Haha veel plezier! Hier best moe en gevoelige borsten. Soms beetje weeëg gevoel en wat buikkrampjes. Maar verder eigenlijk prima. Vandaag aan mijn baas verteld en ze moest huilen van blijdschap zo leuk. Echt een lief mens.
@Mommy94 ahh wat superleuk van je baas. Het is zo fijn als je werkgever achter je staat en positief is over een zwangerschap. Ik heb dat bij een vorige werkgever helaas heel anders ervaren, maar bij mijn huidige baas weet ook iedereen van mijn traject. En die reacties waren al heel positief, dus ik zou het denk ik ook vroeger vertellen dan 12 weken daar sowieso vond ik dat altijd een lastige. Als het goed gaat wil je steun en als het fout gaat toch ook... @herfstmeisjeB wat leuk! Nou dat moet toch geluk brengen dan voor ons allebei deze ronde
@Mommy94 ja, dat wil je horen/reactie krijgen, wat fijn zo'n betrokken baas. Ik heb nog niet verteld op mijn werk, vind het nu nog net vroeg nu ik in het traject zit en veel thuiswerk (dus geen rare smoesjes nodig heb als ik weer naar een follikel meting moet). Maar super zeg! @DangerBlonde en @herfstmeisjeB ik volg jullie, verwacht binnen nu en paar dagen mijn ei. Dan doe ik met jullie mee op het wachtbankje. Ik laat het weten!
Nee zou ik ook zeker niet doen. Vond het bij haar wel fijn om te vertellen. Ook omdat ze al veel wist van mijn traject.
Inderdaad. Ze moest met mijn BBZ ook huilen en toen vond het zo erg voor me. Ze zei dit had ik jou zo niet gegunt enzo. Super lief voel je je echt gesteund. Mocht ook echt 7 dikke weken thuis uit zieken zeg maar. Ze gunde me echt alle tijd voor herstel enzo. Helaas gaat zo over een jaar of 2 met pensioen had haar nog graag heel wat jaren als baas willen hebben. Vervelend dat je hiervoor slechte ervaring heb. Wel fijn dat ze je nu zo steunen in je traject ook!
Ik ben in shock CD 12 en ik heb (bijna) een positieve ovulatietest in handen denk ik, wat denken jullie? (Dit is de eerste keer!!)
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Loulou12: 21 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 clomid 50 Kattenmama: 30 Mei - 26 jaar - 1e kindje - gestart februari 2020 DangerBlonde: 31 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 8 Rustmaand, natuurlijke cyclus NOD ONBEKEND Cintje14: 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 - Gonal-F HerfstmeisjeB: 28 jaar, PCOS - eerste kindje - 2e ronde Letrozol 2,5mg Jongemamaworden: 22 jaar - PCOS - 1e kindje - ronde 1 letrozol 2.5 Ritoy: 32 jaar - 4e kindje - ICSI ronde 3 - 1e ronde na mk BB83: 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 (1e ronde letrozol 2.5) Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - ronde 6 Letrozol 2.5 AFSPRAKEN Babywens95 - 20 mei eerste echo (6+4) bij gynaecoloog Kattenmama - 20 mei eerste afspraak gynaecoloog Mommy94 - 28 mei vroege echo ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 Daantjeee - U.D. 25-10-2021 - Meisje Babywens95 Pinklady Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering DangerBlonde - oktober 2020 vmk 5+4 Cintje14 - December 2020 - twins 6 weken Ritoy - April 2021 vmk 5+0 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger'
jeeeej! zo goed als positief zou ik zeggen inderdaad. Ik had in januari voor het eerst in positieve test, was echt feest hahaha, zo bijzonder als je lijf dan eindelijk toch werkt
Ben zo benieuwd!! Heb om 15:00 follikelmeting in het ziekenhuis. Normaal alleen prikken maar heb er om gevraagd en mocht meteen komen vandaag. Spannend, hopelijk geen teleurstelling..
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Loulou12: 21 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 clomid 50 Kattenmama: 30 Mei - 26 jaar - 1e kindje - gestart februari 2020 DangerBlonde: 31 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 8 Rustmaand, natuurlijke cyclus NOD ONBEKEND Cintje14: 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 - Gonal-F HerfstmeisjeB: 28 jaar, PCOS - eerste kindje - 4e ronde Letrozol (nu 5mg) Jongemamaworden: 22 jaar - PCOS - 1e kindje - ronde 1 letrozol 2.5 Ritoy: 32 jaar - 4e kindje - ICSI ronde 3 - 1e ronde na mk BB83: 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 (1e ronde letrozol 2.5) Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - ronde 6 Letrozol 2.5 AFSPRAKEN Babywens95 - 20 mei eerste echo (6+4) bij gynaecoloog Kattenmama - 20 mei eerste afspraak gynaecoloog Mommy94 - 28 mei vroege echo ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 Daantjeee - U.D. 25-10-2021 - Meisje Babywens95 Pinklady Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering DangerBlonde - oktober 2020 vmk 5+4 Cintje14 - December 2020 - twins 6 weken Ritoy - April 2021 vmk 5+0 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger'
We hopen het zo! Heb ook al 2 dagen een spanningsgevoel in me onderbuik en mijn tepels doen ook vreselijk zeer Maar dacht zal allemaal wel
aah yes! Ik moet zeggen dat ik nu ik paar keer echt een eisprong heb gehad (denk nu de 4de of 5de in 2,5 jaar tijd ) ik nu heel duidelijk aan mn lijf voel wanneer het komt, door vruchtbaar slijm en mn huid en zo. tepels doen bij mij elke keer heel zeer precies op 1dpo, alleen deze keer ineens niet
Hallo dames allereerst voor degenen die zwanger zijn gefeliciteerd !! het is jullie gegund xxx Ik heb een tijdje niets van mij laten horen omdat het mij allemaal teveel werd.. van kastje naar muur gestuurd. Heb 2 follikel metings gehad cd 10 op 7mei 14,3 mm follikel gemeten. en 12 mei 23,3mm. Waarna ik in de stress zat omdat ik advies kreeg om ovulatie testen te doen en die sloegen maar niet positief aan bleef een rondje zien dus nieuwe afspraak met mijn hoofdbehandelaar op 12 mei follikelmeting 23,3mm kon elk moment gaan springen zei ze. Heb haar gezegd dat de andere arts me juist zei om ovu testen te doen en dit snapte ze niet ze raadde het ook echt af omdat dit niet werkt bij PCOS. Toen sloeg de bom in van onzekerheid. Allereerst heb ik voor het eerst duidelijk gehoord wat er nu met mijn lichaam aan de hand is krijg geen tot weinig eisprongen en er zijn ook 4 types PCOS. Ik had al is na gevraagd wat er aan de hand was en wat uit mijn bloed kwam maar dan zeiden ze ja het zijn alleen maar je hormonen die ontregeld zijn / in disbalans. Heel onduidelijk dus want dit kan van alles betekenen. En heb nu duidelijke antwoorden vraag me af waarom niet vanaf het begin mij alles goed is uitgelegd. Soms zo het gevoel van zoek het maar uit, omdat ik ook nog wat jonger ben. Dus nu gelijk aan opletten op eten niet teveel koolhydraten etc (/ afvallen). Nu had ik op 12/13 mei last van afscheiding 12mei ineens veel wit zou dit de eisprong geweest kunnen zijn?? Hebben jullie tips om de eisprong een beetje te pijlen mijn arts zei elke keer terug tellen en dan weetje het maar vind dat ook vreemd want niet elke cyclus is het zelfde. 26/28 mei NOD testmogelijkheid.. hopen maar
** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 ** NOD Loulou12: 21 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 clomid 50 Kattenmama: 30 Mei - 26 jaar - 1e kindje - gestart februari 2020 DangerBlonde: 31 mei - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 8 Rustmaand, natuurlijke cyclus NOD ONBEKEND Cintje14: 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 1 - Gonal-F HerfstmeisjeB: 28 jaar, PCOS - eerste kindje - 4e ronde Letrozol (nu 5mg) Jongemamaworden: 22 jaar - PCOS - 1e kindje - ronde 1 letrozol 2.5 Ritoy: 32 jaar - 4e kindje - ICSI ronde 3 - 1e ronde na mk BB83: 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 (1e ronde letrozol 2.5) Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - ronde 6 Letrozol 2.5 AFSPRAKEN Babywens95 - 20 mei eerste echo (6+4) bij gynaecoloog Kattenmama - 20 mei eerste afspraak gynaecoloog Mommy94 - 28 mei vroege echo ZWANGER Elisa1 Misspinkline25 Daantjeee - U.D. 25-10-2021 - Meisje Babywens95 - U.D. 09-01-2022 - totaal precies 1 jaar waarvan 7 mnd in mmm (letrozol 2,5) Pinklady Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider MISKRAAM Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering DangerBlonde - oktober 2020 vmk 5+4 Cintje14 - December 2020 - twins 6 weken Ritoy - April 2021 vmk 5+0 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger'
Update, hij was 23 mm en zal de komende dagen gaan springen. We hebben groen licht gekregen om morgen en zondag gemeenschap te hebben, het was 1 follikel en ik zit op CD 12 met Letrozol 5 mg. Baarmoederslijmvlies was perfect. Ik ben zo blij!!!
Wat naar dat je je zo gevoelt hebt. En dat je zo weinig uitleg hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat de diagnose insloeg als een bom. Ik denk dat het dat bij ons allemaal wel heeft gedaan in het begin. Om het positief te bekijken: voor pcos zijn gelukkig goede behandelmogelijkheden. En relatief eenvoudig zoals pillen of spuiten. Ben lief voor jezelf vandaag en laat alles even bezinken! En antwoord op je vraag: gezien je follikel al 23 mm was op dag 12 en je (waarschijnlijk) vruchtbare afscheiding hebt gehad, zal je eitje vlak daarna gesprongen zijn denk ik. Ter vergelijking: ik heb het deze cyclus zelf eens bijgehouden hoe het bij mij ging: vanaf -4 dagen voor eisprong begon de groeipijn, -2 dagen voor eisprong de vruchtbare afscheiding (echt heel veel), ovulatiedag nog een beetje meer afscheiding en vanaf dat het eitje springt is het wateriger en niet meer zo rekbaar. En mijn borsten en borstklieren in mijn oksels beginnen direct pijnlijk te worden na de eisprong, dat is voor mij een teken dat de ovulatie geweest is.