! Blondie, hoe was je fm? Cyste al helemaal weg? Sjorsjette, wat ontzettend fijn dat je schoonzus stabiel is! Hier verder weinig nieuws... lekker aan het prikken maandag de eerste fm, ik ben benieuwd of er al iets te zien is qua follikel groei. Ik heb wel steeds steekjes in mijn buik. Ter hoogte van m'n navel maar dan helemaal aan de linkerkant. Wel een gekke plek toch?
Voel me ff blèh.. vandaag een maand geen seks. Juist nu we midden in dit alles zitten. Toch maar met vriendlief bespreken. *zucht.. ff moed verzamelen*
Hoe bedoel je meid? Dat jij en je vriend al een maand niks hebben gedaan? Weet je waar dit door komt? ... ik bedoel ligt het aan hem of aan jou, spanningen van de mmm? Ik zou het inderdaas gewoon met hem bespreken, het is tijdens dit traject echt belangrijk om alles met elkaar te bespreken. Succes sjorsjette
Sjors, Dat zijn lastige gespreks onderwerpen. Heb je zelf een idee hoe het komt dat jullie een maand geen seks hebben gehad? Hier is er in de jaren met regelmaat een grote pauze tussen de momenten van seks geweest. En dan praat ik echt over maanden. Ik heb een libido van een ijskonijn(komt meer voor bij pcos). Het afgelopen jaar is dit langzaam wat beter geworden, maar echt om over naar huis te schrijven....nee( tenminste niet voor de meeste mensen, voor ons is dit wel goed zo). Iig succes met het gesprek!
@ Sjorsjette: Dat klinkt wel als een goede afspraak, zo eentje waar je je echt bij gehoord voelt. Maar 18 buisjes bloed, dat lijkt me ook wel echt heel erg veel! Wel goed dat ze dan dus echt alles gaan controleren in ieder geval Spannend, nog even geduld tot maart... Pfff... ik zou het denk ook mega spannend vinden, zeker ook met de wetenschap van je schoonzus erbij Dat is ook een verdrietig iets zeg Gelukkig is ze op dit moment stabiel, dat zal wel een opluchting zijn voor nu. Lijkt me lastig om het onderwerp 'hoe vaak seks' te bespreken... is het gelukt en zo ja, heb je er wat aan gehad? Vervelend in ieder geval als 1 van de 2 niet tevreden is... Ik werk als fysiotherapeut, 4 dagen maar zeker wel 36 uur. Op mijn werk weten ze het wel, mede omdat er rotopmerkingen kwamen doordat ze het nog niet wisten en collega's wel zwanger raakten, maar ook omdat het het zoveel gemakkelijker maakt. Kan anders echt niet verklaren waarom ik halve dagen vrij moet zijn. Nu kan ik gewoon plannen zonder dat ik hoef te vragen om vrij te zijn. Heel handig! @ Blondie: Fijn dat je cyste bijna weg is, én dat je mag verhogen. Hopelijk nu dan snel een eitje @ mymiracle: bedankt voor het aanvullen van de lijst @ Roos: wat fijn dat het positief was! Nu hopelijk volgende week nog het magische geluid van een kloppend hartje Leuk zo'n eerste echo @ Citroen: spannend maandag! Hopelijk al een eitje te vinden @ Hier: Er was een eitje te zien, eentje van 11,5mm. Hopelijk groeit ie nog door. Moet maandag weer terug. Had een hurk van een arts die niets uitlegde en waarbij ik niet de tijd kreeg om verdere vragen te stellen. Zag dat ie een meting A deed van 12,5mm en een meting B van 11,5 mm (en die laatste deed hij 3 keer om zeker te weten dat het de goede grootte was). Dus weet nu niet zeker of het nou 1 of 2 eitjes zijn. Ik ga maar uit van 1 eitje. Maandag bij de fijnere arts nog maar eens goed vragen
Sjors, Hoe is het gesprek gegaan? Ik hoop dat jullie een fijn en rustig gesprek hebben gehad, met wederzijds begrip. Roos, Ik weet even niet meer of ik geregeerd had op de echo foto. Mooi he, om te zien. Nu weet ik inderdaad hoe het eruit ziet met 5.6 weken. Ik kreeg de eerste echo pas met 8 weken en dan is er echt een boontje te zien met minuscule uitsteeksels (ledematen). Maar wat prachtig om jouw kindje te zien. Zo onwerkelijk en zo prachtig. Wat een wonder he?! Blondie ben echt benieuwd hoe je FM was! Ik hoop dat er nu wat aan het groeien is. Duna, Hey dat is mooi een eitje van 11,5(denk eerder 12mm gemiddeld). Netjes joh! Nu lekker broeden en dan waarschijnlijk al snel de Pregnyl spuiten(tenminste dat moet je spuiten toch?). Wat vervelend dat die arts zo'n hork is! Snap je toch niet he.....kies dan iets anders voor beroep! Alvast succes morgen!
Ja, moet ook pregnyl spuiten. Moet zeggen dat ik daar op een of andere manier wel extreem tegenop zie (heb sowieso al een gigantische en serieuze naaldenfobie)... maar ja.. alles voor het einddoel
@Blondie Hoe is je fm gegaan? @Duna Wat naar dat je een naaldenfobie hebt! Knap van je dan hoor!!!! Ik heb de hele mmm zelf NOOIT gespoten. Kon het zelf echt echt echt niet. Ik prepareerde en mijn vriend deed m zetten. Ik kan gewoon kijken maar zelf doen; Nee! @MyMiracle Jij zit op het bankje toch?? Hoe gaat het daar? *zenuwen*? @Citroen Ja idd een maand al geen seks. @all Heb nog geen gesprek gehad met mijn vriend. Gister kort naar een Bday en daarna ging ik naar een vriendin. Heb er wel uitgebr met haar over zitten kletsen. Lucht al wat op. Vriendlief heeft al een wat lager libido maar zwakt soms erg af (behoorlijke dipjes) waar ik vaak de initiatiefnemer ben. Nu is het een week ernstige menstruatie en ik ziek (oorontsteking voor de 2e keer in 6 weken) maar daarnaast /voor&na dus ook niks. Ga later vandaag nog wel aankaarten. Hij is nu met moppie naar een binnenspeeltuin. En ik even thuis (was er vannacht pas 03:00)
Goedemorgen meiden, allemaal een fijn weekend gehad? @Blondie: Hoe is je FM gegaan? Is de cyste nu helemaal weg en mag je verhogen? Wanneer is je volgende FM?......ik ben niet een beetje nieuwsgiering hoor @Citroen: Jij vandaag een eerste FM. Spannend...succes hoor. @Sjors: Lijkt me idd een lastig onderwerp om te bespreken met je vriend, maar je doet er zeker goed aan om dat wel te doen. Is in dit traject toch wel van belang. Succes ermee, en als je al een gesprek hebt gehad....hoe is dat gegaan? 18 Buisjes bloed afgenomen joh , was je niet helemaal duizelig daarna hihi. @Duna: Jij al een mooi eitje bij je FM. Ik denk ook dat er 1 eitje is geweest van gemiddeld 12mm. Ze meten vaak van 2 (soms zelfs 3) kanten en nemen dan het gemiddelde. Wanneer mag je voor je volgende meting (of heb ik daaroverheen gelezen?) @MyMiracle: Hoe bevalt het op het wachtbankje? Is het nog een beetje vol te houden? Voor mijzelf voelde de wachtbankweken vaak als rust. Geen geren en gevlieg naar het ziekenhuis, ff 2 weken niks. Maar wel die spanning of het raak zal zijn, die is er natuurlijk wel altijd. Hier beginnen nu toch heel licht wat kwaaltjes te komen. Mijn borsten beginnen nu toch echt gevoelig en voller te worden. Ik ben een beetje hangerig en wat sneller moe en ik krijg een ontzettend weeïg gevoel in mijn maag als ik niet op tijd eet. Ik kan het nog geen misselijkheid noemen, maar het hangt ertegenaan. Vrijdag weer een echo met 6.6 weken, en als die goed is dan pas weer rond week 10. Hier in het ziekenhuis doen ze van die vroege echo's, speciaal om de mensen in de MMM gerust te stellen.
Hee meiden. Even snel laten weten hoe mijn eerste fm was. Vandaag is dag 11, en ik had 1 eitje van 13 mm en 1 eitje van bijna 15 mm Jeeeej! En baarmoederslijmvlies was ook al mooi dik. Donderdag weer terug. Eigenlijk woensdag maar dan kan ik niet dus daarom een dagje later, dat was niet heel erg zei de arts. Ik hoop donderdag weer goed nieuws. Hoogstwaarschijnlijk deze week pregnyl zetten!
Goede middag allemaal! Nieuwe leden erbij, leuk! @Citroen: wat goed! Al eentje van 15mm! Gaat lekker! Hopelijk donderdag groot genoeg @Sjorset: Succes met het gaan voor je tweede kindje! Hopelijk kan je je vriend iets meer triggeren. Wij hadden afgelopen tijd ook weinig seks maar dit kwam vooral doordat ik weinig zin had (oververmoeid) en vriend vooral ochtends wil maar dan is ons zoontje meestal al wakker. Laats hadden we het erover, vriend dacht dat ik nog steeds zo weinig zin had en zocht daardoor geen toenadering. Ik dacht daardoor dat hij juist weer geen zin had. Nu is het weer zoals vroeger. @Duna: Ben benieuwd naar je volgende meting! Bij mij deden ze ook wel hetzelfde eitje op 2 of 3 manieren meten. @MyMiracle: Hoe gaat het? Heb je al een idee wanneer je gaat testen? Ik zit vanaf nu denk ik bij je op het wachtbankje. @Roos: wat een mooie echo! Hopelijk snel een duidelijk hartje te zien. Bij mij was hij bij de eerste met 6 w 3 dagen niet te zien en met 7 weken 3 dagen wel! Hier zaterdag een positieve ovulatietest gehad op cd 18! Nog even kijken of mijn temp stijgt, was vanmorgen wel omhoog gegaan na een dipje gister. Dit weekend dus mn eisprong gehad, als hij echt is geweest. Helaas was ik niet het hele weekend thuis dus vrijdag en zaterdag hebben we geen seks gehad. Donderdagnacht en zondagavond wel, hopelijk genoeg. We hadden zaterdag ook een babyborrel, met 4 stellen en 4 dreumesen. Een van de meiden is al een tijdje zwanger (29 weken), iedereen bleef maar thee drinken dus dacht zal er nog iemand zwanger zijn. Ja hoor, de andere twee meiden ook allebei zwanger! 11 en 9 weken. Voelde me wel een beetje buiten de boot vallen. Nouja, zij hebben geen mmm nodig, gelukkig vroegen ze niet naar onze plannen voor de tweede. Hopelijk kan ik ze snel vertellen dat ook ik voorlopig aan de sapjes ipv wijntjes ga
Hoi dames, Duna, Oke dus wel Pregnyl. De Pregnyl is qua naald niet anders dan de Menopur hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je tegen elke spuit op ziet. Knap van je, dat je het toch doet! Succes met je FM vandaag! Sjors, Oke dus het ligt voornamelijk aan je man dat hij een wat lager libido heeft. Hopelijk kunnen jullie er evengoed gesprek over hebben(gehad). Ben benieuwd wat daar uitkomt. Ik weet niet of je man het ook zo ervaart....maar ik vond/vind het vreselijk dat ik niet op het zelfde punt(qua libido) zit als mijn man. Voelt soms echt alsof ik faal als partner. Aan moeten geven dat ik echt geen behoefte heb (hem afwijzen dus) voelt vreselijk! Net of ik hem niet aantrekkelijk vind.....wat natuurlijk wel zo is. Misschien dat het jou helpt om dat te weten, hoe hij zich er over voelt. Roos, Daar komen ze....de kwaaltjes..... Gelukkig valt het nog mee, houden zo! Heel spannend vrijdag! Ik hoop op een mooi knipperlichtje! Citroen, Wat goed! 2 eitjes. Nu moeten ze lekker door groeien en dan is het waarschijnlijk donderdag de Pregnyl! Yeah! Lw85, Schuif vooral lekker aan op het wachtbankje! Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Cd 19 je eisprong dat is netjes! Ben benieuwd wat je temperatuur verder gaat doen. Qua klussen.....het zou voldoende moeten zijn. Zaad leeft makkelijk 3 dagen in je lichaam. All Op zich gaat het wel goed hoor. Nog steeds erg veel bezig met het wel/niet zwanger zijn. Onzeker over de stomste dingen. Het lijkt net of ik mijn hele ervaring in de mmm even kwijt ben Mijn NOD is volgende week maandag. Waarschijnlijk test ik zondagavond, misschien zaterdagavond al. Bij mijn dochter teste ik ook in de avond Qua lichaam.... Mijn borsten zijn vol en tepels zijn pijnlijk, maar dat heb ik sinds/door de Pregnyl. Mijn buik is vrij rustig qua menstruatie krampen en steken. Mijn darmen zijn wel erg overstuur. Veel lucht, heel veel lucht. Wat last van dunnere ontlasting(niet echt diarree), sorry voor details. Vaak buikpijn.. Dit zijn dingen die ik tijdens mijn zwangerschap ook had, maarja ik heb natuurlijk HCG in mijn lichaam, dus heel gek is dat niet.
Algemeen Blondie - 30 jaar - 1ste - PCOS - Menopur 150IE? - cyste 2cm - afspraak: ? Citroen - 25 jaar - 2de - PCOS - 125IE Puregon - ei 1x 15mm 1x 13mm - afspraak: 25-02 FM Duna - 30 jaar - 1ste - onregelmatige cyclus- Gonal-F 50IE - ei 1x 11,5mm - afspraak: 22-02 FM Ghise - 34 jaar - 1ste - weinig hormonen - Menopur 37,5IE - 1 cyste 1 ei - afspraak GIS echo cd 6/7 LW85 - 27 jaar - 2de - PCOS - met eigen cyclus proberen - eisprong cd19? MyMiracle - 28 jaar 2de - PCOS - Menopur 75IE - ei 15mm - Roos - 36 jaar - 1ste - PCOS - Gonal f 75IE - 1 ei: 21mm ZWANGER Sjorsjette - 34 jaar - 2de - - Menopur + IUI - afspraak: uitslagen in maart Pregnyl/spontane eisprong MyMiracle 13/14-02 Pregnyl (om middernacht) Lw85 spontane eisprong cd19(21-02) NOD MyMiracle 29-02 Lw85 06-02 Zwanger Roos, 26-02 2de echo.
Even een vraagje. Ik heb nu steeds een beetje kramp gevoel en ook veel bruin slijmvlies met af en toe een beetje rood erbij. Kan dit door de follikel meting komen? Ongesteld worden kan nu helemaal niet...
Ik heb voor de zekerheid toch maar even gebeld met de fertiliteits poli. Kan inderdaad komen door de inwendige echo, en ook door de puregon. Dus niks aan de hand
@Sjorsjette: Hoop dat je gesprek wat positiefs opgeleverd heeft voor je @Roos: Ik mocht vandaag terug Wat spannend vrijdag jouw echo! Hopelijk dan al een hartje te horen! @Citroen: Wat fijn van je eitjes! Succes alvast op het wachtbankje! @Lw85: Wat fijn dat je een eisprong hebt gevonden! Hopelijk kun je snel bij je vrienden aansluiten Ik duim! @my miracle: Dat heb ik ook hoor, dat ik me wel eens schuldig voel/het gevoel heb dat ik faal omdat mijn libido ook lager is dan die van mijn vriend. Die bijwerkingen van de pregnyl lijken me echt verwarrend... Nog even een weekje in spanning! @Hier: Vandaag terug voor echo. Eitje was ong 17mm Net de pregnyl gezet, komende dagen aan de bak en dan maar weer op het wachtbankje Ook nog eens gevraagd voor semenanalyse van vriendlief. Hij had de 1e keer 5mlj zaadjes en de 2e keer 65 mlj. Dus arts snapte wel dat we toch geel graag nog een analyse zouden doen. Dus dat mag volgende week. Ben benieuwd!
Duna wat fijn dat je de pregnyl hebt gezet! Doen ze bij jou ziekenhuis altijd pregnyl met 17mm? Hier met 20 mm. En fijn dat je vriend nog een keer semen analyse krijgt. Dat heb je zekerheid. Vooral omdat er zoveel verschil zit tussen de 2 uitslagen die jullie nu al hebben.
Het is de eerste keer dat ik pregnyl moest zetten, dus ik weet het niet. Blijkbaar nu wel in ieder geval Ben wel écht blij dat ik nu een paar weken even niets hoef en alleen maar hoef af te wachten. Oh en is het normaal dat ik nu echt een enorm beurs gevoel heb op de plek waar de pregnyl gezet is?
Hoi allemaal, ik heb het heel druk gehad met van alles maar heb af en toe meegelezen. Nu heb ik even pauze van werk. Vanochtend geweest voor fm cyste was zondag niet meer te zien en voor de rest kleintjes, vandaag links 1 van 17mm dus morgen terug en dan waarschijnlijk de pregnyl. Ik zit op cd21 maar ben op dag 6 begonnen met stimuleren.