Start oi (ovulatie inductie) doormiddel van injecties begin 2016.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MyMiracle, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @lw85; fijn dat je weer kan beginnen!! Ik vond overgang van puregon naar fostimon ook echt heel anders! Had ineens twee ampullen en twee spuiten en moest dan zelf de ampullen met elkaar mixen en dan met injectienaald die inderdaad groter leek dan die van puregon, spuiten!! Haha het went wel!! ☺️

@citroen; lijstje ziet er goed uit!! Ik ben trouwens 8-12 uitgerekend als het goed is! En heb 25april nieuwe echo! ☺️

@roosje27; snap je spanning!! Hoop dat je tevreden bent met behandelmofelijkheden die je aangeboden gaat krijgen!! Heel veel succes alvast met gesprek morgen

@all;
    Vandaag gebeld met verloskundige en situatie uitgelegd! Ze geeft aan dat ik nog extra echo mag krijgen 25april en dan 2mei pas officiële intake! Maar omdat er nu nog niets kloppendd te zien was, vond ze niet dat ik tot eerste officiële echo hoefde te wachten!! Daar ben ik onwijs blij mee want het is me toch een partij spannend!! 😱 Verder heb ik onwijs last van vermoeidheid en met momenten misselijk en overgeven! Maar heb eigenlijk alleen last van de vermoeidheid! Opstaan, douchen en aankleden voelt al als een dagtaak en wil ik eigenlijk alweer slapen 😂 Werk lijdt er wel onder dus als het zo doorzet moet ik wel kijken wat de mogelijkheden zijn! 😮 Mijn baas weet het al wel! Heb ik gisteren verteld! ☺️

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Algemeen
    Blondie - 30 jaar - 1e kindje - PCOS - Menopur 150IE - ZWANGER!
    MyMiracle - 28 jaar – 2e kindje - PCOS - Menopur 75IE - ZWANGER!
    Roos - 36 jaar - 1e kindje - PCOS - Gonal f 75IE -ZWANGER!
    AnnevdH - 27jaar - 1e kindje - PCOS - fostimon 112,5IE - ZWANGER!
    Citroen - 25 jaar - 2e kindje - PCOS - 125IE Puregon - ronde 3
    Duna - 30 jaar - 1e kindje - onregelmatige cyclus- Gonal-F 50IE - ronde ?
    LW85 - 28 jaar - 2e kindje - PCOS - Gonal-F 37,5 ie. - ronde ?
    Sjorsjette - 34 jaar - 2e kindje - PCOS? - GonalF&Pregnyll + IUI - ronde ?
    Roosje27 - 27? Jaar - 1e kindje - ......

Afspraken
    Blondie -
    MyMiracle -
    Roos -
    AnnevdH - 25 april echo
    Citroen - 20 april follikelmeting
    Duna - 18 april follikelmeting
    LW85 - 20 april follikelmeting
    Sjorsjette -
    Roosje27 - 14 april uitslagen + behandelplan bespreken

Pregnyl/(spontane) eisprong
    Citroen - ...
    Duna - ...
    Sjorsjette -...
    LW85 - ...
    Roosje27 - ...

NOD
    Citroen - ....
    Duna - ...
    Sjorsjette -...
    LW85 - ...
    Roosje27 - ...

Zwanger
    Roos, uitgerekend: 16-10-16
    MyMiracle, uitgerekend: 08-11-16
    Blondie, uitgerekend: 21-11-16(gok ik??)
    AnnevdH - uitgerekend 8-12-16

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Roosje, spannend meid de uitslagen en het behandelplan! Laat je het ons weten morgen? :)

Anne. Fijn dat je 25 april een echo krijgt! Hopelijk krijg je snel wat meer energie ;)

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hele reactie voor iedereen geschreven, druk ik per ongeluk ergens op.....gggrrr.

Even in het kort dan

Anne,
    Fijn dat de eerste echo goed was, nu op naar een kloppend hartje.

Lw85,
    Yes je bent begonnen! Op naar een mooie ronde!

Roosje,
    Succes vandaag. Hopelijk krijgen jullie een behandelplan waar jullie je goed bij voelen.

Citroen,
    Duim voor je meis.

All
    Hier gaat het wel. Nog steeds extreem moe.
    De 21ste de termijn echo, hoop dat de kleine het nog goed doet.

Denk aan jullie en duim voor jullie!

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Algemeen
    Blondie - 30 jaar - 1e kindje - PCOS - Menopur 150IE - ZWANGER!
    MyMiracle - 28 jaar – 2e kindje - PCOS - Menopur 75IE - ZWANGER!
    Roos - 36 jaar - 1e kindje - PCOS - Gonal f 75IE -ZWANGER!
    AnnevdH - 27jaar - 1e kindje - PCOS - fostimon 112,5IE - ZWANGER!
    Citroen - 25 jaar - 2e kindje - PCOS - 125IE Puregon - ronde 3
    Duna - 30 jaar - 1e kindje - onregelmatige cyclus- Gonal-F 50IE - ronde ?
    LW85 - 28 jaar - 2e kindje - PCOS - Gonal-F 37,5 ie. - ronde ?
    Sjorsjette - 34 jaar - 2e kindje - PCOS? - GonalF&Pregnyll + IUI - ronde ?
    Roosje27 - 27? Jaar - 1e kindje - ......

Afspraken
    Blondie -
    MyMiracle - 21 april termijn echo
    Roos -
    AnnevdH - 25 april echo
    Citroen - 20 april follikelmeting
    Duna - 18 april follikelmeting
    LW85 - 20 april follikelmeting
    Sjorsjette -
    Roosje27 - 14 april uitslagen + behandelplan bespreken

Pregnyl/(spontane) eisprong
    Citroen - ...
    Duna - ...
    Sjorsjette -...
    LW85 - ...
    Roosje27 - ...

NOD
    Citroen - ....
    Duna - ...
    Sjorsjette -...
    LW85 - ...
    Roosje27 - ...

Zwanger
    Roos, uitgerekend: 16-10-16
    MyMiracle, uitgerekend: 08-11-16
    Blondie, uitgerekend: 21-11-16(gok ik??)
    AnnevdH - uitgerekend 8-12-16

6. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Roosje hoe is het gegaan vandaag?

Mymiracle. Spannend de termijn echo! Fijn dat je je kruimeltje dan weer kunt bewonderen :)

7. Roosje27

Roosje27 Lid

16 nov 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben me niet eens gebeld ben echt boos
    Morgen half negen maar eens bellen

Hoe is het met iedereen

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Och wat rot roosje! Snap dat je er boos om bent.
    Heb je ze al gebeld?

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oh Roosje,
    Dat is niet oke! Terecht dat je boos bent! Heb je ze inmiddels zelf gebeld?

10. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @sjorsjette, citroen en LW85: We zijn ongeveer op hetzelfde moment begonnen met spuiten. Spannend weer!

@LW85: hopelijk is het straks gewoon snel raak!

@Anne: goed dat je mee gaat doen met moeders voor moeders! Fijn dat je test ook knal positief was.
    Ook super fijn dat je verloskundige een extra echo voor je heeft geregeld :D

@ My miracle: succes met de termijnecho :)

@ Roosje: Ik snap dat je boos bent! Weet je al wat meer inmiddels?

@ Hier: Paar dagen afwezig geweest. Was allemaal erg zwaar... Hele medische traject begint me op te breken langzaamaan. Nou is dat nog wel te overzien uiteindelijk omdat je toch ook hele positieve weken hebt waarin de hoop weer opleeft en je dus toch weer door gaat. De hoop was net weer wat aan het oplopen en dus voelde ik me eigenlijk wel wat beter, krijgen we slecht nieuws in de familie.
    Mijn zus (met verstandelijke handicap) heeft in januari haar onderbeen op 2 plaatsen gebroken. Heeft een operatie gehad en daarna 12 weken gips. Dat was echt al de grootste ramp, want dat betekent dat ze volledig op mij en mijn moeder hangt. Nu bleek afgelopen woensdag dat het bot niet sterk genoeg is geworden om de pinnen en platen op hun plek te houden. Nu zit ze opnieuw in het gips en de arts weet nog niet wat hij er mee moet. Daarmee was het nu echt niet te doen. Ze hebben de hele gipskamer leeg moeten ruimen omdat mijn zus zo ontzettend tekeer ging in het ziekenhuis. Heeft ons 3 kwartier gekost om haar zover te krijgen dat ze er opnieuw gips om liet zetten. Vervolgens heeft ze de hele dag zitten huilen en schreeuwen. En omdat alles nu ook nog zo onzeker is, is het echt moeilijk om haar rustig te krijgen. Pfffff... wat een drama. Zit er echt helemaal doorheen. Ben ook een paar dagen thuis geweest van het werk, maar had niet echt het idee dat mijn werkgever het begreep toen ik het hem allemaal uitlegde aan de telefoon... dus zie er heel erg tegenop om maandag weer te (moeten) gaan werken.
    En nu zit ik een beetje met die IUI in mijn maag. Ik werk niet in de buurt van ziekenhuis dus als ik de IUI heb dan moet ik echt een halve dag vrij regelen. Maar ben nu natuurlijk al 2 dagen ziek thuis geweest. Ik verwacht de IUI aankomende vrijdag (als alles gewoon gaat zoals afgelopen maanden). Dat zou betekenen dat ik 2 vrijdagen achter elkaar mensen/patienten uit mijn agenda moet halen en dus al die mensen opnieuw af moet bellen. Dat kan ik echt niet maken. Ik hoop echt heel erg dat ze ook op zaterdag IUI doen en dat het voor mijn lijf onmogelijk is om op vrijdag de IUI te doen, dus dat mijn eitje iets langzamer groeit... zucht...
    Moest alleen even mijn ei kwijt.. snap het wel als jullie ook niet weten wat je er mee moet ;)

11. Roosje27

Roosje27 Lid

16 nov 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe morgen effe een berichtje
    Zit er helemaal door heen op dit moment

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Pff Duna wat heftig allemaal en wat jammer dat je werkgever en naar jou idee geen begrip voor heeft.
    Wat betreft je iui hoop ik voor je dat het zaterdag wordt, dan heb je weer een hele zorg minder. In mijn ziekenhuis doen ze iui wel in het weekend als dat moet.
    Misschien niet helemaal eerlijk maar als je nou wat minder eenheden spuit groeien je eitjes misschien iets langzamer en kun je het zelf een dagje uitstellen?

Roosje, oh nee meis je berichtje klinkt verdrietig. Als je er aan toe bent kun je hier altijd je verhaal kwijt.. dikke knuffel!!

13. Roosje27

Roosje27 Lid

16 nov 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ziekenhuis gebeld vrijdag
    Krijg ik te horen dat ze weer niet besproken hebben wat ze gaan doen
    Dit is al de 2 keer dat ze het flikken
    Heb gezegt dat ik donderdag de hele middag heb gewacht heb op telefoontje krijg ik te horen je had best je dingen kunnen doen.
    Nou als je in de winkel staat kun je niet makkelijk praten
    Nu aankomende donderdag gaan ze dus over patiënten bespreken hoop dat ik nu wel aan de beurt
    Kom
    Ben al vier jaar bezig en wordt gewoon aan het lijntje gehouden ben er zo klaar mee zat er echt effe doorheen

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Jakkes wat een rot streek van het ziekenhuis roosje. Ik was echt boos geworden denk en ik had geëist dat ik donderdag besproken zou worden. Ik snap dat je er even helemaal door heen zit dan.
    Dikke knuffel voor jou meid!

15. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Citroen: heb bedacht (nadat ik jouw berichtje las) dat ik natuurlijk gewoon kan vragen of het uit te stellen is :) Dus dat ga ik morgen even doen.
    Zou het geen nadelig effect hebben als ik nu zelf ga frutten met de eenheden?

@ Roosje: Wat is dat nou weer voor een slecht iets vanuit het ziekenhuis :$ Ik zou ook echt woedend zijn geworden. Kun je niet naar een ander ziekenhuis in de buurt? Soort van second opinion? Hopelijk toch snel duidelijkheid!

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Duna. Als je minder eenheden gaat spuiten kun je lijkt mij niet heel veel verkeerd doen... als je meer zou gaan spuiten valt er meer te verprutsen (overstimulatie).
    Ik heb ook wel eens iets meer gespoten als ik het gevoel had dat het anders wéér eindeloos lang zou duren. Net even 1 of 2 klikjes erbij, maar dat was dan wel na een lange periode en later in een ronde waardoor je weet hoe je lichaam ongeveer reageert op de puregon...
    Maar het beste is misschien wel om het gewoon eerlijk te overleggen haha, ik wil je niet in de problemen brengen.

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Roosje: Jeeeeeeeetje wat een assholes daar zeg. Kan je niet in een ander ziekenhuis terecht? En waarom gaan ze nu pas weer donderdag overleggen, zo gaat er echt steeds veel tijd overheen :(

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Pfff ik ben gewoon zenuwachtig voor de follikelmeting mogen! Probeer steeds mezelf eraan te herinneren dat het morgen pas cyclusdag 9 is en ik niks moet verwachten.
    Heb wel sinds gister kramp/buikpijn in gebied rond baarmoeder, maarja dat heb ik eigenlijk ook wel eens zomaar zonder gonal-f :p

Hebben jullie bijwerkingen (gehad) van Gonal-F? Ik ben echt een dag of 3 enorm emotioneel, huilen om babyfoto's van mijn zoontje of als hij weer eens iets extreem schattigs doet (zijn vader terug roepen voor nog een kus toen hij ging wrken bijvoorbeeld). Tegelijkertijd ook snel een beetje kattig als er iets verkeerd gaat. En heb puisten :/ heb ik nooit maar nu sinds de Gonal wel.

19. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @roosje; jeetje wat vervelend hoe ze ermee omgaan! Zou het er zeker niet bij laten inderdaad! Sterkte!!

@dun; heb je al gebeld voor wat je moet doen? Wel vervelend dat je gevoel hebt dat je baas zo doet!! Maakt het lastig want je zit gewoon in een zwaar proces waar je soms vaker baar ziekenhuis toe moet!! Wat coor soort werk doe je? ☺️

&lw85; snap je spanning!!! Maar inderdaad hou in je hoofd dat het pas dag9 is!! Weet biet hoe je er eerder op hebt gereageerd en hoe snel?! Niet om je te ontmoedigen maar ik ben bijv een late groeier pas na cd20 😱! Hahah bijwerkingen had ik zeker wel, ook stemmingswisselingen enz! Maar dat had ik vorig jaar niet en dit jaar reageer ik heel heftig en ook qua buikpijn voor eisprong inderdaad! wel met resultaat dat ik zwanger ben!!! Dus wie weet 😂 Blijf duimen voor jullie allemaal!!
    Natuurlijk ook voor mijzelf dat het goed blijft gaan! ☺️

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @anne: best vervelend he, die bijwerkingen. Maar voor t goede doel! Ik heb nog niet eerder gonal gespoten. Bij m'n eerste zwangerschap gebruikten ze nog puregon in t ziekenhuis. Daar reageerde ik veel te heftig op. Bij normale dosering echt hele hevige overstimulatie (ohss) en bij laagste dosering teveel eitjes (3 grote en wat kleine), vandaar dat ik zo'n lage dosering kreeg nu en zo vroeg al follikelmeting krijg.

Deel Deze Pagina