Start voor een derde kindje vanaf juli. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Stephake23, 10 jun 2025 om 10:03.

1. Stephake23

4 jun 2015
    52
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,
    Jaren geleden volgde ik dit forum intensief toen de wens voor een tweede er kwam. En nu ben ik dus terug. Want mijn man zei eindelijk “ja” na lang twijfelen.
    We starten vanaf Juli (omdat we binnen twee weken nog een trouwfeest opde planning hebben staan. En er toch wel alcohol gedronken gaat worden)

Hier mijn verhaal:
    Mijn man en ik zijn samen sinds 2006. In juni 2024 trouwde we.
    In 2016 kregen we onze dochter. ik Nam ervoor de pil. na het stoppen had ik cyclussen tussen de 30-35 dagen. Na 4 rondes was ik zwanger.
    In 2018 kregen we onze zoon. daar was het van de eerste keer raak…
    Ik zei vroeger altijd dat ik twee kindjes wou. Maar de wens voor een derde groeide vrij snel. Mijn man zag het vooral financieel en praktisch minder zitten. Maar het begon bij hem toch ook te kriebelen. dus hier zitten we!

Ik merk dat ik het nu wel veeeel spannender vind als de vorige twee keer… toen had ik mezelf al jaren ingelezen en wist ik heel veel van zwangerschappen etc.
    Na er zes jaar tussenuit voel ik me veel onzekerder/ onwetender over wat ik allemaal zou moeten doen als ik zwanger ben enz… Maar dat zijn zorgen voor later. eerst zien wanneer het deze keer raak zou zijn ☺️

2. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    799
    651
    93
    Vrouw
    Hier is de twijfel nog steeds aanwezig, wel of geen 3e. Bij mijn vriend nog meer dan bij mij (ik denk alleen aan slapenloze nachten en weet dat die ook weer voorbij gaan :roflmao:.

Vriend daarintegen die ziet beren op de weg, financieel maar ook het praktische gedeelte. Het op vakantie gaan, sport op latere leeftijd etc. Ook bang voor een 3e wiel enzo.

Beide zijn we enigskind
    Ik had voor dat de 2e geboren was al uitgesproken wens voor een 3e te hebben, hij wilde er altijd 2. Echter voelt mijn beeld niet compleet, alsof ik iemand mis aan de eettafel, en dan voor nu maar vooral voor later..

Ik lees graag mee :)

Deel Deze Pagina