Terrecht boos, of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Vlindertjuh1987, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Mijn vader en moeder zijn met mijn zoontje naar zwemles voor zijn B diploma, komt mijn vader net terug...terwijl zoontje nog aan het zwemmen is (moeder is nog in het zwembad), dat ze met kleren aan moesten zwemmen en of ik droge kleren wil meegeven.

Nu is mij afgelopen woensdag toen hij ook zwemles had, dus helemaal niet verteld dat ze vandaag met kleren aan moesten zwemmen. Ik heb geen zwemjuf gezien die het kwam melden en ook geen briefje meegekregen!! Mijn moeder is elke woensdag ook bij de zwemles en die wacht hem op als ze naar de douche gaan (ik ben dan met zoontje van 10 maanden alvast in de kleedkamer), maar mijn moeder is ook niets verteld!!

Ik vind dat wel lullig hoor, want de andere kinderen wisten het schijnbaar wel, want die waren wel in hun kleren!!

Misschien dat de zwemjuf het tegen de kinderen heeft gezegd, maar ze zijn allemaal tussen de 6 en de 7 jaar, die vergeten dat toch te zeggen!!

Zal ik er volgende week wat van zeggen?

2. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ja ik zou volgende week wel even zeggen dat je het erg vervelend hebt gevonden dat je van niks wist.
    En dat ze misschien voortaan een briefje willen meegeven ipv het aan de kinderen te vertellen.

Gelukkig is het opgelost, en kon je zoontje mee zwemmen!

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik vind dat zulke dingen op zijn minst gecommuniceerd moeten worden rechtstreeks aan de ouders of de verzorgende die er op dat moment is. Ik zou er dus zeker wat van zeggen, of in ieder geval om opheldering vragen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oeps, ik zou hier dus niet eens boos om kunnen worden. Het is een miscommunicatie en dat gebeurt soms gewoon. Als ik om elke keer boos zou moeten worden had ik hele dagen ruzie (kinderopvang, familie, schoonmaakster, partner). Daar heb ik echt geen trek in.

Ik vind het meer fijn dat er gewoon zo snel mogelijk een oplossing komt en vervolgens een afspraak van hoe we dit de volgende keer kunnen vermijden zodat het niet een herhalend iets word.

Maar boos zou ik er niet om worden of zijn...

5. Vlindertjuh1987

Het was gelukkig niet voor het afzwemmen, het is een gewone zwemles, maar ik vind het zo lullig voor hem dat hij daar dan staat in zijn zwembroek terwijl al die kinderen kleren aan hebben en hij dan terug geroepen wordt omdat hij geen kleren aanheeft.

Ik mag die zwemjuf ook helemaal niet, ze schreeuwt vreselijk tegen die kinderen, niet schelden, maar echt DOE DIT DOE DAT, echt schreeuwen wat ze moeten doen en dan kijkt ze er ook nog zo boos bij. Het is net zo`n drilsergeant!! Eerst dacht ik dat dat wel goed was, omdat mijn zoon bijvoorbeeld snel zijn aandacht verliest, maar eigenlijk is het gewoon absurt als er zo geschreeuwd wordt. Sommige ouders willen ook niet dat hun kind zwemles van haar krijgt omdat die kinderen gewoon bang zijn.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ach kan gebeuren toch. Vind het nogal dramatisch om daar zo boos om te worden. Bovendien is net nu toch gewoon opgelost?

Ben ook weleens gymkleren van mn dochter vergeten, ze moest dan als enige in haar ondergoed. Vind ze ook niet leuk maar volgende keer is het weer iemand anders, klaar.

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Er is volgens jullie 1x iets niet mede gedeeld aan jullie. Als het vaker voorkwam, ja dan kan je er iets van zeggen. Nu vind ik dat je drama om niks wil maken.

Je zoon heeft namelijk in kleding kunnen zwemmen, en dankzij je vader heeft hij een nieuwe set droge kleding om na zwemles aan te trekken. Problem solved, move on :)

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de andere ouders wel die informatie hebben meegekregen en alleen jullie niet. Dan ben ik geneigd te denken dat er bij jullie iets fout gegaan is.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ken beuren. Is hier ook wel eens gebeurd met anderen, eerlijk dacht ik dat voor B bekend was dat er met kleren gezwommen werd.
    Ik vroeg het dan vaak zelf na.
    En anders maar x niet met kleren volgende week beter.

En denk dat je overal badjuffen heb die meer of minder bevallen. Bij de een werkt het bij de ander niet.
    Schreeuwen lijkt me ook slecht te voorkomen aangezien er vaak een hoop geluid is in een zwembad en ook nog eens grote ruimte.
    Maar ja.

Als je het niet prettig vind andere lestijd?

9. Astre

Astre Niet meer actief

Ik vind het nogal overdreven dat je hier zo punt over maakt. Iedereen vergeet wel eens wat. Zijn we mensen voor en je zoontje zal er vast geen trauma's aan overhouden. Wat mij betreft een kwestie van relativeren. Je kan hooguit zeggen dat je het vervelend vindt tegen de juf, maar zonde van je energie om hier boos over te worden.

Wat betreft het schreeuwen. Als het inderdaad zo erg is, zou ik juist daar energie in steken. Ik vind dat een stuk erger dan een keer wat vergeten te melden.

10. Vlindertjuh1987

Misschien reageer ik ook wat heftig omdat ik haar gewoon niet mag, ik vind het gewoon een naar mens en dan kan ik zoiets helemaal niet hebben.

Maar buiten dat ben ik wel benieuwd of ze het alleen tegen de kinderen heeft gezegd, want als dat het geval is vind ik dat toch wel onprofessioneel. Je werkt met kinderen, dan moet je toch weten dat niet alle kinderen dat onthouden en netjes tegen papa of mama zeggen. Van de andere zwemleraar (toen hij voor zijn a ging), kreeg ik wel altijd netjes een briefje mee.

Ze moeten toch oefenen met kleren aan, dat doen ze maar 1 of 2 keer, dus ik heb wel graag dat als het oefenen, ik goed op de hoogte ben, zodat mijn kind zich ook kan voorbereiden op het diploma zwemmen waar dit onderdeel verplicht is.

11. Amare

Amare Niet meer actief

Het is vervelend, je kunt er wat van zeggen, maar om er boos over te worden vind ik een beetje overdreven.

12. Vlindertjuh1987

Dat denk je dus echt verkeerd, want als er zoiets tegen mij gezegd is, vergeet ik dat echt niet. Dat soort dingen zijn voor mij heel belangrijk en zou ik gelijk opschrijven en dan had mijn kind vandaag echt met kleren aan in het zwembad gestaan.

13. Vlindertjuh1987

Ik ben er nu boos om, maar ik zou niet boos op haar worden als ik er wat van zeg. Ik zou zeggen dat ik het vervelend vind en vragen hoe dit fout heeft kunnen gaan, waardoor dit de volgende keer niet weer gebeurd. Kan zij ook wat van leren misschien.

14. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je best van een kind van 6-7 kunt verwachten dat hij dat tegen mama of papa zegt!
    Als jij vraagt en hoe was het?herinneren ze zich dat vast wel ze zijn geen 3of 4;)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar je zoon is 7,5.. dat kan hij toch wel doorgeven. Mijn dochter zit in groep 3 en krijgt ook gewoon mededelingen mee dat ze iets moeten meenemen en dan juist niet op een briefje omdat dit iets is wat ze gewoon moeten kunnen nu.

16. Vlindertjuh1987

Je hebt een verschil tussen hard praten en schreeuwen en dit is dus echt schreeuwen, zo hard dus, dat het nergens voor nodig is, zelfs niet in een zwembad met veel kinderen. Mijn zoontje heeft geen last van het schreeuwen, hij vind het irritant maar hij trekt zich er weinig van aan gelukkig. Maar ik vind het persoonlijk gewoon nergens voor nodig dat er zo geschreeuwd wordt, als mijn kind er last van zou hebben (wat een aantal andere kinderen dus wel hebben en ook van zwemles afgehaald zijn bij haar), had ik er als eerste gestaan om er wat van te zeggen. Nu irriteer ik mij alleen vreselijk...

17. Vlindertjuh1987

Wat wil je nu eigenlijk zeggen dan, dat mijn kind een achterlijke is omdat hij dit misschien niet heeft onthouden, als dit al het geval is? Mijn zoon is juist een ster in onthouden, die heeft een heel goed geheugen, daar staan wij vaak versteld van. Hij doet het ook super goed op school en onthoud daar ook de dingen die aan hem gevraagd worden. Maar het kan toch een keer voorkomen dat hij iets niet gehoord heeft of dat hij het gelijk weer vergeten is omdat iets anders zijn aandacht trok? Je kan mij niet wijsmaken dat kinderen van die leeftijd altijd maar alles moeten onthouden, het zijn kinderen!!

18. Astre

Astre Niet meer actief

Schijnbaar hebben alle kinderen het in dat geval goed door gegeven behalve jouw kind. Is niet erg, want dat kan gebeuren en dat zal elk kind wel een keer gebeuren. Ik zou het zien als een leerpunt en het hier met je kind over hebben. Hij zal het toch moeten leren en dit is een mooi voorbeeld.

19. Astre

Astre Niet meer actief

Ik vind dat je wel erg aangevallen reageert. Je vraagt of je boosheid terecht is en daar krijg je eerlijke antwoorden op. Wat wil je dan?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Jeetje wat ben jii snel op je teentjes getrapt zeg. Ik zeg alleen dat je niet moet verwachten dat ze op deze leeftijd niet alles nog via briefjes moeten communiceren. Ja kan dat hij het niet gehoord heeft, balen. Waarom dan zo boos worden. Je hoeft niet eens zelf heen en weer te gaan voor droge kleren dus waarom zo kwaad zijn.

Deel Deze Pagina