Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    ik kijk het nog even aan soms voel ik me zon zeur/ongeduld maar ook alsof ze niet luisterde.. krijg geïrriteerde reacties van ja in een academisch ziekenhuis krijg je ook geen opvolgingen. (Met andere woorden mocht allang blij zijn dat ik vorige maand mn 2e opvolging kreeg terwijl ik hier Zowat om moest Smeken). Terwijl ik haar alleen maar netjes na vroeg of er een mogelijkheid was. Voel me er niet fijn bij en zelfs mensen om mij heen vinden het soms apart hoe ze ermee omgaat mij is niet eens vanaf begin af aan goed uitgelegd dat ik pcos heb nee ik had alleen maar een hormoon disbalansje en tis dat ik een jaar bezig ben. (Anders hadden ze niks gedaan). Ik moest er zelf om vragen wat er aan de hand was uitleg kreeg ik dus echt niet en geruststelling ook niet.

Weet jij toevallig nog goede fertiliteit klinieken? Ik lees hier en daar soms wel wat maar zou niet weten welke echt goed is..

en echt goed van je dat je de knoop door hebt gehakt en overgestapt bent na een andere ziekenhuis! Jij hebt zeker ook genoeg ellende gehad met je vorige ziekenhuis?

2. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je. Het is allemaal al moeilijk en emotioneel genoeg zo’n kinderwens/traject. Als je dan niet gehoord voelt, is niet tof. Nu zeg ik niet dat per definitie een ander Vruchtbaarheidscentrum je veel meer echo’s geeft, maar de communicatie en de verwachting managen over het hele proces lijkt me al volle winst. Ik heb goede ervaringen met waar ik loop. Hoewel ik ook “maar” 1 echo krijg per cyclus nu 2e ronde letrozol. Ik voel me wel goed geholpen en gehoord.

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat het protocol ook is, bij welke kliniek dan ook, het is nooit oké als iemand zo tegen je praat. En dat je je niet gehoord voelt, en onbegrepen. Ik herken dat heel goed, om die redenen ben ik ook weggegaan bij dat ziekenhuis hier. Een academisch ziekenhuis heeft misschien ook wel dezelfde regels, maar wel meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld hier doen ze alleen ovulatie inductie en iui, moet je naar ivf of verder dan moet je hier sowieso naar het academisch ziekenhuis.
    En al kunnen er dingen niet, dan is het de taak van de arts om je fatsoenlijk uit te leggen waarom niet, en om je ongerustheid weg te nemen en met je te praten. En dat kunnen ze lang niet allemaal. Zo belangrijk om een goede klik te hebben..
    Ik weet niet waar je woont, ik weet hier van het forum wel een aantal klinieken en ziekenhuizen waar goed over gesproken word. Ik ga zelf naar Maastricht nu, maar ik woon ook in zuid Limburg ;) je mag me ook een privé berichtje sturen met je woonplaats of regio als je dat niet openbaar wilt delen.

Hopexx21 en BB83 vinden dit leuk.
  4. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ik heb ervaring in regio Utrecht, dus even afhankelijk van waar jij woont @Hopexx21 mag je mij ook een berichtje sturen hoor ;)

vanochtend de FM gehad en er zijn al 2 eitjes goed op weg!!! (17 en 18mm) een 3e was al op 14,5 mm dus was nog even spannend, heb deze ronde wel kans op meerling zwangerschap dus maar hoefde niet af te breken. Jippie!! Ik ben blij!!! Nu het om de dag wipje schema volhouden, en donderdag nog bloedprikken op progesteron.

DangerBlonde en Hopexx21 vinden dit leuk.
  5. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    ** Start fertiliteitstraject zomer/najaar 2020 **
    NOD
    Loulou12: 19 juni - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 12 - 2e ronde mmm- clomid 50+ovitrelle
    Kattenmama: 30 juni - 26 jaar - 1e kindje - gestart feb 2020
    BB83: 3 Juli - 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 10 (2e ronde MMM. letrozol 5mg)

NOD ONBEKEND
    Cintje14: 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 3 met Gonal-F
    Jongemamaworden: 22 jaar - PCOS - 1e kindje - ronde 1 letrozol 2.5
    Ritoy: 32 jaar - 4e kindje - ICSI ronde 3 - 1e ronde na mk

Zonnestraal: PCOS - 3e kindje - ronde 6 Letrozol 2.5
    DangerBlonde: 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 natuurlijke cyclus, overstap ander ziekenhuis
    HerfstmeisjeB: 28 jaar, PCOS - eerste kindje - 5e ronde Letrozol (nu 5mg)

AFSPRAKEN
    Kattenmama - 15 juni - Uitslag bloedonderzoek
    BB83 - 24 juni - bloedprikken (progesteron)
    DangerBlonde - 15 juli - intake nieuwe ziekenhuis

ZWANGER

Elisa1
    Misspinkline25
    Daantjeee - U.D. 25-10-2021 -
    Meisje - totaal 22 maanden waarvan 7 cycli in de mmm (4x letrozol + 3x bemfola + pregnyl)
    Babywens95 - U.D. 09-01-2022 - totaal precies 1 jaar waarvan 7 mnd in mmm (letrozol 2,5)
    Pinklady

Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider

MISKRAAM
    Mommy94 - November 2020 - BBZ operatie met eileiderverwijdering
    DangerBlonde - oktober 2020 vmk 5+4
    Cintje14 - December 2020 - twins 6 weken
    Ritoy - April 2021 vmk 5+0

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger’

6. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Ik heb dus helemaal geen echo meer ronde 1 alleen 1 echo als het aan hun lag en daarna geen enkele echo meer de 2e kreeg ik na gezeur omdat ze me aan hadden geraden om ovu testen te doen maar die sloegen niet positief aan. Waardoor ik in de stress schoot en me wel afvroeg of de follikel niet gestopt was met groeien. Dus toen de2e gevraagd of ik de 1e2/3 maand nog 1x permaand een echo kon krijgen maar toen kreeg ik dus zo’n reactie..

7. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    wat geweldig gefeliciteerd hopen dat het raak is straks ! Duim voor je

Ik woon zelf in lelystad maar ga na hengelo omdat ik er veel goeds over gehoord had dus.. maar ook negatieve ervaringen.. utrecht is wel meer om de hoek. Sinds wanneer zit je bij die fertiliteits centrum? Als ik vragen mag

8. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    overigens prikken ze ook geen bloed bij mij op progestron en of die gesprongen is..

9. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    dankjewel voor je lieve reactie!
    Ik hoop dat de nieuwe kliniek je goed gaat bevallen en jij je ook er beter bij gaat voelen.

ik woon zelf in lelystad ga na hengelo daar zit mijn fertiliteitscentrum

10. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Jeeeeej fijn!! We lopen weer bijna tegelijk geloof ik hahaha. En de kans op meerdere bevruchte eitjes is alsnog best klein toch? Maar de kans op minimaal eentje is dan toch groter lijkt me woohoooo :D

Ik ben nu stiekem wel echt benieuwd wat er hier aan het groeien en bloeien is, de eerste keer dat ik geeeeeen idee heb, zo gek! Hoop op iets moois :)

BB83 vindt dit leuk.
  11. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ik stuur je een DM ;)

12. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Nou precies, dat dacht ik! Hopelijk een goeie ronde voor ons!! Temp je alleen of ook ovu testen?

13. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hihi dat is aan de andere kant van Nederland voor mij :p denk dat @BB83 je dan beter kan helpen.
    Ik hoor goede verhalen over de Nij klinieken (nij geertgen in bijzonder maar dat is voor jou te ver denk ik). Over de academische ziekenhuizen wisselend. Is denk ik maar net wie je treft. Verder over Cuypers & Cuypers goede verhalen over de ivf/icsi en over Gent ook idem. Maar ik zou t nog eens proberen meer in je regio voordat je zo drastisch ver weg gaat.

BB83 vindt dit leuk.
  14. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    allebei! Tot nu toe elke ochtend zowat hetzelfde (36.4) en vanochtend was het 36,5 geloof ik maar ja het is ook wel belachelijk warm. Testen zeggen nog niks, ik heb de laatste keren ook alleen maar positief getest in de middag en dat kon nu niet door werk. In de avond en ochtend lijkt m'n urine te geconcentreerd te zijn en doen die testen bijna niks... kan dat?

Maar als ik m'n klachten vergelijk met vorige cyclus komt er morgen een smiley en dan kan ik gelukkig overdag testen. Ik hoop dat ik goed zit met m'n voorspelling :roflmao:

BB83 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    NOD
    Loulou12: 19 juni - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 12 - 2e ronde mmm- clomid 50+ovitrelle
    BB83: 3 Juli - 37 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 10 (2e ronde MMM. letrozol 5mg)
    DangerBlonde: 1 juli - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 natuurlijke cyclus, overstap ander ziekenhuis

NOD ONBEKEND

AFSPRAKEN

ZWANGER

Elisa1
    Misspinkline25
    Meisje - totaal 22 maanden waarvan 7 cycli in de mmm (4x letrozol + 3x bemfola + pregnyl)
    Babywens95 - U.D. 09-01-2022 - totaal precies 1 jaar waarvan 7 mnd in mmm (letrozol 2,5)
    Pinklady

Mommy94 - U.D. 22-01-2022 - Totaal 17 maanden, Ronde 4 na BBZ, Letrozol 5.0 met één eileider

MISKRAAM

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger’

16. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    NOD
    DangerBlonde: 1 juli - 31 jaar - PCOS - 2e kindje - ronde 9 natuurlijke cyclus, overstap ander ziekenhuis

NOD ONBEKEND

AFSPRAKEN

ZWANGER

Elisa1
    Misspinkline25
    Babywens95 - U.D. 09-01-2022 - tweeling - totaal 1 jaar waarvan 7 mnd in mmm (letrozol 2,5)
    Pinklady

MISKRAAM

17. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Ooh meiden wat erg.. ik was heel dit topic kwijt. Was op blz 65 gebleven :oops::oops:

De laatste weken heb ik zelf ook in een rollercoaster gezeten. Ik zal proberen het verhaal even kort te typen.
    Vanaf 5w zwanger was ik al veel misselijk enz, vanaf 6 weken ben ik gaan spugen en met 7 weken lag ik in het ziekenhuis. Uitgedroogd. Paar dagen aan het infuus, + medicatie, en toen weer thuis proberen. Al snel ging het echt helemaal niet goed, dus weer opgenomen. Later heb ik ook weer een 3e keer in het ziekenhuis gelegen. Inmiddels al ruim een week eruit, bijna 11 weken zwanger en a.s. maandag de termijnecho. Nog steeds zo slap als een vaatdoek, niks waard, misselijk maar wel minder spugen gelukkig. Heb 3x per dag zetpillen primperan.
    En het bleek ook tussendoor nog eens dat ik zwanger ben van een tweeling! :D

Ik ga proberen dit topic ook weer bij te houden hoor, maar dat is er in de afgelopen weken niet van gekomen (geen enkel topic:roflmao:)

Cintje14, Hopexx21, herfstmeisjeB en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Omg wauw! Een tweeling! :D:D Ik ben jaloers haha ik wil ook zo graag een tweeling :D:D:D
    Daarom ben je zo ziek, 2x zo veel hcg… wat ontzettend leuk wel! Schrok je er van? Of ben je er juist blij mee?
    Wel super klote dat je zoveel moet overgeven en in het ziekenhuis hebt gelegen. Ik hoop voor je dat de primperan goed gaat werken en dat je er rond de 15 weken helemaal vanaf bent.

Babywens95 vindt dit leuk.
  19. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.617
    113
    Vrouw
    Ooo wauw! Ik lees vooral mee maar kan dit berichtje niet voorbij laten gaan. Een tweeling, wat leuk! Dubbel gefeliciteerd!!!
    Wat naar dat je je zo rot heb gevoeld/ voelt. Hoop dat je snel kan gaan genieten van de zwangerschap. En laat je maar dubbel verwennen, je bent 2 mensjes aan het bouwen ipv 1 ;)

20. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Te gek, een tweeling!!! Van harte gefeliciteerd zeg. Maar mogelijk daarom ook 2x zo heftig nu eerste trimester, oei. Pas goed op jezelf, maar dat lukt wel (zal wel moeten als je ook niet al te veel kan). Snel die energie terug in tweede trimester, en straks 2x zoveel pret met de komst van 2 kleintjes. Xxx

Deel Deze Pagina