Hoi hoi, Mijn meisje word over twee weekjes 6mnd. Nu geef ik haar smorgens een fruithapje en savonds een groente hapje... Nu heeft ze oorontsteking en anibioyica ervoor....kan het zijn dat ze niet wil eten daarsoor? Want de afgelopen dagen is het 1-2 hapjes en dan huilen.... Vroeg me af wat ze ongeveer op moet eten van zo'n potje...en vanaf wanneer gaat er dan weer een fles af? Of duurt dat nog wel een paar maanden? Ze krijgt de groente rond 18u...maar heb het idee dat ze dan slecht eet omdat ze dan ook moe is....maar ze krijgt een fles om 16u en om 20u...om dan bv rond 17u weer te geven zit zo dicht op elkaar....
Beste xxjoxx, Door haar oorontsteking kan jouw dochtertje zeker minder eetlust hebben, ik zou mij hier geen zorgen over maken. Het eten van groente en fruit kun je langzaam opbouwen naar behoefte van jouw dochtertje. Vanaf 6 maanden adviseren wij 3 à 4 flessen 180 ml/6. Als kindjes te moe zijn eten ze inderdaad slechter. Wellicht kun je de fles van 16.00 uur iets eerder geven? En dan het groentehapje iets naar voren schuiven? Groet, Anne