Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Goedemiddag dames,
    Wie herkent dit?
    Extreme menstruatie krampen die niet te harden zijn, met gevolg dat je als je op je benen staat bijna flauw valt. Grote stolsels/weefsel achtige proppen groter dan een 2 euro munt. En geen eten achterover te krijgen.
    Altijd 4/3 dagen van te voren last van buikpijn/krampen en darm problemen. Dat na de wc gaan nog pijn doet

Letrozol gebruikt en ongesteld geworden 1 dag te vroeg) 23juni
    Iemand ervaring?

[UPDATE!]
    Momenteel 6 dagen verder (4e dag letrozole).
    26 juni nog echt ongesteld 's avonds is ongesteldheid gestopt, en toen is het weer op de 27ste begonnen in de middag. waarna het even doorging en weer gestopt was in de namiddag op de 27ste.
    En zojuist is het weer begonnen met krampen links onderin mijn buik... dus het stopt een halve dag en begint weer daarna stopt het een dag en begint het zo opnieuw? wie heeft hier ervaring mee..?

2. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Hey lieverd geef de hoop vooral niet op! ook bij jou gaat het eens raak zijn.. en heb meegekregen dat een zwangerschap niet altijd beginnende symptomen hoeft te hebben.. dus het is gewoon echt afwachten tot je kan testen..

3. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb dit afgelopen maand ook gehad en wel ongesteld geworden.. het is gewoon echt afwachten en elke cyclus loopt toch net wat anders.. maar er zijn ook genoeg vrouwen die dit hebben wat jij beschrijft en toch zwanger blijken te zijn..
    Wanneer mag je testen?

Duim voor je !

Jongemamaworden vindt dit leuk.
  4. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ja nee klopt, is ook niet vanwege wel/geen symptomen dat ik het niet zo positief zie, gewoon algemeen gevoel. Denk juist dat het misschien best goed is dat ik nu niet voel wat ik altijd heb haha, die krampjes die ik altijd had. Maar ja niemand kan garanderen dat het gaat lukken en dat maakt het wel moeilijk altijd. Zeker na zo lang

5. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ik heb niet dat het de hele tijd stopt en weer doorgaat maar wel dat het afgelopen lijkt en dan paar dagen toch weer roze/rood/bruin komt totdat het echt stopt. Gaat denk ik gewoon een beetje heen en weer zo in die week

6. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Wees niet te negatief het komt goed! Je moet die balans vinden want als je te negatief bent met misschien werkt het niet of, ik word toch niet zwanger dan kan het ook zomaar zijn dat je lichaam het afweert (denk ik dan..) probeer die midden weg te vinden.. en leef echt met je mee! Snap dat het moeilijk is na zolang..

7. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Nou geloof me na 3,5 jaar weet ik wel dat dat echt niet zo werkt... :oops: Je kunt jezelf niet zwanger denken of niet-zwanger denken. Dan zou je het dus bijna zelf schuld zijn dat het niet lukt. Als je in extreme stress zit kan je lichaam andere prioriteiten stellen en een zwangerschap niet toelaten ja, maar dan moet je wel in zwaar weer verkeren en dat heel lang.

En ja je weet helaas gewoon nooit of het goed komt, vind het heel lief dat je dat zegt en ik hoop het ook echt, maar niemand kan je de garantie geven :)
    Gelukkig ben ik er vrij weinig mee bezig deze dagen en kan ik mijn focus goed verleggen :rolleyes:

8. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    ja dat is wat ik dus soms gelezen/gehoord heb..

En ja maar wonderen zijn de wereld niet uit.. vrouwen die 7/10jaar probeerden en uiteindelijk toch zwanger werden heb ik ook over gelezen.. maar inderdaad niemand kan het weten!
    In iedergeval vind ik het best sterk van je dat je het nu iets beter naast je kan leggen../je focus kn verleggen op andere dingen.. merk bij me zelf toch echt wel dat ik daar best veel moeite mee heb en er soms dan ook veel mee bezig ben waarop mensen dan dus zeggen dat kan ook de reden zijn.. maarja

nogmaals ik duim met je mee hopelijk lukt het toch wel binnenkort..

9. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    jaaaa dat is ook weer zo. Gewoon lastig om te geloven dat wij dat geluk zouden hebben :)

Ik ben de afgelopen jaren ook vaak positief geweest maar ja dat was ook de truc niet ;)

Hoe gaat het nu met jou?

Hopexx21 vindt dit leuk.
  10. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Dankjewel voor het vragen!

Kan wel beter.. maak me zelf soms ook gek lees op Amerikaanse forums mee dat de meesten binnen ronde 1&2 raak hebben de meesten dan.. en sommige ronde 3.. en dat het bij sommigen zelfs een wondermiddel is de letrozole na (5/6jaar) proberen met medische hulp.. maar bij sommigen werkt het dus helemaal niet..

Nu ronde 3 met letrozole elke keer wel een eisprong gehad als goed is en cyclus van 28 /27 dagen maar nog geen raak mij zakt het moed soms echt even in de schoenen soms zo depressief van alles.. en niet dat ik met mensen om mij heen hier over praat omdat het toch anders is ze zitten niet in zon traject en weten dus niet hoe slopend het soms kan zijn.. soms idee van krijg ik uberhaupt wel een eisprong want geen opvolgingen en geen bloed geprikt of die daadwerkelijk ook is ze gaan er van uit omdat de cyclus goed is.. maar dan hoef je nog niet persee een eisprong gehad te hebben. Dus hier zelfde soms wil ik echt positief zijn maar soms lukt het gewoon niet en vraag me af of wij dat geluk inderdaad wel zullen krijgen..

11. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    aaah jeetje nou dan voor jou dezelfde raad als jij mij gaf ;) Maak je vooral niet gek met zo'n forum, daar lees je denk ik vooral de succesverhalen.

Het is ook zo dat 'normale' koppels met perfecte eisprongen er soms een jaar over kunnen doen. Dus dan is 1, 2 of 3 rondes echt heel snel... letrozol zorgt echt alleen voor de eisprong en verder moet je lichaam het toch echt zelf doen, die kans is elke ronde maar zo'n 25%.

kun je niet vragen om bloed te prikken?

Hopexx21 vindt dit leuk.
  12. Hopexx21

Hopexx21 Lid

15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad

Ja dat wist ik al.. maar toch hoop je dat het ook snel aanslaat.. ja doen ze niet aan opvolgingen echo’s of bloedprikken.

13. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik snap het helemaal, herken het ook! Soms dip je er zo even helemaal in… Maar probeer je voor te houden: 90-95% van de vrouwen raakt gewoon zwanger, al dan niet met hulp. Het duurt soms alleen langer. De kans dat jij bij die 5% hoort is heel erg klein, als je medisch gezien verder gezond bent! Knuffel! Ook voor jou @Jongemamaworden ! P.s. ik hoop dat die afscheiding een goed teken is voor jou! Hier betekent het totaal niks :( zowel bij wel als niet zwanger gehad.

Jongemamaworden vindt dit leuk.
  14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Hopexx21 die 1-2 rondes klopt echt niet hoor. Weet niet of dat geroepen wordt voor de verkoopcijfers van de kliniek waar het om gaat. Maar gemiddeld doet er vrouw er 3-6 maanden over om zwanger te worden :rolleyes: en dan is 50% pas zwanger. Nog 30% tussen 6 maanden en een jaar. En de andere 20% hebben nog wat langer nodig.
    Het kan dat letrozol je helpt, als het niet of niet regelmatig ovuleren het enige probleem is. Als er nog een ander probleem is, bijvoorbeeld endometriose, kan letrozol of gonal f wat dan ook wel voor mooie eisprongen zorgen; maar als het eitje en zaadje elkaar niet bereiken kunnen door bijvoorbeeld verklevingen helpt dat dus nog niks.
    Ik denk toch dat je verder onderzoek moet doen naar je pijnklachten, vele bloedverlies en de grote stolsels. Dat is echt niet oké. Wat de oorzaak ook mag zijn. Dat komt niet van de letrozol. Misschien heb je wel poliepen of zo, die kunnen ze goed behandelen, maar dan moeten ze die wel eerst onderzoeken ;)

Hopexx21 vindt dit leuk.
  15. Jongemamaworden

Jongemamaworden Bekend lid

29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Nee ik weet het niet zo goed.. gewoon even afwachten. Ik ben vandaag 6 DPO. Dus ik wil eigenlijk echt pas vrijdag uiterlijk beginnen met testen

16. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw

Soms ben ik trouwens bang dat er meer mis is zoals die verklevingen etc. Merk je dat altijd? Of kan dat stiekem ook nog aan de hand zijn?

17. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    lief, dank je, dat perspectief helpt zeker :rolleyes:

18. Babywens95

Babywens95 Bekend lid

22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Om je een beetje hoop te geven; bij ons was de 7e ronde met letrozol raak & nog een tweeling ook. Ik had de hoop ook bijna opgegeven. Maar het kan echt!! Ook al vinden eitje en zaadje elkaar moet er nog zoveel gebeuren wil het echt goed zitten.. houd moed!!

Hopexx21, BB83, DangerBlonde en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het kan er zijn zonder dat je klachten hebt, maar volgens mij hebben de meesten wel klachten. Als het goed is krijg je na een paar rondes een HSG, dan zou er mogelijk wat uit kunnen komen als je verklevingen hebt (ook geen 100% garantie).

20. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je dat denkt, in je andere post zie ik dat je 3,5 jaar bezig bent. Het jaar 2018 staat in je handtekening, en begrijp uit je post dat je ook aantal miskramen gehad hebt? Wat verdrietig voor je. Je verhaal grijpt me ineens aan, ik was 3,5 jaar geleden bezig in MMM, maar heeft wel tot resultaat geleid (2e ronde na HSG, met spuiten nadat clomid en zelf proberen niets deed en pcos werd vastgesteld) en zit nu in traject (ook pas 2e ronde letrozol) voor ons tweede kindje. Ik snap echt wel dat je dat dus afvraagt. Zou ik namelijk ook doen! Ik weet even niet hoeveel/welke onderzoeken je al gehad hebt? Maar ergens lijkt me nu te lang duren voor je. Is er in zkh gezegd wanneer er in je traject andere onderzoeken gaan plaatsvinden?

Deel Deze Pagina