Aardappels erin, zak met hutspot en ipv zout doe ik runderbouillonblokjes er in, lekker stoofvlees erbij en smullen maar
Ik doe de winterpenen uien en aardappelen in de snelkookpan en koken maar. Daarna goed uit laten lekken en stampen. Rookworst erbij. Stroop erover heen. Heerlijk.
Wij neme, één snelkookpan. Genoeg aardappels schillen, kopje water inde snelkookpan, aardappeltjes daarop de uien en daarop de wortels. Peper en zout erop en als de pan sist, 8 minuten laten sissen. Ik bak altijd 2 speklapjes zonder zwoerd lekker knapperig, en van het vet maak ik jus. Als de hutspot klaar is, afgieten, klontje grasboter. Samen stampen, speklapjes snijden en eten maar! Lekker een juskuiltje maken, en wat mosterd er bij doen. Hmmmm. Honger!
verhouding: 750 gram winterpeen 250 gram uien 1 kilo aardappelen winterpeen en uien samen koken en aardappelen apart. Dan alles door elkaar en wat nootmuskaat en peperkorrels erdoorheen mengen. Evt. melk om het wat smeuiiger te maken, ligt ook aan de aardappelen. lekker met rundvlees of zelfgemaakte gehaktballen.
Heb vanavond bij mijn vader hutspot gegeten. Hij doet er een klein scheutje melk in zodat het geen droge hap wordt en ipv gerookte spekblokjes zoals ik die zelf lekker makkelijk vind haalt hij het spek bij de slager en snijdt het zelf.
Aardappels, wortels/winterpeen, ui...gewoon in een pan met water koken en dan afgieten en stampen....ik vind het zelf nog lekkerder wanneer ik ook knoflook (poeder of vers) en gehakte peterselie meekook, dat geeft extra smaak. En tijdens het stampen doe ik er een klont roomboter bij, jummie!
Uien eerst bakken in de pan, aardappels koken als deze koken na een aantal min wortels erbij. Gaar, goed afgieten. Warme melk, scheut olijfolie, peper en zout er bij en stampen daarna uien er bij!
Ik flikker altijd gewoon de aardappels en peen/uien in 1 grote pan. Zout en peper erdoor heen. Slavinkje bakken. Als het klaar is even stampen, nog een klein beetje peper over heen, jus en klaar.
Hier komt het, ik heb al veel mensen aan dit recept geholpen, en eenmaal gegeten gaan de meesten over tot dit recept als standaart hutspot. men schilt ong 4 tot 5 uien, en zet dit op een laag pitje op om te bakken. als ze mooi zacht en gaar zijn de gehakt er door heen rullen (500 gram) tot een mooi prutteltje. de winterwortels 1 kilo maak je schoon en snipper je in kleine stukjes, en die kook je, plus de aardappels die kook je. als alles lekker gaar is, gooi het door elkaar heen en prakken maar, wat peper toevoegen tijdens het stampen, een lekkere jus erbij maken en klaar. verschil is dus de gebakte uien met gehakt. echt heeerlijk.
2 zakjes voorgeschilde stamppot-aardappels in de pan, grote zak hutspot in de pan, koken tot het lekker zacht is. Pakje jus met een beetje water erbij, rookworst in de magnetron, klaaaarrr. Maar goed, ik ben dan ook extreem lui wat koken betreft
Nou ik ben niet heel lui... Maar voor die ene keer dat ik aardappels eet... Ga ik geen grote zak aardappels kopen waarna ik de rest na 2 maanden toch maar weggooi. Dan geef ik dat geld net zo lief uit aan het gemak van geschilde aardappels. Want dat ik meer ongeschilde aardappels voor hetzelfde geld heb doet er weinig toe als ik de rest toch weggooi. Dus ook hier... Stapelen in de pan. Zuurkoolspek of rookworst bovenop. Jummie En inderdaad beetje melk erbij tijdens het stampen anders blijft het zo droog en wordt het droge hap ipv puree
uien, aardappels, wortels in een pan. gehakt rullen en dan samen bij de wortels, uien en aardappels stampen. Yummie!!!
Aardappels en wortels koken samen en de uien bakken met ketjap manis erbij! Stampen en uien erdoor mengen! Jummie!
Goh merk dat t hier ook niet vaak voorkomt nog en de meesten kijken mij dan ook heel raar aan als ik zeg: met bruine bonen erdoor, jummieeee..... gewoon klaarmaken zoals gewend, aardappelen, uien, wortelen, spekjes en dan dus de bruine bonen erbij en smullen maar
Je maakt gewoon het standaard hutspotrecept. Als alles gestampt is doe je een zakje gewelde nasikruiden erdoor. Lekker met pittige gehaktballetjes.
water in een pan, runderbouillonblokjes..... ribbetjes of speklapjes of klapstuk erin, tijdje koken.... ca half uur( bij klapstuk 90 minuten), aardappelen en wortels en uien erbij, nog een half uur koken, vlees eruit halen en klein snijden, alles stampen, wat boter suiker, azijn, melk en peper toevoegen even goed roeren?mixen met de kneedhaken en smullen maar...... dit is de traditionele manier.....en heerlijk......
@evelien: heerlijk maar alleen voor het weekend Alhoewel ik gek genoeg ben om nadat dochterlief op bed ligt nog even het fornuis een paar uur te laten werken om de volgende dag lekker te eten