van ziektewet in zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door nieuwebaby, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwebaby

4 okt 2011
    5
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb een vraag, ik ben in mijn ziektewetuitkering zwanger geworden van onze 3de en nog niet in staat geweest om weer aan het werk te gaan. Nu begreep ik dat op het moment dat je zwangerschapsverlof ingaat je 100 % van je laatst verdiende loon zou krijgen. Mijn salaris voor aanvang van ziekte is alleen veel hoger dan wat ik nu krijg omdat ze de 100 % uitkeren van mijn dagloon in de ziektewet. Dit is namelijk een berekening van het afgelopen jaar. En de zwangerschapsuitkering wordt berekend op de afgelopen periode. Dit scheelt 300 euro in de maand! Mogen ze dat doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nieuwebaby,

De hoogte van een zwangerschapsuitkering wordt berekend aan de hand van het inkomen van één maand of vier weken voor de ingangsdatum van het verlof.
    Is er in deze periode sprake van ziekte of verlof dan wordt er naar de periode daarvoor gekeken.

Ben je voor de ingangsdatum van je verlof ziek geweest door je zwangerschap?
    Dan gelden er andere regels.

Wil je weten waarom de berekening bij jou op deze manier is uitgevoerd?
    Dan kun je dit via UWV telefoon navragen bij de medewerker die het voor je berekend heeft.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina