Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Joh wat een timing.. Kan me voorstellen dat dat mega dubbel is nu..
     
    Cintje14 vindt dit leuk.
  2. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    ❤️❤️❤️
     
  3. Cintje14

    Cintje14 Niet meer actief

    Ja is inderdaad een rare timing, maar goed, alles op z’n tijd!
     
  4. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Omg! Wat een timing idd, ik weet niet of ik nu blij voor je moet zijn of verdrietig. Wat moeilijk moet dit zijn nu. Knuffel!
     
    Cintje14 vindt dit leuk.
  5. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oh dear, dat ziet positief eruit, maar zullen er een heleboel gedachtes door je hoofd gaan. Veel wijsheid :)
     
    Cintje14 vindt dit leuk.
  6. Cintje14

    Cintje14 Niet meer actief

    Ja het was inderdaad even schrikken, maar ben echt super blij! Kennelijk was dit zo voorbestemd. Is niet een ideale situatie waar je van droomt, maar Who knows what the future brings…

    Ik heb helaas (net als jullie) moeten ondervinden dat baby’s en zwangerschappen niet zo vanzelf sprekend zijn als veel mensen denken. I take it as a big blessing :cry:. Ben daarom echt heel blij, maar heel voorzichtig en bang tot ik de ‘veilige’ zone haal.

    DUs ik ben heel enthousiast en kan nu al niet wachten op de eerste echo.

    @DangerBlonde @BB83
     
    DangerBlonde en BB83 vinden dit leuk.
  7. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je toch blij bent met deze zwangerschap, zeker ook na zo lang proberen.. You got this ❤️
    Gefeliciteerd ❤️
     
    Cintje14 vindt dit leuk.
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Dapper van je! En ook hartstikke mooi dat het toch zo kan deze zwangerschap, gefeliciteerd :)
     
    Cintje14 vindt dit leuk.
  9. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ik had vandaag weer een echo, maar ze zijn nu toch bezig over opereren omdat die cyste best in de weg zit met het bekijken van m’n eierstokken. Heb nu 1 follikel van 15mm rechts, maar die verstopt zich half achter de cyste dus het is moeilijk te zien. Links laat het weer afweten, een stuk of 5 die zo klein waren dat t amper de moeite waard was.
    Deze cyclus mag ik sowieso afmaken maar kreeg wel de indruk dat als ik niet zwanger wordt deze cyclus ze wellicht volgende cyclus willen opereren..

    vind het maar dubbel, snap dat ze goed beeld moeten hebben op die eierstokken, vorige keer hebben ze aan t begin t follikel rechts wss ook over het hoofd gezien, en misschien is het voordeel van n operatie ook wel dat ze gelijk de boel binnenin een keertje kunnen bekijken, maar anderzijds voelt het ook als opereren terwijl het niet écht noodzakelijk is. Heb (nog) geen pijn aan die cyste en hij zou geen invloed moeten hebben op vruchtbaarheid oid..
    Maargoed ik mag dinsdag weer, dan zal dat follikel wel rijp zijn dus dan einde vd week iui gok ik.

    @Cintje14 zijn je testen mooi op aan het lopen?

    @BB83 hoe gaat het bij jou?
     
  10. Cintje14

    Cintje14 Niet meer actief


    Oh jemig wat een gedoe zeg. Hoe voel je je er zelf bij? Heb je wel een beetje hoop in deze maand?

    Nou die van action leek heel lichtjes op te lopen, maar minder dan verwacht. Alleen die van Kruidvat was lekker positief. Ik heb alleen 1 keer die van action gedaan en daarna geen test meer. Probeer het ook een beetje los te laten, omdat de vorige miskraam me ook best dwars zit. Blijf dan toch piekeren of die testen daarom niet mooi oplopen dus heb het maar los gelaten. Als het mis moet gaan, gaat het mis… Kan ik helaas dan niks aan veranderen
     
  11. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hmmm is er geen andere optie dan opereren? Ik vind dat behoorlijk zwaar geschut voor iets wat jou niet in de weg zit verder, maar enkel die echo’s dan…

    Ik voel me best somber eigenlijk, afgelopen donderdag ben ik ongesteld geworden en heb paar keer een uitbarsting in huilen moeten onderdrukken omdat ik op mijn werk zat. Later ging het weer, maar vrijdag ook weer mwah mwah en gisteren was ik ook vet in de stress omdát ik dacht een cyste te hebben. En ik zou gisteren avond weer moeten beginnen met spuiten, dus belde half in paniek naar de fertiliteitspoli en mocht gelukkig een uurtje daarna komen voor een echo…. Was niks op te zien dus opluchting en zat ik daarna weer effe een potje te janken tegenover mijn fertiliteitsarts… nou en vandaag wakker geworden en voel me emotioneel nog niet veel beter. Loop beetje met mijn ziel onder mijn arm. Kan het wel delen met mijn vriend, maar toch. Ben nu meer uit het veld geslagen dan dat ik ooit ben geweest in hele traject. We hebben gesprek gehad en als ik in juni niet zwanger ben, zetten we de stap naar IVF. Dat geeft me ook weer rust dat ik weet dat we hier beiden voor willen gaan. Dus nog een paar rondes te gaan op deze manier en dan wordt het ‘serieus’ de MMM, hoewel het dat nu natuurlijk ook al wel is.
    Nou.dus.dat. owjah, en nog een kopstoot gehad van mijn overenthousiaste peuter vanmiddag op mijn oogkas, kon er ook nog wel bij vandaag. Gelukkig niet extreem blauw of dik.
     
  12. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Hoi meiden.

    Pff ik denk nog steeds aan jullie hoor. Ik volg het allemaal niet meer, maar zie wel nog bekende namen voorbij komen. Gun het jullie allemaal zo en blijf voor jullie duimen!

    Wel wilde ik jullie toch even laten weten dat hier op 18 januari onze dochter Manouk geboren is. Na een zware zwangerschap en een hele snelle bevalling mogen we nu al een maandje genieten van deze mooie dame.

    Hou hoop meiden en wees sterk. Hopelijk komt snel deze mooie tijd voor jullie. Xxxx
     
    BB83, DangerBlonde en Cintje14 vinden dit leuk.
  13. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja logisch, uiteindelijk heb je er geen invloed op ook natuurlijk. Als testen je meer stress bezorgt moet je het lekker niet doen. Ik duim voor je dat alles goed gaat. Krijg je ook eerder al n echo ivm je eerdere miskraam? Of moet je wachten tot de normale met 8 weken?


    @Mommy94 gefeliciteerd, fijn dat alles goed gaat met jullie, lief dat je soms nog aan ons denkt ❤️
     
    Mommy94 en Cintje14 vinden dit leuk.
  14. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja ze zijn ook wel terughoudend, maar hij zal uiteindelijk alleen maar groeien en ooit toch weg moeten waarschijnlijk en vorige cyclus hebben ze ook n follikel over het hoofd gezien door die cyste waarschijnlijk. Snap ook wel weer dat dat gevaarlijk kan zijn, ze moeten natuurlijk wel goed kunnen zien wat er gebeurt en die eierstokken en een cyste van 4cm blokt best wat zicht dan natuurlijk.. Maar we gaan zien wat ze zeggen volgende cyclus. Eerst deze maar afmaken.

    Maar wat onwijs naar om te lezen dat je je zo klote voelt joh.. Wel heel begrijpelijk, het voelt soms zo als een gebed zonder eind. Het is ook echt een zwaar proces toch, het vraagt emotioneel ook echt veel van je en je gaat je steeds meer afvragen wat als het niet gaat lukken.. (ik tenminste). Ik snap je meltdown echt helemaal, had het vandaag in de auto nog erover met mijn man dat ik er echt moet aan moet denken hoe vaak we dit nog moeten doen. Stellen van een soort einddatum in je hoofd geeft een hoop rust ook denk ik, ik merk dat het mij ook echt wel helpt om af te tellen en die duidelijkheid te hebben. Ik tel ook echt af in m’n hoofd, 2e iui komende week en dan nog 4 te gaan en daarna de volgende stap.. zeker ook als je geen/weinig vertrouwen hebt in je behandeling. Wat ook helemaal logisch is aangezien het allemaal zo lang duurt. En als je dan ook nog t idee hebt dat wat je doet weinig zin heeft helpt dat ook niet, dat merk ik nu, heb weinig vertrouwen in de iui en dat zorgt ervoor dat ik t een stuk zwaarder vind allemaal..
    fijn ook om samen te bespreken dat jullie voor de ivf zouden willen gaan en daar beide achter staan, en je arts ook (tenminste daar ga ik vanuit). Het is ook echt eenzaam, je wil het toch niet iedereen vertellen en weinig mensen zullen begrijpen hoe het echt is om hier doorheen te gaan.
    Hele dikke knuffel voor jou, je mag me altijd PBen als je dat fijn vind, we’re in this together ❤️❤️
     
    BB83 vindt dit leuk.
  15. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hou vol dames, ik snap de frustratie en de tranen zo goed, ik heb er hetzelfde in gezeten. Het blijft een wonder om een zwangerschap te krijgen. Ik denk aan jullie!
     
    BB83, kattenmama en Cintje14 vinden dit leuk.
  16. Cintje14

    Cintje14 Niet meer actief


    Nee heb gewoon met 7 weken en 5 dagen een echo. Loop ook gewoon bij de verloskunde ook.
     
  17. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Lief van je :)
    Hier delen helpt ook alweer en zeker als ik dan een fijne reactie krijg, we’re in this together !
    Vandaag gaat het weer iets beter merk ik. Dus ik krabbel weer iets op.

    Maar een cyste van 4cm is ook best iets wat in de weg zit op een echo ja, verder geen klachten? En dat ie vanzelf weggaat na deze ronde is nog wel een mogelijke uitkomst? Morgen weer een echo toch? Succes!
     
  18. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Fijn dat je een beetje uit je dal kruipt ❤️

    ik moet morgenochtend idd weer voor een echo, ben benieuwd hoe t gaat met m’n verstop-ei. M’n cyste zal niet zomaar weggaan door het soort cyste wat het is, hij zat er vorige maand ook al en in augustus hebben ze ook n cyste rechts gezien, dat is waarschijnlijk dezelfde geweest ook. Aan de echo afgeleid denken ze dat het een dermoid cyste is en die gaan niet uit zichzelf weg..
     
  19. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    En, hoe was je echo? Bijna IUI-2 ?
     
  20. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    #2340 kattenmama, 24 feb 2022
    Laatst bewerkt: 24 feb 2022
    Zit as we speak te wachten op m’n iui :roflmao:

    had nog een eitje verstopt achter m’n cyste, dus met 2 eitjes dit keer! Wie weet. Cyste mag voorlopig blijven zitten trouwens, ze konden de rijpe eitjes toch goed genoeg zien.
     
    Cintje14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina