@duna ik snap je heel goed! Ik heb vandaag ook een rotdag. Mijn collega is zwanger en die gaat maar door en door erover echt super irritant, en dat terwijl ze het weet van mij. Dus ik snap heel goed hoe je je voelt, iedereen lijkt wel in 1x zwanger terwijl wij vaak al jaren bezig zijn. Het voelt zo oneerlijk. En ja mijn man weet ook nooit wat hij moet zeggen, ik denk ook dat ze gewoon niet weten hoe wij ons voelen, hoeveel impact het allemaal heeft. En hoe onzeker wij ons voelen over ons lichaam wat ons zo in de steek laat. Maar lucht gerust je hart hier! Wij voelen ons allemaal wel eens zo en dan is het fijn dat je het hier kwijt kan.
Dat is ook echt vervelend... had dat ook precies hetzelfde met een collega, gelukkig is die kleine nu alweer 3 maanden en gaat het er niet meer continue over. Heb wel nog nagedacht over mn vriend. Vanavond sowieso even praten. Maar we hebben natuurlijk een ellendige 6 maanden gehad met de clomid, was echt totaal niet mezelf. Als het dan net een maandje goed gaat, dan is dat natuurlijk ook wel heel confronterend als ik alwéér verdrietig thuis kom...
Ja zeker over praten idd dat is heel belangrijk. Ik was met clomid ook totaal mezelf niet en hadden we vaak ruzie want ik zat om het minste en geringste tegen het plafond ook op mijn werk trouwens. En vandaag ook, zit ik me net te bedenken... Oeps... Een andere collega heeft het vandaag tegen mijn werkgeeftster gezegd dat het super irritant is dat het met klanten alleen maar over haar baby gaat, maar ik geloof dat ze niet zo goed wist wat ze ermee moet. Terwijl ik ook wordt afgestraft als ik het teveel over mijn honden heb, maar goed het zal wel...
Haai meiden! Oh ja zo herkenbaar allemaal. Het is ook niet niks waar we allemaal doorheen moeten... en in mijn omgeving is het nu inderdaad ook alsof iedereen opeens weer zwanger wordt, ik vind dat heel confronterend. Tussen mijn vriend en mij gaat het wel heel goed gelukkig. Hij is heel lief en probeert alles ook zo goed mogelijk te begrijpen hoe ik me voel. Maar toch zullen de mannen nooit weten hoe het voor ons voelt. Ik voel me soms schuldig tegenover hem omdat het probleem bij mij ligt, mijn lichaam faalt enen daardoor moeten we dit hele medische circus door. Maar het is echt belangrijk om goed te blijven praten over alles. Soms voel ik me verdrietig en wil ik bij hem zijn, maar soms heb ik ook even ruimte nodig voor mezelf. Dan zeg ik ook letterlijk tegen hem dat het niet aan hem ligt maar dat ik even wat ruimte nodig heb. Gelukkig gaat hij daar goed mee om. Ik heb ondertussen de puregon alweer in huis, morgen weer los. 17 maart eerste follikel meting weer. Hoe is het verder met iedereen? Wie zitten er nu allemaal nog op het wachtbankje?
@citroen ja ik zit hier nog steeds, ben echt onwijs zenuwachtig... Vorige keer werd ik op 11dpo ongesteld en dat is nu as donderdag! Ik denk zelf dat het deze keer nog niet gelukt is. Ik kom net thuis van werk en ik heb pijn in mijn onderbuik beetje steken geen krampen zoals ik ze vorige keer had een dag voor mijn menstruatie. Maar ja zegt allemaal niks het is toch iedere keer anders.
Nou ik weet het niet hier. Ik voel echt niet lekker maar kan niet precies zeggen wat ik voel. Mijn darmen zijn ook op hol geslagen door mijn zenuwen. Ik denk dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden.
Hai meiden, @Citroen Aaaah wat kak zeg dat je lf zo kort is/was.. fijn dat ze er nu wel iets mee gaan doen nu blijkt dat het nog/weer zo is. @Duna *Knuffel* voor jou! Balen dat je een offffday had. Die mogen er zijn en idd lekker hier spuien hoor! Hier is ipv iedereen zwanger, iedereen aan het bevallen. Ook niet altijd even makkelijk. @All betreft het baby knuffelen... zijn 2 familieleden bevallen... middels ook nummer 3. Dus mag komend weekend weer. Al met al is dat ook best confronterend. Zeker nu ze als ik of als vriendlief de babe vast heeft we gelijk de vraag krijgen.. willen jullie er niet nog een?? *zucht* Mijn ook is WEER aan het prutten grrrrrrr morgen naar de kno... vrees dat het toch een buisje gaat worden. Hebben jullie buisjes ervaring????????????????????? Spanning begint hier iets te komen... nog een weekje wachten en dan naar de gyn. Yeahhhhh *ik ben btw vandaag begonnen met Cambridge 800. wil graag nog een paar kilo kwijt. Hier iemand ooit Cambridge gedaan??? Sjorsje
Hoi allemaal, Hier even wat mindere dagen gehad. Had toch geen eisprong 2,5 week geleden. Had plots weer een positieve ovulatietest, echt KNALpositief dus dacht huh, zou ik zwanger zijn of late eisprong hebben. Maar geen van beiden. Temp blijft zoals gewoonlijk, heb 0 klachten en daarbij ook al wat weken bruinverlies met afvegen. Ik kon het allemaal best goed handelen maar nu is iedereen in omgeving zwanger van de tweede. Verder een vriendin van de eerste en mn vriend blijft maar doorgaan over een tweede kindje maar als ik voorstel om naar de gyn. te gaan wil hij wel weer wachten tot eind mei. Van de week droomde ik dat mijn schoonzusje zwanger was (zij is met de pil gestopt en wil vanaf de zomer ervoor gaan) en ik tegelijk met haar ook! Ik werd erg verdrietig wakker, ik wilde maar twee jaar tussen mijn kinderen maar mijn vriend langer. Toen hadden we een compromis maar nu lijkt de drie jaar misschien niet eens te lukken. Ik wil niet dat mijn zoontje de oudste is en dan ook nog met jaren verschil tussen het volgende broertje/zusje/neefje/nichtje. Ik wil dat ze van dezelfde dingen kunnen genieten en echt samen opgroeien. Vriend begrijpt me niet helemaal, hij vindt het prima om te wachten maar heeft het wel constant over een tweede kindje. Vandaag heb ik weer geen menstruatie en weer een ovulatietest positief maar nog steeds dezelfde temperatuur en nog steeds niet zwanger. Ik heb dus de gyn. gebeld en mag 18 maart komen!
@LW85 Ow meis dat is niet leuk!!!!! Is hij het wel eens met de afspraak van de 18e? Fijn dat je al zo rap kan zeg. 2 dagen na mij. Verder even ook een digi knuffel voor jou!
Hoi meiden, Duna, Wat lastig dat je, je niet begrepen voelt. Maar ook dat je het idee hebt dat jouw gevoel en je emoties er niet mogen zijn of dat ze niet belangrijk zijn. Het is heel fijn als je goed kan praten met je partner, maar dag is helaas niet altijd zo. Weet je Duna, je gevoel is altijd goed, want het is wat jij voelt. Voor een ander is dat soms moeilijk te begrijpen en te accepteren. Zeker als zij heel anders in de zelfde situatie staan. Je kijk op een situatie is vrijwel altijd verschillend en de emoties dus vaak ook. Misschien helpt het om bovenstaande te benoemen? Wij zijn er in ieder geval voor je!!!! Blondie, Vreselijk hé...die onzekerheid. Je voelt van alles, maar betekend het???? Ik hoop natuurlijk dat je hartstikke zwanger bent. Heel spannend voor hé de komende dagen. Duim voor je! Citroen, Je kan dus al weer beginnen met spuiten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ik herken je schuldgevoel tegenover je partner. Wat fijn dat jullie goed kunnen praten. Ik zal de lijst binnenkort aanpassen. Sjors, De 3de al geboren....jeetje wat een babydrukte in je omgeving. Die vraag....ik snap niet dat mensen daar niet een keertje mee op houden. Maar goed, dat heb immer wel meer dingen. Spannend hé, jullie gaan bijna naar de gyn!! Sterkte met je oor! Sorry geen ervaring met buisjes en zelf geen ervaring met cambridge. Lw85, Kan me goed voorstellen dat je flink baalt van je lichaam en dat er een flinke teleurstelling is. Ik had een soort zelfde "probleem" met mijn man betreffende een 2de. Lastig hé als je niet echt op 1 lijn zit. Het gevoel dag je niet begrepen wordt is heel naar. Zwangeren in de omgeving, maken het emotioneel nog moeilijker. Dikke knuffels voor jullie allemaal!!!
@Sjorsjette: hij is er niet tegen, uiteindelijk ben ik degene die er regelmatig heen gaat en hij vindt het allemaal goed. Alleen we zouden pas in mei gaan als mijn zoontje twee is, omdat ik een eigen cyclus had, alleen die is nu weer overhoop. Mn vriend ziet op tegen de stress enz die de ziekenhuisbezoeken weer met zich mee zullen brengen en daar geef k hem geen ongelijk in. Aan de andere kant geeft het mij momenteel toch wel stress als we afwachten. Helemaal nu die cyclus weer weg is. Momenteel is mijn zoontje echt een monster en dat schrikt mijn vriend dan weer af, ik geef hem er geen ongelijk in maar de knoop moest voor mij echt doorgehakt worden. Hij lijkt er begrip voor te hebben maar echt begrijpen zal een man het nooit doen denk ik..
Lw85. Fijn dat de stap dan nu toch is gezet. Ik zelf word ook helemaal gek van afwachten... Mooi dat je zo snel terecht kan
@ Citroen: ik zit op het wachtbankje, nog t/m zondag, maar denk dat ik het niet kan laten om zaterdag te testen als ik nog niet ongesteld ben dan. @ blondie: Zenuwslopend is het hè?! Hoop dat het toch echt raak is @ sjorsjette: Dat iedereen aan het bevallen is, is ook niet leuk... tenminste... kan heel confronterend zijn. Snap ook niet waarom mensen altijd die vragen moeten stellen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om je midden in het prive leven van iemand anders te storten. Wat vervelend van je oor. Ik heb geen ervaring met buisjes, maar hoop dat ze je kunnen helpen zodat je er geen last meer van hebt! Ook Cambridge ken ik niet. Wat is het voor iets? @ LW85: Wat lastig allemaal zeg. Ook enorm vervelend dat jij en je vriend niet op 1 lijn zitten over wanneer precies te starten voor een 2e. Wel fijn dat je zo snel terecht kunt en meer informatie kunt krijgen Ik zou ook stress krijgen als ik jouw situatie zat en mijn cyclus zou zo overhoop liggen. Denk dat mannen echt totaal anders in het proces staan dan vrouwen. Hopelijk komen jullie nog op 1 lijn te staan. @ Allen: Dank voor het begrip en voor de herkenbare antwoorden. Gelukkig gaat het nu weer beter. Hebben het uitgepraat. Hij had niet gezien dat ik verdrietig was (weet niet hoe dat hij dat kon missen, maar goed... ga er maar even vanuit dat hij de waarheid vertelt) en daarom reageerde hij zo lomp. Vervolgens vond hij mijn reactie overdreven waardoor hij dus ook boos werd en zonder iets te zeggen naar bed ging. Allemaal een beetje wazig wat mij betreft, maar we hebben nu afgesproken dat ik het uitleg als ik boos wordt en hij ook en dat hij nooit meer zonder iets te zeggen naar bed gaat. Nu alles weer goed. Uiteindelijk een wazige miscommunicatie en waarschijnlijk gewoon allebei veel verdriet omdat het niet lukt. Hij zei letterlijk: 'ik wil niet altijd weten als iemand zwanger is, want dat is niet leuk om te horen'. Dus ja... kan het hem niet kwalijk nemen
@Hier: Het wachten is voorbij... weer ongesteld geworden En ik baal echt enorm!! Vraag me wel af of mijn LF nu korter is geworden door het spuiten...
17 dagen met clomid. 15 dagen met spuiten...Dus geen groot verschil... Zou wel fijn zijn als het iets korter wordt want 17 dagen wachten is echt heel erg lang (vind ik)
Duna, balen meid!!! Gaan we helaas samen weer een nieuwe ronde in. Een lf van 15 dagen is volgens mij goed hoor 👍
@Duna Ik had met spuiten altijd stipt een lf van 15 dagen. en van wat ik weet van bij ons in het zh... rekenen zij ook 15 dagen.
Ik ben ook heel tevreden met een LF van 15 dagen hoor Was alleen heel verbaasd omdat ik echt altijd héél stipt was met de clomid. Altijd rond dag 16 een eisprong en dan een LF van 17 dagen. Kon er de klok op het uur daarop gelijk zetten. Ook altijd standaard om 13u ongesteld. Heel apart. En nu dus in de ochtend en 2 dagen eerder. Ga er vanuit dat het door het spuiten komt, ben nu ook meer ongesteld dan ooit in mijn leven. Hoop maar dat dat toch iets positiefs is. Dit weekend gewoon maar opnieuw beginnen met spuiten en op 21-3 terug voor een FM.