Start oi (ovulatie inductie) doormiddel van injecties begin 2016.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MyMiracle, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Oke ja ik was ook gestart met puregon maar toen helaas maar 1cyclus met groeiend eitje en daarna niet meer en toen kon ik overstappen op Fostimon! Daar gebeurde toendertijd ook weinig mee en heb toen en pauze gehad van mei tot en met januari! En nu weer gestart met fostimon en gelijk bij eerste verhoging wel een groeiend eitje! 😀 Ook pregnyl gespoten!
    Waar krijg je de utrogestan voor als ik vragen mag? 😊

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Fijn dat je op dit middel wel goed reageert. Het is ook zo'n gedoe om het juiste middel en de juiste dosering te vinden.

Utrogestan krijg ik om mijn lf te verlengen. Tussen mijn eisprong en menstruatie zitten maar 8 dagen... dat is te kort, moet eigenlijk minimaal 10 dagen zijn. Als die fase te kort is dan is het mogelijk dat een bevrucht eitje niet genoeg tijd krijgt om in te nestelen.
    De utrogestan moet zorgen voor een langere lf.

3. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Oke vandaar!! Wat bijzonder wat je van je lichaam leert he? Pff... Ik had bij mij (enige) pregnyl poging precies 14 dagen toen werd ik weer ongesteld! Ben nu erg benieuwd war het gaat doen!
    Heb je last gehad van bijwerkingen van de puregon? Succes morgen!!

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Nee niet echt last van bijwerkingen. Af en toe wat moe en ik voel me wat sneller verdrietig... misschien door de puregon maar misschien ook wel door de spanning van het hele traject.

Andere dames last van bijwerkingen?

Duna hoe was jou fm meid?

En hoe is het met jou Lw85? Al opgeknapt en een nieuwe afspraak gemaakt?

5. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hoi, hier gaat het niet zo goed, ik dacht dat ik blij zou zijn als ik zwanger zou zijn maar ik vind het verschrikkelijk, ben zo ongelofelijk onzeker wordt er helemaal gek van. En het helpt niet echt mee dat ik vandaag weer wat bloedverlies heb, net was het rood, een paar stipjes op mijn inlegkruisje en bij het afvegen. Ik ben bang dat dit nu echt het begin van het einde is.

6. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @blondie;
    Jeetje wat een verhaal! Heb je op korte termijn nog een controle afspraak? En als je je evht zo onzeker voelt kan het geen kwaad al zou je morgen even bellen?? Heel veel sterkte! Kan je helaas geen tips geven omdat ik er geen ervaring mee heb! 😮

7. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Nee pas volgende week woensdag, maar als het doorzet dan ga ik wel bellen. Het is afwachten, het is zoals het is ik kan er toch niks aan veranderen zal ermee moeten dealen. Ik heb al lekker een potje zitten janken.

8. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    AH gosh ik kan me je onzekerheid wel indenken en kan me goed voorstellen dat een potje huilen dan wel wat helpt voor even!! Maar inderdaad als her echt doorzet dan is bellen wel goed om te doen! Hoop dat het niets ernstigs is!! Heel veel sterkte! *knuf*

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hey meiden,

Ik lees morgen even alles terug!

@Blondie: probeer positief te blijven! Laat het desnoods controleren voor je eigen zekerheid, succes meid!

Hier nieuwe afspraak op 01-04 (geen grap) midden in mn cyclus dus, ben benieuwd naar wat de echo dan laat zien.
    Vandaag voor het eerst koortsvrij na 6 dagen koorts, waarvan 4 dagen lang rond de 40 graden. Was echt niks waard. Nu nog erg zere keel, veel hoofdpijn en heel snel moe en duizelig, heb het aardig te pakken gehad. Ben nog wel thuis en probeer een beetje vanuit huis te werken.

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ah lieve blondie wat naar dat je zo onzeker bent. En dan ook nog dat bloedverlies.
    Ik denk dat je best je arts kunt bellen en dit kunt voorleggen... eerlijk vertellen hoe je je voelt en dat je de situatie even niet aan kunt.
    Ze kunnen dan bloedprikken om te kijken hoe hoog je zit met hcg. Daar kunnen ze een hoop aan aflezen... en desnoods de volgende dag weer om te kijken of het stijgt.
    Dan is er een einde aan de onzekerheid en weet je waar je aan toe bent.

Ik duim voor je dat het niks negatiefs betekent meid, en een hele dikke knuffel voor jou!

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Lw85. Ik zie net je onderschrift. Jou zoontje en mijn dochtertje zijn bijna even oud :)

12. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Roos: wat lijkt me dat leuk om te doen, het aan mensen die dicht bij je staan vertellen! :D Ook erg leuk dat ze zo blij voor jullie zijn!
    Wel apart dat je Bh's nu al niet meer paste :$ Wist niet dat dat zo snel ging.

@ Citroen: Hopelijk groeien die 2 grotere eitjes wel mooi door, maar die van 11 niet. Nog even spannend dus!
    Voor wat betreft bijwerkingen. Nauwelijks iets. Vorige maand een week lang hoofdpijn. Deze maand een stuk of 10/15 puisten. Maar verder helemaal niks.

@ Blondie: Neeeeee.. ik hoop echt dat het niet doorzet. Het gebeurt toch ook wel eens vaker dat iemand beetjes blijft bloeden? Ik zou er in ieder geval ook onzeker en heel verdrietig van worden. Maar ik zou denk ik ook gewoon voor de zekerheid het ziekenhuis bellen.
    Ik duim even wat extra hard voor je dat het goed mag blijven gaan!

@ LW85: fijn dat je je een heel klein beetje beter voelt. Dan heb je het wel heel heftig te pakken gehad zeg :( Nu op naar 1 april!

@ Hier: De FM was goed. Een eitje van 14,5 mm en aan de andere kant een kleiner eitje wat ze niet heeft gemeten. Moet nu nog 2 dagen doorspuiten en dan woensdag weer terug.
    Voor wat betreft de zaadjes van vriendlief... Ze vinden het erg wisselend en daarom gaan we door op IUI. Doen ze eigenlijk liever niet omdat ik te snel door het traject loop (heb maar 6 maanden clomid gehad ipv een jaar ivm bijwerkingen en nu in de 2e maand spuiten al over op IUI), maar het leek ze de beste oplossing omdat het onze kansen gaat vergroten. Dus deze week al IUI :$ Woensdag even verder over praten en plannen en zo. Vind het spannend!

13. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Nu nog niks verloren geen kramp ook krijg alleen geen hap door me keel. Misschien gister te druk geweest. Heb een uur gelopen met mijn honden en daarna het hele huis gestofzuigd en ook nog gedweild misschien was dat niet zo'n goed idee. Krijg sowieso last van buikpijn als ik druk ben nu. Fingers crossed!!!

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Blondie,
    Meis toch wat een onzekerheid!
    Ik duim dat het goed blijft gaan!

La85,
    Joh je had het flink te pakken zeg! Fijn dat het nu langzaam beter gaat.
    1 april dus de eerste afspraak. Spannend!

Duna,
    Je gaat wel snel het traject door, maar ja. Het is wel fijn om echt goed kans te hebben om zwanger te worden. Deze week dus waarschijnlijk de eerste IUI. Hoop dat je eitje mooi door groeit!

Citroen,
    Moet jij vandaag niet voor een Fm om te kijken wat die kleintjes van 11mm doen?

Sjors,
    Hoe is het met jou?

AnnevdH,
    Welkom!
    Ben even kwijt wat ik nou op jou wilde reageren:)

All
    Zal de lijst zo aanpassen. Jullie mogen dat zelf ook doen.
    Vandaag de eerste echo gehad. Mooi kloppend hartje gezien. Wel ook een bloedstolsel in mijn baarmoeder van ongeveer 1,5cm doorsnee. De arts maakt zich er niet zo druk over, omdat innig geen bloedverlies heb gehad. Wel gaf ze aan dat dit nog kan komen en dat met heel veel pech, de vruchten enz. Dan ook mee naar buiten komt.
    Ik krijg in het ziekenhuis geen echo meer, dus ga morgen contact opnemen met een verloskundige praktijk voor het eerste consult.

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Duna, juist fijn dat je niet jaren lang aanmoddert voordat je er achter komt wat je nodig hebt toch ;) spannend hoor deze week iui! Duim voor je!

Blondie. Misschien wat te druk geweest gister inderdaad. Positief dat je vandaag nog geen bloed hebt verloren.

Mymiracle. Fijn een kloppend hartje! Wel vervelend van dat stolsel, laten we hopen dat dat niet voor problemen gaat zorgen

Hier vandaag inderdaad weer een echo gehad omdat ik gister 2 eitjes had en nog een aantal kleintjes die eigenlijk niet mee mochten groeien.

Het eitje dat gister 17.3 was is nu ruim 19 mm.
    Het eitje dat gister 15.8 was is nu 16/17 mm.
    En 1 van de eitjes die gister 11 mm was is nu 15.

Dus 3 eitjes! We mogen deze ronde wel gewoon doorgaan.
    Er is wel kans op een drieling, maar dat is maar 5% dus een kleine kans... daarom hebben we besloten door te gaan.

Ik mag vanavond al pregnyl zetten.

Maar nu vraag ik me wel af of die eitjes van 15 en 16/17 mm niet te klein zijn? Springen die wel mee?
    De echo was half 12... zijn de eitjes sinds vanmorgen dan ook nog door gegaan met groeien?

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Citroen,
    Ik hoop het ook. Eerlijk gezegd maak ik me er niet zo druk om.

De Pregnyl zorgt dat de eitjes een laatste groeispurt krijgen, dus dat komt wel goed!
    De kans op een meerling is groter......maar of dat nou een bezwaar is? Voor obs niet iig.

17. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @citroen;
    Wat een goed nieuws!! En vanaf 16 kan een eitje al springen dus in dat opzicht en dan ook nog pregnyl is het wel voldoende om te springen! Kans op meerling wordt groter maar kans op überhaupt zwangerschap is daardoor ook wel hoger dan als je 1 eitje had gehad!! Succes met klussen!!! 😜😉

18. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ blondie: Ik hoop dat dat het 'probleem' was, dat je gewoon te druk bent geweest. Misschien toch maar gewoon even wat rustiger aan doen dan voor de zekerheid!

@ mymiracle: Fijn dat jullie een mooi kloppend hartje hebben mogen horen! :D Hopelijk brengt het stolsel geen problemen, maar fijn dat jij je er niet zo druk over maakt in ieder geval :)

@ citroen: Spannend! 3 eitjes :D Wij kregen echt een klusverbod toen wij dat hadden, maar dat was ook omdat het mijn eerste eisprong ooit was en ze niet wisten hoe vruchtbaar ik was. Wel fijn dat jullie nu geen verloren ronde hebben!
    Lijkt mij dat de eitjes nog wel even wat verder groeien en dus die van 15 ook nog wel ietsje groter gaat worden :) Succes in ieder geval :D

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Citroen: wat een geluk dt jullie mogen klussen! Ik had met puregon ook drie eitjes, ongeveer zelfde afmetingen. Kreeg toen geen pregnyl en een klusverbod. De gyn. zei ons toen dat die van 19 en die van 17 zouden gaan springen.
    Overigens hebben wij die ronde wel geklust, ik tempte en kon dus zien dat ik een eisprong had gehad zonder pregnyl. Die ronde ben ik zwanger geworden van mijn zoontje :)
    Hopelijk voor jullie net zoveel geluk!

@all: Hier nog 1 ronde temperaturen en ovulatietesten. Gister positieve ovulatietest, maar zal wel weer vals zijn.. Maargoed, deze ronde natuurlijk nog in de eigen cyclus dus beter nog 1x checken en volgende week vrijdag naar de gyn.

20. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Lw85 . Oh dat klinkt positief! Wel raar dat jullie een verbod kregen te klussen en geen pregnyl terwijl ze zeiden dat er 2 zouden springen. 2 eitjes is toch geen reden om de poging af te breken?

Succes met de laatste "natuurlijke" ronde. Hopelijk lukt het deze ronde en blijft het mmm circus jullie nu bespaart.

@all... vraagje.
    Gister avond 20.00 uur pregnyl gezet. Gister avond laat gezellig gemaakt. Wanneer kunnen we nu dan nog meer het best "klussen"?
    Mijn eisprong is waarschijnlijk rond 8.00 uur morgenochtend.

Deel Deze Pagina