Mijn dochter is net 3 maanden dus het lijkt me sterk, maar toch... Ze drinkt sinds een aantal dagen echt veel slechter, laat veel staan en huilt snel. Ze kwijlt echt enorm veel, het blijft er maar uitlopen. Ze heeft rode wangetjes waarvan er 1 duidelijk roder is. Had gisteren en vandaag na bijna iedere fles een poepluier (heeeeele viezige dunne poep). Ze stopt alles in haar mond en begint er dan flink op te bijten (zelfs mijn schouder ) en ze kauwt dan echt hard, ik heb het gevoeld op mn vinger. Ze slaapt ook wat slechter sinds een paar dagen, wordt s nachts vaak wakker. Zou het gewoon een fase zijn? Ze is wel echt flink aan het ontdekken! Ze heeft ook wel af en toe een beetje een snotneusje, dus misschien komt alles door een verkoudheid? Of toch tandjes? Kan nog niks voelen en het lijkt me dan wel erg vroeg toch? En mocht t wel zo zijn, hoe lang duurt het dan voor een tandje daadwerkelijk door komt?
Het kunnen wel tandjes zijn. Mijn dochter had ze met 3 maanden en 1 week. Je kunt het een beetje aan het tandvlees zien. Als er geen randje meer te zien is komen de tandjes eraan. Lekker laten sabbelen op een bijtring.
Je hebt van Nuby (kruidvat geloof k) ook n ring met bijtsleutels... Die heb k hier ook.. Want de bijtring vind k nog wat te groot... Succes!
Mij is verteld dat een indicatie dat je kindje tandjes krijgt, is dat je een witte punt op/in het tandvlees ziet op de plek waar een tandje door gaat komen. Dat kan trouwens gerust nog een paar maanden duren, voordat het tandje echt doorkomt. Mijn dochter had met ongeveer 3 maanden zo'n witte punt links onderin, nu is ze bijna 4 maanden, nog geen tandje maar er zitten dagen bij met veel bijten op alles, ook mama
Het tandvlees heeft voor een klein randje. Als er een tandje doorkomt verdwijnt dit randje en wordt de kaak rond.
Hoi! Mijn zoontje is nu 9weken en voor mij lijkt het me ook errug vroeg! Maar ook hier heletijd zn handje in zn mond en niet zuigen maar kauwen. Ook op mn vinger. Veel huilen, korte slaapjes, diarree en net had ie 37.5. Maar ook ik zie of voel niks als ik in zn mondje kijk/voel..
TS: je verhaal klinkt wel heel erg als doorkomende tandjes... Maar dit wil inderdaad niet zeggen dat er volgende week al een zit (kan wel natuurlijk). Soms duurt het even voordat er echt een door komt. Hier werd het tandvlees altijd wat dikker en ging wat wit doorschijnen totdat er een streepje van het tandje verscheen... Weet niet of je al kan voelen waar het tandvlees verdikt is, anders kun je daar evt wat Dentinox op smeren als ie er veel last van heeft! En zodra een randje door is: poetsen poetsen poetsen!!!
Veel mensen om mij heen met kinderen zeggen inderdaad ook als ze haar zien dat het lijkt alsof ze tandjes krijgt! Ze laat zich een beetje moeilijk in de mond kijken maar als dat lukt dan zie ik wel een klein wit puntje (niet echt wit maar zeg maar zoals als je met je vinger op een rode huid drukt). Het zit onder en dan zeg maar naast de middelste tanden (waar ze komen te zitten ) Hoeft het niet per se zo te zijn dat eerst de middelste tandjes doorkomen? Sorry, echt geen verstand van! Ik had haar vandaag trouwens een bijtring gegeven maar als ze die in dr mondje stopt kijkt ze me heel vies aan haha! Echt zo van 'what the.. heb je mij nou gegeven...?'
Ik zag zojuist een witte bobbel achter zn tandvlees. Ik dacht dat t erop kwam. Is dit dan een tandje?
Bij mijn dochter is het meer een witte punt op het tandvlees. Sinds een paar dagen gilt ze het uit af en toe, zo zielig en ze zuigt/bijt voortdurend op haar handje. Ontlasting is ineens groen, ze drinkt minder en slaapt niet meer door. Zijn dit 'symptomen' van tandje doorkomen? Hebben jullie nog tips tegen de pijn? Heb een koele bijtring gekocht voor in de koelkast maar die is denk ik nog te dik of zo, krijgt ze niet echt goed in haar mondje.
rus05: Bij mijn dochter echt precies hetzelfde, alleen geen witte punt op het tandvlees maar wel een soort doorzichtig stuk. het is ook niet zo dat ze echt gilt maar af en toe jengelt ze wel. Ik kreeg van iemand hier een tip om er dentinox op te smeren? Ik zelf wacht daar nog even mee totdat ik zeker weet dat het een tandje is, maar misschien iets voor jou? En ik had ook een bijtring gekocht maar mijn dochter weet nog niet echt wat er mee te doen haha. Ze stopt alles in dr mondje maar die bijtring dat vind ze maar niks, trekt er een heel vies gezicht bij haha! Ik kreeg (ook weer hier) ook de tip om de bijtsleutels van Nuby te kopen (bij kruidvat) die krijgt ze misschien wel beter in haar mondje? Ik wil daar ook nog voor gaan kijken, bij de kruidvat hier in de buurt hadden ze ze niet meer.
Hier smeerden we altijd Dentinox als ze last had van een doorkomende tand. Dan moet je inderdaad wel weten waar hij door komt, omdat je het spul op het tandvlees moet smeren. Ik liet dan altijd wat druppels op een wattenstaafje vallen en dan op het tandvlees smeren. Volgens mij vond ze het wel lekker, want dan ging haar mondje wel open.... en nog belangrijker: het helpt goed!! Toen er 4 kiezen tegelijk doorkwamen kreeg ze ook een paracetamol, met name voor het slapen gaan...
Kan best met 3 maanden, mijn dochter kwamen er toen 2 door. Wij hebben dentinox erop gesmeerd waar nodig, als ze eenmaal doorzijn is dat niet meer nodig. Chamodent heb ik ook positieve verhalen over gehoord. Succes en sterkte.
Hoi hoi Bij mijn dochter werkt dentinox heel goed (en ze vind het lekker) Alleen niet toen ze 3 tanden tegelijk boven erdoor kreeg maar toen werkte de zetpil heel goed Ik gebruik de bijtringen van de difrax die vind ze helemaal geweldig