@rozabottel; Welkom! Jij hebt ook al een traject achter je zeg! En wat bijzonder dat je lichaam nu zo anders reageert tov vorige keer met fostimon! Nu dus ronde 3 met gonal f? Nieuwe kansen dus voor ronde 3! Veel succes!! @ cdokter spannend hoor zon start!! Zou je verwachtingen coor eerste bezoekje aan ziekenhuis volgende week niet te hoog inzetten en als er dan als wel wat te zien is. Is dat alleen maar onwijs prettig!! Maar komt vaak voor dat het pas na de 2e of 3e controle wat te zien is! Bij mij was het altijd oas rond de 20/30cyclusdagen dat we wat begon met groeien 🤔🙄 @anoniem; heb je wel getest voordat je bent begonnen? Ivm dat je menstruatie nu zo raar verkoopt? In ieder geval weer veel succes met deze ronde!! ☺️ @all; Hier wat minder actief maar lees wel mee! Heb gisteren termijnecho gehad en alles was goed! Erg beweeglijk dus wel onwijs leuk om te zien 😊
Gebruikte jullie ook ovulatietesten met menopur? Me vriend vroeg het gisteravond in bed of dat ook moest
Nouuu. Vanmorgen opgestaan met enorme buikpijn en paar druppeltjes bloedverlies. Test gedaan die was negatief. Werd misselijk enz opvliegers en buikkramp dus dacht nu is t echt ongesteld. Tampon in gedaan, verjaardag van m'n zoontje gehad, lekker Wat gedronken, veel geheten enz, geen bijwerkingen meer gehad. Net wilde ik naar bed gaan toen dacht ik oja ik was ongesteld. Wil ik mezelf verschonen, helemaal schoon! 😑😭 wat is t toch met mijn lijf! Ik wil gewoon echt ongesteld worden. Afspraak voor uitgangsecho morgenochtend is dus weer voor niks dus morgen weer afbellen. pfff
@rozabottel welkom! Wat een traject heb je al gehad zeg! Duim voor een mooi wondertje snel! @anoniempje gelukkig hoef je nu geen cyclus over te slaan! Ik heb deze week best wel druk gelukkig. Heb collecte die ik moet lopen, vriendin afgesproken en ga nog n dagje naar primark en werken en fysio haha dus best druk. @lw85 wat raar allemaal zeg! Snap dat je nu wel eens ongesteld wilt worden! @hier gisteren hebben mn vriend en ik een puppy uitgezocht! Ik kreeg een hondje voor mn verjaardag alvast ook al is mn verjaardag eind juni pas haha. Ik kan niet wachten om haar op te halen 2 juni ongeveer. Had dit nooit verwacht van hem haha
LW85: wat verschrikkelijk shit zeg! Hoe wordt je gek.. Wat zeggen ze er in het ziekenhuis van? Ik heb geen test gedaan. Weet zeker dat jij negatief is. Een dag wel veel bloed/bruinverlies gehad. Alleen niet echt helderrood. Zit nu op dag 4 van de menopur, donderdag afspraak bij de gynaecoloog. Vind het wel spannend. Leuk Miessy! Zorgt misschien ook wel weer lekker voor wat afleiding En welkom Rozabottel!
Cdokter: ik heb er nu 1 kuur menopur opzitten en heb toen ovulatietesten gebruikt. Dit op aanraden van de fertiliteit verpleegkundige nadat mijn waardes oestradiol heel hoog waren. Weet niet of dit standaard wordt aangeraden? Niet om te weten wanneer de eisprong is neem ik aan, als je Pregnyl zet.
@lw85; menstruatie doorgebroken?? Zo nee ga je ziekenhuis bellen vandaag?? Succes! @cdokter; ivm PCOS werden oculatietestrn afgeraden bij mij ivm verstoorde hormoonhuishouding konden de uitslagen niet kloppen namelijk!
Sorry.. Dit wordt mijn derde berichtje achter elkaar. Ben steeds te snel met verzenden en heb eigenlijk nog wel een andere vraag aan jullie.. Weten ze op het werk en vrienden/familie van jullie traject af? Ik ben werkloos geweest, na bezuinigen, maar heb inmiddels een nieuwe baan waar ik in juni kan starten. Ik vind het ontzettend lastig om te starten terwijl ik in dit traject zit. Het is voor mij geen optie om het traject tijdelijk te staken. De wens is zoveel groter dan wat dan ook. Maar hoe ga ik dit combineren? Zo lastig om ergens binnen te komen en meteen vrij te moten vragen voor ziekenhuis afspraken. Na een afspraak kan ik over het algemeen wel gewoon weer gaan werken, maar als het nieuws negatief is ben ik toch wel vaak emotioneler. Daarnaast vind ik het ook nogal wat om meteen te zeggen waarvoor je naar het ziekenhuis moet. Het zijn nog vreemde mensen waar je dan iets heel intiems mee deelt en daarnaast is een tijdelijk contract en een zwangerschapswens ook niet de beste combinatie. Ik ben dus benieuwd hoe jullie hiermee omgaan? Bij ons weet eigenlijk niemand, op mijn beste vriendin en teammanager en een paar collega's van mijn vorige werk na, af van ons traject. We wilden onze ouders niet opzadelen met extra zorgen om ons en ook voorkomen dat mensen niet alles meer durven te zeggen of ons anders behandelen. Je hoopt ook gewoon zo dat je op een gegeven moment gewoon goed nieuws kan brengen. Maar ja.. nu het zo lang duurt wordt het emotioneel ook steeds zwaarder en zou het misschien zo fijn zijn om dit met mensen te delen. Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan?
@Anoniem: Hier parttime werk en volg een studie maar dat is vooral eigen planning. Ik heb het geluk dat mn werk ook dicht bij het ziekenhuis is. Af en toe heeft het ziekenhuis avonds fertiliteitsspreekuur en in de weekenden kan je er ook terecht. Ik vind het wel moeilijker nu ik ook nog een zoontje heb die op tijd opgehaald moet worden of die tussen de middag slaapt zodat op onze thuisdag we ook niet de hele dag door kunnen. Over het algemeen kan ik na lang aandringen vaak wel een tijd krijgen die mij uitkomt. Daarbij heb ik een hele lieve gyn. die voor mij op haar werkdagen wel 5 minuten eerder wil beginnen of juist iets langer wil blijven zodat ik nog terecht kan. Bij mij weten enkele van mijn vriendinnen het, verder mijn zus en mijn schoonmoeder en schoonzusje. @all: Hier inmiddels echte doorgebroken sinds gisterochtend, en hoe! Pfff wat is pcos toch heerlijk zonder menstruaties gelukkig is d pijn gister na wat zware pijnmedicatie (die ik standaard in huis heb ivm chronische rugklachten die soms hevig zijn) wel redelijk weggebleven. Ik heb voor woensdag uitgangsecho staan, moest eigenlijk morgen maar dat kwam niet uit en dan was mijn eigen gyn er niet dus nu woensdag 11.30!
'Fijn' dat het is doorgebroken. Begint er weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Fijn om jouw ervaring te horen rondom werk/familie.
@anoniem we wilden het eerst voor iedereen geheim houden. We gingen op vakantie met mijn oom en tante en daar zal t opvallen dat ik geen medicatie meer had voor mn ms. Aan hun toen verteld. Zij hebben nooit kinderrn kunnen krijgen helaas en ook ivf gehad enzo. Dus wel fijn om er met hun erover te kunnen praten. Later werd het voor mij veel zwaarder emotioneel om het niet te kunnen delen met mensen die dichtbij me staan. He het n hele goeie vriendin verteld en later mijn moeder en mijn vader. Dit scheelt heel veel voor mij omdat ik er over kan praten. Ook als mijn vriend aan het varen is kan mijn moeder mee naar afspraken. Voor de rest weet niemand het. Soms ook moeilijk omdat ik altijd veel opmerkingen wanneer we eens een kindje krijgen ezovoorts. Ik weet dat mn schoonouders graag opa en oma willen worden en hij zei een keer dat ik op moest schieten. Kan het hem niet kwalijk nemen, maar dacht wel van je moest eens weten... was wel als grapje bedoeld natuurlijk
Menopur spuiten valt niet mee. Wordt er erg naar van Effe een vraagje Maakt het ook uit welke kant je spuit Doe 1 dag links en de andere dag rechts heb zo geleerd met puregon Hoe doen jullie dat? Verder alles goed met iedereen?
Bedankt voor t warme welkom @anoniem heeft je zkh geen avondspreekuur of weekend? Al met hun besproken hoe je dit kunt oplossen? Bij mij zijn ze heel erg meedenkend en begrijpen dat ik mijn baan wil behouden. Heb ik mn vorige zwangerschap moeten delen met mn zus ( zij was enkel dagen na mij uitgerekend) verteld ze dat ze weer zwanger is :, (... Heel leuk voor haar natuurlijk en ook gegund, maar nu bestaat de kans weer dat we samen zwanger zijn. Baal hier heel erg van. (Het is echt niet zo geweldig om alles te moeten delen en je 9 van de 10 keer op de 2e plaats komt) Reageerde dan ook heel koel naar dr omdat ik t heel lastig vond en mn tranen niet wilde laten zien, maar we willen deze keer niet dat iemand t weet van ons.
@miesy ik kets de opmerking wel eens terug met de vraag van ik vraag jou toch ook niet naar je seksleven? Dus met de vraag of ik kinderen wil vind ik prive en houd ik voor mijzelf. Dan zijn ze meestal even stil.
Hoi meiden, wat is het rustig hier! Vanmorgen heb ik mn uitgangsecho gehad (op cd 4). Alles zag er goed uit, menstruatie was dit keer wel echt doorgebroken en er zaten geen cystes dus ik mag een nieuwe ronde starten, de laatste voor onze vakantie op 6 juli! Heb het met mn eigen gyn. gehad over het bloedverlies vanaf 7 dpo, de negatieve testen die opliepen en erna weer afliepen en mn temperatuurcurve. Zij dacht zelf aan een beginnende zwangerschap die toch is afgebroken. Ze zei dat dat heel vaak gebeurd en dat dat de reden is dat je niet voor je nod moet testen maar begreep heel goed dat ik wilde weten of de pregnyl eruit was met zo n temperatuurkaartje. We hebben het ook gehad over de dosering Gonal-F. Er zijn twee opties, of beginnen met 50 eenheden, de kans is er dan op overstimulatie maar ook dat slechts 1 of twee eitjes snel groeien en de rest niet kan bijhouden. Met een lage dosering (25 eenheden) is de kans op snelle overstimulatie kleiner, maar dan heb je ook kans dat de hele "kudde" met eitjes langzaam mee doet en je uiteindelijk weer teveel eitjes hebt. Vorige ronde begin ik met 37,5 en op cd 17 was er toen nog niks, en cd 20 opeens overstimulatie. Toen week niet spuiten en opeens wel 1 follikel en dus pregnyl mogen zetten. Ze vroeg wat ik zou willen, ik heb geen idee. Op puregon reageerde ik extreem dus denk nu ook op de hoge dosering. Ze stelde voor met 25 te beginnen en dan langzaam aan de boost te geven, maar dat hangt dus af van de follikelmetingen. Woensdag 01-06 heb ik weer een follikelmeting!
Wat fijn lw85 dat je nu weet waar je aantoe bent.. daar bedoel ik mee dat je weer naar de volgende ronde kan. Ik zou het niet weten met die eenheden. Lastig! Ik hoop dat het een goeie ronde is dit keer! @hier alweer paar dagrn bruin verlies zeg maar.. iedere keer is dat paar dagen na pregnyl. Gyn zei dat t ook kan liggen aan de hormonen, maar ik weet t niet. . T lijkt alsof t al af breekt zeg maar