Ik werk via een uitzendbureau. Het is een tijdelijk contract van 3 maanden tot half september. Toen ik het contract ging tekenen vertelde ze mij dat het een functie is voor een half jaar met kans op langere tijd. Ik zou voor half september automatisch een nieuw contract opgestuurd krijgen. Nu heb ik het totaal niet naar mijn zin bij die baan. Als ik het nieuwe contract niet zou tekenen, behoud ik dan wel het recht op ww uitkering omdat het einde contract is (harde einddatum) ?
Beste Cat2, Wat vervelend dat je het niet naar je zin hebt op het werk. Maar dat je het niet naar je zin, is misschien een reden om een andere baan te zoeken, maar geen reden om een beroep op de WW te doen. Als je tijdelijk contract afloopt, moet je zelfs om verlenging vragen. Biedt je werkgever je een nieuw contract aan, en besluit je hiervan af te zien? Dan kun je al verwijtbaar werkloos worden gezien. Je krijgt in dat geval geen WW. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare