Beste UWV, Ik word per 1 september werkloos. Nu hebben wij al lang geleden onze vakantie voor dit jaar gepland in september, niet optimaal, maar toen wisten we dit nog niet. Mijn vraag is nu, hoe werkt dit met de WW. - Kan of moet ik de WW later laten ingaan? - Mag je op vakantie vanuit de ww? Zo ja, hoe lang, en mag dit al gelijk/heel snel na de start van de ww? Uiteraard ben ik nu al bezig een nieuwe baan te vinden, wellicht lukt dat voor september, maar ik wil dit graag wel weten om problemen straks te voorkomen. Babel
Beste Babel, Quote uwv.nl In jouw geval word je werkloos op 1 september. Je hebt dan recht op 6-7 (betaalde) vakantiedagen. Je kunt de WW-uitkering aanvragen met ingang van 1 september. De WW-uitkering gaat die datum direct in. Ga je langer op vakantie dan het aantal toegekende vakantiedagen ? Het aantal dagen dat je extra op vakantiegeld krijg je dan niet uitbetaald. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Okee, dus samengevat mag het gewoon (op vakantie zijn, langer dan het aantal dagen dat je recht hebt, tijdens je ww) alleen het kost je geld omdat je ww wordt opgeschort dus. Bedankt!