Start oi (ovulatie inductie) doormiddel van injecties begin 2016.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MyMiracle, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje27

Roosje27 Lid

16 nov 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat negatief was

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sjorsjette balen van de negatieve test! Op naar de volgende ronde!

@Citroen: ik had tijdens mijn zwangerschap heeeeeele erge krampen en steken (tot zweten en bijna flauwvallen aan toe). Dit was wel pas ver na nod, zo rond de 5-8 weken zwanger en daarna was t ook zomaar weer weg. Nooit een verklaring voor gehad.

Mijn afspraak vanmorgen was prettig. Er zijn in de tussentijd in het ziekenhuis was dingen veranderd. Alle patiënten gebruiken nu goal-F en niemand meer puregon, omdat gonal-F beter te doseren is en ik met puregon hele hevige reactie had krijg ik dat dus ook. Wanneer na 6 eisprongen geen zwangerschap ontstaat gaan ze mn vriend zn zaadjes nakijken, maar voorlopig draait het dus om de eisprong opwekken.
    Ik heb vandaag bloed geprikt en woe 13-04 om 15.00uur de afspraak om uitslagen te bespreken en dan ga ik (misschien na kuurtje primolut) beginnen met de goal-F injecties.
    Vind het weer super spannend en stiekem erg jammer dat ik eerst bloed moest prikken want ik heb het idee dat daar verder niks vernieuwend uit gaat komen maargoed, het begin is er.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Lw85. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat jij er ook een goed gevoel bij hebt. Hopelijk reageer je goed op de gonal-f en komt het niet zover dat ze je vriend moeten testen;)
    Zo'n verschil per ziekenhuis... bij ons werd mijn vriend standaard onderzocht op hoe het zaad is.

Hier nog steeds alles goed op 8 dpo. Gelukkig want vorige maand werd ik 8 dpo ongesteld.... de utrogestan bolletjes werken dus goed :)

4. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Citroen: Wel super spannend zo tot aan je NOD. Fijn dat de bolletjes goed lijken te werken!

@ Anne: Wat goed! Hopelijk blijft je streepje donkerder worden :) Het is je gegund, zeker na 4 jaar :$
    Heb je al gebeld met het zh?

@ LW85: Klinkt wel goed dat je nu Gonal F mag gaan gebruiken en dat het beter te doseren is :) Wel jammer dat je niet meteen door mag...

@ Sjorsjette: jammer dat je test alsnog negatief was. Als je zo'n test doet, hoop je toch altijd nog een beetje... succes met de primolut in ieder geval en hopelijk nu snel ongesteld!

@ Roosje: vervelend dat ze nog niet overlegd hebben. Hopelijk toch snel meer duidelijkheid.

5. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @lw85; wel fijn dat je goed gesprek hebt gehad en dat je weer mag beginnen! Inderdaad jammer dat je eerst bloeduitslagen moet afwachten maar wie weet wat er nog uit komt! Aan andere kant die twee weken vallen uiteindelijk ook wel weer weg in de MMM periode 😊 Nu is het even geduld hebben en daarna volle bak aan de gang!!! En wat betreft je vriend... Bij ons werd ook gelijk mijn man getest toen we begonnen! Wat raar dat ziekenhuizen zulke verschillende manieren hebben! 🤔😀

@citroen;
    War fijn dat bolletjes lijken te werken!!! Positief!! En nu blijven wachten tot je NOD en of ke niet nog gekke momenten gat beleven!

@hier
    Vandaag m'n ouder la verteld en morgen m'n schoonouders ivm dat ze ook van heel de MMM weten en ook wisten van eisprong! Dus heb clearblue testjes gehaald en resultaat : zwanger 1-2weken! En die cadeau gegeven aan m'n ouders!! Nu word het langzaam toch echter hahaha geloof het nog steeds niet en blijf nuchter erin staan omdat het nog zo vroeg is!! Maar m'n moeder maakte sprongetjes en moest huilen 😂 4 jaar MMM is ook wel pittig voor m'n ouders geweest die zien ons hierin vechten natuurlijk!
    Ga maandag ziekenhuis pas bellen! Denk als ik zwanger ben en zwanger blijf ven ik dat maandag ook nog wel 😂 Hahaha

6. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Leuk anne!! :D

Meiden ik lees net dat de website van zwangerschapspagina gaat verniewen en dat de website zondag de hele dag offline is. Dus dan weten we dat even ☺
    Ik hoop dat ons topic wel blijft bestaan en dat we op de vernieuwde site maandag dan weer verder kunnen kletsen.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi dames,

Lw85,
    Fijn dat je een goede gesprek hebt gehad. Je hoort de overgang van Persoon naar Gonal-f wel meer, ook in mijn zh.
    Hopelijk kan je snel beginnen!

Anne,
    Gefeliciteerd! Leuk hé, het vertellen?!

Citroen,
    Wat spannend met die beetjes bloedverlies. Kan goed van een innesteling zijn.
    Nu cd 8? Spannend hoor! Ik duim voor je!

Sjors,
    Wat goed dat jullie nu echt begonnen zijn. Jammer dat je test negatief was. Ondanks dat je weet dat de kans zeer klein is, toch heb je hoop en is een negatieve test een teleurstelling.
    Heel veel succes! Hopelijk voor jou ook snel een wondertje in je buik.

All
    Ben de rest kwijt....
    Ik ben niet zoveel aanwezig, lees wel mee. Heb weinig energie om te reageren. Ben echt extreem moe. Afgelopen woensdag bij de huisarts geweest hiervoor. Ik moest bloed prikken en kan volgende week bellen voor de uitslag. Kijken of ik een tekort van bepaalde vitamine heb.
    Dinsdag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. Helaas krijg ik geen echo, waar ik heel erg van baal. Ik wil weten of alles nog goed is en wat dat bloedstolsol aan het doen is. We gaan ook aangeven dat we het erg jammer vinden. Ik heb juist voor deze praktijk gekozen, omdat ik heb gehoord dat ze niet moeilijk doen over extra echo's. De verloskundige praktijk die ik bij mijn dochter had was echt vreselijk. Zo weinig begrip voor mijn angst en behoefte aan bevestiging. Dit klinkt misschien net of elke week een echo wil, maar dat is niet zo hoor. Het gaat echt maar om 1 extra echo.....

Over de nieuwe website:
    Dit is een mmm clubs, onderwerp....dus deze zal komen te vervallen.
    Natuurlijk kunnen we een nieuw onderwerp aan maken in een ander onderdeel van het forum dan de clubs. Zou wel leuk zijn om samen verder te kunnen kletsen!

8. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Hoe gaan we elkaar terug vinden straks? Haha

@mymiracle;
    Wat jammer dat je geen echo krijgt! Heb verhaal van vorige keer beetje gemist merk ik! Maar denk dat je zelf al goed aangeeft wat je gaat doen door het wel aan te kaarten als jullie er zijn! Misschien dat het dan alsnog gedaan kan worden of ingepland kan worden? Kan me je bevestigingnswens goed indenken!!
    Balen van je vermoeidheid! Hoop dat er wat uit bloedonderzoek komt zodat ze gericht weten waar je bij geholpen kan worden!!

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Volgens mij blijven deze clubs wel bestaan... alleen de besloten clubs gaan weg.

Als je zwangerschapspagina opent en je gaat naar het forum, dan zie je naast forum een link naar clubs. Die clubs gaan volgens mij weg. Dat zijn clubs waar je echt lid van moet worden om mee te kunnen lezen en schrijven.
    Ons clubje is onderdeel van het forum.

Als ons topic straks weg is dan maak ik wel een nieuwe aan maandag ☺ met de naam : o.i. klets club
    Dan weet iedereen dat vast 😉

Ik zit ondertussen 9 dagen na de eisprong.
    Ik ga morgen stiekem een testje wagen om te kijken of er al iets te zien is 😁 heb geen geduld en ik heb niks te verliezen... want pregnyl is al uit mijn lichaam.
    Dus als ik negatief test dan wacht ik nog een paar dagen voor de volgende test.
    En als ie positief is kan ik voorzichtig blij zijn

10. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @citroen
    Had je al testje gedaan om te zien of pregnyl eruit is? Of had je geen pregnyl... Ben het even vergeten haha maar anders kan je op 10dpo nog positief testen en is het misschien pregnyl 😱 Ben benieuwd voor je!!!! Fingers crossed!

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ja anne ik heb 9 dagen na de pregnyl getest en was echt 100% negatief 😉 dus ik had geen positieve test meer hebben van de pregnyl ☺

12. Roosje27

Roosje27 Lid

16 nov 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vindt het zelf ook vervelend dat ze nog niet overlegd hebben dacht dan kan ik volgende week beginnen maar nee
    Ben nu al vier jaar bezig wordt het wachten een beetje zat allemaal

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ja ik snap je frustratie roosje! Het is juist dat wachten wat lastig is

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi dames,

Hoe is het hier?

Citroen al een test gedaan????
    over die clubs, je had gelijk.

Roos,
    Van dat wachten wordt je zo moedeloos hé?!
    Wat een teleurstelling dat ze nog niet overlegd hebben!
    Ik hoop dat je snel meer weet!

Sjors hoe is het?

Duna?

Lw85?

All,
    Gister de intake bij de verloskundige gehad.
    Was een fijn gesprek.
    Er was veel begrip (voor het echo verhaal), dus mocht ik vandaag terugkomen voor een echo. Kleintje doet het goed, lekker aan het bewegen.

Dames ik duim voor jullie!

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ah we zijn weer online ☺
    Ik zie gewoon weer de oude website...

Mymiracle wat fijn dat je een goede intake en echo hebt gehad!

Hier nog geen duidelijkheid.
    Zaterdag avond laat heb ik wederom een bloeding gehad... op 9 dpo. Het was precies hetzelfde als de bloeding op 3 dpo.
    10 dpo in de ochtend was het weer helemaal weg. Erg apart... ziekenhuis weer gebeld met de vraag of het een bijwerking kon zijn van de utrogestan. Dat was het niet volgens de assistente, ze had het weer over innesteling... maar dat lijkt mij sterk.

Gister, 12 dpo een spierwitte test... dus ik denk dat het niks meer gaat worden deze ronde... op naar de volgende 😔

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Het allemaal, we kunnen weer schrijven!

@Citroen: Hm wat raar van die bloedingen. En balen van je negatieve test, wanneer zou je normaal gesproken ongesteld worden?

@Roosje: Al iets gehoord?

@Mymiracle: Wat fijn die goede echo! Verloskundige vond ik zelf altijd fijner qua sfeer enz dan ziekenhuis, ben je blij dat je nu niet meer naar de gyn. hoeft?

@All:Ik ben alvast met primolut begonnen, had nog een doosje liggen die tot 2017 houdbaar was :D Dat betekend dat ik woensdag (13-04) als ik mijn afspraak heb op cd 3 zal zitten en dus hopelijk gelijk kan gaan spuiten (mits de uitslagen van het bloed gewoon in orde zijn). Ik kijk er echt naar uit (klinkt raar).

17. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Lw85. Heel logisch hoor.. je bent dat wachten nu wel zat, tijd voor actie! ;) fijn dat je al kon beginnen met primulot.

Normaal gesproken werd ik 8 dpo ongesteld ;) dat was dus vorige week Vrijdag. Maar dankzij de utrogestan bolletjes wordt mijn lf verlengt. Morgen is de laatste dag dat ik die bolletjes moet gebruiken deze ronde. Als ik met die bolletjes stop word ik binnen een paar dagen ongesteld.

18. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Anne: Wat leuk dat je het je ouders en schoonouders het al hebt verteld. Ze zullen ook echt wel super blij voor jullie zijn!
    Gaat het (nog) goed met betrekking tot kwaaltjes?

@ mymiracle: heb je al uitslagen van je bloedonderzoek? Fijn dat ze toch een echo hebben gedaan nadat je je verhaal had uitgelegd. Konden ze iets zeggen over het bloedstolsel?

@ Citroen: Die bloedingen blijven dan toch wel raar... maar het staat wel in de bijsluiter toch, dat het wel kan?
    bij mij zeiden ze ook dat hartkloppingen en benauwdheid niet bij de clomid konden horen terwijl het wel in de bijsluiter stond. Nu zeggen ze (omdat het nu duidelijk beter met me gaat) dat het wel kan. Dus óf ze wisten het niet óf ze wilden het me niet zeggen omdat ze me niet bang wilden maken of zo. Misschien is dat bij jou ook zo?
    in ieder geval hebben de bolletjes wel gedaan wat ze moesten doen, je LF verlengen.

@ LW85: hopelijk gaat het zoals je nu verwacht :)

@ hier: ik ben héél ongeduldig aan het afwachten. Vind het ontzettend spannend worden nu. Kan me niet herinneren dat ik het eerder zo spannend vond. Maar scheelt misschien ook wel dat ik de laatste 4 maanden gewoon totaal geen hoop heb gehad tot net een paar dagen voor NOD en nu vanaf de IUI al hoop... Nog 4 dagen...

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Spannend Duna! Wacht je echt tot je nod met testen??

Wat betreft de bloedingen ga ik echt uitleg vragen aan mijn arts de eerst volgende keer. Tot nu toe alleen besproken met de assistentes... dus misschien kan mijn arts er meer over vertellen

20. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ja, ik ga echt proberen te wachten... tot nu toe bijna iedere maand wel gelukt, maar komt omdat ik veel verdrietiger word van een witte test dan van ongesteld worden. Test ook liever in het weekend of op een vrije dag, zodat ik niet verdrietig meer ben als ik moet werken. Dus als ik zondag ochtend nog niet ongesteld ben, dan ga ik testen...

Ik zou het ook zeker nog even met de arts bespreken, die weten daar misschien toch iets meer van dan de assistentes....

Hmmm... ik las mijn bericht terug en bedacht me dat ik wel heel erg ingesteld ben op ongesteld worden/witte testen en verdrietig zijn en dat ik dat dus ook verwacht... misschien ook niet heel gek, maar viel me gewoon ineens op toen ik mijn bericht terug last nadat ik het geplaatst had ;)

Deel Deze Pagina