Hoi Teddy, Wat komen er toch een hoop vragen op je af als je borstvoeding geeft... Elke keer heb ik weer iets nieuws waarvan ik denk, wat is handig. En al die tegengestelde adviezen op internet schiet je ook niets mee op. Ik ga een voorraadje moedermelk opbouwen omdat de kleine in jan naar het KDV gaat 2 dagen per week (hopelijk gata ze dan wel het flesje drinken Hoe kan ik dat het beste invriezen, in welke hoeveelheden? en heb je tips voor weggooi flesjes, kan niet echt iets vinden op internet. En wat is handigste om te ontdooien en beste? En gaat door kolven mijn productie erg omhoog denk je?
Hoi, Nou, er komt wat op je af he? Hier wat informatie voor je; Over het bewaren van moedermelk. Ik vond de ijsblokbakjes ideaal om de melk in te vriezen. Als het eenmaal bevroren was haalde ik het uit het bakje en deed het in een zakje met de datum erop. Je kunt precies afmeten hoeveel cc 1 blokje is en zo een goede voeding verzamelen. Over het verwarmen/ontdooien van Moedermelk Door te kolven gaat je productie wel wat omhoog, maar daar is helaas niet aan te ontkomen. Dat probleem lost zich ook vanzelf wel weer op.
En kun je de bevroren blokjes in elk diepvrieszakje doen of moeten dit dan speciale zijn? Moet je de diepvries ijsblokjesbakjes steriliseren elke keer of is afwassen of vaatwasser genoeg? Mag je trouwens gekolfte melk van 1 dag bijvoorbeeld bij elkaar gooien?
Hoi, Ja, de bevroren blokjes in een diepvrieszakje. De ijsblokbakjes goed afspoelen met warm water en dan in de vaatwasser is voldoende. Gekolfde melk die van de zelfde temperatuur is kun je bij elkaar doen. Geen koude en warme melk met elkaar mengen.
Dank voor al je info Teddy! En je snelle antwoord elke keer. Helemaal super voor ons soms onzekere bv mama's