Ohzo oke dan doe ik het hier wel mee. Loop voorlopig toch nog geen 5 km haha. Eerst maar weer eens conditie opbouwen! Bedankt!
mama2010, das dan wel handig dat je ook meer mag. maar toch lijkt het me niks vind het ook best prijzig hihihi..... en nee ik ga niet lopen doe het morgenvroeg maar neit zo zeer door de regen. moest vandaag zoveel doen en me ma had het ook druk en jah moet toch iemand oppassen..... savonds lukt dus ook al niet. dus dan maar morgenvroeg als de oudste naar school is dan kan ik de kleine naar ma brengen en lukt het wel weer troelala, zo je hebt je een flink doel gezet zeg...... was je ook altijd 65 dan? goed bezig hoor
Er bestaat idd een 'keep running' van evy tot de 10 km. Die ga ik volgen van zodra ik de 5 heb afgerond! Ik heb hem al eens gevolgd en toen werk lopen afgewisseld met sprinten en stretchen. Echt intensief meer het lukt wel hoor als je de eerste 5 km gehaald hebt! Ik kijk er al naar uit om die te kunnen beginnen hihi
das beter dat die er nog is. nou hier vandaag weer gelopen nog een keer 12 gedaan wist niet dat ik die al had gehad haha maar hij stond nog op de mp3 hahaha... het weer was in ieder geval stukken beter dan gister hihihi.
zoooo net weer les 1 gerend van de 2011 versie, deze is idd beter te doen.. kreeg wel weer steken in mijn zij, 1.5 uur na t avond eten rennen kan toch wel? volgende keer nog een keer les 1... net zo lang tot ik hem goed volhoud.. oh krijg ook pijn in mijn kuiten, worden ook knoephard.. is dat normaal?
is mis handiger om iets langer tussen het eten te houden. volgens evy is zelfs een nuchtere maag het best maar dat kan ik ook neit hahaha. dan verbrand je volgens haar de meeste kalorieen zei ze laatst tijdens een les. harde kuiten, doe je wel rek en strek oefeningen? les 2 is ong zelfde als 1 hoor dus zou een keer door gaan. naar de volgende. pas bij les 4 moet je langer lopen bij de 2011.
wil eigenlijk pas door als ik de 2 minuten haal om te rennen.. oh dus op een nuchtere maag beter.. zal eens kijken, ligt eraan hoe laat mijn man thuis is hoe laat we eten.. anders een keer voor t eten proberen.. ja ik doe een beetje rek en strek oefeningen, maar dat gaat haast niet omdat mijn kuiten zo hard zijn
zo hier vandaag les 13 gedaan. 18 min in totaal rennen en 12 min lopen. ging wel lekker . eerst 4 min ren dan 3 min wand dan 5 min ren 3 min w 5 min ren 3 mn w en 4 min ren en 3 min wand. had alleen bi jde tweede keer 5 min last van auto`s haha moest ik hem op pauze zetten omdat ik de hond van me ma vast moest houden die van mij gaan wel liggen....
Net les 22 gelopen. Op zich vind ik het niet lastig meer het lopen, maar mijn ademhaling is nog steeds een ramp. Ik moet mij gek veel concentreren om goed te ademen en geen last te krijgen van mijn milt. Heeft iemand tips ofzo? Hoelang adem jij in en uit? Of bij hoeveel passen. (of tellen jullie niet?) Als ik niet tel dan adem ik sowieso niet goed en als ik het wel doe is het iets beter maar nog niet ideaal.
hier gaat ademen eigenlijk vanzelf. zou niet weten hoeveel passen. doe wel vaak neus in mond uit dat werkt hier het prettigst. ben dan snel weer hersteld qua ademhaling met het lopen. vandaag 14 gedaan. ging ook weer lekker al ben ik halfweg de eerste 5 min weer omgekeerd omdat ik eerst mensen zag lopen en erna waren ze ineens heel appart verdwenen terwijl er dar geen pad is ....... zag dat dus niet zo zitten. loop trouwens in het bos hihi.
ja ja, ik ben ook begonnen met evy....ben nu bij training 5..het valt me alles mee gelukkig..heb alleen gister niet kunnen rennen ivm tijdgebrek met mn mannetjes verjaardag....maakt dat uit als er weleens meerdere dagen tussen zit in plaats van 1 dag of 2 dagen? kga nu weer over uurtje ongeveer.... mijn ademhaling gaat redelijk...ben er geen ster in, maar heb er geen last van....
een dagje extra is volgens mij geen punt wat ik dan doe is de laatste les nog een keer herhalen.. ik kan nu ook pas weer over 3 dagen jah of morgen maar 2 keer na elkaar zou ook weer neit goed gaan. dus ik loop donderdag gewoon nog een keer les 14. anders kan het gewoon niet.
ok dus jij zou aanraden om les 4 nog een keer te doen? les 5 is volgens mij hetzeflde..kga nu vandaag en dinsdag doen en dan donderdag en zaterdag weer....
4 keer in de week zou te veel zijn als je biet gewend bent om te sporten. Gisteren heb ik les 15 gedaan. Ging wel ok. Ik wilde bijna opgeven bij 7 minuten maar toen was de tijd voorbij gelukkig. Komende week is hetzelfde als afgelopen week dus dat moet te doen zijn
kben net terug van training 5....wat ik merk is dat mn ademhaling boven verwachting gaat..ik moet gewoon niet te hard lopen, want dan ben ik sneller buiten adem.... wat me opvalt is dat ik de laatste 2/3trainingen last heb van mijn scheenbenen...echt de voorkant die pijn doet...herkennen jullie dit? ik ben in mijn heupen/bekken niet heel stabiel, maar daar heb ik gelukkig geen last van...na de eerste training last gehad van de spieren net boven mn knie, wist even niet dat ik daar ook spieren had haha....daarna niet meer...en de eerste 3 trainingen last gehad van steken bij mn ribben, net onder mn borst..maar daar heb ik deze training geen last van gehad ik ben best trots op mezelf..kheb 10 jaar aan wedstrijdzwemmen gedaan...daarna paar jaar eigenlijk weinig tot niets gedaan...alleen sportschool maar dat verwaterde...en zumba maar dat ook maar kort..heb het lichaam ook niet om hard te lopen (heb overgewicht) maar dit gaat me redelijk af...valt me mee dat ik het volhou! alleen de eerste training heb ik een minuut overgeslagen omdat ik het te zwaar vond....daarna had ik zoiets van dit moet ik toch vol kunnen houden..hihi..en tot nu toe is het me gelukt zelfs donderdag extra gelopen omdat het rondje wat ik liep te groot was voor de training, en ik gewend was dat evy zei dat je op de helft bent vind het weer heerlijk dat ik het heb gedaan..over 1,5 u ga ik met een vriendin uiteten en dan gaan we op de fiets..totaal denk ik 10 km heen en terug...hihi wordt nog eens sportief
@debby deed jij nou de 06 of de 11? want ik ben dus nu bij les 14 en daar heb je nog als langste 5 min erin en dacht dan les 15 ook nog maar vind de stap die jij dan hebt in les 17 erg groot in 2 lessen ineens 2 min langer. dacht dat ze elke wk ong 1 mind deed?! goed bezig hoor dat je het toch gehaald hebt die 7 min. super. @spannend, goed bezig hoor, die spierpijn in je scheenbenen kun je voorkomen door goed te rekken en strekken. je voet tegen je kont aan drukken en beetje trekken dan voel je wel dat ie oprekt en dan heb je geen last meer. dit doe je ik altijd na de eerste loopminuten en na de komplete training. hoop dat het begrijpelijk er staat haha. die steken in je zij komen door ademhaling dat komt vanzelf goed als je beter gaat ademen. je moet idd zelf af en toe ff kijken hoelang je nog moet hihi ik doe altijd omkeren ong iets over de helft van de tijd. dan komt het altijd mooi uit.
aah ok vandaar waarschijnlijk dat ie anders is. ik dacht al huh meteen ineens naar de 7 terwijl ik nu nog op de 5 zit haha. of hebben ze wle hetzelfde vanaf daar?
Hallo allemaal, Hier gaat ie ook wel okay... gisteren les 8 gedaan.. 4 minuten achter elkaar, maar ging zo lekker dat ik ruim 5 minuten heb gedaan.. om te kijken of dat lukte.. Fijn idee, want les 9 is nog 4 en 10, 11 en 12 dan 5 dacht ik? Als het goed is komen morgen mijn nieuwe schoenen eindelijk en woensdag krijg ik ook mijn nieuwe hardloopbroek binnen. Kijken of dat fijner is dan met een trainingsbroek
idd 12 zit 2x een 5 in. en jee je nieuwe schoenen das altijd fijn nu maar hopen dat ze goed zitten als je ze besteld hebt is het maar de vraag natuurlijk. met schoenen ga ik altijd het liefst naar een winkel kun je verschil passen..... trainingsbroek vs hardloopbroek hihi zou denk ik ook voor de tweede gaan al verschilt losse en strakke dan ook weer vind ik. zelf vind ik los lekkerder en manlief bijv loopt liever in een strakke. hihih igelukig hebben ze keuze zat in die dingen.