Start traject zomer/najaar 2020

Discussion in 'MMM clubs' started by Babywens95, Oct 19, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    nee joh! Wat bizar! Ik duim voor je!! Zou echt tof zijn als we opeens 4 dames hebben die hun wens vervuld zien worden. Het is jullie allemaal gegund!! ❤️

herfstmeisjeB likes this.
  2. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Ja ik weet eigenlijk niet zeker of ik dat verteld heb hier, maar 3 weken terug had ik een belafspraak en ondanks mijn onregelmatige cyclus en 1 waarde die iets te hoog is was de mening van de gyn dat ik het nog maar een half jaar moest gaan proberen en maar terug moest komen als ik 2 jaar bezig was en we dan wel verder zouden gaan kijken. (Zijn mening was: je hebt steeds een positieve ovulatietest dus kans om zwanger te worden)

Ik ben daar toen echt fel tegenin gegaan dat ik het daar zeker niet mee eens was. We zijn al dik 1,5 jaar bezig en m’n cyclus wisselt tussen de 12 en 40 dagen, en dat lijkt nu dus nog veel langer te gaan worden.. We gebruiken al n jaar ovulatietesten dus de kans lijkt me echt klein dat er nu in de komende maanden opeens wel iets gaat gebeuren.. Ze hebben wel wat tests gedaan maar imo vrij summier (bv niet gekeken naar schildklier en testosteron) en een eileideronderzoek vond hij ook niet nodig. Omdat er door andere medische issues wel een redelijke druk ligt om niet te oud zwanger te worden is hij toen akkoord gegaan om in overleg te gaan met zijn collega’s en daar wordt ik nu over teruggebeld.

heb er alleen n hard hoofd in, collega’s vallen elkaar toch niet snel af en ik bereid me eigenlijk voor op weer een rotgesprek. Vooral omdat hij eigenlijk niet echt wilde luisteren naar wat ik te zeggen had voor mijn gevoel..

Zie er dus best wel tegenop, wil gewoon graag geholpen worden..

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Wat een ellende als je je zo niet gehoord voelt… soms heb in het idee dat het alleen maar om geld draait daar in die ziekenhuizen :confused:

4. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

Nov 16, 2020
    885
    811
    93
    Female
    Ik vind dit echt te absurd voor woorden… Hoeveel recht kun je hebben op fatsoenlijke hulp?! Ongelofelijk dat je daar dan zoveel moeite voor moet doen. Ik hoop dat het geen rot gesprek wordt maar juist hoopgevend. Dat ze je in hemelsnaam snel helpen!

5. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Conclusie was dat ze me echt nog niet zouden gaan helpen en ik toch zou moeten wachten tot 2 jaar..

Maar door m’n cyclus van nu waarin niets gebeurt gaan ze toch wel iets doen. Moet nog 10 dagen wachten, als ik dan nog geen menstruatie of eisprong heb krijg ik medicatie om menstruatie op te wekken. En ze gaan dan m’n eerstvolgende cyclus volgen met echo’s om te kijken of er op die manier nog iets afwijkends te zien is.

Ben wel blij dat er nu toch iets gaat gebeuren iig..

DangerBlonde, Cintje14 and Trassi like this.
  6. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

Nov 16, 2020
    885
    811
    93
    Female
    Niet normaaaaaal! Wachten tot 2 jaar :mad: ik word hier gewoon plaatsvervangend boos van... Wel fijn dat je medicatie krijgt (denk provera?) maar echt zo naar dat ze er blijkbaar zo nonchalant over doen. Maar goed wie weet komen ze nog ergens achter met die echo's... het wachten is zo rot! Hoop snel een goede kans voor jullie

7. BB83

BB83 Fanatiek lid

Aug 8, 2017
    2,624
    2,563
    113
    Female
    Thanks babe, jij was met andere zaken bezig ;) geeft niet

het zet alleen nog niet hard door, vanochtend nog wel even een potje gehuild op de wc toen het ook echt duidelijk voorbij was deze ronde …

mja, even een off-day laten we maar zeggen.

Bij jou het nieuws al beetje geland?

8. Cintje14

Cintje14 Niet meer actief

Wel echt super raar! Wij zijn na 8 maanden begonnen. Nu inmiddels 2 jaar verder en sinds anderhalf jaar in traject. We begonnen met medicatie in april vorig jaar en bloedonderzoeken vanaf november. Super vreemd dat het zo anders is bij jullie!

9. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Ja het ding was dus dat sperma, echo en bloed (afgezien van iets te hoog fsh) goed was. Ze zeggen dan omdat alles goed lijkt dat de kans aanwezig is dat het zelf nog lukt en daarom zouden we dan moeten wachten tot 2 jaar.
    Had verwacht dat ze verder zouden gaan met onderzoeken. Bloed hebben ze alleen getest op FSH, LH en oestradiol. Dus ik had gerekend op aanvullend bloedonderzoek of nog eileideronderzoek oid maar dat zijn ze dus niet van plan pas bij die 2 jaar-mark.
    Hoop eigenlijk dat ze nu ontdekken waarom er niks gebeurt tot nu toe met een cyclus volgen.. We gaan t zien.

10. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Wat een ellende… zo oneerlijk. Dikke knuffel!

11. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

Nov 16, 2020
    885
    811
    93
    Female
    Dat snap ik helemaal, het is ook ellendig elke keer :(

Ik begin hier inderdaad te wennen :) het is zo gek, zo lang bezig en dan nog word je overvallen :rolleyes: nu vooral héél veel zin in. Nog twee weken tot de echo!

DangerBlonde and BB83 like this.
  12. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

Nov 16, 2020
    885
    811
    93
    Female
    Kun je geen röntgenfoto van je buik krijgen? Dat werd mij paar weken aangeraden (een hsg heet dat geloof ik) om te checken of de eileiders wel open zijn. Misschien als je daar specifiek naar vraagt?

13. kattenmama

kattenmama Bekend lid

Oct 14, 2020
    813
    628
    93
    Female
    Ja dat wilden ze dus ook nu nog niet doen, want heb geen chlamydia gehad dus de kans dat daar iets mis zat vonden ze klein..

Ben vanmiddag wel ongesteld geworden, dus ga morgen maar bellen voor het plannen van die controles.. Ben benieuwd. Opzich wel fijn dat ik toch nog uit mezelf ongesteld ben geworden.

14. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

Apr 4, 2018
    2,586
    2,098
    113
    Female
    52FB57BB-9084-4FF9-B8DE-993E59F38C11.jpeg Mehhh ik weet het, het kan de ovitrelle nog zijn maar zit nu 10 dagen na ovitrelle en ben 8 dpo….. ben erg benieuwd of ie gaat af óf oplopen haha..

15. BB83

BB83 Fanatiek lid

Aug 8, 2017
    2,624
    2,563
    113
    Female
    Spannend!! 10 dgn na ovitrelle is inderdaad twijfelgevalletje… hoe voel je je verder? Nu op 10 dpo testen?

16. BB83

BB83 Fanatiek lid

Aug 8, 2017
    2,624
    2,563
    113
    Female
    Zo, hier gaat het weer hoor, ongesteldheid is alweer minder en niet meer die vervelende pms en krampen (no fun tijdens vakantie!! Vriendlief heeft het zwaar te verduren met me :eek:)
    Nu aan de prosecco lunch en Barbera diners, wijnroute here we go!!! :rolleyes:

19 juli weer fm, cd5 starten met ronde 3 letrozol, 3x scheepsrecht?

DangerBlonde likes this.
  17. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

Apr 4, 2018
    2,586
    2,098
    113
    Female
    Ik voel me verder prima, geen kwaaltjes. Morgen ga ik weer een testje wagen haha.

BB83 likes this.
  18. Hopexx21

Hopexx21 Lid

Apr 15, 2021
    65
    26
    18
    Female
    Lelystad
    goedeavond allemaal

Ik had een vraag ik zit in ronde 3 letrozole. Afgelopen maand 23ste van juni 1e dag ongesteld. zojuist heb ik wat licht bloedverlies gehad alleen bij het vegen? wat kan dit betekenen ik neem aan dat dit geen innesteling kan zijn omdat dit nog al aardig vroeg is..

dank jullie wel alvast voor jullie antwoord!

19. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

Jan 28, 2021
    1,617
    1,617
    113
    Female
    Ik denk wel dat het innesteling kan zijn hoor… als je eisprong ietsje eerder was dan gemiddeld, zou t kunnen. Voor menstruatie lijkt het me helemaal te vroeg. Weet je wanneer je eisprong was,

Hopexx21 likes this.
  20. Hopexx21

Hopexx21 Lid

Apr 15, 2021
    65
    26
    18
    Female
    Lelystad
    Nee ik heb rond maandag en woensdag toch een ovu test gewaagd. Deze sloeg niet positief aan vorige maand echter wel voor het eerst doordat ik 2x perdag ging testen. 5juli en 7juli getest.. alleby negatief

Cyclus afgelopen 2maanden: 1e cyclus 28 dagen.. 2e cyclus 27dagen 23 juni ongesteld.. Dus mijn eisprong zou ongeveer tussen de 6e van juli en de 7e van juli moeten zijn als ik 27/28 dagen aanhou 29dagen de 8ste.

Dus dat betekend dat ik vandaag op dag 17 zit van mn cyclus ?

ik heb ook geen idee of die iets eerder geweest kan zijn maar meestal valt die rond dag 14 /15

Kan het ook een verlate eisprong zijn?

Share This Page