Ghise, Voor jou ook hartstikke goed nieuws! Waarschijnlijk 2 mooie eitjes die nog even de tijd krijgen om goed te rijpen, top! Succes morgen! Ik zal de lijst morgen aanpassen. All Even wat mopperen Ik voel me zo ellendig door die Provera.... Depressief, zeer kort lontje, opvliegerig, sterk wisselende stemming en MOE. Bleh heel naar gevoel. Ik herken het van de vorige mmm, toen had ik het ook in het begin. Moest het nog al eens slikken, omdat Clomid niet aansloeg of omdat ik cystes had. Nog even volhouden. Vandaag slik ik nummer 6 van de 10.
@mymiracle vervelend dat je je zo naar voelt. Ik heb het toen gehad dat ik clomid en metformine moest slikken. Ik voelde me zo beroerd, de laatste ronde clomid 100mg met metformine, heb ik zo vaak overgegeven, echt zo vervelend. Je wordt er niet vrolijk van op die manier. Nog even volhouden meis!
@mymiracle. Mopper maar gerust hier. Dan ben je het even kwijt. Wat vervelend dat je je zo voelt door de provera.
@Ghise: Succes weer vandaag. Zorg je ervoor dat je met net zo goed nieuws terugkomt als gister!!! @MyMiracle: Mopperen mag hoor. Het is ook allemaal niets niks wat al die hormonen met ons lijf doen. Ik kreeg Duphaston (tijdens de mislukte rondes met Clomid) en daar heb ik eigenlijk nagenoeg geen last van gehad. Ik denk toch dat mijn eisprong zaterdag einde van de dag pas is geweest. Zaterdagmiddag en avond namelijk constant een hele vervelende druk gevoeld rond mijn linker eierstok. Zondag was dit weer weg Voor mezelf zet ik mijn NOD daarom op 7 februari. Misschien dat ik de 5de al wel ga testen.....heb die avond namelijk een feestje en dan is het wel fijn om te weten of ik een drankje mag doen of niet!!!
Weer goed nieuws. Eitje van 19.5. Een reuzenei voor mijn doen. Ik heb de pregnyl gekregen dus nu huiswerk. Op naar de spannende wachtweken net als jij Roos en Blondie. Het andere ei is niet gegroeid en dat is volgens mij echt de cyste. Groetjes Ghise
@ghise wat een goed nieuws! Nu maar goed jullie huiswerk doen @roos ik zit met hetzelfde 'probleem' ik heb 6 februari een feest (carnaval) maar ik denk dat ik maar niet ga, want nuchter daar zijn is geen optie haha. Ik denk dat ik zelf 8 februari ga testen, ga jij testen met een vroege test?
@Ghise: Wat een geweldig nieuws joh. Veel plezier vanavond . De spannende wachtweken komen eraan.... @Blondie: Ik denk dat ik de testen van de kruidvat ga halen (2 voor 5 euro) Deze schijnen vrij gevoelig te zijn. Vorige ronde wel met een vroege test getest en die was toen 2 dagen voor NOD positief. Had toen 2 verjaardagen, kerst, oud&nieuw.....allemaal aan de alcoholvrij en cola gezeten. Heb toen gelukkig niet teveel vragen gehad waarom cola. Misschien dat ik de 5de ook wel gewoon aan de cola ga voor de zekerheid....kom ik met de auto, heb ik een mooie smoes hihi. Kan namelijk best zijn dat je negatief test voor NOD terwijl je toch wel zwanger bent......"dilemma's"
Ik drink al geen alcohol sinds de start van het traject. Dat staat ook in de leefadviezen die we hebben meegekregen. Verder sinds de start van de menopur een dieet dat bedoelt is om je hormonen stabiel te houden en te helpen bij vruchtbaarheidsproblemen. Geen idee of het echt werkt, maar ik voel me er veel gezonder door en ik val af. Voor mij dus geen dilemma's over alcohol of niet. Wel lastig als je dat dilemma wel hebt. Bij ons in de omgeving weet trouwens iedereen van ons traject. Ook de details. Dat vind ik makkelijker dan steeds een smoesje moeten bedenken voor als ik naar het ziekenhuis moet of anders reageer dan normaal. Ook al de mensen waarmee ik werk weten het. Ik ervaar dat ik veel begrip krijg. Ik wil ook 8 februari gaan testen als ik nog niet ongesteld ben. Groetjes Ghise
Mijn beste vriendinnen en ouders weten wel van het hele traject. Verder nog wel wat mensen die weten van de kinderwens, maar niet van het traject zelf. Qua werk heb het geluk dat ik regelmatig thuis werk en die thuiswerkdagen ook makkelijk kan switchen, dus voor de ziekenhuisbezoeken hoef ik mijn werk niet eens in te lichten. Zodra ik weet dat de eisprong eraan zit te komen drink ik geen alcohol meer. Tussen menstruatie en eisprong wel af en toe een glaasje, maar dat zijn er dan echt maar 2 of 3 bij een avondje stappen. Spannend....dat worden dus meerdere testen tussen 5 en 8 februari
Bij mij weten alleen drie collega's het en mijn beste vriendin, zij zit nl in hetzelfde schuitje. Voor de rest niemand. Ik heb tijdens mijn clomid periode gewoon alcohol gedronken het deed toch iedere keer niks en om al die maanden nou niks te drinken... Verder op verjaardagen enzo drink ik meestal toch niks omdat ik altijd moet rijden dus dat valt niet op. Alleen op mijn werk met feestjes houden ze me zo in de gaten pff. De laatste keer ook dronk ik niks omdat ik me niet lekker voelde door de clomid en metformine kwam mijn werkgeefster gelijk naar me toe. Zit je aan een sapje?? Moet ik daar wat van denken?? Op mijn werk hebben ze zelfs een lijstje met wie er eerste zwanger zal zijn. Daar klopt nu niks meer van omdat ik op nr 1 stond en er is er nu 1 die ongepland zwanger is en nog 1 die altijd riep ik weet nog niet of ik een tweede wil. Maar goed carnaval en nuchter wordt het sowieso niet, en mijn hond wordt geholpen as maandag dus ik heb wel een smoes om thuis te blijven in ieder geval.
Gezellig druk hier! Ghise, wat goed! Veel klusplezier En dan kan ook jij op het 2 weken wachtenbankje plaatsnemen. All, Ben blij dat het allemaal zo goed gaat bij iedereen! Lief jullie reacties. Ik kijk echt naar de bloeding uit. Gek he, normaal wil je dat juist niet. Nog even volhouden maar. Over alcohol, sigaretten enz. hoef ik me gelukkig niet druk te maken. Heb nooit iets van due dingen gedaan. Zal dus niemand opvallen als ik nee zeg. Ik denk dat ze eerder van hun stoel vallen, als ik ja zeg. Hier weten mijn broer, zus, tante en een vriendin het.
Inderdaad gezellig druk hier. Even een baalmomentje. Bij de nabespreking van mijn echo vandaag, vonden ze mijn baarmoederslijmvlies toch wat rommelig (12,8 mm en gisteren 14 mm). Het zou mogelijk een poliep kunnen zijn. Als deze ronde niet lukt, moet ik een gis echo. Toch nog wat slecht nieuws terwijl het er allemaal zo mooi uitzag. Groetjes Ghise
Jeetje Ghise, kan me voorstellen dat je dan toch een beetje een baalmomentje hebt van zo'n nabespreking. Hopelijk deze ronde gewoon raak. Een gis echo.....wat is dat eigenlijk?
@MyMiracle: Je hoeft nog maar een paar dagen Provera te slikken toch? En hoelang daarna ongeveer begint je menstruatie? Kan me voorstellen dat het niet snel genoeg voor je kan gaan. Ik ken dat gevoel helemaal van tussen mijn mislukte rondes met Clomid!!! Ik heb nu trouwens ook veel erger dan normaal dat ik die wachtweken nu al lang vind duren. Normaal zie ik het altijd als weken van rust omdat ik dan ff niet naar het ziekenhuis hoef, maar nu kan ik echt niet wachten tot 5/6 februari en ik mag gaan testen!
@Roos. Een gis echo is een gewone vaginale echo, maar dan spuiten ze een gel in de baarmoederholte waardoor ze het oppervlakte van het baarmoederslijmvlies goed kunnen zien. Als er dan poliepen zijn zien ze die. Het schijnt dat dat toch niet goed te beoordelen is op een gewone echo en ook niet bij de HSG die ik heb gehad. Groetjes Ghise
Ghise dat is balen zeg! Hopelijk is het deze ronde gelijk raak. @roos ja spannend he die wachtweken, ik had het met clomid niet zo maar nu wel! Ik heb ook geen idee of het wel twee weken zal zijn, want mijn vriendin is steeds 1 week na haar iui ongesteld geworden en nu laatst voor ivf/icsi geweest en toen kwam haar menstruatie ook na 1 week door. Ik denk dat ik ook wat vroege testen ga halen
Ghise, Wat balen dat er toch ook minder goed nieuws is! Ze zijn wel heel alert zeg, dat is fijn. Zal flink voor je duimen. Roos, Wat duren die 2 weken soms lang he?! Komt goed ze gaan echt voorbij, ook al voelt het nu als of het voorbij kruipt. Donderdag slik ik de laatste Provera. Dan zou je binnen 3 tot 7 dagen moeten aan bloeden. Bij mij duurt het meestal langer, 1 tot 3 weken. Maar misschien gaat het dit keer anders. Tussen de rondes door voelde het echt als tijdverspilling voor mij. Weer minstens een maand verder zonder eisprong en dus kans op een zwangerschap. Nu ben ik gewoon een beetje jaloers op jullie, op het wachtbankje. All Passen jullie wel op met die vroege testen. Veel testen geven een licht vals streepje(veel voorbeelden hier op het forum). Ik had altijd goede ervaringen met de Kruidvat 2 voor 5 testen. Het afgelopen jaar helaas wel eens een indroogstreepje gehad.
@Ghise: dank je voor je uitleg. Idd wel erg alert van je gynaecoloog. @Blondie: 1 week nu IUI al ongesteld joh. De periode tussen eisprong en menstruatie moet toch zeker wel 10 dagen zijn om überhaupt kans te hebben op goede innesteling en opbouwen van HCG? Die wachtweken tijdens de Clomid waren idd helemaal verschrikkelijk. Iedere keer echo's tot dag 21, daarna 2 weken afwachten (voor het geval er misschien toch een eitje gemist was), zwangerschaptest ( welke uiteraard altijd negatief was) en dan weer beginnen met Duphaston. Gelukkig werd ik wel 4 dagen na het stoppen met de Duphaston ongesteld, maar al met al toch telkens cyclussen van 7 weken terwijl die clomid niks met mij deed. Voor mijn idee een half jaar aan tijd verspild!!! @Mymiracle: ik kijk idd wel uit met te vroeg testen. Gaat heel vaak fout tussen innesteling en menstruatie, dus dan ben je jezelf aan het blij maken met een dooie mus. Nee, ik test geen dag eerder dan 5 februari en het liefst stel ik het zelfs nog ff langer uit.
@roos tja ik snap dat ook niet helemaal hoe dat kan. Ik had trouwens met de clomid helemaal geen echo's dat was gewoon slikken en op dag 21 bloedprikken, dus ik wist sowieso niet of er iets gebeurde. Nu met menopur voelde ik vorige week wel van alles wat ik nog nooit eerder heb gevoeld. @mymiracle ik kijk ook uit met die vroege testen, die lijn moet er echt afspatten eerder ga ik het niet geloven. Ik wil 6 februari testen maar waarschijnlijk wacht ik tot 8 februari, ligt er een beetje aan wat ik voel.