Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Oh spannend ik zit ook op dag 3 vandaag! We lopen gelijk tot nu. Bij mij begind het meestal ook met spotting eerste paar dagen. En voel het altijd wel beetje aankomen. Als ik vrijdag nog niet ben dan bel ik in ieder geval wel even de gyn om te kijken wat hij zegt. Verschild heel erg dus elke cycli.
     
    Orchid24 en Misspinkline25 vinden dit leuk.
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ah ja! Ik voel het niet aankomen haha echt puur spotting. Maar heb laparoscopie met HSG gehad dus vraag me af of het misschien kan zijn dat ik daardoor nog geen spotting heb. Hopelijk breekt het vandaag gewoon los!

    Ik moet meestal op dag 7 na provera zonder menstruatie beginnen aan de medicijnen, maar dat heb ik een keer gedaan maar toen werd ik alsnog op dag 5 van clomid ongesteld. Dat kwam bijna nooit voor zei ze, maarja bij mij natuurlijk wel. Dag 7 is dan maandag.. maar denk dat ik morgen inderdaad ga overleggen wat te doen. Voor dezelfde geld mag ik niet eens beginnen.
     
  3. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Welkom @Misspinkline25 Hopelijk werkt de behandeling en ben je snel zwanger!

    Ik lees over twee verschillende medicijnen bij PCOS. Ik ben benieuwd hoe dat precies zit, wat doen die medicijnen precies? Ik neem aan dat één er voor zorgt dat er een eitje gaat rijpen, en dan?
    Jullie zitten te wachten op een menstruatie na de medicijnen, is dat zodat je met een ander medicijn kan beginnen om dan hopelijk over ongeveer 2 weken en eiersprong te hebben?
     
    Misspinkline25 vindt dit leuk.
  4. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf een beetje de draad kwijt. Twee dagen geleden kreeg ik ineens een enorme bloeding. Ik was nog op mijn werk en mijn leerlingen verlieten net het lokaal (ben docente). Ik voelde het gewoon stromen en ben snel, met samengeknepen benen naar het toilet gerend. Dit voelde ik helemaal niet aankomen.

    Het kan twee dingen betekenen:
    - Een laatste restje van mijn miskraam. Ik ben 4 weken geleden het vruchtje verloren (ook zonder aankondiging van krampen of pijn, ineens een gigantische bloeding). Op controle was bleek er nog een kleine verdikking te zien in mijn baarmoederslijmvlies. Het kon een laatste restje zijn, of al de opbouw van baarmoederslijmvlies voor mijn volgende menstruatie. De arts zei dat als het een laatste restje miskraam zou zijn, ik waarschijnlijk de eerstvolgende keer een wat heftigere menstruatie zou krijgen.
    - Mijn menstruatie. Maar na deze bloeding is het eigenlijk vrij snel gestopt. Ik heb alleen nog wat bruinverlies, maar dat heb ik eigenlijk al sinds de miskraam.

    Het zou qua tijd net kunnen dat het mijn menstruatie was, het was precies 4 weken na het verliezen van het vruchtje. Maar bij mij vorige miskramen heeft het herstel van mijn cyclus veel langer geduurd.
    En ik weet niet hoe heftig mijn menstruatie hoort te zijn, ik heb eigenlijk nooit een natuurlijke cyclus wegens de hormonen. Ik hoop niet dat dit het is, dat het niet aangekondigd wordt en het er ineens uit 'valt'.

    En nu begin ik ook ineens heel erg te twijfelen aan het bloedonderzoek naar herhaalde miskramen. Toen ik daar bij de prikpoli zat klopte er niets van de papieren en moest ik echt een half uur wachten voordat alles geregeld was. Nu ben ik ben dat ze misschien toch niet voor het juiste hebben geprikt. Dus ik wilde bellen om te na te vragen, maar dat kan dus blijkbaar tot 13.00 uur. Morgenvroeg maar bellen. Ik hoop zo dat het goed is gegaan, de uitslag duurt 12 weken!
     
  5. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Shit zeg.. wat een onzekerheid!
    Heb je al eens geprobeerd je temperatuur bij te houden? Dan kun je zien waar je bent in je cyclus.

    Wat betreft je vraag over die medicijnen (je vorige post): wat je zegt klopt. Provera is een medicijn om menstruatie op te wekken. Op het moment dat je dan menstrueert start een nieuwe cyclus en zit je dus op cd1. Vanaf cd3 kun je dan letrozol / clomid slikken om je eisprong op te wekken.
     
  6. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Ohh ik vind het vandaag spannend! Ik zit nu op 6 of 7 dpo (of allebei aangezien er 2 eitjes groeiden :roflmao:) en werd vannacht wakker met een soort kramp in mn baarmoeder. Niks achter gezocht en lekker verder gaan slapen, maar nu heb ik eigenlijk al de hele dag door weer van die krampjes. En vanmiddag een soort stekende rugpijn, rechts achterin. Dat heb ik echt nog nooit gehad o_O Nu zijn de krampjes wel wat minder geworden maar heb ik nog een beetje een drukkend gevoel in mn bm.
    Het kan natuurlijk net zo goed niks zijn, maar het viel me op. En als je erop gaat letten valt het natuurlijk heel erg op :roflmao:
    Ik duim heel hard dat het iets is :oops:
     
    Orchid24 en Misspinkline25 vinden dit leuk.
  7. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Nee indd. Ik ga morgen ook even bellen voor de zekerheid. Laat maar weten wat ze bij jou zeiden! Ben wel benieuwd. Is mijn eerste keer dus weet totaal niet wat ik kan verwachten.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  8. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Spannend!!! Duimen dat het raak is. Wanneer weer wil je gaan testen?
     
    Misspinkline25 en Babywens95 vinden dit leuk.
  9. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Niet te vroeg :p mijn nod is pas eind volgende week. Eerst maar eens kijken of ik nog meer 'seintjes' krijg voordat ik mezelf teveel erop ga verheugen :oops:
     
    Orchid24, Misspinkline25 en Mommy94 vinden dit leuk.
  10. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    Wegens drukte even uit de lucht geweest maar hier ben ik weer!
    Hoop gebeurd lees ik in de tussentijd.
    @Chayammy wat een onzekerheid en wat moet jij met veel vragen zitten nu.
    Hopelijk weet je gauw meer.

    @Babywens95 Duurt lang he wachten! Spannend!

    @Mommy94 ik had meestal na 3/4 dagen provera dat het op gang kwam maar ook niet meteen heftig hoor.

    @Orchid24 is jouw menstruatie nu doorgebroken?

    @elisa1 gaat op schieten voor jou de IUI , weet je al wanneer?

    @Misspinkline25 hier noooooit meer clomid, wat werd ik een naar persoon. Ik was 24/7 boos op alles en iedereen en heel veel huilen. Het was voor mij echt troep en ook niet het gewenste effect:oops:


    Update vanuit mijn kant: dinsdag op cd14 meting gehad rechts nog steeds 16 en de linker die van 12 naar 16 was gegaan zat dinsdag op 17.
    Het gaat traag, morgen nieuwe meting ik ben benieuwd.
     
    Orchid24, Misspinkline25 en Babywens95 vinden dit leuk.
  11. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Goede instelling haha. Ik probeer te wachten tot 12 dpo, maar dan hou ik het toch nooit langer vol dan 9 dpo haha
     
    Orchid24, Misspinkline25 en Babywens95 vinden dit leuk.
  12. elisa1

    elisa1 Actief lid

    20 jun 2012
    263
    302
    63
    NULL
    NULL
    @Zonnestraal IUI komt idd dichter bij... is in eigen cyclus: dus weet niet precies wanneer. Morgen cyclus dag 8, dan start ik weer met ovulatietesten. Als ik kijk naar de voorgaande maanden verwacht ik dinsdag ong Pos ovulatie test te hebben, we zullen zien!

    @Chayammy enorm vervelend die onzekerheid! Ik ben verloskundige... obv je verhaal vind ik het meer passen bij het restje van een miskraam. Maar ja... je weet dat niet zeker natuurlijk. Zou er voor jou evt nog een mogelijkheid zijn om een echo ergens te laten maken om te kijken of je baarmoeder nu helemaal leeg is? Misschien dat dat je onzekerheid wat weg kan nemen...
     
    Misspinkline25 vindt dit leuk.
  13. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    @Orchid24 hoe staat het met jou? Ik mag zondag beginnen met de eerste keer letrozol. Vandaag ongi geworden.
     
    Misspinkline25, Babywens95 en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zit er een beetje doorheen, nog steeds geen menstruatie. Besloten maandag pas te bellen. Bijna 20 maanden bezig en al zoveel tegenslagen gehad.. Wil echt dat het eens mee gaat zitten.. Maargoed heb wel veel afleiding momenteel dat is fijn.

    Fijn dat het bij jou is doorgebroken! Hopelijk met goed resultaat!
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik ga even iets meer afstand nemen van het forum, ben altijd erg actief geweest in meerdere groepen maar ik merk dat ik even wat afstand moet nemen nu het bij mij al een tijd tegen zit. Blijf wel in de groep maar ik reageer misschien een tijdje wat minder mee. Maar ik denk aan jullie, hopelijk verloopt alles goed! ❤️
     
    Mommy94 vindt dit leuk.
  16. Mommy94

    Mommy94 Fanatiek lid

    2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Snap ik het is ook niet niks allemaal. Zou maandag zeker even bellen. Maar afgelopen keren werkte het wel gewoon bij je toch? Hopelijk in het weekend ongesteld.
     
  17. Zonnestraal

    Zonnestraal Bekend lid

    5 dec 2017
    591
    450
    63
    Vrouw
    @Orchid24 even digitale knuffel! Hopelijk breekt het snel door. Kan je wel een beetje afleiding opzoeken dit weekend?
     
  18. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Begrijpelijk. Sterkte! En je bent natuurlijk altijd welkom hier! Ook als je je frustraties kwijt wil :)
     
  19. Misspinkline25

    Misspinkline25 Actief lid

    20 jun 2020
    429
    461
    63
    Vrouw
    Knuffel! neem je tijd!
     
  20. Misspinkline25

    Misspinkline25 Actief lid

    20 jun 2020
    429
    461
    63
    Vrouw
    Gister de laatste clomid weer gehad gelukkig! Veel opvliegers en hoofdpijn en algeheel ellendig gevoel gehad. Zit al wel een beetje te denken of ik de volgende keer toch niet eventueel andere medicatie wil proberen. Maar ik wil niet te veel mopperen, want ik ben blij dat dit bestaat.
    Wat ik me wel afvraag, vanaf wanneer beginnen jullie met ovulatietesten doen? Ik heb gewoon van die goedkope dipsticks, dus ik vind het niet erg om er wat meer te doen, maar zouden jullie vanaf morgen (CD 9) al beginnen? Vorige keer netjes na 7 dagen een eisprong.
     

Deel Deze Pagina