Hallo allemaal, Afgelopen donderdag heb ik weer een echo gehad voor onze eerste IUI behandeling.. Mijn eicel links was toen 13,2mm groot.. Van mijn hoofdbehandelaar moet het eitje tussen de 18 en 20mm zitten voor ik de Pregnyl 5000 kon spuiten en voor we de IUI konden afspreken.. Maar de gynaecoloog van gisteren dacht daar anders over.. Eigenlijk zou ik morgen weer voor een echo moeten, maar omdat we het weekend weg zijn komt dat te vervallen. Nu morgen pregnyl spuiten en dan maandag inseminatie.. Maar is mijn eitje dan nog niet veel te klein? Groeit dat nog door naar pregnylinjectie? Dank voor de antwoorden!
Hoi Sabje...als je follikel gisteren 13,2 mm was zal deze vandaag rond de 15 mm zijn en zaterdag 17 mm. Maar hierbij ga ik even uit van gemiddelde groei. Misschien groeit het bij jou iets sneller of langzamer. Wat ook uitmaakt is of je hormonen moet spuiten voor follikelgroei. Zo niet, dan vind ik het een behoorlijke gok van die andere arts om op basis van 13,2 mm twee dagen later Pregnyl te laten zetten. Wat ik wel weet is dat follikels na het zetten van Pregnyl nog doorgroeien...een soort laatste "boost" zeg maar. Eigenlijk zou je zaterdag nog een echo moeten krijgen maar door jullie weekendje weg is dat natuurlijk lastig. Fingers crossed voor maandag!! Uit mijn eigen IUI ervaring zou mijn arts nooit een IUI gepland hebben bij 13,2 mm...
Ja, nou dan houdt ik mijn hart vast.. maandag 11,7mm. Gister 13.2mm. Ik ga maar uit van het positiecentrum.. Dank voor de reacties!
Een follikel moet in de regel tussen de 16 - 20 mm zijn om pregnyl te zetten. onder de 15/16 mm is er nl nog geen sprake van een dominante follikel en kan dus nog terug krimpen en verdwijnen. pregnyl word dus allees gezet als er sprake is van een dominate follikel. daarna heb je russen de 36-40 uur eisprong en tot die tijd rijpt de follikel gewoon nog door. gemiddeld groeit n follikel 2mm per dag. Als ik een follikel van 13,2 zou hebben zou ik nog geen pregnyl mogen zetten.