Hoi dames! Ik was benieuwd of er hier ook dames zijn die wel hormonen spuiten maar geen pregnyl en iui erachter aan doen? Dus verhoogde kans dmv meerdere eicellen maar zelf je eisprong afwachten en zelf verwekken.
Wat bedoel je precies met zelf je eisprong afwachten en verwekken? Dat je bijvoorbeeld ''iedere'' maand hormonen spuit en dan wacht wanneer het raak is? Volgens mij moet je dan wel regelmatig naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho om te kijken of er niet te veel follikels rijp zijn. Ik heb hier geen ervaring mee, ik heb woensdag een gesprek met de gyn over hoe nu verder. Het zou opzich wel een goede optie zijn indien mogelijk maar denk dat je evengoed een hoop afspraken moet hebben in het ziekenhuis. Waarom zou je dat eventueel willen? Wat is je gedachte erachter?
Het gaat mij ook niet om de Zh afspraken . Ik zou zeker naar het Zh moeten om te controleren hoeveel eicellen er groeien. En of er geen sprake is van overstimulatie. Maar ik wil geen pregnyl spuiten ( geef dat maar aan de vrouwen die dat harder nodig hebben aangezien t bijna op is) en we willen geen iui dus geen opgewerkt zaad en geen insiminatie. Dus op de natuurlijke manier. Bij ons is er sprake van onbegrepen infertiliteit en we hebben al een gezonde dochter ( die net voor de eerste iui poging spontaan kwam) Zaad van ML is prima en bij mij is voor het oog ook alles goed. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
ik heb ook hormonen gebruikt zonder iui. puregon, pregnyl en daarna utrogestan. omdat het zaad van mn man goed was, had iui geen meerwaarde voor ons. alleen mijn hormonen konden wat hulp gebruiken. en zie mijn banner het was meteen raak! Door de pregnyl kun je wel goed je eisprong 'plannen'. en heb je meer kans van slagen. succes!
Liz wat fijn om een positief verhaal te lezen! Mijn eisprong is van nature al prima en ik voel hem. Samen met ovu testen kunnen wij dus prima "pannen". Ik ben erg benieuwd of t voor ons ook zo positief uitpakt?
Ik ben deze ronde begonnen met Clomid en krijg verder geen 'hulp'. Mijn zoontje is in dec. 2011 geboren en we hebben sindsdien geen anticonceptie meer gebruikt in de hoop weer zwanger te worden. (Bij mijn zoontje duurde het ook 1,5 jaar). We zijn nu dus ook weer een jaar bezig zeg maar. Ik heb (hopelijk weer) alleen een zetje nodig om een mooie cyclus te krijgen en hoop zo op natuurlijke wijze zwanger te worden. Ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus, en jij? Succes!
Met clomid komt dit regelmatig voor, maar met een FSH hormoon zoals puregon of menopur heb ik het nog nooit gehoord. Het probleem met geen pregnyl zetten bij deze hormonen is dat de kans bestaat dat de eitjes weer inzakken en krimpen en je dus geen eisprong hebt. Daarom wordt er voor zover ik het weet vrijwel altijd pregnyl of ovitrelle gebruikt bij spuithormonen. Als je overigens geen pregnyl wilt gebruiken, omdat je vindt dat anderen het harder nodgi hebben (wat ik heel pro-sociaal van je vind!) kun je ook ovitrelle gebruiken. Dit is synthetisch en de voorraad is zo groot als de vraag. Het kost wel 38 euro. Iui is uiteraard niet noodzakelijk, ook niet wanneer je hormonen gebruikt.
Thanx Nana voor het reageren! Ik neem aan dat de gun dat wel zal zeggen toch dat ik beter wel pregnyl kan spuiten? (of ovitrelle) ik wacht het af.
ja ik denk ook dat je beter wel pregnyl of ovitrelle moet gebruiken. ik gebruikte ook eerst ovulatie testen maar dat is nooit helemaal betrouwbaar. het kan zijn dat je de eisprong meteen bij een positieve test hebt, of pas ruim 2 dagen later. Als je pregnyl gebruikt, weet je zeker dat je goed zit met de planning en eisprong. ik hoop dat het bij jou ook snel raak is, ik kan het nog niet geloven dat ik zwanger ben, jaren zelf geprobeerd en er gebeurt niets. en 1 keer wat extra hormonen erbij, en zwanger! nou ja succes ermee!
Liz mijn cyclus is al verschillende keren gevolgd en ik voel mijn eisprong. De ovutesten zijn alleen de bevestiging. Bij mij springt mijn ei binnen 4 tot 24 uur na een posi test. Dus das nog best te timen. Ik hoop dat we net zo'n geluk hebben als jij!
ja dat is wel handig als je je eisprong voelt. ik heb deze nog nooit gevoeld. ook niet met de pregnyl toen ik wist dat de eisprong kwam. Ja dat is dan nog zeker goed te timen. en het is fijn dat het zaad van je man goed is! ben je nu al begonnen met spuiten dan? Maar ik ben bij mezelf nog heel voorzichtig hoor, ik heb meerdere vroege miskramen gehad dus ik ben pas blij als ik een kloppend hartje zie.
Zaad van ML was uitstekend dus..... Deze cyclus hebben ze weer gevolgd en als het nu niet gelukt is (wat ik natuurlijk wel heel erg hoop, dat t wel raak is) dan beginnen we de volgende cyclus met spuiten.