Thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiet, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi Meiden,

ben benieuwd waar jullie gaan bevallen of al zijn bevallen..

ben gisteren naar een infoavond geweest over bevallen en ik denk dat ik thuis wil bevallen maar dan denk ik weer mocht er wat zijn met de baby dan moeten we eerst nog snel naar het ziekenhuis...
    pff help! haha

nou ben benieuwd naar jullie reacties:D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga in het ziekenhuis bevallen, poliklinisch.

Daar zijn meerdere redenen voor maar de belangrijkste is dat mijn man niet achter een thuisbevalling staat. Tsja, dan schiet het al niet op natuurlijk haha. Hij is als de dood dat er iets gebeurt. En daar ben ik het ook wel mee eens, zeker ook omdat het onze eerste is.

Andere reden is dat het ziekenhuis vanaf hier minimaal 20 minuten rijden is, wat best ver is als je daar met spoed nog naartoe moet. En ons huis is maar klein, we hebben geen verwarming op de slaapkamer. Plus dat ze hier in het ziekenhuis hele mooie kraamsuites hebben waar je gewoon alleen op een kamer bent, je partner mag blijven slapen, het zijn net huiskamers.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Bij de eerste wilde ik thuis maar moest door zwschapsvergfitiging in het zk, naderhand was ik erg blij want ze is met de vacuum gehaald...

Nu moet ik weer in het zk maar zou hier ook voor kiezen!!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik wilde bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, maar het ging zo snel, dat de baby toch thuis is geboren. Achteraf vond ik dat prima, het was winter, ik had het heel vervelend gevonden om over straat te moeten met zo'n wurmpje. En het was heerlijk om gelijk lekker thuis in m'n eigen bed te kruipen, thuis bezoek te ontvangen etc. Heel ontspannen allemaal.
    Bij de tweede gingen we dan ook gelijk weer voor een thuisbevalling en ook dat ging weer prima. Scheelde ook wel dat ik het toen al eens gedaan had, dan weet je een beetje wat je te wachten staat. En bovendien schijn ik een lijf te hebben dat gemaakt is om babies te baren, dus ik beval makkelijk en snel. Dat scheelt wel, ik was niet echt bang dat ik hulp nodig zou hebben.

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hoe is jouw lijf beetje gebouwd dan???? Ben je toevallig lang????? hahahahahahaha......
    Wel fijn om dit te lezen trouwens. Dat er ook nog echt een positief verhaaltje is!!!!

6. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    wij willen gewoon thuis bevallen. We hebben ons goed voor laten lichten over de mogelijkheden qua pijnbestrijding, wanneer je alsnog naar z'huis moet, of je dan per ambulance of eigen vervoer gaat.
    Maar wij kiezen toch voor thuis. Als je echt naar het ziekenhuis moet, en ze vertrouwen het niet dat je zelf nog 20 min in auto moet zitten bellen ze wel een ambu. Dit gaat toch net iets sneller. hahahaha
    Wij zijn ook wezen kijken op de verloskamers, gewoon om te zien waar je naar toe gaat,mocht je wel naar het z'huis moeten. Nou, laat mij maar mooi thuis in mn eigen veilige, vertrouwde omgeving.
    Maar moet wel zeggen: moet ik alsnog naar het z'huis, dan hebben we er ook geen problemen mee. Als die kleine er maar gezond uitkomt!!!

Succes met het maken van je keuze, praat er goed over met je vk. Dat heeft bij ons erg geholpen!!

7. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    mij lijkt thuis zo lekker dat je gewoon in je eigen vertrouwde omgeving bent en als je s'nachts in het ziekenhuis bevalt moet je man naar huis en ik blijven dat vind ik ook niet zo fijn.
    pff.. wat een beslissing haha

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat verschilt per ziekenhuis, ik zou dat zeker navragen, want bij ons mag de partner dus op de kamer blijven slapen.

Maar als het je fijn lijkt thuis te bevallen dan kan dat toch?

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ben echt voor een thuisbevalling, heerlijk... alles bij de hand en een lekkere vertrouwde omgeving. Doordat ik medische problemen van mezelf heb (whiplash) kom ik al zo vaak in het ziekenhuis, dat ik die probeer te ontwijken :D.
    Bij de eerste bevalling was er trouwens ook geen tijd meer voor het ziekenhuis als ik dat zou willen, want toen de vk kwam kijken zat ik al op 8 cm ;).
    Nee, ook de tweede ga ik lekker thuis doen (als alles natuurlijk goed gaat).

10. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja maar dan denk ik weer wat als er nou iets met de baby is dan moet je eerst nog naar het ziekenhuis.. gaan er allemaal enge gedachtes door mijn hoofd.. (zullen de hormonen wel zijn ;))

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik moet in het ziekenhuis bevallen i.v.m chronische ziekte,

vond het ook wel fijn om in het ziekenhuis te bevallen.

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik denk dat als die gedachtes niet minder worden, dat je ziekenhuis zeker moet overwegen, met zo'n gedachtes is het volgens mij niet fijn om thuis te bevallen. Ik heb die gedachtes namelijk nooit gehad en heb altijd gezegd ik beval gewoon thuis.
    En Ik weet niet hoe ver je van het ziekenhuis vandaan zit, maar stel dat je naar het ziekenhuis moet, dan ben je er in de regel zo. En ook nog eens, tot en met de 4/5 cm (volgens mij, pin me er niet aan vast) ontsluiting ben je gewoon thuis, daarna mag je pas na het ziekenhuis.

13. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja dat is ook zo ik ga gewoon lekker voor thuis en de vk zei ook al dat mocht ik alsnog naar het ziekenhuis willen kan dat altijd nog.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen, dit vanwege mijn ziekte...
    Vind het ook helemaal niet erg want weet dat het AMC een heel goed ziekenhuis is waar ik ook al vaak ben geweest...

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier gekozen voor het zh , maar moest ook in het zh ivm hoge bloeddruk . Wij hebben hier echte kraamsuites en je man mag blijven dus helemaal super

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier in het ziekenhuis bevallen en ik zou echt niet anders willen.

ten eerste veroorzaakte in een tsunamie met het vliezen breken waardoor ik op een ander bed moest worden gelegt en de vloer moest gedweild worden. en als ik niet in het ziekenhuis was geweest was mijn zoontje er niet geweest. tijdens de bevalling ging zijn hartslag zo naar beneden dat hij het niet had gered als hij niet geholpen was

17. Alita

Alita Niet meer actief

kraamsuites hebben wij hier ook maar moet dan wel vrij zijn!!!
    Verschrikkelijk vondt ik het dat ik alleen met mijn dochter moets blijven!! Maar goed nu hebben wel al een dochter dus als ik weer moet blijven dan moet mijn vriend wel naar huis...

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bij bevallen mag ie er toch sowieso wel bij blijven lijkt me???

19. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik wou ook in het ziekenhuis bevallen. Vond dat een veilige gedachte. Mocht er iets gebeuren dan was ik al en is alles bij de hand.
    Onze kleine man was er echter sneller dan de vk verwachtte en het werd een thuisbevalling. Achteraf wel heel erg prettig.
    Maar mocht er ooit weer een tweede komen dan denk ik dat ik toch weer voor het ziekenhuis zou kiezen.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik had al gekozen voor een zh bevalling maar ik moest ingeleid worden dus dat werd het sowieso. Ik wilde de luxe van weten dat ik een ruggenprik kon krijgen als ik daar behoefte aan had en in ons zh hebben ze kraamsuites waar je (en je partner) 48 uur mag blijven na de bevalling wat ontzettend prettig was (evenals de ruggenprik :D)!

Achteraf was ik helemaal blij want Mini kreeg een infectie bij de bevalling en moest direct naar de neonatologie voor een week, twee verdiepingen omhoog. Volgende keer voor mij weer ziekenhuis hoor!

Dit laatste trouwens niet om je bang te maken. Zorgen make over de bevalling hoort nu eenmaal bij zwanger zijn vrees ik... :)

Succes met je keuze!

Deel Deze Pagina