Wat een bizar verhaal joh @Hopexx21 kun je makkelijk overstappen? Dan zou ik dat zeker doen. Of een andere arts binnen dezelfde kliniek vragen anders? Zou daarna sowieso een klacht indienen. Dat ze van mening verschilt met je over behandeling kan (net als ik nu met m’n arts) maar dat moet je iig op een normale manier kunnen bespreken met elkaar. Je zou nooit het idee mogen hebben dat je arts je uit zit te lachen recht in je gezicht.. @Daantjeee ik vind het juist ook alleen maar heel lief, je weet hoe het is dus ondanks dat het bij jou nu wel gelukt is. Denk dat je je nog goed kunt verplaatsen in hoe het voor ons is.. ❤️❤️
@herfstmeisjeB dankjewel! Ik vind het wel spannend, maar ben goed voorbereid en gewapend met mijn dossier van het vorige ziekenhuis, en een lijstje met vragen. Ga er met goede moed in. Moet vanmiddag om half 3 daar zijn. @Hopexx21 jezus meid wat een verhaal. Mbt je cyclus: je zou idd niet langer dan 35 dagen moeten lopen. Dan is je dosis letrozol niet goed. Is een reden om op te hogen. En mbt die pregnyl dat is onzin dat je eerst 6 maanden zonder dat moet proberen. Als je ei niet springt dan mag dat zeker eerder. Maar wat een houding van die stagiair/arts. Ik zou meteen weggaan daar. Die vertrouwensbreuk komt niet meer goed. Kies voor jezelf en je eigen gevoel!
Nee inderdaad ben zo gestresst en dood op en mijn cyclus is nu dus helemaal niet goed gisterencd22 en ei van 28mm en vandaag nog geen eisprong dan is mijn cyclus toch al langer dan 35 dagen? Als de lh fase goedloop zit te twijfelen om ze te bellen krijg dan een verpleegkundige. Ben nu voor deze maand nog alleen gaan switchen van hoofdbehandelaar maar na deze ronde ben ik weg.. En nou nee ze zei eerst tegen me dat een halfjaar proberen de letrozole en dan praten we verder zei ze. Gisteren zei ze zelfs nog 9 maanden proberen dus na deze 3 maanden wou ze met nog een halfjaar verlengen zodat ik 1 jaar aan de letrozole zelfde dosis zit. En ze wil absoluut geen pregnyl voorwchrijven zelfs niet als ik daarlijk een halfjaar bezig ben.
Ik had net in een ander topic mijn update van vandaag gepost, maar hier ook nog even voor dit groepje: Nou dames, ik ben even overrompeld. Hierbij de samenvatting van mijn gesprek vandaag. Die zag ik niet helemaal aankomen. We hebben een heel erg fijn intakegesprek gehad bij een voortplantingsarts. Ik had van tevoren mijn medisch dossier al opgestuurd van het vorige ziekenhuis, en dat had ze helemaal (!) gelezen. daarmee scoorde ze bij mij al punten. We hebben alles doorgesproken, wat we al gedaan hebben, maar ook wat we nog moeten doen. En daar kwam wat anders uit dan gedacht. We weten dat mijn man drager is van een erfelijke ziekte (1). Hij word daar zelf niet ziek van. Maar als ik ook drager ben en dat niet weet, kan ons kind wel heel ziek worden of zelfs overlijden. Mijn man heeft daarnaast ook nog 50% kans op een andere ernstige erfelijke ziekte (2). Daar heeft hij zich nooit op willen laten onderzoeken. Want daar is niks aan te doen. Je hebt dan alleen de kennis dat je het hebt, wetende dat je er ooit aan dood gaat, maar dat kan vroeg of laat zijn. De kans is 50% als hij deze ziekte heeft, dat dit overgedragen wordt naar een kind van ons. Bij mijn dochter wisten we dat nog niet. Dat betekent als mijn man het heeft, dat mijn dochter ook 50% kans heeft. Dat mag ze laten testen als ze meerderjarig is, als mijn man het heeft. Voor een nieuwe zwangerschap is nu het volgende het plan: 1. We gaan allebei naar de klinische genetica. Ik word getest op afwijking 1. Heb ik die niet, dan is er op dat gebied niks aan de hand. De kans is zeer klein, omdat deze ziekte vooral bij mensen met Indonesische roots voorkomt, die ik niet heb. Mijn man dus wel. 2. Mijn man word getest op afwijking 2. Dit was voor hem een behoorlijke klap, hij heeft er wel angst voor. Begrijpelijk ook. Want als hij het heeft, moet hij gaan leren leven met het idee van die ziekte. Komt er uit dat hij dit niet heeft, dan word het traject ‘eenvoudiger’. Dan gaan we verder met mijn endometriose onderzoeken en gaan we door waarschijnlijk met iui of ‘gewone’ ivf. Komt er uit dat hij dit wel heeft, dan krijgen we een ivf-pgd behandeling aangeboden. Zodat we die ziekte kunnen voorkomen bij een kind. Dit is een lang traject waarbij 1,5 jaar niet onwaarschijnlijk is voordat we daarmee kunnen beginnen. Daarnaast willen ze nog onderzoeken doen bij mij op de verdenking van endometriose. Hoe dat eruit gaat zien weten we nog niet. Mogelijk toch de laparoscopie. Misschien ook een hsg. Volgende week dinsdag worden we besproken in het multidisciplinaire team. Volgende week vrijdag heb ik een belafspraak. Dan krijg ik het plan te horen wat ze voorstellen. Ze was heel erg goed met uitleggen van alles, waar ik ook behoefte aan had. Dus het was een heel fijn gesprek, maar heeft dus wat meer haken en ogen dan we verwacht hadden. Word vervolgd En zo val je van een ‘gewoon’ OI traject in een mogelijk ander uiterste ivf-pgd optie.. ik moet het even laten bezinken.
@Hopexx21 wat naar zeg!! Gelijk weggaan daar, want dat kan echt niet! Ik zou ook een klacht indienen. Kan me er niks bij voorstellen dat je dan arts bent! @DangerBlonde wel een goed gevoel gelijk zeker!? Hoe ze je behandelen en ook alles mee nemen is toch een fijn gevoel!
Zeker een heel fijn gevoel, ik heb het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt. Had ik dit maar veel eerder gedaan. @Hopexx21 hopelijk kan mijn ervaring je over de streep trekken om voor jezelf te kiezen
Wat onwijs fijn zeg!! Echt heftig voor jullie wel met die genetische opties maar wel echt onwijs fijn dat jullie zo goed opgevangen worden daar. Hopelijk vallen alle uitslagen goed voor jullie ❤️❤️
Ik had vandaag m’n 2e echo op cyclus dag 9. Zit 1 follikel links wat nu 17mm is. Hij wilde eigenlijk zeggen; prik over 1,5e week maar bloed want hij gaat dit weekend springen, maar door mijn grote verbazing gaan ze toch maandag nog eens kijken. Heb nog nooit zo’n vroege ovulatie gehad, het vroegste tot nu toe was dag 15, dus kan me haast niet voorstellen dat hij dit weekend al springt. LH testen zijn ook nog helemaal blanco.. Ben benieuwd hoe het maandag is. Ergens wel blij dat er links dus ook wel eens iets gebeurt, vroeg me dat zowat af omdat bij m’n intake en afgelopen keer bij tijdens m’n menstruatie beide keren rechts aan de beurt geweest was, maar links doet dus ook wel iets.
Ohhh fijn dat er iets gebeurt! En het is ook zo dat ze elkaar niet per se elke maand afwisselen, kan best zijn dat het dus een paar keer rechts is en dan pas eens links hoop dat ’ie snel springt. Ga je ovulatietesten doen?
Ja klopt, maar omdat ik tot nu toe alleen steeds rechts actie had was ik wel benieuwd of links ook nog wat zou doen. Ik doe idd ook ovulatietesten, die zijn voorlopig nog compleet blanco, dus er lijkt nog weinig te gebeuren, dus ik denk dat ie nog niet gaat springen dit weekend. Ben benieuwd hoeveel hij dan gegroeid is maandag tov vrijdag
kan ook inderdaad nog even duren ja, ik had ook een keer een van 27mm die daarna pas sprong… dus ze kunnen echt groot worden die dingen. Hoop toch dat je niet al te lang hoeft te wachten!
Ja ik verbaas me ook een beetje over dat ze gelijk de conclusie trokken dat dit het dan wel zou zijn en dat niet controleren. Als ik niks had gezegd en gewoon was gaan bloedprikken had ik natuurlijk n heel erg afwijkende waarde gekregen dan. Je zou toch zeggen dat ze eerst wachten tot je een ovulatie kunt bevestigen zodat je zeker op t juiste moment gaat bloedprikken.. Hoe is het bij jou? Hoe voel je je?
Hi all, wij zijn weer sinds gisteren thuis van vakantie, het was heerlijk in Italië! zal weer wat actiever meeschrijven hier, morgenochtend heb ik weer een fm gepland staan, moest deze ronde met letrozol op cd5 beginnen omdat de vorige keer er bijna 3 eitjes in de race waren en dat is teveel. Hopelijk beetje actie. Ben nu in mijn derde ronde met letrozol, en heb ook besloten om hierna over te gaan op prikken (gonal-f) als dit niet werkt. Heb er toch niet veel vertrouwen in, en prikken is intensiever met alle echo’s, maar juist daardoor korter op de bal (of mijn ei dus ) waardoor ik denk dat onze kans nog beter benut gaat worden. Reageer nog op jullie updates binnenkort!! xxx
welkom terug! wat fijn dat het heerlijk was! En goed om te lezen dat je er ook zo positief instaat. Hopen op een snel wondertje voor jullie
Bij mij hebben ze ook wel eens gezegd dat ie eerder zou springen, maar ik voelde gewoon aan mijn lijf dat het nog wat langer zou duren. Ik mocht dan telkens los met ovulatietesten en omdat ik heel sterk zelf doorhad wanneer ik echt dichtbij kwam was dat goed te doen. Heb jij dat ook? hier gaat het goed alleen wat moe en soms een vleugje misselijkheid, maar ik mag zeker niet klagen
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD DangerBlonde: 1 juli - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 natuurlijke cyclus, overstap ander ziekenhuis BB83: 5 aug - 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 11 (3e ronde MMM. letrozol 5mg) Cintje14: 9 juli - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 3 met Gonal-F NOD ONBEKEND: Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - ronde 6 Letrozol 2.5 Kattenmama: 26 jaar - 1e kindje - gestart feb 2020 Loulou12: 19 juni - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 13 - clomid50 + ovitrelle AFSPRAKEN ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 Daantjeee - U.D. 25-10-2021 - Meisje - totaal 22 maanden waarvan 7 cycli in de mmm (4x letrozol + 3x bemfola + pregnyl) Babywens95 - U.D. 09-01-2022 - tweeling - totaal 1 jaar waarvan 7 mnd in mmm (letrozol 2,5) Pinklady Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider Jongemamaworden - totaal 8 maanden - 3e ronde letrozol 5mg PCOS Ritoy - ICSI 1.6 & 1.7 HerfstmeisjeB: totaal meer dan 3 jaar (5 maanden mmm) - letrozol 5mg MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering DangerBlonde - oktober 2020 vmk 5+4 Cintje14 - December 2020 - twins 6 weken Ritoy - April 2021 vmk 5+0, Juni 2021 vmk 4+5 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger'
@herfstmeisjeB fijn dat je zo goed voelt! Wanneer staat je eerste echo gepland? (Vraag me nu ineens af waar het laatste lijstje is-aha gevonden!- om de administratie van die forum groepje bij te werken :-D) ja, hopelijk heeft de vakantie ook goed gedaan, vanochtend was er een mooie follikel van 23 mm te zien op rechts! En dat voor cd12 al, ik ben blij. Dus hopelijk dit een goede ronde, anders mag ik een afspraak maken voor prik instructies en over op Gonal-F… @kattenmama hoe was jouw fm? Ik hoef deze ronde niet terug voor bloedprikken omdat ze dit vorige keer hebben vastgesteld, en daarmee bewezen dat deze dosering ‘werkt’ maar het wachten op die eisprong is soms, nee altijd(!), best een ding hè? @DangerBlonde wow wat een uitkomsten ineens door gewoon alleen over te stappen naar een ander zkh, wat fijn dat je (jullie) zo goed en zorgvuldig worden geholpen. Ben benieuwd naar wat je vrijdag te horen krijgt. Step by step babe Lieve @Hopexx21 hoe is het nu met je? Hoop echt dat je die stress van die 35 dgn kunt loslaten. Los daarvan, wat anderen hier ook zeiden; niet te begrijpen hoe jouw behandel plan en stappen er uit zien. Dit lijkt echt meer aanmodderen dan échte hulp die jullie nodig hebben. Wat overigens mijn fertiliteitsarts me vandaag vertelde is dat ze met letrozol niet zo kunnen doseren dat ze bijvoorbeeld precies 28 dgn je cyclus kunnen timen, maar het gaat om stimuleren/groei van eiblaasjes. Maar van mijn vorige traject weet ik ook; als je cyclus langer duurt dan 42 dgn (was toen in 2018) dan kreeg ik provera en werd volgende ronde hogere dosering voorgeschreven. Wanneer kun je trouwens terecht in Enschede? @Ritoy wat zie ik in je handtekening . Wattttt een tweeling? Hoe gaaf! En @Zonnestraal hoe is het met jou?