Start traject

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sugarcoated, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    #1 Sugarcoated, Mar 9, 2015
    Last edited: Mar 9, 2015
    Hoi meiden, ik heb even rondgeneuzeld op dit onderdeel van het forum, maar geen onderwerp kunnen vinden over 'start medische mallemolen'. En dat is precies wat wij een paar weken geleden hebben gedaan. Eerst is mijn man getest. Geen afwijkingen gevonden. En omdat we toch al behoorlijk lang bezig zijn en onze leeftijd (allebei 30+) mee kan gaan spelen, is het nu mijn beurt. Deze week hebben we intakegesprek op de fertiliteitspoli bij het ziekenhuis bij ons in de stad. Het lijkt me heel fijn om ervaringen uit te wisselen met anderen die in of rond het hetzelfde stadium zitten als ik. Fijne avond allemaal :)

Nader bericht: deze past misschien beter onder MMM clubs. Sorry moderator!

2. Juultje2

Juultje2 Nieuw lid

Mar 10, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi Sugarcoated,

Wij zitten nu een jaar in de MMM. We zitten nu in een 2e ziekenhuis. Aangezien het eerste ziekenhuis ons niet kon helpen omdat het zaad van mijn man te slecht was. Hij heeft begin van het jaar een operatie gehad voor Tese. Wij worden dus aangemeld voor een ICSI behandeling. Nadat mijn man is geopereerd moesten wij vorige week naar een informatieavond in het ziekenhuis waar verschillende doktoren uitleg gaven over het traject.
    Vandaag in het ziekenhuis geweest voor nog een bijeenkomst en uitleg over het spuiten. Vandaag ook al de medicijnen mee gekregen en over een week mogen we dan eindelijk beginnen!

Wat voor onderzoeken krijgen jullie deze week? Al voor ivf/icsi of word jezelf eerst onderzocht?

3. nana19

nana19 Lid

Sep 12, 2014
    34
    0
    0
    Bewindvoerder
    Voorburg
    Hoi hoi,

Ik ben vandaag naar de dokter geweest en heb op 8 april mijn eerste afspraak in het ziekenhuis. Wij zijn momenteel twee jaar bezig zonder succes. Een jaar geleden is mijn vriend zijn zaad onderzocht, deze was in orde. Ik ben ergens heel erg blij maar vind het tegelijkertijd ook spannend. Het is een intake en zal waarschijnlijk starten met nog meer onderzoeken.

Ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen.

4. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Hoi Juultje, ik ben deze week eerst onderzocht voor oriëntatie. Dus bloedonderzoek om te kijken of chlamydia een factor is of is geweest, een uitgebreid gesprek met de fertiliteitarts en een interne echo bij mij. Daar was aan een kant een cyste te zien. Maar dat zou ws het uitblijven van zwangerschap niet verklaren. Zodra ik menstrueer moet ik terug voor nog een interne echo. Op basis van die uitkomst en het bloedonderzoek een buikfoto met contrastvloeistof of een kijkoperatie. Ik denk zelf dat het een buikfoto zal worden en advies het nog een half jaar zelf te gaan proberen. Spannend, nog een weekje voor jullie! Sterkte!

5. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Hi Nana, leuk dat je reageert. Ook al een tijd bezig! Mag ik vragen hoe het komt dat jouw vriend een jaar terug al is onderzocht en jullie nu verder gaan met onderzoeken aan jouw kant? Zomaar nieuwsgierig ;) Ik vind de onderzoeken ook spannend. En moest ook wel even een hobbel overwinnen; je hoort dan officieel bij de verminderd vruchtbare club. Maar als het betekent dat onze kansen op een kindje worden vergroot, dan doen we het! Zo zie ik het maar ;)

6. Tessebes

Tessebes Actief lid

Sep 14, 2014
    407
    0
    16
    Wij gaanmook net beginnen... Al best snel... Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil..Heel onregelmatig cyclus, doorverwezen en na echo en bloedonderzoek bleek ik pco te hebben... Werd doorverwezen naar ander zh voor ovulatie inductie maar dt zal waarschijnlijk nog iets meer worden omdt t semenonderzoek van manlief verminderde kwaliteit aangaf....
    Volgende week bellen voor eerste afspraak in t andere zh
    Hadden dit allemaal niet zo snel verwacht en weten niet zo goed hoe nu verder.. Alles dus naar per stap bekijken....

7. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Het per dag bekijken is denk ik het enige dat je kunt doen. Sterkte en veel succes!

8. nana19

nana19 Lid

Sep 12, 2014
    34
    0
    0
    Bewindvoerder
    Voorburg
    Hoi Sugarcoated,

Na een jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan en volgens mij krijg je dan standaard een zaadonderzoek zodat ze dat kunnen uitsluiten. We moesten het weer een jaar proberen. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best blij ben met de doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik wil graag duidelijkheid. Voor mijn vriend hoeft het niet echt omdat hij bang is voor een negatieve uitkomst. Zucht... Either way ik wil graag weten wat er aan de hand is... Ik hoop natuurlijk dat er niks aan de hand is...

En het vergroot zeker je kansen! Positief blijven en wees dankbaar dat wij deze mogelijkheid hebben gekregen en dat we niet in het donker hoeven te tasten.

Keep me posted!

9. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Hier net terug van de tweede interne echo. Cyste was al 1,5 cm kleiner. En bloedonderzoek was niks op te zien. Nu a.s. donderdag hsg en 1 april (geen grap :p) behandeladvies. Ik denk dat ze zullen zeggen: nog een half jaar doorproberen. Als het dan nog niet is gelukt, iui. Volgens mij vrij standaard procedure als ik zo lees in dit topic? Voel me opgelucht dat de cyste kleiner geworden is en er onschuldig uitzag, en dat het bloedonderzoek ok was. Aan de andere kant baal ik van het vooruitzicht weer een half jaar aan te moeten leuren en is mijn gevoel: waarom zou het nu wel ineens lukken. Maar dat zakt vast weer ;)

10. nana19

nana19 Lid

Sep 12, 2014
    34
    0
    0
    Bewindvoerder
    Voorburg
    Hoi hoi,

Ik snap het helemaal! Weer proberen zonder dat er eigenlijk iets veranderd is. Maar wel fijn om te weten dat er niet mis is... En een half jaar is zo voorbij. Daarna hopen dat ze met een concreter behandelplan komen waarbij ze hulp kunnen bieden.

Succes en ik hoor het natuurlijk graag!

11. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

May 18, 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn, na 2 jaar proberen, afgelopen maand voor het eerst naar de fertiliteitspoli geweest. Bij eerste consult hebben ze een inwendige echo gedaan en een uitstrijkje genomen om te testen op chlamydia. Dat schijnt standaard te zijn. Gisteren bloed laten prikken voor mijn hormonen (op de 22ste dag van m'n cyclus) en vriendlief zijn soldaatjes afgegeven bij het ziekenhuis. Over 1,5 week hebben we weer een afspraak bij de arts en krijgen we de uitslagen te horen. Voor mijn gevoel nog een eeuwigheid om nog te moeten wachten...

12. nana19

nana19 Lid

Sep 12, 2014
    34
    0
    0
    Bewindvoerder
    Voorburg
    Hoi hoi Liesjeexx, het wachten is inderdaad vreselijk maar je bent er bijna! Succes in elk geval!

@Sugarcoated Heb jij inmiddels als de uitslagen binnen??

13. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    Dat wachten duurt inderdaad een eeuwigheid wij krijgen 16 april de uitslag van de zwemmers ! Bij mij hebben ze 3 plekjes wat vermoedelijk endiometrose is gezien ! Een echo en cyclusanyalse al gehad gelukkig ! Chlaymdia hebben ze mij op geprikt en had ik gelukkig niet !
    Succes met wachten !!

X x

14. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

May 18, 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks meiden. Afgelopen maandag de uitslag gekregen. Met zowel vriendlief als mezelf helemaal niets mis. m'n vriend heeft vorig jaar al eerder een zaadonderzoek gehad. De huisarts heeft toen gezegd dat zijn waarden ver onder de referentiewaarden waren. De gynaecoloog vertelde ons nu dat er toen ook helemaal niets mis was met zijn zwemmers. M'n vriend heeft dus bijna een jaar lang rond gelopen met de gedachte dat het aan hem lag, terwijl dat dus gewoon onzin is.

Omdat we wel al twee jaar bezig zijn is de kans op een spontane zwangerschap het komende jaar iets van 32%, dus we kwamen nu in aanmerking voor IUI. Hier gaan we vanaf eind april mee beginnen. Vindt het allemaal erg spannend, zeker ook vanwege alle hormonen en omdat het gewoon nieuw is. Lastig om te bedenken wat we kunnen verwachten.

Ondertussen geeft dit me nu wel eindelijk een beetje hoop ipv elke maand hopen dat er iets uit zichzelf gebeurd en steeds weer teleurgesteld te worden.

Blijf graag meelezen met jullie meiden, ben benieuwd hoe jullie het ervaren.

Fijne Paasdagen!

15. Liesl1984

Liesl1984 Lid

Mar 11, 2015
    41
    9
    8
    NULL
    NULL
    Wij, beide 30, staan ook aan het begin van alle onderzoeken en afh daarvan verder plan. Nu in ronde 18. Over 2,5week eerste afspraak op fertiliteitspoli. Onderzoek bij vriend via de huisarts was gelukkig goed. Vind het allemaal wel spannend maar hoop vooral dat de onderzoeken duidelijkheid gaan geven of alles bij mij goed is.

16. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    Succes met de onderzoeken meid !! Wat fijn dat het zaad bij je vriend goed is !

X x

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Hallo iedereen... Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen in deze spannende tijd. Wij zijn anderhalf jaar bezig onderzoeken bij mij gehad omdat ze dachten dat ik endometriose zou hebben dit was gelukkig niet het geval. Mijn man begin maart zaad onderzoek gehad hier is uitgekomen dat 98% misvormt is. Morgen dan eindelijk naar 3 lange weken de test uitslagen bespreken en kijken wat er mogelijk is. Spannende tijden dus.

18. Liesl1984

Liesl1984 Lid

Mar 11, 2015
    41
    9
    8
    NULL
    NULL
    Oo zeker spannend! Veel succes morgen in het ziekenhuis!

19. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik kom ook meekletsen. Zijn 1,5 jaar bezig, beiden 36... Dus leeftijd begint ook een factor te worden.
    Alle onderzoeken gehad en komende donderdag behandeladvies. Zaad van ml was iets onder normaal maar nog wel ok. Ik heb een snelle cyclus 23-26 dagen), dat kan komen doordat ik iets ouder ben. Donderdag krijgen we weer zaaduitslag en ook of ik nog veel eitjes heb. Heel spannend. Wij konden pas later beginnen met zwanger worden omdat ik veel rugproblemen heb gehad en het mocht steeds niet, uiteindelijk 2 jaar geleden geopereerd en startsein gekregen. Super balen dat het nu niet lukt.

Vind de MMM ook erg spannend, weet niet wat ik kon verwachten en vind het ook lastig om bij de club: 'verminder vruchtbaren' te horen. Er komt ook zo'n druk op te staan....ervaren jullie dat ook?

Succes allemaal.

20. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

May 18, 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen! Laat je weten hoe het gegaan is? Het is zenuwslopend dat wachten. het enige goede dat eruit komt is dat je weet wat de stand van zaken is en vanuit dat daar kan je dan een plan bepalen.

Share This Page