Start oi (ovulatie inductie) doormiddel van injecties begin 2016.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MyMiracle, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Lw85,
    Hhhmmm dat lijkt er inderdaad op dat er toch geen goede eisprong plaats vind. Misschien kan je met je huisarts overleggen of je 1 x je progesteron mag prikken een week na je vermoedelijke eisprong.
    Met een eigen cyclus bezig zijn zou top zijn, maar als dat toch niet lijkt te werken dan is oi inderdaad de "beste" stap.
    Vervelend die onzekerheid en twijfels!

Citroen,
    Bij jou niet al te veel bijzonderheden dus. Wat is het spannend hé?!
    Hoe vergaat het je op het wachtbankje?

Andere dames,
    Hoe gaat het met jullie?

All,
    Met mij gaat het wel hoor.
    Flink moe, daardoor een kort lontje, lichtelijk last van mijn borsten, met regelmaat krampen/een trekkerig gevoel en ik droom heftiger/intensiever.
    Valt allemaal dus best mee.

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    #362 citroen, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2016
    MyMiracle.
    Klinkt wel bekend allemaal, had ik bij mijn dochtertje ook wel last van op het begin.
    Alleen ik was ook ontzettend misselijk... HG noemen ze dat. Ik heb best tot 30 weken elke dag overgegeven... pff drama was dat. En dan vanaf 20 weken ook nog bekkeninstabiliteit erbij. Ik was blij toen ik eindelijk was bevallen... hoewel ik nog steeds last van mijn bekken heb. Maar ik heb het er allemaal opnieuw voor over ;) ik hoop dat het voor jou bij deze kwaaltjes blijft,

Wachtbankje zit heerlijk haha, valt me tot nu toe wel mee dat wachten.
    Alleen ik merk wel dat ik het steeds spannender vind. Als ik iets voel denk ik o jeetje als dat maar niet negatief is. En als ik niks voel denk ik dat ook! Haha...

Roos en MyMiracle.
    Voelden jullie andere dingen in de wachtweken toen het raak was?

3. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hier ook geen bijzonderheden. Alleen nog steeds krampen en vandaag vaak moeten plassen terwijl ik niet zoveel had gedronken. En heel veel honger maar dat had ik de vorige keer ook. Zit nu op 4dpo vorige keer werd ik na 11 dagen ongesteld. Dus zou nu nog een week zijn. En hoe gaat het verder met iedereen?

4. Roos79

Roos79 Actief lid

8 jun 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het allemaal prima. Vorige week dus 2 dagen beroerd en misselijk, maar dat zal een virusje geweest zijn want ik heb nu nergens last meer van. Wel merk ik dat ik moet zorgen dat mijn maag gevuld blijft. Als ik honger krijg, krijg ik wel een weeïg en iets misselijk gevoel.
    Verder wat gevoelige en vollere borsten. Heb al een eerste BH weggegooid. Is te klein geworden en was toch al oud dus toe aan de vuilnisbak!! Soms wat steekjes/trekkerig/opgeblazen gevoel in mijn onderbuik en duidelijk wat sneller moe dan normaal. Als ik een trap oploop ben ik boven buiten adem!!!! Oja, en soms moet ik er 's nachts uit om te plassen. Ff afkloppen, maar het zou wel fijn zijn als het hierbij blijft qua "kwaaltjes" :)

Afgelopen week mijn teamleider verteld dat ik zwanger ben. Best spannend. Ik zit namelijk in een regeling vanwege reorganisatie en heb nu een keuze (ben wel gewoon aan het werk voor een project); Of per 1 juni weer de regeling in. Ik zou dan nog 10 maanden doorbetaald krijgen terwijl ik thuis zit om een nieuwe baan te vinden. Of per 1 juni neem ik een tijdelijk contract aan tot eind 2017 en blijf ik werken voor het project wat ik nu doe. Ik wil graag het tijdelijke contract aannemen, maar vond wel dat ze dan moesten weten dat ik zwanger ben.......Nou, ik werd alleen maar van harte gefeliciteerd en voor het tijdelijke contract is het geen enkel probleem. Super reactie dus van mijn teamleider.

@Citroen: Toen het in december raak was voelde ik van alles in de wachtweken. Toen had ik vanaf 3dpo echt zere borsten en voelde ik van alles in mijn buik. Deze keer was ik er eigenlijk van overtuigd dat het niet raak zou zijn, want ik voelde helemaal niets!!! Geen touw aan vast te knopen dus, elke keer anders. Maar ja, je maakt pas HCG aan na innesteling. Innesteling is gemiddeld op zo'n 7dpo, dus echt andere dingen voelen vanwege zwangerschap kan gewoon pas vanaf 10dpo ofzo. Daarvoor is het gewoon de progesteron waardoor je je anders kan voelen en dat maak je elke maand na de eisprong aan.

Dit weekend zijn er al meiden die op hun NOD zitten toch? Mijn duimen draaien voor jullie hoor. Heb er al spierpijn van hihi.

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ja roos maar ik heb pregnyl gezet hè ;) daar zit hcg in. Dus daar kan ik ook van alles door voelen terwijl het dan alleen maar door de injectie komt.

We wachten rustig af :)

Wat fijn roos dat je weer een tijdelijk contract krijgt en dat je werkgever zo fijn reageerde op je zwangerschap!

6. Roos79

Roos79 Actief lid

8 jun 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, das waar ook. Hmmm, dan lijkt het me nog lastiger om het van te voren aan te voelen omdat je niet weet of het door de Pregnyl komt of door je eigen aangemaakte HCG!!
    Idd maar gewoon rustig afwachten ja. En dat wachten duurt zooooooooooo lang dan............!!!!! Wanneer ga je testen?

7. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ My miracle: Wat fijn dat het toch goed is! Spannend 22 maart... Hopelijk blijft hij/zij lekker plakken :D
    Weet niet of ik zelf ook de lijst aan kan passen zonder al die kleuren meteen te verliezen, maar mijn NOD ligt op 12 maart. Heb altijd een LF gehad van 17 dagen, dus dat verwacht ik nu ook gewoon. Ga voor die tijd ook niet proberen te testen ;)
    Vervelend kleine kwaaltjes zo te lezen, hopelijk worden ze niet erger!

@ Citroen: Ik vind de wachtweken tot nu toe best wel snel gaan. Hoop dat het jou ook meevalt?!

@ Roos: Wat fijn dat ze je de keuze geven om in het ziekenhuis te blijven of niet! Ik dacht dat je gewoon altijd naar de verloskundige zou moeten (als er geen medische reden is om in het ziekenhuis te blijven).
    Hopelijk een zwangerschap met weinig kwaaltjes! Wel fijn dat ze op je werk zo positief reageerden. Hopelijk dus geen problemen daar :)

@ blondie: hopelijk betekenen de pijntjes en krampjes iets positiefs! Ik vind het ook heerlijk om nu gewoon lekker alles even 'los te laten' en geen ziekenhuis verplichtingen te hebben.

@ LW85: Jammer dat het niet gelukt is :( Ben je wel ongesteld geworden? Want als je gewoon ongesteld wordt, dan zou je toch zeggen dat je wel een eisprong hebt gehad, toch?

@ Allen op het wachtbankje: Blijft natuurlijk rete spannend allemaal...

@ Hier: Ik merk dat ik mezelf nog steeds iedere dag beter voel nu ik geen clomid meer gebruik. Wat een rommel is dat zeg! Zelfs mijn werkgever merkt dat ik nu anders ben :$ Ik lach echt veel meer, heb meer energie en kan ook weer grapjes maken. Vriendlief is helemaal gelukkig nu ik weer beter in mijn vel zit :D
    Verder merkt ik echt helemaal niks. Voel totaaaal niks... Hoop dat dat toch iets positiefs is ;) Merk wel dat het makkelijker is om er niet mee bezig te zijn als je niets voelt. Andere maanden had ik altijd krampjes, buikpijn, vermoeidheid etc. en bleef ik maar denken 'zou het?'. Nu denk ik eigenlijk meer niets dan wel.
    Heb wel weer meer hoop doordat we nu over zijn op een andere manier van eisprong opwekken...

8. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @duna ja clomid is echt rommel! Ik had er ook heel veel last van ondanks dat het voor mij niks deed. Ik vind de wachtweken ook snel gaan, eerste week ging het nog wel goed met de spanning maar nu wil ik eigenlijk niet dat het volgende week wordt, ben nl bang dat het niet is gelukt. Vorige keer had ik een LF van 11 dagen dus dat zou as donderdag zijn. Brrr
    Misschien is het nu positief dat je niks voelt!

@all vanochtend een test gedaan want ik was toch wel benieuwd wat de pregnyl doet. Eerst bleef het omowit maar na een paar minuten toch een heel licht streepje. Tenminste het was zichtbaar en ik heb voorheen testen gedaan voor het starten met primolut en daar was dan echt niks op te zien. Ik ben een soort van blij, omdat ik bang was dat het niet zou werken, ik heb nl in het verleden meer medisch onverklaarbare dingen gehad en ben zo bang dat dat nu weer zal zijn. Ik zit nu op 6dpo.

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Spannend allemaal meiden!

Hier opgeknapt. De prednisolon is op. Pijn in mijn oor is over... hij klapt steeds open en dicht maar niet zeer ernstig. Dus ik ben al blij.

Verder bijna de 16e! Moet zeggen dat ik het nu wel spannend ga vinden... zo benieuwd wat er uit gaat komen.

Ennnn ik ben 2x tante geworden de afgelopen dagen. Dit weekend lekker babyknuffelen!!!!!!!

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Even een ego berichtje ;)

Ik zit vandaag op 7 dpo... en vanmorgen toen ik naar het toilet ging had ik bij het afvegen heeeeel licht roze slijmverlies op mijn toiletpapier. (Sorry niet zo smakelijk)

De vorige keer toen ik in de mmm zat had ik ook een te korte lf fase van 8 dagen... dat kan je oplossen door extra pregnyl te spuiten... maar mijn arts wilde dit graag eerst afwachten.

Dus óf ik word ongesteld... óf het is een innesteling...

11. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @citroen wij lopen precies gelijk. Vervelend van je bloedverlies, maar het kan idd alle kanten nog op gaan. Ik ben altijd gewoon bam ongesteld daar gaat niks aan vooraf. Goed om te weten dat je de lf fase langer kan maken door extra pregnyl. Die van mij was vorige keer ook aan de korte kant. Succes in ieder geval duim voor je!

12. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ blondie: Fijn dat je test dan toch reageerde zoals je het eigenlijk zou verwachten op 6dpo na pregnyl... :) Is dat in ieder geval niet medisch onverklaarbaar :) Ik hoop dat je gewoon niet ongesteld wordt!

@ sjorsjette: nog heel eventjes geduld dan. Snap dat het spannend is! En gefeliciteerd met het worden van tante! Toevallig 2 familieleden bevallen of tante van een tweeling? Lekker geknuffeld dit weekend? :D

@ citroen: Ik hoop op een innesteling. Heb je al wat meer duidelijkheid daarover? Wel fijn dat er al gesproken is over het verlengen van je LF. Hopelijk is het niet nodig, maar als het wel zo is, dan weet je dat ze het snel aan zullen pakken :)

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Algemeen
    Blondie - 30 jaar - 1ste - PCOS - Menopur 150IE? - cyste 2cm -
    Citroen - 25 jaar - 2de - PCOS - 125IE Puregon - ei 1x 15mm 1x 13mm -
    Duna - 30 jaar - 1ste - onregelmatige cyclus- Gonal-F 50IE - ei 1x 11,5mm -
    Ghise - 34 jaar - 1ste - weinig hormonen - Menopur 37,5IE - 1 cyste 1 ei - afspraak GIS echo cd 6/7
    LW85 - 27 jaar - 2de - PCOS - met eigen cyclus proberen - eisprong cd19?
    MyMiracle - 28 jaar – 2de - PCOS - Menopur 75IE - ei 15mm - ZWANGER
    Roos - 36 jaar - 1ste - PCOS - Gonal f 75IE - 1 ei: 21mm ZWANGER
    Sjorsjette - 34 jaar - 2de - - Menopur + IUI - afspraak: uitslagen in maart

Pregnyl/spontane eisprong
    Blondie, 27-02 om 8.30u Pregnyl
    Citroen, 26-02 om 20.00u Pregnyl
    Duna, 22-02 om ? Pregnyl
    Lw85 spontane eisprong cd19(21-02)

NOD
    Blondie, 14-03
    Citroen, 13-03
    Duna, 12-03
    Lw85, 06-03

Zwanger
    Roos, hartje gezien❤️
    MyMiracle, 22-03 1ste echo

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi dames,

Citroen,
    Hoe is het nu, is het bij dat veegje gebleven?
    De Pregnyl maakt inderdaad dat je van alles voelt.
    Heel lastig!

Dit was pas mijn eerste ronde echt met Pregnyl, dus voor mij was het heel anders dan in de vorige mmm. Ik voelde veel dingen die ik nog steed voel. Zoals mijn darmen, krampen, volle gevoelige borsten, pijnlijke tepels, moe en wat humeurig:)

Roos,
    Fijn dat je manager zo reageerde! Lijkt me heel spannend en onzeker voelen om het zo vroeg al te moeten vertellen. Aan de ander kant schreeuw je het natuurlijk het lieft van de daken.

Duna,
    Aangepast!
    Rot spul is die Clomid he;)
    Fijn dat je je nu beter voelt, laten we hopen dat je niet meer aan de Clomid hoeft!

Blondie,
    Wat netjes dat je test al zo licht is. Bij mij bleef hij een aantal dagen heel licht om vervolgens praktisch Omo wit te worden en de dag daarna weer licht.

Sjors,
    Gefeliciteerd!
    Tante van een 2ling of?

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ben al ongesteld geworden :(
    Baal er zo van! Maar ja, vandaag even verdrietig zijn en overmorgen weer met frisse moed beginnen aan de prikjes.

Ik zit nog maar op 8 dpo vandaag... luteale fase is dus veeeel te kort. Maar eens even met mijn arts bespreken. Zal ze vanmiddag bellen als ik uit mijn werk kom.

16. Roos79

Roos79 Actief lid

8 jun 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Citroen: Gatver, balen zeg. Maar een LF van 8 dagen is zeker extreem kort. Dan heeft er nog maar amper een innesteling plaats kunnen vinden (ik heb zelf tot 2 keer een innestelingsbloeding op 9dpo gehad)
    Idd maar meteen bespreken met je arts. Was jij het nou zelf die zei dat je de LF kan verlengen door extra Pregnyl te spuiten? Ik dacht dat je de LF ook kan verlengen door progesteron te gebruiken. Heel veel succes in de volgende ronde.

17. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    @citroen neeee! Dat is balen zeg!! 8 dagen is idd erg kort, gelukkig kunnen ze daar wel wat aan doen. Sterkte met de volgende ronde

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Citroen,
    Wat balen zeg!!!
    Het is inderdaad wel heel kort, een LF van 8 dagen.
    Goed idee om het met je arts te bespreken.

Dikke knuffel!

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    #379 citroen, 7 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2016
    Roos, ja dat was ik inderdaad zelf die dat zei ;)
    Ik heb in het verleden al eerder last gehad van een te korte lf, maar de arts wilde eerst even aankijken of dat nog steeds zo was voordat ze mij daar extra medicatie voor gaf.
    Helaas dus nog steeds een korte lf dus in de volgende ronde wordt daar gelukkig iets mee gedaan.

Hoe is het met de andere dames?

20. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ my miracle: bedankt voor het aanpassen :)

@ citroen: stom, stommer, stomst :( Ongesteld worden is niets aan. Hopelijk gaan ze je LF nu wel weer gewoon verlengen met pregnyl!

@ hier: Het ging allemaal zo goed... zucht... vandaag is het 3x niks, ben zelf thuis gebleven van het werk omdat ik het niet trek. Gisteren bij het sporten te horen gekregen dat er weer iemand zwanger is. Had daar al het een en ander besproken omdat iedereen plotseling zwanger lijkt te worden en dan werd het ineens vanuit het niets verteld. Deze keer heeft ze het eerst tegen mij gezegd en ik weet nu dat ze het volgende week aan de rest gaat vertellen, maar om het schrikeffect voor mij weg te halen heeft ze het eerst tegen mij gezegd. Super lief natuurlijk en ik gun het haar ook echt enorm, ben oprecht blij voor haar. Maar kan er niets aan doen dat ik dan toch ook een beetje verdrietig word. Dus dat zei ik gisteren tegen mijn vriend toen ik thuis kwam. Het enige wat hij zei was: 'je zult nog wel vaker horen dat er mensen zwanger zijn' en daarna 'misschien ben jij ook wel zwanger nu'.
    Dingen waar ik dus echt totaal niets mee kan. Voelde me echt totaal onbegrepen en alleen, want meneer besloot ook om zonder iets te zeggen naar bed te gaan (terwijl wij nagenoeg altijd tegelijkertijd naar bed gaan). Net alsof ik niet verdrietig mag zijn of zo. Voel me echt heel alleen ineens in dit gevoel en weet niet wat ik er mee moet doen, dus plaats ik het hier maar.
    En ik weet ook echt wel dat ik niet altijd de meest handige opmerkingen maak en ik denk dat ik hem ook echt wel eens gekwetst heb met een opmerking. Ook denk ik dat hij met de 2e zin het ook weer een stukje recht probeerde te breien, maar ik weet even niet of ik nou degene ben die onredelijk is of dat hij het is... zucht...

Deel Deze Pagina