Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Hopelijk groeien ze goed door!
     
  2. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Stom dat die ene bij 16 is gebleven. Maar de andere groeid wel door. Hopelijk dinsdag positief nieuws!
     
  3. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook! Iedere maand dat je 'niets' doet voelt als een weggegooide kans, als ouder worden en daarom statistisch gezien minder kans te hebben op succes.

    De endometriose is schijnbaar behoorlijk. Ik had (is verwijderd) een grote cyste op mijn eierstok en een grotere plek tegen mijn darmwand. Verder allemaal kleine plekjes verspreid in mijn buikholte. Maar gelukkig heb ik nooit heel pijnklachten gehad. Ben achteraf heel blij dat ik al vanaf mijn 15e aan de pil zat en daarna een spiraaltje had. Dat voorkomt erge klachten schijnbaar.


    Ooh ik begrijp je helemaal! Natuurlijk gun je het anderen, maar dat neemt niet weg dat je het ook op je eigen situatie betrekt. Je kunt heel goed meerdere gevoelens naast elkaar hebben, blijdschap voor hen, en tegelijkertijd jaloezie en verdriet/teleurstelling.
    Ik ben meestal echt blij voor anderen, maar ga hoe langer het duurt ook steeds meer vergelijken. Ik merk dat ik dat vooral heb als koppels echt jaren jonger zijn. Dan lijkt het helemaal moeiteloos te zijn gegaan. Terwijl dat ook helemaal niet zo hoeft te zijn.

    En vergis je ook niet, de hormonen die je nu gebruikt hebben ook nog eens veel invloed op je gemoedstoestand. Ik merk, nu ik een paar weken 'hormoonvrij' ben ook pas weer hoe veel het scheelt: ik heb veel meer energie en daardoor en ik veel opgewekter en kan ik veel beter met situaties omgaan.
    Hopelijk is je misselijkheid weer wat afgenomen. Hoe is het nu?
     
  4. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel dubbel inderdaad.
    Kan het ook positief zijn? Dat als die van 16 verder was doorgegroeid hij misschien al wel te groot zou zijn tegen de tijd dat die van 12 klaar was? Weet dat ik bij ivf vaak ook één of twee grote follikels had, die als het ware doorgeschoten waren voordat de anderen groot genoeg waren. Of werkt dat bij jouw behandeling niet zo?

    Hopelijk groeien ze nu mooi gelijk door en krijg je dinsdag goed nieuws!
     
  5. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    Hallo ladies!
    Mag ik hier ook mee schrijven?
    Wij starten komende maand met IUI. Mijn cyclus loopt goed, maar helaas is mijn man onvruchtbaar, waardoor wij afhankelijk zijn van (IUI met) donorzaad..
    Nu ongesteld, hopelijk over 2 weken 1e poging!
     
    Zonnestraal, Mommy94 en Babywens95 vinden dit leuk.
  6. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    ** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 **
    NOD
    Babywens95:
    6 november - 25 jaar, PCOS - eerste kindje - OI ronde 1 (Letrozol 2.5)
    Elisa1: 20 november - 32 jr, KID - 1e kindje - IUI ronde 1

    NOD ONBEKEND
    Orchid24:
    26 jaar - PCOS - eerste kindje -maand 19/ronde 04 OI Gonal-F+Ovitrelle
    Mommy94: PCOS - 2e kindje - maand 11 - ronde 1 Letrozol 2.5
    Chayammy: 33 jaar - endometriose - 1e kindje - onderzoek herhaalde MK, daarna IVF
    Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - maand 1 - ronde 1 Letrozol 2.5

    AFSPRAKEN
    Zonnestraal
    : Dinsdag 27-10 FM cd14

    ZWANGER


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  7. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Snap ik! Van leeftijd heb ik gelukkig nog niet zo'n last maar kan me heel goed voorstellen dat het zo voelt..

    Wow, dat klinkt idd behoorlijk heftig. En een geluk dat je zo vroeg al aan de pil ging inderdaad! Is er ook een oorzaak van bekend ofzo? Of is dat heel willekeurig, gewoon pech?

    Je hebt gelijk! Ik had er nog niet eens over nagedacht dat ik nu nog wat extra hormonen in me heb:roflmao: De frustratie was vooral ook omdat het bij hen in één keer raak was en ik natuurlijk ook precies die week meerdere keren met mn benen wijd voor een andere vent heb gezeten:| Dat doet ook wat met je, kwam ik dus op dat moment achter :rolleyes:

    Ik merkte dat ook heel goed toen ik stopte met de pil; ineens lag ik niet meer 's avonds op de bank te slapen! Wat een verschil was dat!!

    Met mij gaat het nu weer beter. Ik merk dat ik minder misselijk ben. Wel enorm zere tepels, had daar altijd wel een klein beetje last van maar nu is het wat erger:confused: Maar dat geeft niet, als de goede hormonen nu hun werk doen heb ik dat er wel voor over :):D Afgelopen week had ik vakantie dus heb ik geen temperatuur bijgehouden. Morgen ga ik daar weer mee beginnen. En dan heel hard duimen dat er in ieder geval één van de twee eitjes doet wat hij moet doen :rolleyes:
     
    Mommy94 vindt dit leuk.
  8. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Welkom!

    Dat is wel heftig nieuws om te krijgen.. Hoe staan jullie er in?
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Heftig zeg.. hopelijk gaat IUI jullie helpen!
     
  10. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    @Babywens95 het is al een paar jaar geleden, was toen zeker heftig, maar je vind er een weg in. We kwamen er jaren niet uit wat nou de volgende stap zou zijn.. maar inmiddels dus wel!
    Nu vooral heel blij dat we deze kans nog krijgen om papa en mama te worden!
     
    Mommy94, Babywens95, Chayammy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    @Babywens95 Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoe zit het eigenlijk met jouw behandeling: je moet gaan temperaturen. En als er een eiersprong aan zit te komen, vind de poging tot bevruchting dan in het ziekenhuis plaats, of moet je zelf thuis aan de slag met je partner?

    Er is geen oorzaak voor endometriose. Het schijnt dat waarschijnlijk ongeveer 20% van alle vrouwen het in meer of mindere mate hebben, maar dat velen het niet eens weten. Er wordt ook maar slecht onderzoek naar gedaan: veel mensen en huisartsen zeggen dat veel pijn rondom je menstruatie er nou eenmaal bij hoort. Terwijl dat dus endometriose kan zijn.

    @elisa1 Welkom! Natuurlijk mag je meepraten. Wat een heftig verhaal ook. Ik begrijp dat het wel even lastig was om te bepalen hoe je verder wilt als je er achter komt dat je man onvruchtbaar is. Waren jullie op dat moment al actief bezig met proberen zwanger te worden, of was dat al voor die tijd bekend?
     
    Mommy94 vindt dit leuk.
  12. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    @Chayammy we waren op dat moment wel bezig met actief zwanger worden. Ironisch genoeg waren we bij de gynaecoloog omdat mijn cyclus compleet op zijn gat lag.. achteraf waarschijnlijk ontpillen geweest na 10 jaar de pil. Voor het starten met ovulatieinductie hebben we om ook een controle van mijn man gevraagd, en daar kwam dit dus bij naar boven..

    Inmiddels is mijn cyclus na tussentijds een paar jaar een mirena spiraal gelukkig nu heel regelmatig en kunnen we dus gewoon IUI doen in de eigen cyclus..
     
    Orchid24, Babywens95 en Chayammy vinden dit leuk.
  13. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Dus jullie zijn ook al een lange tijd bezig. Wat fijn dat jullie toen direct je man hebben laten controleren, anders had het denk ik veel langer geduurd voordat jullie daar achter zouden zijn gekomen?
    Als ik zo vrij mag zijn: is er een oorzaak gevonden voor zijn onvruchtbaarheid? En hoe gaat dat proces met het beslissen en kiezen van een donor? Als je het niet wilt beantwoorden, mag je het ook gewoon negeren hoor. Je spreekt tenslotte niet alleen over jezelf, maar ook over jouw man.
     
  14. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    Er is niet een duidelijke oorzaak nee.
    Proces van kiezen van een donor is verschillend en afhankelijk van welke donorbank je kiest. Voor een Nederlandse donor (niet een eigen bekende) moet je 1-2 jaar op de wachtlijst staan en wordt je gematcht, daar heb je zelf dus weinig invloed op.
    Als je voor een buitenlandse donorbank gaat is er geen wachttijd en kun je zelf je donor uitzoeken. Wij hebben gekozen voor de laatste optie..
     
    Orchid24, Chayammy en Babywens95 vinden dit leuk.
  15. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Ah, verhaal endometriose is me helder nu :) Dank voor je uitleg!

    Mijn cyclus/behandeling gaat nu zo:
    Ongesteld - cd1
    Van cd3 t/m cd7 slik je letrozol (ik had nu 2,5 mg maar er zijn ook dames met 5 of 7,5 mg)
    Op cd10 had ik de eerste follikelmeting; toen groeiden er 2 (13 & 15 mm).

    Op cd13 had ik weer een meting en groeiden ze allebei door; 19 en 22 mm. Dat was afgelopen donderdag. De gynaecoloog kon (volgens hem) met zekerheid zeggen dat ze allebei donderdag of vrijdag zouden springen. Dus afgelopen woensdag, donderdag en vrijdag maar even goed ons best gedaan :p

    En nu dus sinds zaterdag (gisteren) zijn de wachtdagen begonnen. Zit nu dus op 2 dpo. Is afwachten en heeel spannend of het gelukt is :rolleyes: Fingers crossed!

    Maar daarom start ik dus morgen weer met temperaturen. Normaal gesproken is je temperatuur na de eisprong hoger en zakt deze weer voordat ik ongesteld ga worden. Maar als hij hoog blijft dan zou ik zwanger kunnen zijn :D Daarom wil ik dat in de gaten houden.

    Gelukkig heb ik in mijn afgelopen cyclussen wel altijd een zelfde LF gehad van zo'n 14/15/soms 16 dagen. Dus daar kan ik wel aardig van op aan, vandaar dat mn NOD dus ook gewoon op de lijst staat. Met de letrozol zou je dus een cyclus 'volgens het boekje ' hebben van ongeveer 28 dagen.
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  16. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Heel fijn dat jullie nu de kans krijgen! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een enorme impact op je relatie heeft.
    Weet je al wanneer jullie mogen starten? (Misschien heb je het al eens geschreven maar ben het even kwijt)
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @Babywens95 volgensmij kunnen hormonen wel invloed hebben op temperatuur en op je LF. Maar weet er niet zoveel van, valt met Letrozol misschien wel mee. Spannende tijd weer!
     
    Babywens95 vindt dit leuk.
  18. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Oh lijkt me best moeilijke keuzen. Fijn dat jullie deze optie hebben! Hopelijk mag het snel raar zijn voor jullie!
     
  19. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Ik ben klaar met het middel om een menstruatie op te wekken. Nu is het afwachten wanneer de menstruatie op gang komt. Als het goed is moet dat wel binnen een week zijn. Afgelopen 2 dagen al beetje buik krampjes gehad. Ook ik kan als ik op CD3 zit beginnen met Letrozol 2.5 tot CD 7 en zal rond CD10 een eerste meting krijgen. Spannende periode!
     
    Zonnestraal en Orchid24 vinden dit leuk.
  20. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Klopt hoor! Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan. Mijn temperatuur zonder letrozol was echt heel erg wisselend, dus als het nu al wat meer gelijk zou blijven is dat al heel wat.

    In principe is je LF gewoon 14 dagen, ook met letrozol :thumup:
     
    Zonnestraal en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina