Hallo Ik heb afgelopen donderdag mijn punctie gehad, dit was een ware hel. Ik heb ontzettend veel pijn gehad. Er zijn totaal 28 eitjes aangeprikt, ik had dus overstimulatie. Nu, 5 dagen later heb ik nog steeds "pijn" In de zin van dat ik nog niet rechtop op me billen kan zitten. Dus of ik lig of zit op 1 bil al 5 dagen. Vandaag heb ik voor het eerst wat gedaan in huis, even de was opgehangen/opgevouwen, badkamer en keuken aan kant gebracht. Nu merk ik pijn in me liezen en de zijkanten van me onderbuik, denk ten hoge van de eierstokken, voelt hard en beurs. Is dit normaal? Ligt dit aan de overstimulatie? Of misschien aan de utrogestan die ik vaginaal moet inbrengen? Iemand een idee?
Klinkt als pijn van de punctie. 28 aangeprikte follikels is ook niet niks. Dat het beurs aanvoelt is ook normaal. Je hebt letterlijk 2 hele grote bloeduitstortingen in je buik. Luister vooral goed naar je lichaam en doe het echt rustig aan. Sterkte en veel geduld toegewenst in de wachtweken! De Utrogestan heb ik zelf geen last van gehad en ook nooit anderen over gehoord.
Dank je welvoor je berichtje Dus ik hoef me verder geen zorgen te maken dat er iets niet goed is van binnen.. Ben ook niet zo happig om het zh te bellen, omdat ik eigelijk bang ben dat ze weer gaan kijken met een echo en dat doet zeer nu! Dank je wel en jij van harte gefeliciteerd!
Klinkt bekend! Ik heb na mijn vorige punctie (ongeveer twintig aangeprikt, waren de tel een beetje kwijt geraakt, waarvan 16 bruikbaar) een week echt last van mijn buik gehad. Ik moest voorzichtig gaan zitten en eigenlijk was gewone inspanning (lopen, trap op lopen, bukken e.d.) al ongemakkelijk en vermoeiend. En wat mij echt opviel was dat autorijden (zelf achter het stuur) echt pijnlijk en niet leuk was!! Omdat er zoveel eitjes aangeprikt waren heb ik ruim een week na de punctie nog een controle echo gehad. Hier was op te zien dat mijn stokjes nog erg opgezet waren en er zat een heel klein beetje vrij vocht in mijn buikholte. Mijn advies is ook; doe het rustig aan en luister naar je lichaam. Hou ook je gewicht in de gaten. Bij mijn ZH moet je jezelf iedere dag wegen en als je een kilo of meer per dag aankomt moet je direct aan de bel trekken. Ik wens je heel veel succes met de wachtweken!!
Guppie, De symptonen die je aangeeft zijn erg herkenbaar! Ik heb al sinds donderdag niet meer auto gereden omdat ik gewoonweg niet op me 'doos' kan zitten en ik erg duf word van die bolletjes. Bedankt voor je advies, ik ga er zeker op letten. Ik heb me nog geen 1 x hoeven wegen in het ziekenhuis. Hoef ook niet terug te komen voor een echo... Wel raar dit aangezien ik die overstimulatie had. Maar misschien verwachten hun wel dat IK bel als er iets is Zit jij ook in je wachtweken of ben je ondertussen al zwanger of misschien wel bevallen??? Bedankt voor je berichtje
Als je het niet vertrouwd, gewoon het ziekenhuis bellen hoor! Ze zitten daar voor jou!! Ik zit niet in de wachtweken. Heb vorige week helaas een miskraam gehad ! Was 5 weken zwanger van de tweede IVF poging. Nu probeer ik mezelf weer in de positieve modus te krijgen.
Hier ook meerdere keren overstimulatie gehad, en dus een punctie van heel veel follikels. Ik had zowel voor als na de punctie ook erg veel buikpijn, amper kunnen zitten, last als je gaat staan, een opgezette buik. Op zich wel normaal als je overstimulatie hebt. Ik denk dat het na een week allemaal weer wat begon af te zakken. Hou het wel goed in de gaten, dat je geen OHSS krijgt. Als je buik enorm opzwelt en je per dag een kg aankomt, dan meteen aan de bel trekken. Wat dat kan best gevaarlijk zijn! Heb je ook een terugplaatsing gehad? Want de punctie was afgelopen donderdag, toch? Verder ook nog cryootjes in de vriezer? Heel veel succes, ik ga voor je duimen!