Hoi Roos, Welkom, tuurlijk mag je hier meepraten! Ik heb wel Pregnyl in de koelkast liggen, jij krijgt het waarschijnlijk niet omdat je ei vanzelf springt. Volgens mij proberen ze het sowieso zoveel mogelijk je lichaam zelf te laten regelen, mits het wel echt nodig is. Bij mij gebeurd er namelijk helemaal niks, dus ik denk als er eindelijk één groot genoeg is ik ook wel de pregnyl nodig zal hebben.
Welkom Roos! Blondie, Nog geen dominant eitje dus. Ik hoop dat 1 van de vele kleintjes een groeispeurt gaat maken. Duim voor je! Succes morgen! Ghise, Het prikken is in het begin ook best raar, maar het went al snel...aangezien je elke dag moet spuiten voor een bepaalde tijd. Ik deed De eerste 2 keer tot 3 tellen. Bij 3 dacht ik NU, maar ik durfde niet dus maar weer tot 3 tellen en dat een paar keer achterelkaar Succes morgen! Hoop dat je gelijk hebt wat de menstruatie betreft. Roos, Wat heftig dat je pas een mk hebt gehad! Heel verdrietig. Hoe voel je je? Ik kreeg wel Pregnyl, maar dat was niet persé nodig bleek uit de laatste ronde Succes morgen! All Het lijstje bevalt dus wel, dan houden we hem erin Zal hem meteen even aanpassen.
Blondie - 30 jaar - 1ste - PCOS - Menopur 150IE - afspraak: 15 januari FM Ghise - 34 jaar - 1ste - weinig hormonen - Menopur 50IE - afspraak: 15 januari, uitgangsecho + prikles(?). LW85 - jaar - 2de - PCOS - Menopur - afspraak: 26 januari, misschien LEO. Marlies - jaar - 2de - PCOS - Puregon - afspraak: MyMiracle - 28 jaar 2de - PCOS - Menopur - afspraak:19 januari eerste afspraak. Pinkgirl - 24 jaar - 1ste Onr. cyclus - Gonal f 50IE + IUI - afspraak: Roos - jaar - 1ste - PCOS - Gonal f - afspraak: 15 januari, FM
Welkom Roos. Wat naar dat je een miskraam hebt gekregen terwijl het al zoveel moeite had gekost om zwanger te worden. Hopelijk lukt het nu weer met gonal-F en dan een mooi babytje als eindresultaat. Dankjewel mymiracle. Het lijstje is echt fijn. Ik ben eindelijk terug uit het ziekenhuis. De echo was niet goed. Het baarmoederslijmvlies was te dik voor de dag van de cyclus. 8 mm. Nu moest ik ook bloedprikken. Daarmee willen ze zien of ik wel echt aan het begin van de cyclus zit. Links was er weer de cyste die er al vanaf het begin zit. 15 mm groot en dat veranderd ook eigenlijk niet. Die cyste is geen beletsel om te mogen starten dus als de bloeduitslagen goed zijn mag ik vanavond de eerste injectie zetten. Prikles stelde niets voor. Ik heb wat folders meegekregen en het adres van een YouTube filmpje en dat was het. Vanavond moet ik het allemaal zelf uitzoeken als ik het moet gaan doen. Ging dat bij jullie ook zo? Groetjes Ghise
O ja. Ik krijg wel een pregnyl injectie ook al heb ik een eisprong van mezelf. Ze willen het graag zoveel mogelijk sturen, omdat mijn eicelrijping niet gaat zoals zou moeten. Ik ben benieuwd of het gaat lukken en de follikel niet al springt voor de pregnyl. Ik moet bloedprikken vanaf een follikel van 14 mm in de hoop dat ze de eisprong op tijd zien aankomen
De bloeduitslag is bekend. Ik mag starten! Zo blij. 21 januari terug voor vervolgecho. Ik start met 37,5 IE. 50 kan helemaal niet met menopur. Dat had de arts verkeerd gezegd Groetjes Ghise
Ik ben ook net weer terug uit het ziekenhuis. OP CD10 had ik een follikeltje van 10mm. Deze was nu, CD13, slechts doorgegroeid tot 11,5mm. Beetje een teleurstelling omdat het zo weinig is, maar er gebeurt in ieder geval weer wel iets . Maandag, op CD16, weer terug. @Ghise: Bij mij stelde die prikinstructie ook niks voor. De eerste keer prikken was superspannend, maar ik voelde er echt helemaal niks van. Nu, een paar rondes verder heb ik er wat meer moeite mee. Zit nu toch af en toe wel op een gevoelig plekje. Misschien dat er toch wat onderhuids littekenweefsel gevormd wordt. Verdere bijwerkingen heb ik trouwens helemaal niet. Dus al met al valt het alles mee. @MyMiracle: Lichamelijk gezien viel de miskraam alles mee. Leek gewoon op een iets zwaardere menstruatie. Emotioneel gezien is het een stuk zwaarder. Eerst ben je helemaal hieper de pieper omdat je eindelijk een positieve test hebt.....op mijn verjaardag nog wel....en 2 weken later wordt je weer even een diepe afgrond ingegooid....."gelukkig nieuwjaar" kon ik dan ook ff niet hebben!!! Merk wel dat ik er nu iets makkelijker over kan praten, maar de huilbuien liggen ook nog steeds op de loer. Het scheelt voor mij dat ik meteen door mocht met ronde 4, wat afleiding.
Wat fijn ghise!! Ik had ook goed nieuws vanochtend, er was 1 ei te zien van 10,7 mm!! Yesss, eindelijk boven de tien. Nu doorgaan met de 150 en maandag weer terug.
Ghise, Jammer dat de echo niet echt groen licht gaf, gelukkig de bloedtest wel! Fijn dat je toch mag beginnen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel een beetje raar vind. Ik wil je niet ontmoedigen met mijn ervaring, maar wil hem wel met je delen. In mijn 1ste ronde Menopur had ik bij de eerste echo een mooi "eitje". Ik moest nog 1 dag Menopur spuiten en de volgende dag Pregnyl. Ik ha het idee dat ik helemaal geen eisprong had gehad, wat een week later ook bevestigd is. Het "eitje" was een cyste die er nog zat. Natuurlijk hoop ik voor jou, dat het heel ander verloopt. 1 verschil is dat je zegt dat de cyste er vanaf het begin al zit. Bij mij was het na een korte rust pauze, dus hij zat er niet lang. De 50IE liet mij even denken...maar ik dacht misschien is er in die ruim 4,5 jaar wel wat veranderd. Roos, Hopelijk groeit je eitje mooi door! Zo'n mk is inderdaad geestelijk heel zwaar. Laat de tranen maar lopen, als ze komen. Het duurt even om de mk te verwerken. Ik wilde ook niets liever dan meteen door, dus snap je gevoel daar in heel goed. Dikke knuffel! Blondie, Yes wat goed! Nu doorgroeien eitje! All, Onze afspraak komt steeds dichter bij en ik begin het steeds spannender te vinden, misschien ook door het lezen van jullie verhalen . Ik zal de lijst aanpassen!
Blondie - 30 jaar - 1ste - PCOS - Menopur 150IE - 1 ei: 10,7 - afspraak: 18 januari FM Ghise - 34 jaar - 1ste - weinig hormonen - Menopur 37,5IE - cyste: 15mm - afspraak: 21 januari FM LW85 - ?jaar - 2de - PCOS - Menopur - afspraak: 26 januari, misschien LEO. Marlies - ?jaar - 2de - PCOS - Puregon - afspraak: ? MyMiracle - 28 jaar 2de - PCOS - Menopur - afspraak: 19 januari eerste afspraak. Pinkgirl - 24 jaar - 1ste Onr. cyclus - Gonal f 50IE + IUI - afspraak: ? Roos - jaar - 1ste - PCOS - Gonal f - 1 ei: 11,5mm - afspraak: 18 januari FM
@Roos wat jammer dat je eitje maar weinig is gegroeid. Maar ik hoorde van mijn fertiliteitsarts dat ze meestal weinig groeien in het begin en daarna sneller gaan groeien. Dus op naar meer groei bij de volgende echo. @blondie. Yes. Eindelijk laat een eitje zich zien. Goed nieuws. En nu lekker doorgroeien. @mymiracle. Jouw verhaal van een cyste aanzien voor een eitje ken ik wel. Deze cyste zat er ook al tijdens mijn cyclusanalyse en werd toen aangezien voor een eitje. Dus er werd steeds gedacht dat de analyse bijna klaar was. Uiteindelijk een week later nog geen eisprong en toen bloed laten prikken waaruit bleek dat het helemaal geen eitje was. Uiteindelijk is die ronde wel aan de andere kant een eitje gesprongen alleen bij 15 mm al. Dat was wel nadat ik al 14 echos had gehad dus die cyclusanalyse was een lang proces. Inderdaad heel spannend voor je. Je afspraak komt nu. Heel dichtbij. De eerste injectie is gezet. Het prikken zelf ging heel goed. Alleen het voorbereiden wat minder. Ik spoot er per ongeluk wat uit toen ik de lucht eruit wilde spuiten. En na het prikken kwam er een druppel vloeistof weer uit. Hebben jullie ook weleens wat verspild en een druppel eruit? Groetjes Ghise
Ghise, Oh dus het is een herkenbaar verhaal. Fijn, want dan weet je waar je rekening mee kan houden. Over het spuiten: Als je een lucht uit de spuit wil halen, komt er wel vaker wat vloeistof uit dit is niet erg hoor. Die druppel die uit je huid kwam is ook niet zo erg. Het helpt vaak om de spuit even te laten zitten. Dus je spuit de vloeistof langzaam leeg, is de spuit leeg, dan tel je tot 10 en dan pas haal je de spuit eruit. Maar nogmaals wat verlies van vloeistof is niet zo erg! Je wordt steeds handiger in het klaar maken van de injecties
@ghise het maakt idd niet uit als er nog wat vloeistof uit komt na het prikken en ik heb het ook zo vaak gehad met de lucht eruit krijgen dat het eruit spoot. En in het begin liep ik ook echt te hannesen met klaar maken pfff, maar nu gaat het echt heel makkelijk. Ik moest ook met 112,5 drie poeders mengen op 1ml vloeistof en daar dan weer de helft van spuiten dat was ook lastig
@mymiracle Onze arts zei dat dit onze volgende stap zou zijn, omdat we ruim 2 jaar bezig waren. Ik zit nu op dag 17 en ik ben de afgelopen 2 weken een aantal keren voor echo's geweest. Vandaag weer een echo gehad en had 1 mooi eitje, dus vanavond rond 22.00 de pregnyl spuiten.. dit vind ik wel weer even spannend. Vorige maand was het eitje zelf goed gesprongen, dus had ik geen pregnyl gekregen. @roos Hoeveel ie spuit je met de gonal f? Heftig zeg, dat lijkt mij inderdaad emotioneel zo erg! Wel fijn dat je weer verder mag.. @ghise Hopelijk zijn de hormonen een uitkomst voor je, zodat het eitje wat meer tijd krijgt om te groeien. Ga je menopur of gonal f spuiten? En is dit een prikpen dat je weet? Ik prik gonal f, en dit zit in een prikpen, is wat makkelijker in gebruik! De eerste keer vond ik even spannend, maar na 3x ging het wel. Het is zo gebeurd.
Pinkgirl, Wat fijn dat er een mooi eitje zit! Hoe gaat het nu verder? Je zet vanavond de Pregnyl spuit en dan? Moet je dan morgen naar het ziekenhuis voor inseminatie? Is de zaad kwaliteit van je partner minder goed of hebben ze het idee dat het zaad misschien niet goed door jouw afscheiding heen kan? Ik probeer de keus voor IUI te snappen Menopur komt in een ampul met poeder en een ampul met vloeistof. Deze moet je zelf mixen door de vloeistof met een spuit bij de poeder te doen. De poeder lost dan op, dit mengsel zuig je weer op en injecteer je. Zo'n prikpen is veel handiger! Ik duim voor je!
Blondie - 30 jaar - 1ste - PCOS - Menopur 150IE - 1 ei: 10,7 - afspraak: 18 januari FM Ghise - 34 jaar - 1ste - weinig hormonen - Menopur 37,5IE - cyste: 15mm - afspraak: 21 januari FM LW85 - ?jaar - 2de - PCOS - Menopur - afspraak: 26 januari, misschien LEO. Marlies - ?jaar - 2de - PCOS - Puregon - afspraak: ? MyMiracle - 28 jaar 2de - PCOS - Menopur - afspraak: 19 januari eerste afspraak. Pinkgirl - 24 jaar - 1ste Onr. cyclus - Gonal f 50IE + IUI - 1 ei, Pregnyl 17-01 afspraak: ? Roos - jaar - 1ste - PCOS - Gonal f - 1 ei: 11,5mm - afspraak: 18 januari FM
@pinkgirl ik spuit menopur. En dat moet ik idd zelf mengen. Bij mijn dosering dan de helft spuiten en de helft voor de volgende dag in de koelkast bewaren. @ Blondie en mymiracle bedankt voor jullie tips over het spuiten. Het was erg geruststellend dat jullie ook weleens wat vloeistof morsen. @blondie en roos: Succes morgen. Mijn duimen draaien voor goed groeiende eitjes. Groetjes Ghise
Helaas niks meer te zien vandaag, ik moest mijn best doen om niet te gaan huilen..... Vandaag wordt ik gebeld door een gynaecoloog, mijn eigen was er weer eens niet, en dan hoor ik wat ze verder willen doen, of nog een keer ophogen, of afbreken en dan een ander middel. Super baaldag vandaag