Hebben jullie een idee meiden? Mijn rechter eileider is verwijderd en nu krijg ik een eisprong aan de rechter kant. Ik kan dan toch niet zwanger raken deze ronde als er geen eileider is om het eitje op te vangen?
Dat kan niet, het zijn van die kant en klare spuiten. Maar vanmorgen ging gelukkig een stuk beter dus ik zal wel ergens in geprikt hebben ofzo
Woow Ik ga toch eens proberen door te testen dan haha. Heb dat nog nooit gehad maar het kan dus wel met letrozol
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Babywens95: 5 januari - 25 jaar, PCOS - 1e kindje - OI ronde 3 (Letrozol) NOD ONBEKEND Orchid24: 26 jaar - PCOS - eerste kindje -maand 19/ronde 04 OI Gonal-F+Ovitrelle Mommy94: PCOS - 2e kindje - maand 12 - ronde 1 Letrozol (Na BBZ) Chayammy: 33 jaar - endometriose - 1e kindje - onderzoek herhaalde MK, daarna IVF Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - maand 3 - ronde 3 overslaan ivm te veel follikels Letrozol 2.5 DangerBlonde: PCOS - 2e kindje - ronde 4 overslaan ivm cyste, ronde 5 stop clomid en start Gonal-F en Ovitrelle Mickey20: 41 jaar - 2e kindje - ronde 20 - IVF ronde 1 (Decapeptyl, Fostimon, Ovitrelle) AFSPRAKEN DangerBlonde - begin feb 2021 - provera/uitgangsecho/start Gonal-F? Mickey20 - 3e follikelmeting 20-1, punctie 22-1? ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
Hoi meiden, fijn dat ik hier mee mag lezen en schrijven. Ik heb me al op de lijst gezet. Ik zal ook mijn verhaal vertellen. Onze geschiedenis in het kort (vind ik bij anderen ook altijd fijn om te lezen): In januari 2016 voor ons eerste kindje gegaan, toen kenden we elkaar 2 jaar. In juli 2016 had ik een positieve test in mijn handen, maar helaas werd dat een miskraam (van een tweeling) in september 2016. In juli 2017 eindelijk weer een positieve test. Een spannende zwangerschap gehad, want tot 20 weken had ik bloedverlies van de tweeling van onze dochter. Onze dochter is met 37+3 geboren na een lange (5 dagen) en heftige bevalling, die eindigde in een keizersnede. Ze is nu bijna 3 en we genieten volop van haar. In mei 2019 gingen we voor ons tweede kindje. Toen dat vorige zomer nog steeds niet was gelukt, de mmm in gegaan. In december zouden we starten met IVF (vanwege mijn leeftijd), maar er was geen plaats. Toen begonnen met lang protocol, zodat we deze maand sowieso mee mochten doen. Dus ik spuit nu al sinds 30-12 Decapeptyl. Vanochtend de tweede follikelmeting gehad. Links is één follikel van 18mm en rechts zag ze er misschien 2 van ongeveer 13/14mm. Dus nog 2 dagen doorprikken in de hoop dat die mee gaan doen…maar wel heel weinig te oogsten dus. Woensdagochtend weer een echo om te kijken naar de groei en de arts verwacht dan vrijdag of zaterdag de punctie. Baarmoederslijmvlies was 12,5mm, dus dat zal wel goed zijn toch? Ik vind het erg pittig allemaal en dan moeten de punctie en – hopelijk! - terugplaatsing nog komen. Laat het ajb een super-ei zijn dat ik aan het produceren ben… Ik hoorde trouwens iets over escape IUI, is er iemand hier die daar meer over weet?
Welkom! Ik duim voor je, voor super eitjes Wel fijn dat jullie toch vrij 'snel' kunnen starten! Ik weet helaas niks over escape iui, sorry!
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Babywens95: 3/4 februari - 26 jaar, PCOS - 1e kindje - OI ronde 4 (Letrozol 2,5 mg) NOD ONBEKEND Orchid24: 26 jaar - PCOS - eerste kindje -maand 19/ronde 04 OI Gonal-F+Ovitrelle Mommy94: PCOS - 2e kindje - maand 12 - ronde 1 Letrozol (Na BBZ) Chayammy: 33 jaar - endometriose - 1e kindje - onderzoek herhaalde MK, daarna IVF Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - maand 3 - ronde 3 overslaan ivm te veel follikels Letrozol 2.5 DangerBlonde: PCOS - 2e kindje - ronde 4 overslaan ivm cyste, ronde 5 stop clomid en start Gonal-F en Ovitrelle Mickey20: 41 jaar - 2e kindje - ronde 20 - IVF ronde 1 (Decapeptyl, Fostimon, Ovitrelle) AFSPRAKEN DangerBlonde - begin feb 2021 - provera/uitgangsecho/start Gonal-F? Mickey20 - 3e follikelmeting 20-1, punctie 22-1? ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Babywens95: 3/4 februari - 26 jaar, PCOS - 1e kindje - OI ronde 4 (Letrozol 2,5 mg) Ritoy: 6 februari - 32 jaar - 4e kindje - 1e ronde ivf NOD ONBEKEND Orchid24: 26 jaar - PCOS - eerste kindje -maand 19/ronde 04 OI Gonal-F+Ovitrelle Mommy94: PCOS - 2e kindje - maand 12 - ronde 1 Letrozol (Na BBZ) Chayammy: 33 jaar - endometriose - 1e kindje - onderzoek herhaalde MK, daarna IVF Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - maand 3 - ronde 3 overslaan ivm te veel follikels Letrozol 2.5 DangerBlonde: PCOS - 2e kindje - ronde 4 overslaan ivm cyste, ronde 5 stop clomid en start Gonal-F en Ovitrelle Mickey20: 41 jaar - 2e kindje - ronde 20 - IVF ronde 1 (Decapeptyl, Fostimon, Ovitrelle) AFSPRAKEN DangerBlonde - begin feb 2021 - provera/uitgangsecho/start Gonal-F? Mickey20 - 3e follikelmeting 20-1, punctie 22-1? Ritoy - 22-1 follikelmeting, 24-1 punctie ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
Ten eerste, welkom! Ivf is ook mega pittig, al die prikken die je zelf moet zetten, het vooruitzicht naar een vrij pijnlijke punctie, het is allemaal niet niets helaas Een escape IUI doen ze als er weinig follikels zijn zoals bij jou het geval is, ipv de punctie krijg je dan een inseminatie. Dus daar zou je met die 2 follikels die je hebt nog aan kunnen denken. Wat ze dan meestal doen is de medicatie verhogen voor je volgende behandeling zodat je dan hopelijk meer follikels produceert. Succes ermee!
Vandaag de eerste follikelmeting gehad, ik had er niet veel hoop voor want ik voelde nog niets qua zwelling e.d. maar..... er zaten 23 follikels! Hopelijk groeit een goed deel door zodat ik weer een mooie opbrengst heb bij de punctie (heb al 2x ivf gehad, 1e poging was 23 follikels met 18 eitjes, 2e poging was 20 follikels met 13 eitjes)
Welkom! Ik zou in jouw geval ook voor een escape iui vragen, dan ben je namelijk niet je ivf poging kwijt voor maar 3 eitjes hooguit. Dat is echt heel weinig. Die zullen ook niet alledrie bevrucht worden, en je moet nog afwachten hoeveel embryo’s er uit komen. Kans is hooguit 1 of 2 embryo’s in het gunstigste geval ben ik bang. Dat is super zonde van je poging als die dan mislukt, dan ben je de eerste ivf al kwijt. Ze kunnen een iui poging dan doen om nog een kansje te wagen met de huidige eitjes. En dan volgende ronde de hormonen ophogen voor meer follikels. Morgen even bellen met de kliniek/ziekenhuis en vragen?
Wat lief dat je het vraagt! Ik worstel soms beetje met het forum, zit in veel groepjes en krijg niet altijd meldingen hier na 21 maanden een positieve test gekregen op 12 dpo 2e kerstdag. Ik wilde die dag testen omdat we anders nog even een aanpassing deden aan het kerstdiner, na al die maanden geloofde ik toch niet dat het zover zou zijn en al helemaal niet met kerst maar ja het was overduidelijk ontzettend blij en onwerkelijk natuurlijk. Helaas begon ook die dag het bloedverlies en ik ben inmiddels iets meer dan 7 weken en ik heb nog steeds dagelijks bloedverlies. Al 2 vroege echo’s gehad en vorige week zelfs al een sterk kloppend hartje gezien met 6+5! Alleen kan ik door het bloedverlies weinig genieten.. ene moment is het heel weinig en heb ik er vertrouwen in, dan ineens word het weer stukje meer en dan ben ik weer bang dat de miskraam dan toch doorzet. Morgen weer een echo en de week erop ook, gelukkig heb ik een lieve verloskundige die erg inleeft in de situatie dat na bijna 2 jaar eindelijk zwanger ik dan ook nog eens al 3 weken bloedverlies heb. Ben ik heel dankbaar voor, want ik heb op het moment echt wel elke week even een echo nodig.. nog steeds dolblij maar ook veel angst, door bloedverlies word kans op miskraam meteen 50/50 en ondanks dat met hartje de kans iets kleiner is is ie nog steeds wel groter aanwezig dan zonder bloedverlies.. Hoe is met jou en de anderen?
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Babywens95: 3/4 februari - 26 jaar, PCOS - 1e kindje - OI ronde 4 (Letrozol 2,5 mg) Ritoy: 6 februari - 32 jaar - 4e kindje - 1e ronde ivf NOD ONBEKEND Mommy94: PCOS - 2e kindje - maand 12 - ronde 1 Letrozol (Na BBZ) Chayammy: 33 jaar - endometriose - 1e kindje - onderzoek herhaalde MK, daarna IVF Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - maand 3 - ronde 3 overslaan ivm te veel follikels Letrozol 2.5 DangerBlonde: PCOS - 2e kindje - ronde 4 overslaan ivm cyste, ronde 5 stop clomid en start Gonal-F en Ovitrelle Mickey20: 41 jaar - 2e kindje - ronde 20 - IVF ronde 1 (Decapeptyl, Fostimon, Ovitrelle) AFSPRAKEN DangerBlonde - begin feb 2021 - provera/uitgangsecho/start Gonal-F? Mickey20 - 3e follikelmeting 20-1, punctie 22-1? Ritoy - 22-1 follikelmeting, 24-1 punctie Orchid24 - 20-1 - 7 weken echo in ziekenhuis (ter afsluiting in ziekenhuis) Orchid24- 29-01 - 8 weken echo vk Orchid24 - 13-02 - termijnecho vk ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 Orchid24 MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
Bedankt voor jullie reacties meiden en ook voor de tips @Ritoy en @DangerBlonde ! Ik ga het zeker morgen bespreken die escape IUI. Gefeliciteerd met je zwangerschap @Orchid24 ! En wat fijn dat je een sterk kloppend hartje hebt gezien! Hopelijk morgen weer zo'n mooie echo. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, want ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt. Ik bleek zwanger van een tweeling en het tweede vruchtje ontwikkelde niet verder. Vandaar het bloedverlies, want dat werd een miskraam. We hebben ook heel veel echo's gehad, soms zelfs 2x in 1 week. Maar onze dochter is ondanks het dagelijkse bloedverlies (dat tot 20 weken duurde) gewoon blijven zitten tot 37 weken en alles is helemaal goed met haar! Belangrijk is dat je rustig aan doet. Ik ben (achteraf gezien) te druk gebleven (mentaal en fysiek) en daardoor hield het bloedverlies ook langer aan. Zijn ze er al achter waardoor het bloedverlies bij jou veroorzaakt wordt? Soms weten ze dat gewoon niet, maar kan me voorstellen dat je het fijn vindt om te weten waar het vandaan komt.
duurt dat ook echt zolang vanwege een tweede vruchtje? Jeetje.. super spannend dan.. fijn dat alles goed gegaan is met je dochter in ieder geval ❤️ ik doe gelukkig inderdaad al enorm rustig aan! Met 5+5 hebben ze een bloeding gezien naast het vruchtzakje, met 6+4 was deze bloeding kleiner geworden. Maar dat verklaart denk ik niet waarom ik nog steeds dan bloed maar geen idee.. ik heb wel kans gemaakt op een tweeling, had 2 even grote eitjes maar er is wel tot nu toe maar 1 vruchtzakje en hartje te zien dus weet niet of dat het dan kan zijn. Heb morgen echo in het ziekenhuis, misschien dat hun er wel meer over kunnen zeggen!